enga-LSK Søndag 17.april 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rovfugl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 3672

    #61
    Opprinnelig skrevet av xeR
    Søpla er uenige med deg.

    Ifølge forumet dems så er de enige om at de hadde en dårlig dag på jobb, men at de alikevel klarte å synge ut både tromme og megafon....
    og i neste post står det:

    Syns jeg har sett tendenser til at vi har mistet lyd da vi har spilt mot bøfla på hjemmebane tidligere også (kan være fordi jeg stod på 229 før og ikke på 228 som nå). Ingenting irriterer meg mer enn å høre trommejævlene på andre sia, derfor vil jeg ha sammenhengende trøkk som konstant kan overdøve kvitringa! Det var til tider kollektivt svikt på hele ståfeltet til tross for iherdig innsats fra øvre delen over Ikaros
    DØ FOR FUGLA!!!
    http://www.fluefiskebloggen.no
    LSK er min religion
    Ujah er min gud

    Kommentar

    • Fugla- patriot83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2005
      • 1241

      #62
      Er vel greit gjennomført av KFL/UFC. Holder på OK gjennom kampen, men hadde vært greit om menigmann kunne tatt i enda mer. Bra trøkk etter scoringa og noe nervøst på slutten. Ser RB gir stemninga en nier(?!). Hva synes de som satt på langsiden?

      VIF på sin side opprettholder tradisjonene:

      - Klanen er for det meste slappe gjennom kampen, men kliner til med noen lydtopper iblant som selvfølgelig overdøver oss. Skulle dog bare mangle... Er jo Oslo mot Lillestrøm. Men ’slapp’ er et dekkende ord.

      - Og denne ultrasgruppa til VIF, Klitoris, eller hva de heter for no', hadde dette ene ensomme kiltmønsteraktige flagget som de flagga med gjennom kampen - akkurat som ifjor. Ingen tvil om at UFC er en bedre gruppe enn den gjengen der!

      - Folk på VIP'en på VG Nedre som lager spy.

      Og for øvrig skjønner jeg ikke at Klanen finner seg i å ha det svært superkommersielle RIMI-banneret på 'bredden. Kan jo ikke annet enn å le når den inngangssangen deres, den Jarre-russetechnolåta, runger over anlegget og det Rimi-banneret pryder tribunen.

      Men det er nok av detaljer å småhumre av når man først er på Ullevål:
      - Hadelandsgutta Ragnar & Øsekara (Kødder ikke, de er fra Hadeland!), gutta som har spilt inn kjerkesangen som spilles på Ullevål, irriterer mannen bak "Vålerenga kjerke" hver gang ettersom de synger "strømmet skjebnen ut" i stedet for "strødde skjebnen ut".

      - Og den übertøffe Kelly family-sangen i pausen spiller så veldig på at VIF var et arbeiderlag ("I ei arbeidergate"). Sannheten er at VIF i sin tid valgte å stå utenfor AIF og var som bystyret i Oslo er i dag - borgerlig. Matcher blåfargen deres. :lol:
      Last edited by Fugla- patriot83; 18.04.2011, 13:24.
      -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
      Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

      En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #63
        Syns det var veldig mye å gå på der jeg sto. Jeg var helt pasient å prøvde å få med venstresiden med verierende hell.

        Til tider var det bra liv der, men man trenger flere som står å synger som gale menn for å få med mer av daukjøttet.

        Jeg sto rett under der det ble bråk med en trygda kar som spytta ned på oss. Hva skjedde egentlig? Så bare ettervirkningene.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          #64
          Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
          Er vel greit gjennomført av KFL/UFC. Holder på OK gjennom kampen, men hadde vært greit om menigmann kunne tatt i enda mer.
          Når du så vidt hører forsanger på sidene er det ikke rart mange ikke sang med. Greit og gjemme seg i klumpen og tro at alt er bra, Men det trengs minst to forsangerfelt på et så bredt felt.
          Hvorfor må Rønnern og tony stå ved siden av hverandre. Kunne kansje stått på hver side for mål/klumpen.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #65
            Rønnern og tony gjør seg utmerket godt i lag på bortefelt, men det går vel an å benytte de øvrige forsangerne man har på Åråsen til å skape liv i bredden?
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1251

              #66
              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Rønnern og tony gjør seg utmerket godt i lag på bortefelt, men det går vel an å benytte de øvrige forsangerne man har på Åråsen til å skape liv i bredden?

              Samme for meg hvem som starter sanger, det viktigste er at noen gjør det. Litt ut på siden også.

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #67
                Det går også an for enkeltpersoner å ta initiativ til å dra med seg de rundt seg. De fleste hadde utsikt til forsangerne, og kunne mesteparten av tiden ha en noenlunde forståelse av hvilke sanger som gikk.

                Men når en siden fødselen har blitt vant til at alt skal legges opp i henda på en av Det Kgl. Norske Sosialdemokratiet, så blir det vel til at man venner seg til at denne Noen Andre alltid skal gå foran...
                Knurr...

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av glasgow
                  Når du så vidt hører forsanger på sidene er det ikke rart mange ikke sang med. Greit og gjemme seg i klumpen og tro at alt er bra, Men det trengs minst to forsangerfelt på et så bredt felt.
                  Hvorfor må Rønnern og tony stå ved siden av hverandre. Kunne kansje stått på hver side for mål/klumpen.
                  Resten av ullevaal hørte hva som ble sunget, rart ikke de på sidene gjorde det...
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1251

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Det går også an for enkeltpersoner å ta initiativ til å dra med seg de rundt seg. De fleste hadde utsikt til forsangerne, og kunne mesteparten av tiden ha en noenlunde forståelse av hvilke sanger som gikk.

                    Men når en siden fødselen har blitt vant til at alt skal legges opp i henda på en av Det Kgl. Norske Sosialdemokratiet, så blir det vel til at man venner seg til at denne Noen Andre alltid skal gå foran...
                    Nå er du latterlig. Hadde nesten ikke stemme etter kampen.

                    Det er faktisk litt spesielt borte mot VIF.
                    Da har vi et bredt felt og vi er flest på bortebane denne kampen i året.

                    Det funker jo på Åråsen, vil uansett bare det beste for livet på tribunen.

                    Kommentar

                    • glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1251

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                      Resten av ullevaal hørte hva som ble sunget, rart ikke de på sidene gjorde det...
                      Har jo mange selverklærte eksperter på akustikk på forumet her.

                      Lyden går frem serru.

                      Når Ronny dro i gang skarru værra, virruværre LSK gutt hørte de fleste på siden der jeg sto ingen ting før " klumpen svarte med Ja, for faan.

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                        Nå er du latterlig. Hadde nesten ikke stemme etter kampen.

                        Det er faktisk litt spesielt borte mot VIF.
                        Da har vi et bredt felt og vi er flest på bortebane denne kampen i året.

                        Det funker jo på Åråsen, vil uansett bare det beste for livet på tribunen.
                        Jeg skrev jo ikke direkte til deg, da hadde jeg quotet deg alene. Mulig jeg skulle multiquotet kjeltringen og katta sammen med deg.

                        Men påstanden står jeg fast på: det er mulig å ta initiativ (ute på sidene) og piske opp folk rundt seg.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Leif A
                          Jeg skrev jo ikke direkte til deg, da hadde jeg quotet deg alene. Mulig jeg skulle multiquotet kjeltringen og katta sammen med deg.
                          Ja, for jeg synger jo aldri, når jeg står på tribuna? ;-)
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9390

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Det funker jo på Åråsen, vil uansett bare det beste for livet på tribunen.
                            Kan diskuteres hvor bra det funker. Vi er en jævla medgangs-gjeng, enten vi vil innse det eller ikke. Leder vi hjemme er det knall. Ligger vi under er det generelt bare UFC, blubbe klumpen, noe felt c og et par andre frie sjeler som holder på.

                            Kommentar

                            • Fugla- patriot83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2005
                              • 1241

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Leif A
                              Det går også an for enkeltpersoner å ta initiativ til å dra med seg de rundt seg. De fleste hadde utsikt til forsangerne, og kunne mesteparten av tiden ha en noenlunde forståelse av hvilke sanger som gikk.
                              Tommel opp!

                              Opprinnelig skrevet av Leif A
                              Men når en siden fødselen har blitt vant til at alt skal legges opp i henda på en av Det Kgl. Norske Sosialdemokratiet, så blir det vel til at man venner seg til at denne Noen Andre alltid skal gå foran...
                              Dette blir for dumt. At det går an... Så forbanna tåpelig skrevet!
                              Last edited by Fugla- patriot83; 19.04.2011, 13:58.
                              -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                              Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                              En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av glasgow
                                Har jo mange selverklærte eksperter på akustikk på forumet her.

                                Lyden går frem serru.

                                Når Ronny dro i gang skarru værra, virruværre LSK gutt hørte de fleste på siden der jeg sto ingen ting før " klumpen svarte med Ja, for faan.
                                RonnIE, ikke RonnY, hvor vanskelig kan det være Jahn?

                                Altså, hvordan man i det hele tatt skal klare å koordinerer akkurat den med tre, kanskje fire forskjellige forsangerfelt med hver sin megafon er ikke akkurat lett. Lyden blir uansett forsinket. Tribunen på Ullevaal er vesentlig bredere enn KFL-feltet på Åråsen.

                                Vi har prøvd mange finurlige ting når det gjelder kommunikasjon mellom forsangerfeltene også. Alt fra "tegnspråk", med forskjellige tegn for hver sang, til Intercom slik vaktene bruker. Uansett hvordan vi gjør dette, så blir det krøll med tanke på å få startet alle sangene samtidig. Med mindre vi begynner med PA-anlegg og kan plassere høyttalere rundt på tribunen, så tror jeg vi kan gi opp akkurat det.

                                Og med tanke på at vi ikke akkurat er som apeberget, der vi kjører en del evighetssanger, så er det ikke kritisk om ikke alle er med på første runden. Sangene går noen runder og man kan henge seg på etter hvert som man hører hva som går.

                                Det man kan tjene på å ha flere forsangere, er å pushe folk til å synge også på sidene, men som sagt, det er en lite takknemlig oppgave som mange vegrer seg for. Vi kan liksom ikke tvinge folk heller. De ivrigste har mer lyst til å stå sammen med likesinnede, fremfor å stå utpå sidene og til tider rope ut mot en vegg og ende opp med å synge aleine.

                                Når jeg og Tony står ganske tett på Ullevaal, så har det også noe med at vi trenger å kommunisere med hverandre. Føler at vi har et bra samarbeid og jeg setter i alle fall pris på å ha Tony i nærheten sånn at vi kan bli enige om hva vi starter når osv. osv. Så fort det blir noen meter, så blir det med en gang vanskelig å kommunisere.
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5914

                                  #76
                                  Hva funket ikke med intercom'en, RonnIE? Trodde det måtte være et bra alternativ.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1251

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    RonnIE, ikke RonnY, hvor vanskelig kan det være Jahn?

                                    Altså, hvordan man i det hele tatt skal klare å koordinerer akkurat den med tre, kanskje fire forskjellige forsangerfelt med hver sin megafon er ikke akkurat lett. Lyden blir uansett forsinket. Tribunen på Ullevaal er vesentlig bredere enn KFL-feltet på Åråsen.

                                    Vi har prøvd mange finurlige ting når det gjelder kommunikasjon mellom forsangerfeltene også. Alt fra "tegnspråk", med forskjellige tegn for hver sang, til Intercom slik vaktene bruker. Uansett hvordan vi gjør dette, så blir det krøll med tanke på å få startet alle sangene samtidig. Med mindre vi begynner med PA-anlegg og kan plassere høyttalere rundt på tribunen, så tror jeg vi kan gi opp akkurat det.

                                    Og med tanke på at vi ikke akkurat er som apeberget, der vi kjører en del evighetssanger, så er det ikke kritisk om ikke alle er med på første runden. Sangene går noen runder og man kan henge seg på etter hvert som man hører hva som går.

                                    Det man kan tjene på å ha flere forsangere, er å pushe folk til å synge også på sidene, men som sagt, det er en lite takknemlig oppgave som mange vegrer seg for. Vi kan liksom ikke tvinge folk heller. De ivrigste har mer lyst til å stå sammen med likesinnede, fremfor å stå utpå sidene og til tider rope ut mot en vegg og ende opp med å synge aleine.

                                    Når jeg og Tony står ganske tett på Ullevaal, så har det også noe med at vi trenger å kommunisere med hverandre. Føler at vi har et bra samarbeid og jeg setter i alle fall pris på å ha Tony i nærheten sånn at vi kan bli enige om hva vi starter når osv. osv. Så fort det blir noen meter, så blir det med en gang vanskelig å kommunisere.
                                    Takk for utfyllende svar RONNIE. Mener fortsatt det må gå ann og få til en mellomting. pÅ SØNDAG ledet vi lenge også og det burde hvert mere trøkk SYNTES JEG.
                                    Ufc på en side og kfl på en annen side av mål f.eks. Kose kan dere gjøre etter kamp. ( ref koseklumpen )

                                    Og pressiserer at jeg mener dette mot vif borte pga feltet og mange tilskuere.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      Ja, for jeg synger jo aldri, når jeg står på tribuna? ;-)
                                      Les en gang til hva jeg skriver, er du snill. Det er ikke snakk om å synge i seg selv, men å få med seg folk rundt. Du etterlyste spredning av forsangere. Jeg påpeker at det er lov å ta initiativ selv.
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                        Hva funket ikke med intercom'en, RonnIE? Trodde det måtte være et bra alternativ.
                                        For mye bråk, vi hørte ikke hva som ble gitt av beskjeder og ble stående og holde oss for øra og nesten hysje ned de rundt oss for å høre
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Leif A
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 3962

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                                          Dette blir for dumt. At det går an... Så forbanna tåpelig skrevet!
                                          Provoserte jeg deg?

                                          Fint. Håper andre ble provosert også.
                                          Knurr...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎