blussing

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #41
    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Dere trenger ikke bevis for å utestenge folk nei, men for å dele ut bøter trenger dere vel bevis
    Ja, der trenger LSK bevis. Har de ikke det, er det KFL som får bota.

    Petter

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #42
      I 2. runde i cupen i fjor blusset KFL-styret. Lenge leve dobbeltmoralen.

      Kommentar

      • sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

        #43
        Opprinnelig skrevet av Lars
        I 2. runde i cupen i fjor blusset KFL-styret. Lenge leve dobbeltmoralen.
        Tror ikke vi skal ta det tilnærmingen på ting. Greit nok at vi kanskje har vært sløve på dette tidligere, men i år har dette fått mye større fokus fra LSK og NFF, og da er vi nødt til å reagere. Vi kan mene vårt om forbudet mot bluss, men nå er faktisk situasjonen som den er, så da må vi i styret ta noen grep for å overleve som supporterklubb. Vi har nemlig ikke råd til en masse bøter.

        Petter

        Kommentar

        • RuneK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 861

          #44
          De som blusset igår kommer ikke til å gjemme seg bak noen eller nekte for hva som ble gjort.
          Dette er ikke en sak som berører KFL annet enn hvis det blir presentert en bot som de må sende videre.
          KFL styret skal slippe å bruke tid på dette om så skulle bli tilfelle.

          Medlemmene skal ikke føle at de ufrivillig betaler en bot som evt måtte komme. Det ville aldrig skje at medlemspengene går til dette, bøter er det ikke rom for i denne økonomien.

          Siden jeg først skriver så kan jeg vel spørre om hvem som har lyst til å spytte inn noen kroner til ivrige blussere hvis bota skulle komme. Jeg er sikker på at det er en hel haug av dere der ute som gjerne blar opp litt gryn.
          Det er nemlig slik at når vi ikke blusser så er det galt, dølt og kjedelig og når vi har blusset så er det galt også, og med det så sier jeg til alle dere som har mast i votter og vintre om blussing på kamp, kom frem!!
          Støtt FuglaTifo
          Kontonr: 6201 05 41919

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #45
            Hvorfor har det ikke blitt informert om dette da? Hvordan skal medlemmene i KFL vite at de ikke kan blusse i cupen i år, når det var helt greit i fjor?

            Kommentar

            • Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

              #46
              Huff... slemme mennesker de som blussa, skal si i fra til FN jeg...
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

              Kommentar

              • Scorpio
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 411

                #47
                Opprinnelig skrevet av Lars
                Hvorfor har det ikke blitt informert om dette da? Hvordan skal medlemmene i KFL vite at de ikke kan blusse i cupen i år, når det var helt greit i fjor?
                Eeeh.... Fordi det ikke er lov. Det bør vel holde det? Eller?

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Hvorfor har det ikke blitt informert om dette da? Hvordan skal medlemmene i KFL vite at de ikke kan blusse i cupen i år, når det ikke har blitt informert om dette?
                  ? Informere? Hva er det å informere om? Alle vet at det er forbudt med bluss. Vi sa klart i fra til de som blusset i går, at det er forbudt og at bøter vil komme.

                  Petter

                  Kommentar

                  • JhnY
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 975

                    #49
                    Tviler MEGET sterkt på at det kommer bot for blussing i 2.runde av NM cupen mot Lørenskog. Skjer ikke.

                    Kommentar

                    • Blakk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 1860

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av petter
                      ? Informere? Hva er det å informere om? Alle vet at det er forbudt med bluss. Vi sa klart i fra til de som blusset i går, at det er forbudt og at bøter vil komme.

                      Petter
                      dere kunne informere om at det er forbudt,om folk hører det du/styret sier er en annen sak men da har dere ihvertfall informert hvordan dere vil ha det på en LSK kamp.
                      Ta det foreksempel i neste humbug...

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av petter
                        ? Informere? Hva er det å informere om?
                        Leste du ikke hva jeg skrev lengre opp?

                        Blant annet styremedlemmer blusset i cupkampen mot Strømmen i fjor. Dette fikk ingen reaksjon, og da må man kunne regne med at det er greit å gjøre det igjen. Det er umulig å vite hva som er greit og hva som ikke er greit dersom man ikke blir informert om det.

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Blakk
                          dere kunne informere om at det er forbudt,om folk hører det du/styret sier er en annen sak men da har dere ihvertfall informert hvordan dere vil ha det på en LSK kamp.
                          Ta det foreksempel i neste humbug...
                          Det kan jeg gjøre. Problemet er at de som blusser vet så himla godt at det er FORBUDT med bluss, så jeg tror ikke problemer ligger på informasjonssiden.

                          Petter

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #53
                            Har det blitt delt ut bøter for blussing i tidlige cuprunder tidligere?

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Leste du ikke hva jeg skrev lengre opp?

                              Blant annet styremedlemmer blusset i cupkampen mot Strømmen i fjor. Dette fikk ingen reaksjon, og da må man kunne regne med at det er greit å gjøre det igjen. Det er umulig å vite hva som er greit og hva som ikke er greit dersom man ikke blir informert om det.
                              Vi blussa organisert i 98 på Bislett selv om det var forbudt da og. Betyr det at du neste gang det evnt blusses på en seriekamp sier at det ble blusset av sentrale folk i KFL i 98, slik at man ikke kunne vite at det er forbudt?

                              Bluss er forbudt, uansett hvordan man vrir og vender på det. Blir det konsekvenser, så får folk (de skyldige) stå opp og ta ansvar.

                              Petter

                              Kommentar

                              • Scorpio
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 411

                                #55
                                Er dere helt nedsnødd ell? Trenger vel ikke bli informert om noe dere veit er ulovlig...

                                Kommentar

                                • Blakk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 1860

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av petter
                                  Det kan jeg gjøre. Problemet er at de som blusser vet så himla godt at det er FORBUDT med bluss, så jeg tror ikke problemer ligger på informasjonssiden.

                                  Petter
                                  Men da har du/styret ihvertfall informert om hva dere står får og hva som er lovlig,det i ett blad de fleste av våre medlemmer leser.Om folk hører etter er en helt annen sak...

                                  Kommentar

                                  • gj
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3359

                                    #57
                                    Jeg bøffa en sjokolade fra butikken i går. Det er ingen som noen gang har informert meg formelt om at "det er forbudt å bøffe sjokolade på ICA'n på hjørnet". Egentlig burde de ha en speaker som kontinuerlig leser opp slike forbud inne i butikken. Hadde de nøyd seg med en plakat, hadde jeg jo selvsagt ikke sett den. Og Norges Lover har jeg aldri bladd i (der står det uansett ikke noe om sjokolade).

                                    Uansett er det forbudt, og jeg er fullt klar over forbudet.

                                    Neida, jeg bøffa ikke sjokoladen. Og ja, jeg har en utgave av Norges Lover hjemme.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #58
                                      Problemet er jo at faren din bøffa sjokolade fra butikken i fjor. Og han ble ikke straffet for det, og han gav ikke utrykk for at det var ulovlig. Han lot også brødrene dine stjele sjokolade.

                                      Da er det ikke så lett for deg å vite hva som er tillatt og ikke tillatt. Også blir det liksom helt feil dersom faren din straffer deg for å gjøre det samme som han gjorde i fjor.

                                      Kommentar

                                      • MobBoss
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 900

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        Kanskje ikke styret i KFL står bak blussinga i går, men du som KFL-leder hadde muligheten til å hindre blussinga. Du ble spurt om det var greit at vi blussa, og om du hadde hatt så mye imot det, kunne du bare sagt nei, så ville vi respektert det.

                                        En annen i KFL-styret sa at NFF ikke hadde delegat på kampen, og at vi derfor ikke kunne få bot.

                                        For å få klarhet i en ting. Jeg sa at det ikke var NFF delegat der og da er sjansen for å få bot er mindre enn om det blir gjort i en kamp med delegat. Dette fordi det er den som vanligvis rapporterer utenomsportslige hendelser til forbundet.
                                        Men NFF har et forbud mot pyroteknikk som er ganske enkelt å forholde seg til. Dette forbudet gjelder for alle kamper som sorterer under NFF. Dvs alle kamper helt ned til 8.div
                                        Det er ikke dermed sagt at man før bøter helt ned i 8.div. Det kommer jo helt ann på om dette blir rapportert.
                                        Blir det samme som når man kjører forfort med bil eller tar en brus på rema. Selv om man ikke blir tatt så er det ikke mer lov av den grunn.
                                        Tar jeg livet av naboen og kommer unna med det så har jeg likavel gjort noe som er ulovlig siden alle vet at det ikke er lov å drepe noen.
                                        Samme som alle vet at det er et forbud mot pyroteknikk i Norge

                                        Invicta

                                        Ingen er større en klubben

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Hvorfor har det ikke blitt informert om dette da? Hvordan skal medlemmene i KFL vite at de ikke kan blusse i cupen i år, når det var helt greit i fjor?
                                          Det har aldri vært greit å blusse, men noen kamper (2. divisjon, tidlige runder i cupen) har det hendt at noen har tatt sjansen og blusset. Sjansen for å bli bøtelagt fra forbundet har vært mindre, men det har like fullt vært ulovlig.

                                          Og alle de som blusset i går visste at det var ulovlig, det går ikke på manglende kunnskap.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎