15 min stillhet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    #21
    En liten digresjon.

    Uenighet og saklige diskusjoner er gull. Det viser at folk bryr seg om LSK og tribunekulturen vi står for.

    Sier seg selv at når man skal kjøre en så spontan aksjon som på søndag, kan man ikke løpe rundt med spørreskjema til alle på feltet og lure på hva de synes.

    Det må taes en avgjørelse, og da er det viktigste at sentrale tribunepersoner og grupper er med.

    Hvis noen er uenig er jeg helt sikker på at døra til KFL står åpen for å fortelle dette senere. Hvem vet, kanskje man t.o.m blir med i tribunegruppa og kan være med å påvirke dette enda sterkere i fremtiden.

    Forøvrig støttet jeg aksjonen 100%.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

    Kommentar

    • Sovekanaris
      Medlem
      Møteplager
      • May 2011
      • 98

      #22
      Takk for at du startet denne trådstarter da det var noe jeg vurderte å ta opp selv.

      Jeg også er helt uenig i denne 15 minutter stillhetsprotesten. Jeg personlig er på feltet for å synge, hoppe og klappe. Det er måten jeg støtter gutta på. Jeg var helt uenig i denne protesten, men man ble nedstemt av de som ønsket det. Skulle en slik protest på linje med "45 min med Runar må gå" fortsette neste kamp forlater jeg feltet og steller meg på RB om jeg så må stå der å synge aleine.

      Vi er faen meg ikke Brann. De buer og piper på egne spillere og er aldri fornøyde. Rosenborg hadde en aksjon ifjor(?) hvor de hengte bannerne sine opp ned i protest. Skal vi virkelig synke ned på deres nivå? Vi er KFL for faen.

      Sett fler har skrevet det så legger det med jeg også: Jeg heller er ikke fornøyd med tilstanden som er idag og jeg kjenner for første gang en virkelig frykt for å rykke ned. Men so what? Jeg skal stå og synge i Obos om jeg må!

      FUGLA TIL JEG DØR!
      Sovekanaris / DJ Reload
      Årets tifobajas 2015.
      FuglaTIFO

      Kommentar

      • maurakanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 635

        #23
        Synke ned på deres nivå? Vil heller ha en unison 10 sekunders pipekonsert til pause enn all drittsleninga mot feks Runar. Kjernen har forøvrig blitt veldig bra med årene, det kommer naturligvis av medgang over lang tid. Ikke en gang når vi møter Rævbk er feltet vårt mer en halvfullt. En skam.
        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

        Kommentar

        • Nordby-Kanaris
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Mar 2006
          • 146

          #24
          Opprinnelig skrevet av Sovekanaris
          Takk for at du startet denne trådstarter da det var noe jeg vurderte å ta opp selv.

          Jeg også er helt uenig i denne 15 minutter stillhetsprotesten. Jeg personlig er på feltet for å synge, hoppe og klappe. Det er måten jeg støtter gutta på. Jeg var helt uenig i denne protesten, men man ble nedstemt av de som ønsket det. Skulle en slik protest på linje med "45 min med Runar må gå" fortsette neste kamp forlater jeg feltet og steller meg på RB om jeg så må stå der å synge aleine.

          Vi er faen meg ikke Brann. De buer og piper på egne spillere og er aldri fornøyde. Rosenborg hadde en aksjon ifjor(?) hvor de hengte bannerne sine opp ned i protest. Skal vi virkelig synke ned på deres nivå? Vi er KFL for faen.

          Sett fler har skrevet det så legger det med jeg også: Jeg heller er ikke fornøyd med tilstanden som er idag og jeg kjenner for første gang en virkelig frykt for å rykke ned. Men so what? Jeg skal stå og synge i Obos om jeg må!

          FUGLA TIL JEG DØR!
          De fleste som står på feltet er vel der av den grunn om at de skal støtte fugla med sang, hopping og klapping. Saken her er at nå har vi kommet til det steget at nok er nok , og det må komme frem på en måte. Jeg personlig er for at spillerne, ledere og trenere skal få høre at nå må man våkne, nå må det skje noe når det har gått for langt. Dette handler ikke bare lenger om en periode med dårlige resultater, men vel så mye om takktikk og hvordan ting gjøres. Så spørsmålet mitt til deg er hvordan man skal få frem misnøyen om man skal synge, klappe og hoppe i 90minutter som om alt er normalt?
          PS:Kritiserer deg ikke for din mening, at vi er uenige gjør at det er engasjement rundt klubben.
          Cupmestere 2007:D

          Kommentar

          • 10theri
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2010
            • 438

            #25
            Slenger inn min oppfatning av protesten fra felt L:

            Vi la nesten ikke merke til aksjonen i det hele tatt. Vi merket oss når dere startet opp igjen (som om det kanskje hadde vært en rolig start på omgangen fra dere), men hadde det ikke vært for denne tråden ville jeg vel aldri ha vist at dere hadde holdt kjeft de 15 minuttene før dette skjedde.

            Er det noe som virkelig skuffet meg så var det oppmøte på feltet til denne kampen, og for oss som sitter litt på avstand ble det veldig tydelig. Derfor ble heller ikke effekten av 15 minutters stillhet etter min mening spesielt vellykket.
            Heia Lillestrøm......

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              #26
              Fikk meldinger fra flere på sittan lenge før feltet satte i gang igjen, med forespørsel om det var en aksjon, så den ble registrert.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #27
                Dette er så langt unna det kanarifansen jeg kjenner at jeg blir litt småflau, er vi blitt Brann eller ... Men det sier sikkert litt når vi ikke klarer og fylle opp feltet med mer en snaut 500 stk mot Rbk. Kjernen var bare 3 ganger så mange som oss.... Kanarifansen skal liksom være klubbens ryggrad nå er den bare en skygge av seg selv... Veldig skuffa over dagens utgave av fansen , tror vi må starte opp BØFFELBERGET IGJEN.

                Kommentar

                • Jannis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 266

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av 10theri
                  Slenger inn min oppfatning av protesten fra felt L:

                  Vi la nesten ikke merke til aksjonen i det hele tatt. Vi merket oss når dere startet opp igjen (som om det kanskje hadde vært en rolig start på omgangen fra dere), men hadde det ikke vært for denne tråden ville jeg vel aldri ha vist at dere hadde holdt kjeft de 15 minuttene før dette skjedde.

                  Er det noe som virkelig skuffet meg så var det oppmøte på feltet til denne kampen, og for oss som sitter litt på avstand ble det veldig tydelig. Derfor ble heller ikke effekten av 15 minutters stillhet etter min mening spesielt vellykket.
                  Støttes 100% fra sittan på motsatt side, vi merka ikke noen aksjon. Det eneste som ble bemerket av mange, var hvor utrolig få det var på feltet.....

                  Kommentar

                  • 10theri
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2010
                    • 438

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Fikk meldinger fra flere på sittan lenge før feltet satte i gang igjen, med forespørsel om det var en aksjon, så den ble registrert.
                    For all del. Jeg bare sier hvordan jeg og mitt følge opplevde det.
                    Heia Lillestrøm......

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #30
                      Foreslår at vi som ikke svikter klubben starter opp en ny gruppe og stiller oss bak mål.. Fortsetter dette pisset fra kfl blir det uten meg som medlem for første gang siden oppstarten i 92..... VI ER BØFFELBERGET SHALALALALALALL VI ER BØFFELBERGET SHALLLALALLALALA

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4376

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Foreslår at vi som ikke svikter klubben starter opp en ny gruppe og stiller oss bak mål.. Fortsetter dette pisset fra kfl blir det uten meg som medlem for første gang siden oppstarten i 92..... VI ER BØFFELBERGET SHALALALALALALL VI ER BØFFELBERGET SHALLLALALLALALA
                        Handler ikke om å svikte klubben. Det handler om å si fra. De som svikter klubben er de som har slutta å dra på kamper. Det går en grense for meg. Å se på at vi blir pissa på av bartepakket uten å være i nærheten av å prøve var dråpen i all elendighet vi har sett i år.

                        Skal alt være akseptabelt? Vi står å ser på at at klubben er på vei til å bli kjørt i dass ned i Obos for faen. Lørdagens reaksjon var nok en kombinasjon av alt mulig rart. Snart 10 år med middelmådighet, elendige resultater i år, og en trener som ingen har trua på. Det verste som kan skje er at folk bare slutter å bry seg og ikke gidder å dra på kamper lenger, og at det til slutt står igjen 200 stk på tribunen.

                        Når man står med 10 tap på de siste 13 så er det på tide å si fra spør du meg.
                        ..................

                        Kommentar

                        • rælingen kanaris
                          Kaptein Reketråler
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 1445

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Foreslår at vi som ikke svikter klubben starter opp en ny gruppe og stiller oss bak mål.. Fortsetter dette pisset fra kfl blir det uten meg som medlem for første gang siden oppstarten i 92..... VI ER BØFFELBERGET SHALALALALALALL VI ER BØFFELBERGET SHALLLALALLALALA

                          Du har jo faen meg hatt personlig stilleaksjon i hele år uansett...
                          Custodes
                          I med og motgang

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3326

                            #33
                            Et av de viktigste elementene for at en toppklubb skal overleve er at de har supporterne på riktig side. Det skal gå veldig galt før supporterne går i mot klubben. Og når det først skjer, er det vanskelig å snu det og ofte fører det til at treneren må gå. En supportergruppe skal selvsagt støtte laget sitt i tykt og tynt, men når klubben så til de grader underpresterer som de gjør, med den stoltheten, verdiene og tradisjonene klubben står for, er det helt riktig å komme med en reaksjon. Dette har rett og slett med følelser å gjøre for klubben. Hadde vi ikke gjennomført den type reaksjon som på lørdag - hvordan skal ellers klubben si fra? Vi skal ikke bare være en supportergruppe som bare møter opp og er likegyldig til alt, uansett resultater.

                            At vi støtter klubben gjør vi jo uansett, jeg kommer selvsagt til å støtte laget på samme måte hvis vi skulle rykke ned. Jeg regner med jeg ikke er alene om det. Se bare på det fantastiske arbeidet tifo-gruppa gjør for klubben. Lørdagens tifo var rett og slett pur klasse. Det er faktisk den vanlige mannen i gata som bruker tid og penger frivillig på dette - da må det også stilles krav til klubben. Vi må kunne kreve noe tilbake. Vi skal ikke bare godta å bli pissa på som vi har gjort den siste tida. Vi skal ikke bare sitte å se på at Tromsø putter fire mot oss, Stabæk gruser oss 5-0, selv om det kun er en treningskamp, og tar oss igjen etter ett par uker. Vi skal ikke bare sitte å se på vi bli latterliggjort av Sarpsborg, pissa på av AAFK som ikke hadde vunnet en kamp på to måneder før vi deretter får fire i sekken etter 40 minutter mot Rosenborg, ett av de største oppgjørene i løpet av en sesong. Det er overhodet ikke akseptabelt. Vi skal ikke bli latterliggjort av klubbene i Tippeligaen. Vi skal være en frykta klubb. Pr. dags dato er vi dessverre ingenting.

                            Vi skal stille krav til spillerne, trenere og støtteapparat. Når Bjarmann selv går ut i RB og krever bedre resultater etter 2-2 mot Sogndal, og blir møtte med helt elendige resultater og holdninger - da kan ikke vi bare sitte å se på at dette går sin gang som ingenting har skjedd.

                            I med og motgang! Bare at det i motgang må være lov å reagere. Det er slik supportergrupperinger fungerer. Klubben, spillere og trenere tåler dette. Samtidig må de få høre det når klubben står på kanten av stupet. Vi skal ikke bare godta at klubben står i fare for å rykke ned. Vi skal for faen ikke spille OBOS-fotball året vi fyller 100 år.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2506

                              #34
                              Jeg er uenig med deg.

                              Det er ikke alle som mener at “I med- og motgang” skal ha med “unntatt hvis det blir for mye motgang”. Du sier at det er slik supportergrupperinger fungerer, men jeg har alltid vært stolt av at vi ikke har vært som alle andre supportergrupperinger. Jeg har sett en Brann-spiller på hjemmebane krympe sammen og snuble i egne bein fordi det kom en pipekonsert mot eget lag, og tenkt at jeg er glad det ikke er sånn vi er. Da vi sto igjen og sang “Vi elsker dere for det” etter elendige kamper, kom spillerne bort og takket. Ingen har lyst til å komme bort for å bli fortalt at de er dritt, og måtte forklare hvorfor det gikk galt. Jeg tror folk presterer bedre av støtte og oppmuntring, ikke av kjeft og utskjelling. Jeg har alltid sett på piping mot egne spillere, og rop om at treneren må gå, som uting.

                              Alle er misfornøyd med at vi taper og er på vei ned, så jeg ser ikke vitsen med å markere at vi ikke aksepterer det. Klubben krever ikke noe av meg, så jeg krever ikke noe av klubben. Jeg er supporter fordi jeg vil det selv.

                              Selv om det ikke synes, kommer jeg til å fortsette å holde meg til 100% støtte.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #35
                                Dagens kanarifansen er ikke i nærheten til og ha makt til å få fjernet noen trener dagens fans er bare en skygge av hva den engang var. Dårlige resultater kan forklare noe men noe sier meg at det er noe totalt galt innad i fansen også. Når vi ikke er fler en 500 mot RBK og ca bare 250-300 på vanlige kamper da er det noe feil innad. Klumpen skrumper og er ca bare 15 stk kanskje på tide med en ransakelse av seg selv. Jeg for min del synger med når jeg føler for det. Jeg er lei evighetssanger og null spontaniteten når det skjer noe på banen husker en episode borte mot hamkam hvor en LSK spiller blir felt 5 meter utenfor straffefeltet vi påvirker dommeren til å blåse straffe . Nå står alle forsangere med ryggen mot banen og får ikke med seg en dritt. Selvransakelse av hva som blir gjort feil innad i fansen bør være 1pri ikke at Runar må gå

                                Kommentar

                                • rælingen kanaris
                                  Kaptein Reketråler
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2005
                                  • 1445

                                  #36
                                  Du snakker jo rett ut piss når du skriver at "klumpen"(heretter kalt forsangerfeltet) har skrumpet inn og blitt mindre. Forsangerfeltet har blitt sterkere og sterkere de to siste sesongene, og er fler enn jeg kan huske klumpen var. Du bare klager, klager og klager, og det er det samme pisset hver gang. De to siste hjemmekampene har vi stort sett latt folk få ut frustrasjon. Vi har stoppa sanger når det har skjedd noe på banen, vi har latt pipekonserter vare så lenge det har vært trøkk i dem, og vi har latt folk få komme igjennom med spontane sanger. Men det er kanskje ikke godt nok før vi kaster tromma og står og synger de samme 4 sangene og 3 ropa i 90 minutter?
                                  Custodes
                                  I med og motgang

                                  Kommentar

                                  • Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

                                    #37
                                    "Selvransakelse av fansen" er en heeeelt annen debatt. Denne trådens spørsmål er hvorvidt det var riktig å protestere under RBK kampen eller ei, og om man skal kjøre protester fremover eller ikke. Hva med om flere kommer med KONKRETE forslag til HVA som skal gjøres neste hjemmekamp. Mye symbolsk tåkeprat her begge veier, men få konkrete forslag til løsninger. Mener folk på ramme alvor at vi skal bare fortsette som før? Skal vi gjennomføre synlige protester mot styre og trener?

                                    Dette er for øvrig - slik jeg ser det - den viktigste debatten vi har hatt på LANG tid, for jeg opplever at feltet er helt splittet i motpoler, og at feltet er fundamentalt uenig med hverandre i hva som må gjøres i den situasjonen vi er i nå. Er en grunn til at det var høylytt krangling mange steder på feltet mot RBK. Folk som har stått ved siden av hverandre i mange år er totalt splittet i sine syn på hva man skal gjøre. Spar meg for trusler om å stå på RB, kom heller med en gjennomtenkt strategi for neste hjemmekamp så tar man debatten derfra.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

                                    Kommentar

                                    • Marit
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2010
                                      • 885

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Selvransakelse av hva som blir gjort feil innad i fansen bør være 1pri ikke at Runar må gå
                                      Jeg tror førstepri for alle er at klubben ikke skal spille i første divisjon i jubileumssesongen. Og jeg er ganske sikker på at en eventuell svekkelse av fansen ikke er årsaken til det tynne skvipet som presenteres på banen om dagen.

                                      Alle vil det samme her, så er noen uenige i hvordan man kan oppnå det. Noen mener at hvis vi viser vår misnøye så kan man påvirke klubben til å gjøre det som må gjøres, som for de fleste betyr å sparke Runar. Andre mener at støtte er den beste måten å få spiller og trenerteam til å prestere.

                                      Greia er at vi kan være uenige om hva som er det beste å gjøre i denne bedritne situasjonen, og å diskutere det som voksne er helt supert, men det er greit å huske at alle har det samme målet her, så kanskje man skal slutte å bitche så jævlig på hverandre.
                                      Andas in och andas ut
                                      Orkar jag så orkar du

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Dagens kanarifansen er ikke i nærheten til og ha makt til å få fjernet noen trener dagens fans er bare en skygge av hva den engang var. Dårlige resultater kan forklare noe men noe sier meg at det er noe totalt galt innad i fansen også. Når vi ikke er fler en 500 mot RBK og ca bare 250-300 på vanlige kamper da er det noe feil innad. Klumpen skrumper og er ca bare 15 stk kanskje på tide med en ransakelse av seg selv. Jeg for min del synger med når jeg føler for det. Jeg er lei evighetssanger og null spontaniteten når det skjer noe på banen husker en episode borte mot hamkam hvor en LSK spiller blir felt 5 meter utenfor straffefeltet vi påvirker dommeren til å blåse straffe . Nå står alle forsangere med ryggen mot banen og får ikke med seg en dritt. Selvransakelse av hva som blir gjort feil innad i fansen bør være 1pri ikke at Runar må gå
                                        Synes det er unødvendig å rakke ned på de som fortsatt møter opp hver eneste gang etter snart 10 år med mer eller mindre bedritne resultater.

                                        Problemet er at altfor mange har falt av de siste 5 årene, uten at rekrutteringen har vært allverden. Da synker bare tallene gradvis med årene. Og det er ikke lett å rekruttere nye fans etter å ha vært et bunnlag i 10 år, og der klubben i det hele tatt fremstår som en grå mus utad, både på Romerike og ellers i landet. I 2005 var det "in" å være LSK-supporter og stå på feltet. Det er det ikke lenger dessverre, uten at KFL kan lastes for det.

                                        Og det er jo sånn i de fleste andre klubber og. Se på klanen da. Før fylte de hele langsiden på Ullevål. Når jeg så på en søplakamp på tv tidligere i år så var de helt seriøst ikke flere enn det Bastionen var når Lyn spilte Tippeliga. Litt det samme med Rosenborg og faktisk. Før Kåre I kom til klubben så hadde de 14.000 i snitt på hjemmekamper, og ofte var tallet nesten nede mot 10.000. Ikke i nærheten like mange borte heller. Nå fyller de Lerkendal hver gang og nesten alle bortefelt, fordi late medgangssupportere synes det er gøy igjen. Det er bare hardcore supporterne som står igjen selvom klubben gjør det dårlig. Resten kommer med resultater eller hvis det av en eller annen grunn er en hype eller optimisme i klubben.

                                        Vi får håpe på bedre tider i fremtiden.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Synes det er unødvendig å rakke ned på de som fortsatt møter opp hver eneste gang etter snart 10 år med mer eller mindre bedritne resultater.

                                          Problemet er at altfor mange har falt av de siste 5 årene, uten at rekrutteringen har vært allverden. Da synker bare tallene gradvis med årene. Og det er ikke lett å rekruttere nye fans etter å ha vært et bunnlag i 10 år, og der klubben i det hele tatt fremstår som en grå mus utad, både på Romerike og ellers i landet. I 2005 var det "in" å være LSK-supporter og stå på feltet. Det er det ikke lenger dessverre, uten at KFL kan lastes for det.

                                          Og det er jo sånn i de fleste andre klubber og. Se på klanen da. Før fylte de hele langsiden på Ullevål. Når jeg så på en søplakamp på tv tidligere i år så var de helt seriøst ikke flere enn det Bastionen var når Lyn spilte Tippeliga. Litt det samme med Rosenborg og faktisk. Før Kåre I kom til klubben så hadde de 14.000 i snitt på hjemmekamper, og ofte var tallet nesten nede mot 10.000. Ikke i nærheten like mange borte heller. Nå fyller de Lerkendal hver gang og nesten alle bortefelt, fordi late medgangssupportere synes det er gøy igjen. Det er bare hardcore supporterne som står igjen selvom klubben gjør det dårlig. Resten kommer med resultater eller hvis det av en eller annen grunn er en hype eller optimisme i klubben.

                                          Vi får håpe på bedre tider i fremtiden.

                                          10 år med bedritne resultarer heldig du da for jeg har over 30 år med dette.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎