Aksjon på onsdag mot nazihets!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

    #21
    Enig med Tony. Dette er en sak som gjelder Start, ikke Lyn, og vi har en glimrende mulighet for å markere dette når vi skal til KrS i september.
    Fugla 4 Life!

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #22
      på Ullevål blir vi kanskje 1500. I Kristiansand kanskje 200. Blir mere trøkk over det desto fler som er med.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #23
        Det er selvfølgelig synd at enkelte personer slenger ut av seg idiotiske ting om tyskere og nazister. Uansett er dette et forsvinnende lite problem i fotball-Norge. Det er ikke nødvendig at vi skal gjøre saken større av den grunn. En aksjon mot rasisme, når man kan telle på en hånd antallet som har gjort dette? Fjørtoft sier i dagens Aftenposten at det var snakk om et par-tre personer. Når så få idioter sier noe dumt, er det like greit og glemme hele greie.

        Regner med at halvparten av de som skriver her, hadde gitt faen om vi hadde vunnet kampen mot Start. Så blir det plutselig litt deilig å "ta de" på supporterkultur og folkeskikk.

        Jeg sto blant KFL i Tønsberg mot Gøteborg og opplevde hvordan enkelte brukte homofile negativt. Er det bedre kanskje? Det er selvfølgelig ingen som tror at folk fra Lillestrøm er verken mer eller mindre homofobe enn andre av den grunn, selv om det finnes idioter også blant KFL. Skal vi vise rødt kort mot oss selv også da?

        Hva med de "ironiske" sameropene man kan høre? Nei, såpass må man jo tåle. Litt ironi er bare sunt....

        Hvis man skal sette i gang en aksjon - gjerne for meg - men da bør det kanskje være litt mer gjennomtenkt... Ikke bare når "en av oss" blir hetset?

        Get over it.

        PS: Jeg har faktisk familie som er tyske.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #24
          Opprinnelig skrevet av chrissp
          Jeg sto blant KFL i Tønsberg mot Gøteborg og opplevde hvordan enkelte brukte homofile negativt. Er det bedre kanskje?
          Stor forskjell, man kan ikke velge hvilket land man er fra, men man velger selv om man vil være homo

          Synes hele debatten her er blåst voldsomt opp. Greit, noen har sagt noe uakseptabelt, regner med at de får høre det av sine egne. Værre er det med Stabukk folka, der det var kollektiv hets mot Uwe.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • frodekippe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 480

            #25
            Opprinnelig skrevet av samba-fotball
            Takk for kampen igår. Ble en gedigen fest, en av tidenens kamper, og dere skal være stolt av og ha et lag som tar opp sikkelig kampen med våre krigere (8 seire på rad).

            Når det gjelder den nazi-hetsen, så regner jeg vel ikke med at dere tror "alle" i Kristiansand, "alle" i Bærum, holder på med sånt? Alle fans har idioter, og jeg må bare beklage dette, men alikevel ødelegger en slik hendelse for oss alle, fordi alle i byen er ikke slik. Uansett tror jeg heller ikke Uwe skal ta dette særlig seriøst, mange sier ting man kanskje ikke ville sagt når man er "normale", det var en spesiell kamp med enorme følelser. Jeg skal ikke si noe veldig negativt om Uwe, men når LSK scoret på overtid i 2-omgang, så jubla han som faen til sittetribunen, klart det er mange som blir fobanna. Vi er ikke siddiser som ikke bryr seg, vi elsker laget.

            Uansett, igjen takk for kampen.

            Mvh
            Christianssand - En by over alt!

            Sitat: "Uansett tror jeg heller ikke Uwe skal ta dette særlig seriøst, mange sier ting man kanskje ikke ville sagt når man er "normale", det var en spesiell kamp med enorme følelser."


            ...Ikke ta dette særlig seriøst...HVa faen er det for noe? "Vi roper nazisitiske
            ukvemsord til Rösler, for det er jo ikke noe å bry seg om..."

            Er du drita, eller????????????????????????????????????????????? ???????????Selvfølgelig skal dette slåes hardt ned på...

            Menigheden innehar en den medlemmer som er så skinnhellige kristne, at det smaker vondt...

            Ta ett oppgjør innad i "Menigheden".
            FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

            Bjørn Lindahl

            Kommentar

            • A.Bilet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2005
              • 808

              #26
              Støtter aksjonen!

              Men for å svare på forrige innlegg: Som tidligere nevnt her, er det lite trolig at ropene kom fra menigheden på ståtribunen. Jeg mener ikke at Menigheden må ta skylden, heller klubben Start, og at de burde komme med en offentlig unnskyldning på egne offisielle hjemmeside eller noe sånt.
              A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

              Twitter-bruker

              Kommentar

              • okb
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2377

                #27
                Meningen med å markere avsky mot dette var ikke for å ramme verken Lyn eller noen andre, men for å vise at dette ikke tolereres på norske tribuner. En voksen aksjon for å vise hele fotball-Norge at det som har skjedd ikke bør skje.

                Jeg tror personlig at et samarbeid med Bastionen om å vise at man med holdningsskapende arbeid kan unngå slikt. Et sted må man begynne, og onsdag er en fin dag...
                Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #28
                  enig med okb her, er det bare mot start vi ikke vil ha nazihets eller er dette ett standpkt vi har i hver kamp uansett motstander. Tror hvis vi gjør det mot lyn så får vi mer troverdighet. Ellers er jeg redd for at utenforstående får inntrykket av at vi er dårligetapere som er ute eteer å ta Start/stabukk
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

                    #29
                    ..for å få oppmerksomhet rundt saken. Jeg er ikke enig med Perta som synes at man ikke trenger mer oppmerksomhet rundt dette. Det er nettopp det man gjør. Holdningsskapende arbeid, og et tydelig standpunkt fra tribunene om at man ikke skal diskrimineres eller hetses uansett.

                    -okb! - fra mobilen
                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #30
                      Husk all oppmerksomheten Enga fikk rundt antirasismekampanjen sin..
                      De kalrte å holde hele greia på ett saklig nivå og i det lange løp tror jeg de tjente på det..
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • A.Bilet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2005
                        • 808

                        #31
                        Enig i okb. Ha en markering allerede på onsdag. Det har skjedd to ganger nå, og da er det feil å lage en markering mot Start. Vi får håpe at hvis det blir en markering, at dette får litt oppmerksomhet, på fjernsyn osv.
                        A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                        Twitter-bruker

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #32
                          OFF TOPIC

                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          man velger selv om man vil være homo
                          Pisspreik!
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            OFF TOPIC



                            Pisspreik!
                            det var en spøk, les lengre ned på innlegget, mener at jeg fikk frem poenget der...
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

                              #34
                              .. gjør man media oppmerksom på saken, er jeg sikker på at den vil få litt ekstra publisitet. Dette er noe som kan være interesse for også 'Gi rasisme rødt kort' og 'Sos rasisme' som jobber mot slike ting daglig.

                              Det er også viktig å reagere nå, og ikke om en måned. Da vil saken bare bli gammel, og folk glemme dette, og det bør ikke glemmes.

                              -okb! - takk og lov for ordbok på mobilen ;-)
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                #35
                                [quote=okb]Meningen med å markere avsky mot dette var ikke for å ramme verken Lyn eller noen andre, men for å vise at dette ikke tolereres på norske tribuner. En voksen aksjon for å vise hele fotball-Norge at det som har skjedd ikke bør skje.[quote]

                                Gir man ikke rasisme rødt kort før hver kamp da?

                                Hva er det som har skjedd? At to duster i Kristiansand klikka på sittetribunen?

                                Hva skal vi vise at ikke tolereres? 99,9% av alle som så kampen er helt enig i at dette ikke tolereres. De resterende kan vi uansett ikke gjøre så veldig mye med. Halvparten av fotball-Norge har ikke engang fått meg seg hva som skjedde.

                                Dette blir jo å skyte spurv med kanon, for å si det på gamle måten

                                Hva skal vi si for noe da når man blir spurt om bakgrunnen for aksjonen? Jo...ehh....mange som roper...øøøø...svarte spillere...eehhh...nei....Uwe....ja....ehh....rikt ig...

                                Lag gjerne en kampanje mot rasisme, men tror kanskje den skal være litt mer gjennomtenkt først.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #36
                                  En Idrett
                                  Mange nasjoner
                                  Fotball for alle
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • okb
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2377

                                    #37
                                    At du velger å overse Stabæk Supports hets av Uwe, og kun fokusere på det som skjedde igår, for stå for din regning.

                                    Jeg synes selv det blir for enkelt å overse dette bare fordi de som hetser er i fåtall. Man må kvele dette i begynnelsen, ellers vil det utarte seg, og man vil kunne tro at det er godtatt.

                                    -okb!
                                    Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                    Kommentar

                                    • chrissp
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 2403

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av A.Bilet
                                      Enig i okb. Ha en markering allerede på onsdag. Det har skjedd to ganger nå, og da er det feil å lage en markering mot Start. Vi får håpe at hvis det blir en markering, at dette får litt oppmerksomhet, på fjernsyn osv.
                                      I så fall en helt malplassert aksjon. En aksjon på grunn av et par duster i Kristiansand, som allerede Start har tatt avstand fra. Hva skal vi gjøre da? Holde opp røde kort mot rasisme? Oj oj...KFL går foran gitt.... Ja, det er jo kjempeproblem og spesielt nå som nazihets mot Uwe virkelig har satt seg...
                                      Bølerkanaris

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Gir man ikke rasisme rødt kort før hver kamp da?

                                        Hva er det som har skjedd? At to duster i Kristiansand klikka på sittetribunen?

                                        Hva skal vi vise at ikke tolereres? 99,9% av alle som så kampen er helt enig i at dette ikke tolereres. De resterende kan vi uansett ikke gjøre så veldig mye med. Halvparten av fotball-Norge har ikke engang fått meg seg hva som skjedde.
                                        To duster på sittetribunen og selv observerte jeg to duster på andre siden av stadion som sto med flat hånd på skrå mot Henz Müller. Så da har vi fire duster.

                                        Jeg skjønner forsåvidt poenget med at vi ikke skal lage en stor sak av det, men det er jo tross alt vikig at slike ting, knuses med en gang. Antageligvis er det nok det som allerede har stått i avisene.

                                        Kommentar

                                        • chrissp
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 2403

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av okb
                                          At du velger å overse Stabæk Supports hets av Uwe, og kun fokusere på det som skjedde igår, for stå for din regning.

                                          Jeg synes selv det blir for enkelt å overse dette bare fordi de som hetser er i fåtall. Man må kvele dette i begynnelsen, ellers vil det utarte seg, og man vil kunne tro at det er godtatt.

                                          -okb!
                                          Klart det. Holdninger forsvinner som oftest i en fei. De fleste nordmenn er jo fientlig innstilt til tyskere, så de venter nok bare på at anledningen byr seg...

                                          Viktig å gjøre det etter et LSK-tap også, og spesielt der Uwe har vært utsatt. Gir god troverdighet det. Er ikke så farlig med egen homohets, samehets - kødda - vi mener det jo ikke. Hva med en banner der det står "Ikke kødd med Uwe"?
                                          Bølerkanaris

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎