Stemningstråd: LSK - Ålesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9372

    #21
    Opprinnelig skrevet av Skinke
    Hu er så utrolig fake at hu blir ikke litt digg engang.
    Kjeft a!

    Kommentar

    • HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

      #22
      Tone, fake?

      Your argument, and all to come, are forever invalid!
      ***Større baller enn vett***

      Kommentar

      • Fugl1970
        Medlem
        Møteplager
        • May 2008
        • 99

        #23
        Stenge de øverste radene på felt C? For noe vås!
        Kan ikke forvente at alle synger for full pupp.
        At enkelte diskuterer litt annet ila 90 bedritne min.kan da ikke være så merkelig....
        Får nesten være glad for at folk i det hele tatt kommer på match.

        Kommentar

        • Jørn
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 659

          #24
          Opprinnelig skrevet av Fugl1970
          Stenge de øverste radene på felt C? For noe vås!
          Kan ikke forvente at alle synger for full pupp.
          At enkelte diskuterer litt annet ila 90 bedritne min.kan da ikke være så merkelig....
          Får nesten være glad for at folk i det hele tatt kommer på match.
          Om man skal diskutere politikk, fylla og gud og hvermann under kamp finnes det nok av sitteplasser rundt på stadion.
          Trommer er for bønder

          Kommentar

          • Fugl1970
            Medlem
            Møteplager
            • May 2008
            • 99

            #25
            Så du mener altså at hvis enkelte tilfeldigvis diskuterer noe annet enn fotball ila av 90.min skal sitte?
            Dummeste jeg har hørt!

            Kommentar

            • vEgz
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2006
              • 130

              #26
              Flere av oss som er litt over middels opptatt av dette med å ha riktig mentalitet på tribunen vil nok si at sånne tiltak må til for å få folk til å innse realiteten. Kanskje ikke så drastisk, vi får se på det, men det bør virkelig rettes en finger mot den latskapen som er å spore rundt omkring nå.

              Dette er ikke er noen plass hvor du bare skal stå komfortabelt, synge når det måtte passe deg (hvis du gjør det i det hele tatt), og for guds skyld ikke ta imot flagg eller lignende hvis du får et tildelt. Dette skal være et levende supporterfelt som skal være bra på sang og det visuelle.

              Gidder ikke å henge ut noen spesielle steder på tribunen, selv om bla. jeg tidligere her har vært frempå med nivået på øverste felt C. Det er nemlig ikke kun der det skorter. Vi må tørre å være litt harde med oss selv for å bli bedre. Eneste vi kan lære av. Første steg mener jeg er å få på plass noen grove tiltak for å bedre stemningen, være seg flytte folka felt C mellom B og A, stenge av noen av de øverste radene eller lignende.

              Kommentar

              • Fugl1970
                Medlem
                Møteplager
                • May 2008
                • 99

                #27
                Lykke til med evnt. tiltak.
                Så vidt jeg veit så har vel medl.tallet i KFL dalt veldig de siste årene.
                Sikkert flere årsaker til akkurat det, men man bør kanskje se litt tilbake i tid.
                Hva var bra/dårlig. Hvordan få folk tilbake til feltet.
                Ingenting er bedre enn et fullsatt felt.

                Kommentar

                • A.Bilet
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2005
                  • 808

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                  Ingenting er bedre enn et fullsatt felt.
                  Jeg er forsåvidt enig, men dette er et litt vanskelig spørsmål. Hva ønsker vi? Bare 1000 psykopater på feltet? Eller 1000 psykopater og 1000 "turister" på feltet?
                  A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                  Twitter-bruker

                  Kommentar

                  • rælingen kanaris
                    Kaptein Reketråler
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 1445

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                    Så du mener altså at hvis enkelte tilfeldigvis diskuterer noe annet enn fotball ila av 90.min skal sitte?
                    Dummeste jeg har hørt!
                    Feltet er til for stående syngende supportere, og det minste man bør kunne kreve er at folk synger i 90 min. Om du heller vil synge litt med i blant, og diskutere andre ting en fotball, så er det et sittefelt rett ved siden av felt c, helt inntill kanarifeltet.

                    Det som gjorde at det fungerte før var ihvertfall ikke å la folk stå å prate om andre ting, og ikke kreve at de synger i 90 min.
                    Custodes
                    I med og motgang

                    Kommentar

                    • Fugl1970
                      Medlem
                      Møteplager
                      • May 2008
                      • 99

                      #30
                      Ingen synger i 90.min

                      Kommentar

                      • joacim
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2009
                        • 559

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                        Ingen synger i 90.min
                        Jo!!
                        Styremedlem 2016

                        Kommentar

                        • Kopperud
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2006
                          • 1697

                          #32
                          Ingen synger i 90. min? Har du vært på stadion før? Du burde prøve å stå sammen med klumpen eller UFC på felt a, der skal jeg love deg at folk synger i 90. min++!
                          Ultras Felt C 2005x2015

                          Lillestrøm & Bajen

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Fugl1970
                            Lykke til med evnt. tiltak.
                            Så vidt jeg veit så har vel medl.tallet i KFL dalt veldig de siste årene.
                            Sikkert flere årsaker til akkurat det, men man bør kanskje se litt tilbake i tid.
                            Hva var bra/dårlig. Hvordan få folk tilbake til feltet.
                            Ingenting er bedre enn et fullsatt felt.
                            Opprinnelig skrevet av A.Bilet
                            Jeg er forsåvidt enig, men dette er et litt vanskelig spørsmål. Hva ønsker vi? Bare 1000 psykopater på feltet? Eller 1000 psykopater og 1000 "turister" på feltet?
                            Begge disse to sitatene er interessante i forhold til enkelte dilemma fans og klubb står overfor i den situasjonen vi befinner oss i per 2012. Det er 5 år siden LSK opplevde suksess på matta (4. plass og cupgull) og i tillegg til kamp mot nedrykk i 4 år leverer vi dårlig fotball. Med unntak av vårsesongen 2010 og tildels 2011 har vi knapt sett god fotball på Åråsen. Det er to ting som avgjør hvorvidt folk kommer på LSK-match, det er kvaliteten på fotball-laget og det er prisen på inngangsbilletten. Når jeg snakker om folk mener jeg da den gjennomsnittlige tilskuer som går på kamp fordi de er interessert i fotball og glad i LSK, ikke die hard fans som reiser land og strand i en trang Fiat til Tromsø en onsdag kveld eller de som bare fikk gratisbillett i pop-corn boksen på kino.

                            Dersom man skal se ting fra LSKs perspektiv, er det definitivt mer ønskelig med 2000 på feltet hvor 1000 synger og 1000 holder kjeft. Dette så lenge alternativet er at de 1000 som holder kjeft ikke dukker opp på kamp. Hvorfor velger folk å gå på feltet framfor å sitte? Antagelig grunnet lavere priser og en annerledes kampopplevelse blant fansen. Kanari-Feltet er forbeholdt Kanari-Fansen. Det heter ikke hoppe-danse-synge-feltet, forebeholdt utelukkende de som støtter Lillestrøm og som dedikerer kropp og stemme i 90 minutter. Det vil være vanskelig og ekskluderende for Kanari-Fansen og ekskludere de medlemmer som ønsker å stå blant fansen, kjenne på intensiteten, spontant brøle, synge, hate og juble, bare fordi de ikke synger og bidrar matchen gjennom. Ja, mange bidrar ikke i det hele tatt, men har de betalt medlemsskap har de sin rett til å stå på feltet. Man har også de som ikke er medlemmer som ikke bidrar, men igjen må det betraktes det økonomiske aspektet i om det resulterer i færre folk på kamp. Jeg tror ikke Kanari-Fansen er i stand til å kunne sparke ut noen som helst fra feltet før vi oppleverer at enkelte ikke slipper inn grunnet plassmangel. Fram til resultatene bedrer seg blir man nødt til å akseptere at enkelte ikke bidrar.

                            Skal man sammenligne medlemstall og stemning fra tidligere må man se resultatene i betraktning. Rønnern treffer spikern på huet når han sier at det er utrolig at noen i det hele tatt gidder å synge kampen ut for klubben. Personlig har jeg sagt det til meg selv i en årrekke allerede, at jeg gidder...

                            Siden årtusenskiftet var vi fra 2000-2007 nesten sammenhengende en toppklubb. 6 plass i 2000, 2 plass i 2001, trøblete sesong i 2002 som Uwe berga, 7 plass i 2003, 7 plass i 2004 før 4 plass de neste 3 sesongene med heng på teten hvert år og cupfinale i 2005 og 2007 var en realitet. Vi møtte RBK og VIF i flomlyskamper i både cup og serie hvor vi kjempa om medaljer og finaler, vi hadde publikumsmagneter i Mifsud, Riise, Koren. Det var tia da vi måtte stå sidelengs for å få plass på feltet og hoppa du ikke kunne du ikke se banen en gang, hvert fall for oss som var i alderen 15-17 på den tia.

                            Til sammenligning har vi kjempa mot nedrykk hvert jævla år siden. Mifsud og Koren ble bytta ut med Fellus, Gundersen og Midtun Lie. LSKs fokus siden 2008 har ikke vært på fotballen, men på å sikre et økonomisk skakkjørt eldrehjem fra konkurs. Supporterne har ikke grunn til å være mette, de har grunn til å være så drittlei fotball som man kan bli. LSK har forsøkt å holde et snev av optimisme oppe, men mobiliseringen av "årets kamp" hver jævla kamp i 3 år på rad kicker ikke særlig lenger. I gamle dager var dette hjemmematchene mot Brann, VIF og RBK. Selv Henning Berg ga opp å være optimistisk på lagets vegne og det er ikke vanskelig å se hvorfor.

                            LSK er forhåpentligvis på vei opp av sumpa igjen nå. Klubben har vært råtten og det drar entusiasmen med seg. Ingen kan forvente at samtlige skal synge når entusiasmen ikke er tilstede. Ikke alle er bygd sånn og det må man respektere. For noen er det å være fotballsupporter blant de viktigste dedikasjonene i livet, for andre betyr i det store og hele ikke fotball all verden. Kanari-Fansen er kjent for å være en inkluderende organisasjon som burde omfavne de som kommer på feltet og fortsette det gode arbeidet som nå legges ned for å holde stemninga oppe. Fra TV-plass er jeg imponert over trykket som har blitt holdt i kamper som mot Sogndal og Aalesund hvor spillet er begredelig og kommentatorene nevner alltid det samme. Jeg tror oppskriften for et fullt og levende Kanarifelt er så enkel som at spillet må bedres over tid for at entusiasmen skal bringes tilbake til den gjennomsnittlige supporteren. Fram til da bør man heller forsøke å finne en løsning som maksimerer tribuneopplevelsen for samtlige og bidrar til at folk ønsker å returnere til feltet. Og det er heller ingen grunn til å svartmale situasjonen mer enn den er, feltet er langt i fra så ræva som mange skal ha det til.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • Fugl1970
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2008
                              • 99

                              #34
                              Vært på Åråsen siden 1975, så svaret er ja!

                              Kommentar

                              • vEgz
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2006
                                • 130

                                #35
                                Personlig syns jeg det er synd hvis resultatene må bli så kraftig mye bedre (topp 6-7) før vi klarer å få 7-8 tusen i snitt igjen på Åråsen. Det kommer nemlig til å ta evigheter med det spillet vi bedriver om dagen, og spesielt hvis det er hold i disse Everton-ryktene kombinert med at klubben evt. ikke har is i magen og selger til første og beste.

                                Björn kjører dette showet alene til tider, dog ikke mot Aafk. Forsvinner han så er jeg redd det kan bli særdeles tungt å få entusiasmen tilbake.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎