Godset hjemme lørdag 28. april kl. 16

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    #61
    satt på felt G, ganske nærme GU.. De var så å si helt stille hele kampen, var mye mumling, samt at de sang nesten bare enga sanger.

    Selv om jeg sitter veldig dårlig plassert mtp å høre KFL, så blir man VELDIG lei av å "bare" høre dunk dunk dunk dunk dunk med litt sang surrende i bakgrunn.
    Skjønner ikke hvorfor tromma har blitt det som skal lage "stemmning".
    Trodde tromma var for å "samkjøre" feltet?? Etter min mening blir tromma brukt ALT ALT ALT for mye, samt at den blir slått alt for hardt på.
    Vi blir jo så SYKT monotone når man hører dunk dunk dunk dunk hele tiden.

    Håper vi vil vurdere å ikke bruke tromma til alle sanger, begrense den til å samkjøre på sanger, ikke bruke den til stemningen. La Stormen, Kjernen og annet ragg gjøre det.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      #62
      Syns du tar feil når du skriver at det har blitt sånn at det er tromma som skal lage stemning. Tromma blir kun brukt til å holde takten på sangene hvor det trengs.

      Når vi synger mye "trommesanger" så blir det mye bruk av tromme, sånn er det bare. Hvis flere på feltet hadde syngi, og syngi høyt så hadde ikke dette vært noe tema engang. Syns ikke tromma blir misbrukt på noen som helst måte.

      Det man kan vurdere er jo om man skal ta flere rop/sanger uten tromme...
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • gutt94
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2007
        • 3271

        #63
        Ta deg en tur utenfor KFL feltet KIM, da hører du fort hvor intens denne tromme lyden er. Og hvorfor andre lag synger om tromma som trommer og ingen som synger.

        Man hører ofte bare dunk dunk dunk, i bakgrunnen er det lit sang som kommer en gang i mellom. Det virker som om det er bare trommma som går, og ingen som synger. Denne lyd oppfatningen vil man ikke kunne få når man er på feltet, men andre steder på stadion hvor andre lyder støyer inn og overdøver sang.

        Det er mange fysiske lover som gjør dette, og kanskje plasering av tromma kan være noe å tenke på? En annen plasering kan kanskje dempe tromme lyden, og gjøre slik at lyden kommer inn på feltet og ikke ut på stadion.
        KnutHSolberg

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          #64
          samma faen om du hører bare dunk dunk ved legea tribunen vel? Selv med seier mot enga og ca 2000 høyt syngende fugler ville de som satt helt ved legea tribunen bare hørt dunk dunk, det er sånn det er. Vi er avhengig av tromma -den blir og sånn er og blir det. Ja, vi skal variere mer med tromme- og ikke trommesanger men tromma er tildeles like om ikke viktigere middel for å skape god stemning som forsangeren.

          Fuck godset kampen! Nå er neste kamp brann hjemme og da må alle ta ett oppgjør med seg selv. Mot bergenserne skal det smelle fra tribunen og jeg skal gjøre alt jeg kan for å få det til og det håper jeg faen meg du skal også!!

          Er du med?!
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            #65
            Har sagt det før jeg også. Fra midt på Lillestrøm torv, men også på felt G på Elkjøp så er tromma den mest fremtrende. Det mener jeg er synd. Jeg synes tromma bli overdrevet brukt til tider, da det hørest ut som mumling når man samenligner hard trommelyd med middels stemmebruk.
            Jeg er for tromme og mener det er et fantastisk verktøy. Men jeg mener også at man burde se på hvordan den brukes pr i dag.
            Er det noen mulighet for en "mykere" tromme, kan man slå svakere, bruke den kun i starten? jeg vet ikke, men jeg har lagt merke til dette i et par år nå.

            Kommentar

            • Jørn
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 659

              #66
              Å slå svakt på tromma er som å drikke alkoholfri øl...

              Men uansett, på en såpass "liten" og intim stadion som Åråsen merker man tromma veldig godt. Spesielt tydelig er den når så og si hele rader på feltet holder kjeft. Av til går jeg opp i styrke på tromma for å få folk til å skjønne at "nå skal dere trøkke til", men de fleste kan vel ikke lese tankene mine.

              Å bare bruke den i starten av sanger kunne kanskje vært en god tanke, men da kan det hende at mange ikke tør å synge uten tromma.
              Trommer er for bønder

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                #67
                Opprinnelig skrevet av Jørn
                Å slå svakt på tromma er som å drikke alkoholfri øl...
                Jeg kan ikke tromme, men skjønner det jeg også.
                Du skal ha cred for jobben du gjør, men nå føler jeg det er litt overkill.

                Kommentar

                • rælingen kanaris
                  Kaptein Reketråler
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 1445

                  #68
                  Tromma blir ikke brukt noe annerledes nå en for noen år siden, og det var ingen som klaga da. Forskjellen nå er at altfor mange på feltet holder kjeft, og kun står der for å se kamp.
                  Custodes
                  I med og motgang

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                    Tromma blir ikke brukt noe annerledes nå en for noen år siden, og det var ingen som klaga da. Forskjellen nå er at altfor mange på feltet holder kjeft, og kun står der for å se kamp.
                    Godt mulig, men da må man endre mønster. Man følger ikke oppskriften for hva som funket før om det ikke funker lenger.

                    Kommentar

                    • rælingen kanaris
                      Kaptein Reketråler
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 1445

                      #70
                      Forsåvidt enig i det, men jeg mener at det ikke er tromma som bør endres. Jeg mener at man må jobbe med mentaliteten på feltet, og at man kanskje bør vurdere å få opp flere forsangere, eller ihvertfall flere grupper med ihugga som kan stå på de stedene på feltet hvor det er flest østers. Så fort man før større deler av feltet til å synge og skrike seg hese, så vil ikke tromma være et problem.

                      Men det gjør sikkert ingenting om vi blir litt bedre på å variere, og bruke de gamle trøkkesangene uten tromme. Det var vi også flinkere på før, synes jeg.
                      Custodes
                      I med og motgang

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        #71
                        Kan kanskje være en idè å flytte iallefall et forsangerfelt en 8-9-10 rader bakover? Da vil man få et trykk fremover som det da muligens er lettere å henge seg med på.
                        Jeg stod tidligere et godt stykke opp på feltet, var en av de ivrige. Merket da at jo mer jeg og mine tok av, jo mer ble de foran med også. Mens bakover var det fortsatt dødt.
                        Last edited by Uwes disippel; 01.05.2012, 11:40.

                        Kommentar

                        • rælingen kanaris
                          Kaptein Reketråler
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 1445

                          #72
                          Det er selvfølgelig en mulighet. Ser kanskje først og fremst for meg flere kompisgjenger med ihugga spredd rundt på feltet, var jo sånn det var i 05-07. Tror det vill ha en positiv effekt, de fleste merker at det er lettere å bli med når du har en 10-20 personer rett rundt deg som trøkker til.
                          Fra 2002, når jeg begynte å stå på feltet, sto jeg som oftest ganske høyt oppe på felt B, stort sett rimelig rett oppover fra forsangerfeltet. Jeg merka mot slutten av 2004, og ihvertfall fra 2005, en markant økning i større gjenger med folk som sto sammen og hissa hverandre opp. Trykket der oppe forandra seg helt, det var faktisk en annen verden. Derfor er jeg helt sikker på at, om vi får til det samme nå, så vil det gjøre en stor forskjell.
                          Custodes
                          I med og motgang

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                            Det er selvfølgelig en mulighet. Ser kanskje først og fremst for meg flere kompisgjenger med ihugga spredd rundt på feltet, var jo sånn det var i 05-07. Tror det vill ha en positiv effekt, de fleste merker at det er lettere å bli med når du har en 10-20 personer rett rundt deg som trøkker til.
                            Fra 2002, når jeg begynte å stå på feltet, sto jeg som oftest ganske høyt oppe på felt B, stort sett rimelig rett oppover fra forsangerfeltet. Jeg merka mot slutten av 2004, og ihvertfall fra 2005, en markant økning i større gjenger med folk som sto sammen og hissa hverandre opp. Trykket der oppe forandra seg helt, det var faktisk en annen verden. Derfor er jeg helt sikker på at, om vi får til det samme nå, så vil det gjøre en stor forskjell.
                            Er jo flere av oss gamle travere som har satt oss. Flere av oss stod i slike klikker. Men jeg er helt enig, slike klikker er genialt. Jeg satt meg for rundt 4 år siden og har kun vært sporadisk tilbake. Merker når jeg står at det er fantastisk artig, men jeg holder ikke ut i nærheten av hva jeg gjorde.

                            Kommentar

                            • krisruds
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 839

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                              Tromma blir ikke brukt noe annerledes nå en for noen år siden, og det var ingen som klaga da. Forskjellen nå er at altfor mange på feltet holder kjeft, og kun står der for å se kamp.

                              Mulig den ikke blir brukt noe annerledes nå enn før, men før hadde vi jo noen andre sanger også, som ikke var tromme sanger. Samt at ikke alle andre lag brukte tromme også.

                              Skjønner at vi har blitt litt avhengig av tromma, men håper vi kan tone den ned litt. Med f.eks at man kutter den ut når sanger er tona ned verbalt også, så kliner man til heller når det skal trøkkes til.

                              Vi sammen med Kjernen og Stormen har jo blitt så sykt monotone. Er liksom konstant lyd på 90db.. men noen små lydpeeker.
                              krisruds medlem av KFL siden 1996


                              OI OI OI nå har vi det morro :)

                              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av krisruds
                                Mulig den ikke blir brukt noe annerledes nå enn før, men før hadde vi jo noen andre sanger også, som ikke var tromme sanger. Samt at ikke alle andre lag brukte tromme også.

                                Skjønner at vi har blitt litt avhengig av tromma, men håper vi kan tone den ned litt. Med f.eks at man kutter den ut når sanger er tona ned verbalt også, så kliner man til heller når det skal trøkkes til.

                                Vi sammen med Kjernen og Stormen har jo blitt så sykt monotone. Er liksom konstant lyd på 90db.. men noen små lydpeeker.
                                Sjefen min uttalte på en motivasjonssamling for en stund siden at, "Den største trusselen mot videreutvikling, er manglende vilje til å forandre seg". Selskapet jeg jobber for har vært villige til å forandre seg gjennom sin 100+ år lange historie, og dette er mye av grunnen til at det idag er norges tredje største selskap i vår bransje...

                                Noe vi kan lære?
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • vEgz
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2006
                                  • 130

                                  #76
                                  Jeg står ca midt på felt B (hvis en teller rader oppover), kanskje en 5-7 rader overfor Ronnie og klumpen. Mot Godset var det elendig stemning på feltet. Rett og slett. Jeg kommenterte dette til de jeg var med, og jeg tror vi alle var enige om at dette ikke var godt nok. På de nevnte radene foran oss og ned mot Ronnie var det makaber stemning på lørdagen. Her er det mange unge gutter og jenter (for å nevne noe) som trenger å bli snakka litt til (på en ordentlig måte) slik at de forstår at dette er et syngende tribunefelt. Dette gjelder sikkert flere steder, men jeg tar for meg det jeg så akkurat her og nå. Jeg var en ung gutt på Kanarifeltet selv en gang, men med noen år under beltet nå så har jeg nok blitt bedre til å synge i motgang. Det er altfor mange passasjerer på feltet som ikke bidrar!

                                  Jeg syns forøvrig evighetssangene fungerer bra. Det er litt morsomt spør du meg at vi kjører samme sang i lang tid, veldig unorskt er det ikke? Dessuten syns jeg, som Ronnie sier, at vi skal bli flinkere til å bruke skjerfene. Etter min mening er dette meget pent visuelt om folk presterer å dra det opp og bruke det.

                                  KFL har et rykte å bevare. La oss nå for f... ikke la det gå til spille ved å levere flere slike latterlig dårlige forestillinger som vi gjorde mot Godset. Gutta ute på matta får ikke vi gjort noe med, annet enn å oppmuntre. Å dra dem enda lengre ned ved å bue (!) på eget lag, det vet jeg rett og slett ikke hvordan jeg skal forholde meg til. Dette er så lavmål at jeg blir skremt.

                                  Til sist vil jeg bare takke Ronnie, Tony og denne gangen Mykle for at dere orker.

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎