15 min stillhet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristian1
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Aug 2014
    • 3

    15 min stillhet

    At kanarifansen krevde 15 min stillhet mot RBK nå på lørdag synes jeg personlig at er det dummeste jeg har opplevd på åråsen noen sinne... er det virkelig dette kanarifansen vill bli huska for? Klubben som holder kjeft I motgang? Så vidt jeg vet så er det ikke det det kfl står for!!! Det eneste vi må gjøre er å synge, skrike og Være sinnssyke I 2×45 min hvor jævlig vanskelig kan det Være... vurderte helt seriøst å melde meg ut av kfl når dere sa vi skulle holde kjeft I 15 min... dummeste jeg har sett på åråsen I hele mitt tribune liv!!!
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    #2
    Synes selv 15 minutter (eller 13.52 som det vel endte med) var i snaueste laget. Hadde håpet på mer trøkk på "Runar må gå"-ropet, gjerne med variasjoner av "styret" og andre enkeltpersoner som er nøkkelpersoner i forsøket på å ødelegge klubben.

    I pausen vurderte jeg for første gang i mitt liv å plassere meg sammen med UFC, da de (og et par KFLere samt deler av sittan) var de eneste som klarte å gi uttrykk for hva som må til.

    Når det er sagt, så er jo KFL i en posisjon hvor de må ta hensyn til manges meninger. Derfor var kanskje 15 minutter et greit kompromiss.

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      #3
      Du merket deg kanskje at forsangerne ga feltet valget, Kristian? Synge som bare h.. eller stillhet. Og at du egentlig ble nedstemt av tribunen? Noen effekter skal man være varsomme med, men i går funket stillhet.

      Og Morten, det funket bedre enn å stå på feltet og hyle på egen treners avgang. Det kan vi godt mene sterkt, men det er andre og bedre fora enn tribunen for den.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Simen E.J
        Medlem
        Møteplager
        • Mar 2007
        • 84

        #4
        Til dere som suttrer over gårsdagen "lille" markering er helt uforstålig. Så dere i hele tatt førsteomgangen i går? Vi blir direkte latterlig gjort, ja av det best laget i Tippeligaen men fortsatt så kommer værtfall 2 av skåringene på feil vi GJØR. Det er feil som vi har gjort i hele år, enkle pasningsfeil eller det som vi kanskje har vært mest ekstreme på er å slå en feilpasning bakover som skaper sjanse for motstanderne og dette fikk vi kraftig igjen for i går da vi møter et mye bedre lag en oss selv.


        Så da var det vel kanskje på tide å si ifra?
        Ikke bare på bakgrunn av kampen i går men hele denne sesongen hvor vil til tider har fremstått som amatør spillere.
        Last edited by Simen E.J; 07.08.2016, 10:59.

        Kommentar

        • AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

          #5
          De spilte som Barca når vi holdt kjeft også, så dette bør vi gjøre mer��
          Men det er også litt søtt å se alle som tror vi på tribunen avgjør tabellplassering, skjebner og resultater... med sang. Det skaper stemning og gir et felleskap på tribunen, men vi har nok dessverre en svært begrenset effekt på det meste utover det, bortsett fra "pissekonkurransen" mot rivaliserende fans.

          Kommentar

          • Fredenburg91
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2013
            • 377

            #6
            Opprinnelig skrevet av AG-3
            Men det er også litt søtt å se alle som tror vi på tribunen avgjør tabellplassering, skjebner og resultater... med sang. Det skaper stemning og gir et felleskap på tribunen, men vi har nok dessverre en svært begrenset effekt på det meste utover det, bortsett fra "pissekonkurransen" mot rivaliserende fans.
            Vel, jeg tror nok det spiller en liten rolle. Den rette sangen/ropet med det rette trykket til rett tid kan vekke noe i spillerne. I det minste få dem til å forstå at de må prestere bedre. Kanskje det ikke avgjør kamper og tabellplasseringer, men supportere spiller definitivt en rolle i kamper på godt og vondt. Spillerne som må gjøre jobben selvfølgelig, men de sier jo selv at rammen rundt kamper spiller inn på deres egne prestasjoner. Kall meg gjerne søt og naiv (;P), men det tror jeg på.
            ---------------------------------------------------------------------
            Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
            Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
            ---------------------------------------------------------------------

            Kommentar

            • Oddis
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 2744

              #7
              Hadde tenkt å opprette en liknende tråd, da jeg syntes 15 min med stillhet ble for dumt. Hadde også samme type protest de siste 20(?) minuttene i Sarpsborg. Det i tillegg til at man to ganger har stått og krevd å snakke med spillere og trenere gjør at jeg blir flau på vegne av kfl, og det er ikke fordi jeg mener ting er godt nok eller at vi ikke bør gjøre noe. I tidligere tider holdt vi fortsatt stemningen oppe ved ironiske sanger. Vi lå på kvalikk og sang "I år så tar vi potetgull". Laget skjønner poenget da også. Jeg fikk ikke med meg at vi fikk valget i går om det skulle være stille eller ikke, kanskje jeg ikke sto nærme nok.

              Denne sutrekulturen som nå har oppstått i kfl er noe jeg ikke klarer eller vil identifisere meg med. Medlemskortet ble knekt og lagt igjen på feltet i går, og en mail om utmelding er sendt. Jeg kommer selvfølgelig på Åråsen videre, men får heller bare kjøpe inngang på sittetribunen.

              Det skal sies at jeg også er jævla missfornøyd med tingenes tilstand i Sportsklubben om dagen, og vil også ha vekk Runar. Jeg mener dog at vi tidligere har hatt bedre metoder for hvordan vi har håndtert motgang. Dette er ikke det samme kfl som jeg ble kjent med, og det er dessverre lenge siden vi var blant Norges beste supportere.
              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

              Kommentar

              • AG-3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 1081

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
                Vel, jeg tror nok det spiller en liten rolle. Den rette sangen/ropet med det rette trykket til rett tid kan vekke noe i spillerne. I det minste få dem til å forstå at de må prestere bedre. Kanskje det ikke avgjør kamper og tabellplasseringer, men supportere spiller definitivt en rolle i kamper på godt og vondt. Spillerne som må gjøre jobben selvfølgelig, men de sier jo selv at rammen rundt kamper spiller inn på deres egne prestasjoner. Kall meg gjerne søt og naiv (;P), men det tror jeg på.
                Da bør vel Hammarby vinne alt i Sverige?
                Hjelper på rammen og trykk rundt kampen, men tror ingen løper raskere, får bedre nærteknikk, blir smartere i taktiske løp eller blir bedre som fotballspillere. Kjenner en del spillere som i etterkant av karrieren har sagt det er gøy med slikt trøkk, men at det mest er en gimmick i det store sirkuset. Og at det var viktig å respondere på fansens innsats for husfredens skyld og at det også tok mye plass og fokus innimellom.
                men misforstå meg rett - klart vi skal gjøre det! Det er vårt lille bidrag, men vi må ikke tro det er oss og vår sang det står og hviler på. Det er gutta som spiller.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Oddis
                  Hadde tenkt å opprette en liknende tråd, da jeg syntes 15 min med stillhet ble for dumt. Hadde også samme type protest de siste 20(?) minuttene i Sarpsborg. Det i tillegg til at man to ganger har stått og krevd å snakke med spillere og trenere gjør at jeg blir flau på vegne av kfl, og det er ikke fordi jeg mener ting er godt nok eller at vi ikke bør gjøre noe. I tidligere tider holdt vi fortsatt stemningen oppe ved ironiske sanger. Vi lå på kvalikk og sang "I år så tar vi potetgull". Laget skjønner poenget da også. Jeg fikk ikke med meg at vi fikk valget i går om det skulle være stille eller ikke, kanskje jeg ikke sto nærme nok.

                  Denne sutrekulturen som nå har oppstått i kfl er noe jeg ikke klarer eller vil identifisere meg med. Medlemskortet ble knekt og lagt igjen på feltet i går, og en mail om utmelding er sendt. Jeg kommer selvfølgelig på Åråsen videre, men får heller bare kjøpe inngang på sittetribunen.

                  Det skal sies at jeg også er jævla missfornøyd med tingenes tilstand i Sportsklubben om dagen, og vil også ha vekk Runar. Jeg mener dog at vi tidligere har hatt bedre metoder for hvordan vi har håndtert motgang. Dette er ikke det samme kfl som jeg ble kjent med, og det er dessverre lenge siden vi var blant Norges beste supportere.
                  Jeg skjønner hva du mener. Og respekterer det. Min mening er at tidligere når klubben har slitt så har ledelsen gjort grep. Hittil er ingenting gjort! Bortsett fra å hente et par spillere som knapt holder nivået. Før sparka vi trenere som leda LSK til 4.plasser. Nå lar vi en av tidenes dårligste trenere få holde på i fred. Alle ser det, bortsett fra ledelsen. Hadde vi hatt en trener som åpenbart var god nok, men av en eller annen grunn manglet resultater, så hadde jeg ikke vært like kritisk. Som f.eks Arne Erlandsen. Vi lå jo på kvalikk lenge i 2002, men året før hadde han ledet LSK til seriesølv. Det kan ikke sammenlignes med dagens situasjon. Klubben gjorde grep og hentet blant annet Rösler og Dadason på høsten. Kvalitetsspillere.

                  Som jeg skrev tidligere her. Skal vi bli som Ham-Kam og FFK? Ikke bry oss, og bare stå der og synge som at alt er bra? Ikke faen! JEG føler at klubben jeg har fulgt hele livet er i ferd med å bli kjørt i dass av et trenerteam og en ledelse som er fullstendig inkompetent. Hvis vi, i verste fall, skulle rykke ned og aldri komme opp igjen. Da ville jeg vært forbanna på meg selv og angret på at jeg ikke gjorde det som sto i min makt til å presse frem endringer i klubben.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Fredenburg91
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2013
                    • 377

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av AG-3
                    Da bør vel Hammarby vinne alt i Sverige?


                    Det påstår jeg heller ikke.


                    Opprinnelig skrevet av AG-3
                    Kjenner en del spillere som i etterkant av karrieren har sagt det er gøy med slikt trøkk, men at det mest er en gimmick i det store sirkuset. Og at det var viktig å respondere på fansens innsats for husfredens skyld og at det også tok mye plass og fokus innimellom.


                    Gøy at spillere syns supportere er en gimmick, når det er supportere som er selve grunnlaget for at fotballen i det hele tatt er noe mer enn en hobby. Uten supportere går det heller ikke an å leve av fotballen, for uten supportere hadde det heller ikke vært noen sponsorpenger å snakke om, ingen reklameavtaler, ingen rike investorer, for hva er poenget med å satse penger på noe bare spillerne selv hadde hatt noe interesse av? Var vi bare en gimmick som spillerne egentlig syns er mer slitsomme enn bra, ser jeg heller ikke poenget med å støtte dem. Men som supporter føler jeg meg ikke som en gimmick, med snart 20 år som fast inventar på Åråsen.


                    Opprinnelig skrevet av AG-3
                    men misforstå meg rett - klart vi skal gjøre det! Det er vårt lille bidrag, men vi må ikke tro det er oss og vår sang det står og hviler på. Det er gutta som spiller.
                    Som jeg sier også, det er spillerne som må gjøre jobben. Men vår rolle er ikke helt uviktig heller.
                    ---------------------------------------------------------------------
                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                    ---------------------------------------------------------------------

                    Kommentar

                    • Kristian1
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Aug 2014
                      • 3

                      #11
                      Jeg fikk heller ikke med meg at vi fikk et valg og jeg sto rett bak forsangerne... Når jeg spurte hvorfor og sa at jeg var uenig fikk jeg bare beskjed om at dette kunne jeg ikke noe om! Og at jeg ikke hadde noe å si siden jeg ikke var på årsmøte. Hva faen er det for no piss?

                      Helt enig I at klubben/styret må ta grep, men en stille aksjon kommer ikke til å få runar til å gå? Hva tror dere RBK og andre klubber tenker om KFL nå vi er helt stille etter pause? Vi må ikke la oss bli pissa på av andre supportere, vi må vise gutta på matta at vi vinner på tribunen for dem!

                      Kommentar

                      • Fredenburg91
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2013
                        • 377

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Kristian1
                        Jeg fikk heller ikke med meg at vi fikk et valg og jeg sto rett bak forsangerne... Når jeg spurte hvorfor og sa at jeg var uenig fikk jeg bare beskjed om at dette kunne jeg ikke noe om! Og at jeg ikke hadde noe å si siden jeg ikke var på årsmøte. Hva faen er det for no piss?
                        Jeg sto ganske langt oppe og fikk det med meg, men det var bare tilfeldig at jeg så mot forsangerne da det ble sagt.

                        Det andre du skriver der er bare pisspreik, og ikke fra deg, men fra den eller de som sa at du ikke hadde noe å si så lenge du ikke var på årsmøtet. Hva slags holdning er det a? Skikkelig gøy å være medlem i en supportergruppe når man får den der slengt i trynet..
                        ---------------------------------------------------------------------
                        Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                        Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                        ---------------------------------------------------------------------

                        Kommentar

                        • MobBoss
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 900

                          #13
                          Vår jobb som fans er ikke bare å støtte klubben vi elsker på tribunen. Det er en minst like viktig jobb å stå på barrikadene og fortelle når den jobben som blir gjort ikke er god nok. Og nå er virkelig ett tidspunkt hvor vi må ta i bruk alle virkemidler

                          Vi må sørge for at alle rundt klubben er på tå hev og ikke gjemmer seg i lallala land og tror at alt bare vil ordne seg. For om man fortsetter i denne trallen her og lever i lalala land. Så spiller vi mot HamKam og kongsvinger før vi skjønner hva som har skjedd. Og det er en skjebne jeg ikke kan akseptere for klubben jeg elsker.
                          Jeg er faktisk overasket over at det ikke har kommet større reaksjoner tidligere.
                          Vi må få styre og stell i klubben til å forstå at med den måten de driver klubben på nå så vil vi være i 2 div før vi aner ord av det. Og det er ikke sikkert at vi vil se toppfotballen på mange år. Det er noe vi alle bør være livredde for og det er noe de som jobber på Åråsen MÅ være livredde for. Vi må drepe den likegyldigheten som finnes på tribunen og i lokalene på åråsen, for den er virkelig fremtredene nå.

                          Så jeg mener at dette er noe som bør aksjoneres på alle kamper, på alle tribuner. Og i alle kanaler.
                          Ingen må fredes. Og man må legge en plan på hvordan man ønsker at klubben skal se ut om 5-10-20 og 50 år

                          Invicta

                          Ingen er større en klubben

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3324

                            #14
                            Jeg regner med at "I medgang og i motgang"-sangen er pensjonert?
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • rælingen kanaris
                              Kaptein Reketråler
                              Myklebust Light
                              • Jul 2005
                              • 1445

                              #15
                              Personlig så driter jeg tynnt i hva rbk og andre tenker om oss. Vi har alltid gjort ting på vår måte.

                              Igår var det rimelig blanda fra en del folk. Noen ville synge hele tiden, noen ville dra, noen ville sitte og holde kjeft. 15 minutter stillhet var noe vi kom frem til som et kompromiss. Å fortsette å synge som om ingenting hadde skjedd ville splitta feltet helt, og virkelig ødelagt stemninga for resten av kampen.

                              Forøvrig vil jeg gjerne vite hvem som sa at du ikke hadde noe du skulle sagt. Send gjerne på pm om du ikke vil "oute" noen.
                              Custodes
                              I med og motgang

                              Kommentar

                              • joacim
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2009
                                • 559

                                #16
                                Krisitan, om du er den jeg tror du er, så var det meg du snakket med - syns du tar ting ut av proporsjoner i så fall - du kom ned til meg, illsint for at vi ikke sang - jeg forklarte deg at vi hadde hatt ett internmøte i styret, og blitt enige om å gjøre det på denne måten, for å vise vår misnøye - vi ligger under 4-0 til pause, og har ikke vært i nærheten av noe ting.

                                jeg sa i den forbindelse at jeg ikke har sett deg før, hverken på åråsen eller på Årsmøte - jeg spørte samtidig om du var ny - du reagerte veldig kraftig på dette - basert på at du har laget ny bruker her på KFL, så antar jeg at du enten er ganske ny på feltet, eller har holdt deg litt "anonym" med dine venner - hva vet jeg.

                                jeg , som styremedlem "pisser" ikke på noen, men det må respekteres når vi tar en avgjørelse - alle i styret jobber frivillig, og legger inn masse jobb for å få kabalen til å gå opp - aksjonen etter pausen var det vår leder Kenneth Kvebæk som foreslo, og vi inngikk et kompromis på 15 min.

                                igjen, dette er basert på at jeg tror du er den personen jeg snakket med (jeg stod med Custodes T-Skjorte og Solbriller).

                                du kom da også til meg etter kampen, og vi shaka hands, og ble enige om at vi begge var "opphetet" av kampen osv. skjønner ikke dette innlegget ditt.

                                uansett, så skal alle få ytre sin mening i KFL - selvom du ikke er på årsmøtet (selvom det kom ut litt feil på Lørdag).

                                jeg tar gjerne en prat med deg, om du kommer på neste hjemmekamp ang dette, så vi får ting på plass

                                du kan nå meg på 40469866, om det er noe du lurer på ang ting, som du ikke vil ta opp her - eller søk opp Joacim Møller på facebook.

                                så, jeg beklager at jeg var relativt pisst på søndag, og det kan veldig godt henne at jeg har "slengt" med leppa - i så fall, så legger jeg meg langflat, og beklager!

                                vi sees!

                                Joacim
                                Styremedlem 2016

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5914

                                  #17
                                  Du må gjerne ta noe av det her joacim.
                                  Styret har hatt et internmøte og bestemt dere for "å gjøre det på denne måten". Enlighten us.
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1445

                                    #18
                                    Styret og sentrale tribunepersoner (representanter for grupper etc) hadde et lite møte i pausen. Der kom det frem flere synspunkt, og vi inngikk et kompromiss på 15 minutter stillhet i starten av 2. omgang.
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2526

                                      #19
                                      Var på en kamp med Djurgården for noen år siden. De hadde også slitt en stund. Tomt supporterfelt i 15 eller 20 minutter før dem kom samlet inn. Veldig effektfull aksjon fra tribuna på andre siden.

                                      Jeg sier ikke at noe slikt skal gjøres/kopieres. Legger meg ikke opp i det, men nevner bare en erfaring jeg har fått med meg.

                                      PS: tror neppe noe annet enn sterke virkemidler går inn...
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • Kristian1
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Aug 2014
                                        • 3

                                        #20
                                        var nok ikke meg du snakket med da nei, jeg snakket hvertfall ikke med noen etter kampen. Jeg vill heller ikke kalle meg ny på feltet, har stått der i mange år.

                                        Når det er sagt så må jeg si takk for unnskyldning din, setter pris på det. Selvom det kanskje ikke var deg jeg pratet med hehe har værtfall ingen intensjoner om å lage dårlig stemning innad I KFL. Jeg synes bare man skal kunne være uenige uten å bli kjefta på...

                                        Håper stemninga generelt blir bedre på Åråsen fremover. Jeg mener værtfall at klubben trenger supportere som gir alt og litt til

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎