Aksjon på onsdag mot nazihets!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • okb
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2377

    Aksjon på onsdag mot nazihets!

    Flere Start-supportere ropte nazi-skjellsord mot Uwe Rösler i gårsdagens kamp mot Start i Kristiansand:


    Dette er andre gang i år at Uwe får gjennomgå for sitt tyske opphav. Stabæk-supportere(?) har tidligere sunget: "Reis hjem, som i '45".

    Jeg synes det nå er på tide at Kanari-Fansen viser seg fra den positive siden vi alltid har gjort i forhold til rasismie og mobbing. Derfor foreslår jeg en aksjon i forkant av onsdagens kamp for å markere nettopp dette. Hvordan, og hva som kan gjøres er jeg usikker på, men "Gi rasisme rødt kort", og "SOS Rasisme" bør være interesserte i nettopp denne saken.

    -okb!
    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

  • Franken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1036

    #2
    Dette regner jeg med at ALLE i KFL støtter opp om, og at styret klarer å stable på beina en fin aksjon. Dette er noe som må ta en slutt, og det NÅ!
    Fra Baillsund

    Kommentar

    • semper fi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 823

      #3
      Bibelbeltes gutter mener det bare er oppspinn, så vi får vel la det være

      "Når det gjelder nazihilsen: Uwe Røsler er vel den største sutregutten av trenerne. Alltid noe surt fra den kanten i forbindelse med LSK-tap. Mannen er rett og slett kvalm. Skulle ikke forundre meg om han fant opp det der med nazihilsenen bare for å få fokuset bort på at han selv feilet i denne cupkampen."
      -After Dark Ultras-

      Kommentar

      • Franken
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1036

        #4
        Faen meg helt utrolig å komme med en slik påstand. Nesten så Menigheden burde kommet med en offentlig unnskyldning til Uwe. Usmakelig!
        Fra Baillsund

        Kommentar

        • Sem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2005
          • 1626

          #5
          Opprinnelig skrevet av Franken
          Nesten så Menigheden burde kommet med en offentlig unnskyldning til Uwe. Usmakelig!
          Nesten?

          Kommentar

          • Fugla- patriot83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2005
            • 1241

            #6
            Hørte det jo tydelig på TV'en til og med. Burde ikke være så vanskelig å få bevist dette.

            Bærum og Kristiansand - dere er en SKAM!
            -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
            Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

            En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #7
              Godt tiltak.
              Burde ikke tråden ligge under "Tribunekultur"-forumet?
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • e.d
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 688

                #8
                tråden bør vel ligge i hovedforumet så flest mulig ser den? er det noen som har noen forslag til hvordan vi skal markere dette?
                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                Kommentar

                • Krissern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1017

                  #9
                  vi klipper ut masse røde kort!
                  hele feltet holder dem opp under inngangsmarsjen!
                  hadde vært litt tøft da, men vet ikke hvor godt det vises?!

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #10
                    Kjempestort banner hvor det står "Tyskere er også mennesker"

                    Hva om noen i styret sender en mail til Uwe på vegne av oss alle hvor vedkommende utrykker vår fulle støtte?
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • hennern
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2006
                      • 157

                      #11
                      synke så lavt er søren meg ikke mulig. Greit at de blir forbanna når vi skårer i ekstraomgang, nå var det søren meg vår tur til å gjøre det også.

                      Men at de skal ha nazitiske utsagn mot røsler er totalt uakseptabelt!

                      Jeg vil gjerne foreslå en tifo som, gjerne er litt morsom men som forteller fotball norge at rasime ikke hører hjemme på norske fotball arenaer.
                      det er helt for jævelig

                      Kommentar

                      • e.d
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2005
                        • 688

                        #12
                        Jeg vil tro det ikke er så lett å å lage en tifo på så kort varsel.
                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                        Kommentar

                        • samba-fotball
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Mar 2006
                          • 14

                          #13
                          Takk for kampen igår. Ble en gedigen fest, en av tidenens kamper, og dere skal være stolt av og ha et lag som tar opp sikkelig kampen med våre krigere (8 seire på rad).

                          Når det gjelder den nazi-hetsen, så regner jeg vel ikke med at dere tror "alle" i Kristiansand, "alle" i Bærum, holder på med sånt? Alle fans har idioter, og jeg må bare beklage dette, men alikevel ødelegger en slik hendelse for oss alle, fordi alle i byen er ikke slik. Uansett tror jeg heller ikke Uwe skal ta dette særlig seriøst, mange sier ting man kanskje ikke ville sagt når man er "normale", det var en spesiell kamp med enorme følelser. Jeg skal ikke si noe veldig negativt om Uwe, men når LSK scoret på overtid i 2-omgang, så jubla han som faen til sittetribunen, klart det er mange som blir fobanna. Vi er ikke siddiser som ikke bryr seg, vi elsker laget.

                          Uansett, igjen takk for kampen.

                          Mvh
                          Christianssand - En by over alt!
                          IK Start <3

                          Kommentar

                          • Kølla Riisa
                            Seniormedlem
                            • Jun 2004
                            • 1021

                            #14
                            Uansett tror jeg heller ikke Uwe skal ta dette særlig seriøst,
                            Selvfølgelig skal man ta dette seriøst! Skulle likt og sett reaksjonene inne på Start-forumet hvis noen i vår leir hadde kalt David Nielsen en jævla neger f.eks.

                            Da hadde det sikkert vært livstid-utestengelse og det som verre er.

                            Forøvrig så kom dette fra sittetribunen, ikke overaskende. Som regel når det kommer sånn piss er det SVÆRT OFTE fra sittetribunen og ikke de stående syngende supporterene. Dette er mitt inntrykk hos alle lag Tippeligaen.
                            Last edited by Kølla Riisa; 20.08.2006, 12:53.

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av samba-fotball
                              Takk for kampen igår. Ble en gedigen fest, en av tidenens kamper, og dere skal være stolt av og ha et lag som tar opp sikkelig kampen med våre krigere (8 seire på rad).

                              Når det gjelder den nazi-hetsen, så regner jeg vel ikke med at dere tror "alle" i Kristiansand, "alle" i Bærum, holder på med sånt? Alle fans har idioter, og jeg må bare beklage dette, men alikevel ødelegger en slik hendelse for oss alle, fordi alle i byen er ikke slik. Uansett tror jeg heller ikke Uwe skal ta dette særlig seriøst, mange sier ting man kanskje ikke ville sagt når man er "normale", det var en spesiell kamp med enorme følelser. Jeg skal ikke si noe veldig negativt om Uwe, men når LSK scoret på overtid i 2-omgang, så jubla han som faen til sittetribunen, klart det er mange som blir fobanna. Vi er ikke siddiser som ikke bryr seg, vi elsker laget.

                              Uansett, igjen takk for kampen.

                              Mvh
                              Christianssand - En by over alt!
                              Selvfølgelig ingen som tror at alle i Kristiansand og alle i Bærum er sånn, men det er klubbenes ansvar at fansen oppfører seg, og nazi-hets hører ikke hjemme på en fotballbane, på lik linje med rasisme. Jeg tror ikke Uwe sitter hjemme og griner fordi noen slang møkk til han på kampen igår, men det er en uhyggelig opplevelse som han burde vært foruten. Det er ingen grunn til at han skal hetses for dette, og NFF burde ta affære slik at hetsen tar slutt. Jeg så selv at Uwe jublet til sittetribunen etter scoringa, jeg tipper det var etter hetsen som "pay-back" fra Uwe. Å si at kampen bringer fram så enorme følelser at man ikke har kontroll på hva man sier er bare piss. Jeg er oppslukt i fotball, henger på fotballsider på nett i timesvis hver dag og banner så familien blir skremt når jeg spiller football manager. Likevel klarer jeg å styre meg unna rasistiske tilrop, det burde alle holde seg for gode til.

                              Takk for kampen, det var fortjent at dere vant. Dere hadde klart flest sjanser, om dere hadde vunnet eller om det hadde blitt straffekonk om Muller ikke hadde blitt utvist er ikke godt å si, men både Kippe, Occean og vår andrekeeper kunne vært utvist også så vi har vel liten grunn til å klage.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Krissern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1017

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av e.d
                                Jeg vil tro det ikke er så lett å å lage en tifo på så kort varsel.
                                Hvis vi hadde fått flere frivillige til å stille opp så hadde ikke dette vært noe problem...:lsk: :lsk:

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  #17
                                  Det er ikke bare sittetribunen på Kristiansand stadion som kommer med nazi-hets. Jeg stod på motsatt side av KFL, ved statuen som står ved siden av menigheten og der var det noen som ikke var snauere enn at de gjorde en Hitler/fascist/Nazi hilsen med flat hånd på skrå slik som vi kjenner den. Den var riktignok ikke rettet mot Uwe Rösler, men Heinz Müller.

                                  De eneste som foreløpig er uskyldige er vel Menigheden
                                  Last edited by KFL41; 20.08.2006, 22:02.

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av okb
                                    Jeg synes det nå er på tide at Kanari-Fansen viser seg fra den positive siden vi alltid har gjort i forhold til rasismie og mobbing. Derfor foreslår jeg en aksjon i forkant av onsdagens kamp for å markere nettopp dette.

                                    Med fare for å bli stemplet som både det ene og det andre så synes jeg at en aksjon som dette vil heise saken til høyder den ikke "fortjener".

                                    Jeg er såpass godtroende om sørlendinger og andre folkeslag at jeg velger å tro at dette bare var noe et par brødgjøker uten hjerne slang ut av seg.

                                    Kanskje personer på samme nivå med de som står på andre tribuner og hetser folk som homo eller samer....

                                    Mvh
                                    Gammer`n
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #19
                                      Skal man først ta en aksjon så må man gjøre det mot de lagene som gjør slikt. Å aksjonere mot Nazi tendenser mot Lyn på Ullevål har ingen hensikt.

                                      Vi skal til Kristiansand senere i år. Tipper det svir mer for Ik Start enn at vi gjør det på Ullevål mot skiklubben Lyn...

                                      Kommentar

                                      • e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

                                        #20
                                        Synes det blir feil å knytte markeringa opp mot Start. De kan vel ikke noe for dette. Bedre å ta markeringen så snart som mulig fordi det er nå det er aktuellt og det er nå folk engasjerer seg og det er nå det står skrevet om det i media.
                                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎