Aksjon 2011: Fotball skal spilles i helgen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ragnarrock
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 937

    Eg undrar videre..

    Hjælp, nå var det da overaskende mye negativitet, trodde dette var et debatt forum jeg.... lite rom for å ikke dele mentaliteten til flertallet?


    Greit at folk er uenige med mine påstander, men jeg stilte vel for det meste bare spørsmål? Fortalte litt om megselv og hvordan jeg tenker. Dere som ikke kjenner meg kan synes jeg er en forbanna idiot, det sårer heller lite merker jeg.. men å få en håndfull med tomler ned, hva hjelper egentlig det med å hjelpe å overtale meg til å se lyset og støtte opp om denne aksjonen?

    Jeg skriver jo ikke et inlegg som den jeg skrev KUN for å være kritisk, den er prakket med spørsmål som søker etter noen som kan gi gode svar for å involvere meg og overbevise meg om at denne aksjonen faktisk hadde gitt meg noe. I mitt syn et tydelig tegn på at hei, jeg er villig til å lytte... Er det da slik å forstå at de svarene er vanskelige å fremskaffe?


    Jeg har fått lese at jeg ikke er supporter.. ok, hva er definisjonen på supporter? Hvor segmenterer vi? Hvem er det som har myndighet til å bestemme hvem som er, og hvem som ikke er det? Er dette isåfall noe som er vedtatt? Av hvem? KFL? UFC? NFF? FBI?


    Jeg har fått lese at jeg håner alle som drar på tur, merkelig, det står da vel ikke noe kritikk rettet mot de? Står vel til og med noe som var ment som en støtte erklæring til at mennesker reiser på tur. Finnes det ikke bedre arguementer enn å forsøke å vri på mine ord og legge inn noe bullshit om at jeg håner de som man forsøker å legge over på men kappe?


    Jeg får lese at jeg ikke GIDDER å reise på tur, hva faen vet dere (du Tony) egnetlig om hva jeg gidder? Av de som har kommentert på denne tråden er det såvidt jeg vet bare en som faktisk kjenner meg litt.. Jeg har vel ikke brukt et ord på mitt forrige inlegg som kan gi noe som engang kan minne om et hint som ville forklare hvorfor jeg ikke reiser på de turene. Du er utrolig ivirg, hurra for deg, jeg skal allikevel ha meg frabedt at du skal forsøke å trekke meg/mine utsagn ned slik at du skal få fremmhevet at du har tatt et valg som du tydeligvis mener er bedre enn andre sitt, spesielit når du ikke har enn smule av grunnlag for å gjøre det!



    Det kom et konkret spørsmål fra deg Scorpio, takk, det setter jeg pris på! Antar at du vil ha et svar siden du stilte det....
    ”Da syns du det er greit med halvfulle tribuner da? Ikke bare rundt på de andre tribunene i Norge, men også på Åråsen. Vet ikke med deg, men jeg synes nå det er mer gøy med et MASSIVT trøkk på stadion enn en slunken stadion der du kan høre tilskueren på andre siden av stadion prate”

    ...Ja og nei. Selvfølgelig vil jeg helst ha stappfulletribuner hver søndag, ikke mandag, ikke fredag, ikke lørdag engang, personlig foretrekker jeg ball på søndag! Nå er det vel ikke så ofte det er fulle tribuner på Åråsen generelt, lenge siden sist..selv på manddag med mange folk, så var det jo ikke dette massiv trøkket.. Hørte dog ikke noen som snakket på andre sider av stadion som du nevner her.. burde jeg begynne å høre etter bedre, eller finnes det kanskje andre måter å se dette på enn sort/hvitt? Jeg betaler ikke for å se eller høre på tribuner, jeg ser på kampene..


    Poenget i mitt forrige inlegg. Når jeg som et individ bruker mine hardt tjente penger på å reise til lillestrøm (eller andre steder) for å se på kamp, er faktisk fotballen viktigst. (all respekt for at andre ikke tenker likt, til dere som ikke aksepterer at andre tenker ulikt enn dere derimot... aiai). Selvsagt er det mye mere gøy når det er liv på tribunen, men det er ikke det jeg betaler for. Hvorfor skal jeg måtte følge ordre og ti stille, bare fordi noen andre krever det?


    Petter Ø kom med et konkret svar, takk! Jeg er slettes ikke uenig, for klubben og laget har selvsagt de som reiser på tur en utrolig verdi. Og om det har vært uklart fra min del, så beklager jeg veldig, men jeg er helt for at alle skal bruke så mye ressurser de føler de kan og vil til å hjelpe klubben videre. Det er jo helt sykt bra at dere kan og vil det!! Men, er man en dårlig supporter hvis man ikke gjør det? Skal man rett og slett holde kjeft og ikke ha noen meninger? ”De er mer verdt for tribunelivet enn oss”. Det er veldig godt mulig, men det er vel ikke feil at mine kroner er verdt like mye som dems, og at jeg har like mye rett til å kunne nyte kampene som jeg vil, like mye som de da nyter like mye som de vil?
    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

    -RagnarRock-

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      Er det noen som virkelig støtter denne aksjonen, så er det kjerringa! Da hadde hun sluppet at jeg sitter og ser på fotball på tv - hver j*vla dag; Tippeligaen, Premiere League, Champions League, Europa Leage og kanskje litt norsk 1.divisjon, spansk, italiensk fotball, for ikke å glemme landskampene til Norge, England, Danmark, Sverige, Tyskland, Brasil, Italia, Spania og Portugal.

      Ikke nok med at jeg er på stadion for å støtte LSK. I tillegg skal jeg se kampen i opptak, opptil flere ganger, og mase om feilaktige dommeravgjørelser - spole tilbake og se spesielle situasjoner i slowmotion, om igjen og om igjen...

      Så til NFF og dere som sitter på TV-rettighetene; ønsker dere å få ned skilsmissestatistikken, får dere kutte ut disse hverdagskampene og spille alle kampene på samme tidspunkt!

      Fotball skal spilles i helgen!
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      • Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1452

        Du ser på fotball hver eneste ukedag og samtidig klager du på at fotball ikke spilles utelukkende i helgen. Hmm.
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13244

          Kona klager, jeg tror mr jordbakke kunne levd med fotball 24/7

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Opprinnelig skrevet av ragnarrock
            Hjælp, nå var det da overaskende mye negativitet, trodde dette var et debatt forum jeg.... lite rom for å ikke dele mentaliteten til flertallet?
            Høyest "volum" er ikke nødvendigvis ensbetydende med "flertallet."
            Knurr...

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              Runt 150 Hammarbysupportar samlades utanför TV4-huset för att protestera mot tv-bolagens styrande av matchdagar och tider.Foto/redigering: Victor Nyström
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                Tornekrattet og Vikinghordene støtter opp om aksjonen i kveld:

                Tornekrattet: http://www.tornekrattet.no/index.php...d=775&Itemid=1
                Vikinghordene: http://vikinghordene.com/news.php?id=23

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  Aalesund liker ikke veien fotballen tar veien på publikumssiden: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle197918.ece

                  Dette er ting som må tas opp ved neste korsveg. Jeg er sikker på at TV-avtalen er bra for klubbene, men sett at 500 eller 1000 tilskuere holder seg vekke fra stadion. Da er det fort snakk om 2,3,4 millioner kroner i året for hver klubb. Legger du det sammen med 16 klubber blir det mange millioner, sier Hoff

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Fra aksjonen:

                    Fotball skal spilles i helgen ønsker å melde om at vi ikke oppfordrer til aksjon 2. påskedag og 16. mai, da dette er tradisjonelle kamptidspunkter og ikke har noe med tv-avtalen å gjøre.

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      hvor langt fremover i tid er fre og man kampane planlagt? Ut sesongen?
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • Simeone
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2008
                        • 761

                        TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.



                        .tv2PlayerCompanionAd { margin: 5px auto; }


                        Kjernen boikotter RBK-kamper


                        Nekter å støtte laget på bortekamper som faller på mandager.
                        Del med andre:

                        .addthis_toolbox.addthis_default_style span {margin-right: 5px;} .addthis_default_style .at300b, .addthis_default_style .at300m {padding: 0 5px;}Facebook Twitter Epost Del

                        Se Barclays Premier League og Tippeligaen på din iPhone! Last ned i App Store her!

                        - Ja, vi ønsker at de andre supporterklubbene følger etter. Dette gjelder ikke bare Rosenborg.

                        Trondheim (TV 2 Sporten) Rosenborgs supportergruppe Kjernen boikotter lagets bortekamper på mandager, og starter allerede i forbindelse med den kommende kampen i Fredrikstad.
                        Det innebærer at de ikke vil sette opp busser, formidle billettsalg eller selge produkter. Samtidig oppfordrer de RBK-fans som bor i de aktuelle områdene om ikke å møte opp på kamp.
                        - Dette gjør vi fordi mandagskamper er håpløse for supportere å reise til. Du må ta deg fri den dagen det gjelder, og neste. Det gjør at vi ikke får stilt opp for laget, sier talsmann i Kjernen Kenneth T. Kjelsnes til TV 2 Sporten.
                        Del på facebook5
                        Vil ha med flere på boikott
                        Norske supportere har lenge markert sin misnøye med mandagskamper gjennom en aksjonsgruppe som heter fotballihelgen, men RBK-supporterne er først ut med en total boikott. Kjernen, som brøt med Norsk Supporterallianse foran årets sesong, håper nå medlemmene der også blir med på boikotten av mandagskamper.
                        - Ja, vi ønsker at de andre supporterklubbene i Tippeligaen følger etter. Dette gjelder ikke bare Rosenborg, men alle reisende supportere.
                        Tippeligaen i altomfotball.no: Terminliste
                        RBK-spillerne vil savne supporterne
                        RBK sliter allerede med gedigen publikumssvikt på hjemmebane, og spillerne har bedt om ekstra støtte fra sine supportere på Lerkendal. Nå må de regne med det motsatte på bortekamper som havner på en mandag, noe som kan påvirke resultatet på banen.
                        - Ja, én prosent her og èn prosent der, ofte er det sånne marginer som er med på å påvirke fotballkamper. Det er en av de tingene som kan bikke resultatet. Men vi setter pris på alle som kommer både på Lerkendal og i Fredrikstad, så får vi ha forståelse for de som ikke kommer, sier Fredrik Winsnes til TV 2 Sporten.
                        Rade Prica aksepterer at supporterne velger å aksjonere, men vil savne tribunestøtten.
                        - Vi trenger all støtte vi kan få. Men så lenge vi vet de ser på TV, så får vi forsøke å få det inn i hodene, smiler spissen.
                        BOIKOTTER: Kjernen boikotter RBKs mandagskamper. Foto: Kallestad, Gorm/SCANPIX
                        - Bruker et sterkt virkemiddel
                        Supporterne ser poenget med at de med dette svikter laget i en tøff tid.
                        - Ja, og det er ikke noe vi gjør med lett hjerte. Vi bruker dette virkemiddelet fordi det er et sterkt virkemiddel vi har, og det er nettopp for å kunne legge til rette for å støtte laget vårt i det lange løp, hevder Kenneth T. Kjelsnes
                        - Er ikke dette syting og klaging fra dere??
                        - Det finnes andre dager å spille på enn mandager. Fotball hører til primært i helgene, lørdager søndager evt fredager, mener Kjernen-talsmannen.
                        Se intervju med Kjernen i videovinduet over!
                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                        para gritarle a la FIFA:
                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          Norske supportere har lenge markert sin misnøye med mandagskamper gjennom en aksjonsgruppe som heter fotballihelgen, men RBK-supporterne er først ut med en total boikott.
                          Javel? Var ikke vi først ute med total boikott ifjor?

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            Opprinnelig skrevet av Serbern
                            Javel? Var ikke vi først ute med total boikott ifjor?
                            Er nok ment på i år. Jeg tror ikke det blir full boikott her heller, men Kjernen oppfordrer ingen til å synge iløpet av hele kampen mest sannsynlig

                            iL: I 2011 og 2012. Ny medieavtale fra 2013

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              Takk Tony. Balle, det var lenge.

                              Skulle likt og se ett regnestykke der man tjener på og ha man/fre kamper kontra publikumssvikt.
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Opprinnelig skrevet av iL
                                Takk Tony. Balle, det var lenge.

                                Skulle likt og se ett regnestykke der man tjener på og ha man/fre kamper kontra publikumssvikt.
                                Av inntekter fra medieavtalen, publikum og sponsorer så får man minst inntekter fra medieavtalen. Publikum som nr. 2, men denne kan man øke med å ha vennlige avsparktider som gjør at flere kommer på kamp.

                                Det klubbene må gjøre før neste medieavtale, er å ta et klart avstand fra ukekamper. For TV2 er det jo gull verdt å kunne sende kamper lørdag, søndag og mandag, i tillegg til Max på fredag. 4 dager med fotball på tv, hvorav 2 dager ødelegger ganske bra for publikumsoppmøte.

                                Vi må jobbe for å få fotballen til helgene, og si kalrt ifra hva vi mener om ukekamper.

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Av inntekter fra medieavtalen, publikum og sponsorer så får man minst inntekter fra medieavtalen. Publikum som nr. 2, men denne kan man øke med å ha vennlige avsparktider som gjør at flere kommer på kamp.

                                  Det klubbene må gjøre før neste medieavtale, er å ta et klart avstand fra ukekamper. For TV2 er det jo gull verdt å kunne sende kamper lørdag, søndag og mandag, i tillegg til Max på fredag. 4 dager med fotball på tv, hvorav 2 dager ødelegger ganske bra for publikumsoppmøte.

                                  Vi må jobbe for å få fotballen til helgene, og si kalrt ifra hva vi mener om ukekamper.

                                  Går 100% av inntektene til klubbene fra media avtalen? Eller hvor mye sitter eventuelt NFF igjen med?
                                  Hva er fordelingsnøkkelen for klubbene seg i mellom?
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    Opprinnelig skrevet av iL
                                    Går 100% av inntektene til klubbene fra media avtalen? Eller hvor mye sitter eventuelt NFF igjen med?
                                    Hva er fordelingsnøkkelen for klubbene seg i mellom?
                                    Medieavtalen er 50/50 delt mellom NFF og NTF(Norsk Toppfotball) og det er hos NTF klubbene er medlemmer i. Så av medieavtalen får NFF 50% mens resten fordeles mellom klubbene.

                                    PS: Jeg mener det er slik det ble fremstilt på supporterseminaret.

                                    Kommentar

                                    • LSK N/B
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 830

                                      Opprinnelig skrevet av iL
                                      Går 100% av inntektene til klubbene fra media avtalen? Eller hvor mye sitter eventuelt NFF igjen med?
                                      Hva er fordelingsnøkkelen for klubbene seg i mellom?
                                      står noe om det her

                                      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                      Nei til NFF!

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        Fredrikstad stadion stille i10 min. i kveld: http://www.f-b.no/nyheter/ffk-suppor...tter-1.6179461

                                        Kommentar

                                        • Serbern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 5496

                                          NøFF og TV2 har klart å flytte Molde sin kamp fra søndag 19.juni til mandag 20.juni. Dette er kampen da klubben feirer 100 år, men det driter tydligvis tv2 og NFF i.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎