Stemningstråd LSK - Hønefoss

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • UltraFo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 800

    #21
    Om folk blir motivert eller ikke vet jeg ikke, ikke bryr jeg meg heller. Men når man står å holder kjeft med arma i kors og plutselig tar seg selv i å gjøre det (hvis man gjør det), så skal man få dårlig samvittighet! Synes jeg! Det skal være syngeplikt på feltet! Og man skal trøkke til hele tiden, spesielt så fort man merker at man ikke har syngi de siste 3 minuttene. Poenget mitt er at det må bli mye mer syngeplikt vis man står på feltet og mye mer fokus på at ALLE skal synge. Det er sånn man får opp trykket på feltet. Nå er det helt greit for 90% på feltet at sidemann holder kjeft hele matchen. Folk savner sånn det var i 06-07, i 06-07 var det virkelig syngeplikt og alle sang fordi de ikke hadde noe valg omtrent. Sånn skal det være på ett ståfelt med stående supportere.
    UFC ~ Gulsvarte Brødre

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      #22
      Bare å skaffe nok stående, syngende supportere til å fylle feltet det, så får du raskt fortrengt resten. Klarer du ikke det, så får du få de som er der til å synge og det skjer ikke ved å kun kjefte dem ut.

      Noen plasseringer er viktigere enn andre, så hvorfor ikke markere ett område for kun syngende og henvise andre opp på tribuna? Ingen avvist, men skal man stå med sin syngende kompis akkurat der, så får man synge med.
      Last edited by Stray Cat; 13.08.2012, 19:56.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • maurakanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 635

        #23
        Så glissent feltet er om dagen trur jeg ikke man skal prøve å skremme bort enda flere. Videre henger stemninga sammen med prestasjonene. Se på Drammen feks, de har bra snitt og trøkk på kampene. I 06-07 som blir referert til her var vi i en litt annen posisjon. Vi hadde nesten 9000 i snitt, hadde profiler som Koren, Mifsud osv. Dagens mannskap har ingen "klare" stjerner, og vi har sliti på nedre halvdel de siste 4? årene. Så at stemninga ikke er på maksnivå bør ikke overraske noen. Synes det var meget bra frem til 0-1 målet igår. Dette henger sammen med 5 kamper uten tap, nye spillere inn og dermed ny optimisme. Folk er ikke roboter.
        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          #24
          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Noen plasseringer er viktigere enn andre, så hvorfor ikke markere ett område for kun syngende og henvise andre opp på tribuna? Ingen avvist, men skal man stå med sin syngende kompis akkurat der, så får man synge med.
          Skal man skille syngende og ikke syngende supportere på et sangfelt?? Helt fjernt for meg. Feltet er for syngende supportere. Vil man ikke synge så er sittetribunen alternativet!
          ..................

          Kommentar

          • *46*

            #25
            Som en tredjerangs tilhenger, som både sitter på ræva og ikke synger. Hvor skal jeg plassere meg i Drammen? Hvis jeg skal kjeftes og mases på i 2x45 minutter, blir jeg like så godt hjemme. Er sjelden på bortekamp, men møter opp hver gang det er kamp på Åråsen med mindre det er min egen begravelse eller syk.

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              #26
              Synes debatten sklir litt ut nå.
              Selv i de gyldne årene 05-07 var det flere som ikke sang både på kanari feltet og på bortefeltet. Sånn kommer det nok alltid i en viss grad til å være også.

              Forskjellen fra 05-07 og idag er at vi var mange flere. Vi var i medgang på banen og vi tok supporter Norge med storm, med en helt ny stil. Fugla var hot.

              Utgangspunktet pdd må være at vi må få med flest mulig av de som står på kanari feltet på Åråsen og på bortebane til å synge. Og der mener jeg det må taes noen enkle grep.

              - La folk få ut frustrasjonen når det er kontroversielle situasjoner på banen, ikke start en ny evighetssang.
              - Bruk litt tid mellom hver sang (spesielt evighetssangene) så folk får pustet og man er sikker på at alle er ajour.
              - Hvis det er for lavt trøkk på sangen er det lov å stoppe sangen, si rett ut at dette ikke holder og starte den på nytt igjen.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                #27
                Det er helt forskjellig hvordan et felt organiseres på bortebane. På Åråsen har vi kanari-feltet, som er for syngende supportere. På bortebane har vi som regel kun ett felt vi disponerer. Det jeg anbefaler deg hvis du ikker interressert i å stå blant de mest ihuga, så bare står du litt bortenfor der de står. Pleier sjeldent å by på problemer det
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                  På Åråsen har vi kanari-feltet, som er for syngende supportere.

                  Det er vel allerede her utfordringen dukker opp. Mitt inntrykk er at ikke alle har fått med seg/ er enige i at kanarifeltet er et eneste stort sangfelt, forbeholdt folk som vil synge og flagge i 3x45. Det blir rett og slett oppfattet som feltet til de som er medlem av kanarifansen. Gjør man noe med det, blir det atskillig færre på feltet og de som er der gir jo lyd fra seg, selv om de trekker pusten i tre minutter innimellom.
                  Last edited by Stray Cat; 14.08.2012, 14:09. Begrunnelse: Lite tastatur på mobilen, gitt....
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #29
                    Når blei det bestemt at kanari-feltet bare var for syngende ???? Jeg står på feltet men synger ikke hele tiden men jeg er med og synger ..Skal jeg da kastes ut av feltet???? Skal vi ha et felt for folk som synger HELE tiden da trenger vi ikke store feltet..Noe av løsningen for og få med folk er og kutte ut evighets sanger som ikke fungerer, mere spontane sanger(fy faen og jeg savner tiden vi kunne påvirke er dommer)..

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5914

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Når blei det bestemt at kanari-feltet bare var for syngende ???? Jeg står på feltet men synger ikke hele tiden men jeg er med og synger ..Skal jeg da kastes ut av feltet????
                      Og så SITTER du på feltet i tillegg, tullebukk. Du er da den første som skal ut.
                      (I tillegg synes jeg folk som tar på seg City-drakta på kanarifeltet, kan bli hjemme)
                      Last edited by Stray Cat; 14.08.2012, 14:29.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Og så SITTER du på feltet i tillegg, tullebukk. Du er da den første som skal ut.
                        Har en rygg som gjør at jeg må sette meg ned noen ganger ..

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Når blei det bestemt at kanari-feltet bare var for syngende ???? Jeg står på feltet men synger ikke hele tiden men jeg er med og synger ..Skal jeg da kastes ut av feltet???? Skal vi ha et felt for folk som synger HELE tiden da trenger vi ikke store feltet..Noe av løsningen for og få med folk er og kutte ut evighets sanger som ikke fungerer, mere spontane sanger(fy faen og jeg savner tiden vi kunne påvirke er dommer)..
                          Synger ikke på absolutt alt jeg heller akkurat. Men det er en del folk som faktisk ikke synger i det hele tatt i løpet av en match. Skjønner ikke hvorfor man da står på feltet. Men, det er ikke akkurat verdens største problem!

                          Helt enig i det siste. Synes vi har altfor mange evighetssanger som ikke funker i det hele tatt, og som aldri kommer til å gjøre det heller. Noen er bra, men altfor mange ble laget uten at det var særlig gjennomtenkt og bare fordi at "nå er det lenge siden det har kommet noe nytt. Ny sang nå!" Uten særlig sjel.

                          Synes vi har altfor dårlig vurderingsevne når det gjelder å plukke ut sanger som kan være potensielt bra for OSS. Det er veldig stor forskjell fra fans til fans over hvilke sanger som passer inn hos hver enkelt. Ett eksempel er; "FCK sangen" (Ale, ale, vi elsker lillestrøøøøm!". Den er sinnsyk i FCK fordi at de er mer aggressive i stilen sin, mens hos oss faller den litt igjennom. Blir aldri topp trøkk. Mens f.eks gospelen passer veldig bra hos oss, men kunne aldri funket i FCK fordi de synger altfor fort til at den sangen skal fungere. Vi har også en god del sanger som er fet med 20.000 grekere i svingen, men som blir tynn suppe når det er under 1000 som synger den. Det er noen sanger vi faktisk bare burde slutte å bruke.

                          Som flere har påpekt så er det helt håpløst å starte en evighetssang etter en kontroversiell situasjon på banen. Det er som å slå en tversoverpasning rett til en motspiller på egen banehalvdel. Når sånt skjer så MÅ folk få ut aggresjon. Og et annet annet godt poeng fra Tullebukk er at dommerne er mennesker de og, de blir påvirket av massivt trøkk på tribunen.
                          ..................

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1251

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Når blei det bestemt at kanari-feltet bare var for syngende ???? Jeg står på feltet men synger ikke hele tiden men jeg er med og synger ..Skal jeg da kastes ut av feltet???? Skal vi ha et felt for folk som synger HELE tiden da trenger vi ikke store feltet..Noe av løsningen for og få med folk er og kutte ut evighets sanger som ikke fungerer, mere spontane sanger(fy faen og jeg savner tiden vi kunne påvirke er dommer)..
                            Er såenig. Endelig et fornuftig innlegg Sykkelman. Evighetssangene tar ofte ut brodden av stemningen. Kanskje bortsett fra de som står i " the inner cirkle " " klumpen etc.......

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              Og så SITTER du på feltet i tillegg, tullebukk. Du er da den første som skal ut.
                              (I tillegg synes jeg folk som tar på seg City-drakta på kanarifeltet, kan bli hjemme)
                              Alt annen klubbtilhørighet enn LSK er en uting, uansett hvilket lag som måtte vises.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎