Sangkontrakt?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    #21
    Opprinnelig skrevet av iL
    Kontrakten binder deg til at-hvis-du-har-tenkt-å-stå-her-så-må-du-synge.

    Tenker det er ett mer dytt en tvang, dvs folk tenker seg vel om, desuten har man mange valg hvor man kan stå på Ullevål. De håper nok at de som ikke synger så ofte, eller ikke synger, tenker, hmmm-god-idee, jeg stiller meg ett annet sted.

    Jeg synes det er ett bra initiativ, vi også kommer dit endag fortere en vi tror. Det har feks. vært klaging på forumet over folk som ikke synger på feltet.

    Vi bør allerede nå komme opp med ideer om hvordan vi skal bedre dette. Hvis feltet blir utvannet med 50% med folk som ikke synger. Hva gjør vi da?
    Ja feltet er for alle, men ikke på bekostning av stemning
    Det er bedre at vi er 2000 på feltet og at 1000 av de synger enn at vi er bare de 1000 som synger. for da må vi jo ut for å rekrutere 1000 til. Da må vi bruke mye tid på å få 1000 nye til åråsen og så bruke mye tid på å få disse til kanarifeltet. Og hvis vi klarer det så må vi bruke mye tid på å få de til å være med å synge.
    nei,- det er mer effektivt å bruke tid på å få med de som allerede er på feltet. Og det er en løsning: organisernga av feltet. den kan bli mye bedre. Utvidelsen av forsangerfelt fra et til 3 har vært vellykket. veien videre bør være å utvide antall forsanger felt fra 3 til 6. Og punche folk som synger mye til å stille seg sammen med med eller i nærheten av forsangerfeltene. Da blir det store øyer med kraftig synging rundt omkring som gjør at det er veldig lett for de som ikke synger så mye å kaste seg på. Og vips så er hele feltet med å synger.
    Ville vært fint hvis det ble opprettet et forsanger felt på øvre felt A, øvre feltB, og øvre felt C.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #22
      Opprinnelig skrevet av e.d
      Det er bedre at vi er 2000 på feltet og at 1000 av de synger enn at vi er bare de 1000 som synger. for da må vi jo ut for å rekrutere 1000 til. Da må vi bruke mye tid på å få 1000 nye til åråsen og så bruke mye tid på å få disse til kanarifeltet.
      På storkamper er det mange fler en 1000 som synger. Er det da ikke smart å samle disse på ett sted? Istedenfor å ha ett felt fyllt ut med freeloaders som er der for å nyte stemning istedenfor å bidra?

      Hva med når vi er enda større, og feltet er smekk fullt hver bidige kamp. (ikke langt unna det i fjor).
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Thomas fugl
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Nov 2003
        • 137

        #23
        problemet er at når de syngende horder står spredt mellom alle bønda så er det mange som vegrer seg for å synge... ingen tvil om at det er lettere å trøkke til når noen rundt deg gjør det.

        jeg tror ikke sangkontrakt er rette veien å gå. er nok mer fornuftig å prøve å engasjere de som er der, bare synd det er tabu å gi dem juling.....
        - Venter på en ny storhetstid

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #24
          Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
          problemet er at når de syngende horder står spredt mellom alle bønda så er det mange som vegrer seg for å synge... ingen tvil om at det er lettere å trøkke til når noen rundt deg gjør det.

          jeg tror ikke sangkontrakt er rette veien å gå. er nok mer fornuftig å prøve å engasjere de som er der, bare synd det er tabu å gi dem juling.....

          Jeg er enig i dette, men hos klanen kan det gå, og det er ikke snakk om alle feltene deres, bare vestbredden så vidt jeg har skjønt?

          Så dødt som det har vært der de siste 2-3 åra så skjønner jeg godt at de prøver på noe.

          Jeg ser at også vi må gjøre noen grep fremover, og hva da er ikke bedre å starte tidlig?

          Dog så jobbes det bra, med bla innføring av 3 forsanger felt istedenfor 1. Neste sesong (startet allered forrige kamp mot RL) blir det også forandringer for å gjøre oss bedre.
          Er mektig imponert av sanggruppa her.
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • lsk_fugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 864

            #25
            trur kamper som mot fck, hvor stemninga var på topp! med en såå sinnsykt konge sang at folk har lettere og slå seg litt mer løs! meeeen. som fast på midten av felt A ser jeg at høyt oppe og langt nede og helt til siden ved veggen at det er mange som ofte ikke synger! hva med noen som pusher disse nærmere de sentrale delene! alstå rundt forsangerne! i hvertfall på felt a! kanskje også på B og C feltet er det sånn også! det får noen andre enn meg svare på. men dette kan være en måte og få folk nærmere kjernen på de forskjellige feltene som synger og at de da slår seg sammen med "kjernen" og synger og hopper!

            Kommentar

            • Fuglefar
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 202

              #26
              Jeg syntes ikke det bør gjøres stort ut av at noen ikke synger. Selvfølgelig hadde det hvert topp hvis alle hadde syngi hele tia. I mine øyne så er det de som på død og liv skal stå på feltet å ikke synge som ser dumme ut (skamme seg).
              Og en ting til. De står jo oftest mot kanten av felt a. Så de fyller jo opp feltet så det ser enda mektigere ut.

              Det som kansje kan gjøres er jo å innfiltrere dem, med å flytte oss imellom dem. Er ganske sikker på at de vil enten bli med å synge etter hvert, eller så vil de finne seg andre plasser.

              Har faktisk tatt med meg et par kompisser på feltet i år. De har aldrig hvert med å syngi før, og var veldig skeptiske. Noen av sangene kunne de jo ganske godt. Med litt innføring på sparket, så sang de med for full hals på nesten alt. Tror faktisk de fikk seg et lite kikk av det

              Men noe syngekontrakt er jo bare tull. Det får søppla ta seg av.
              Last edited by Fuglefar; 02.12.2006, 02:37. Begrunnelse: ugh ugh
              Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #27
                Klanen krever sangkontrakt


                TROFASTE: VIF-Klanen følger laget sitt i tykt og tynt - nå også med sangkontrakt. ( Foto: Digitalsport )

                OSLO: Syng av full hals eller mist sesongkortene på Ullevaal. Slik truer Vålerenga-Klanen sine medlemmer før 2007-sesongen.



                Av: Erlend Nesje

                Publisert: 06.12.2006 kl. 07:27
                Endret: 06.12.2006 kl. 07:43

                Klanen får reduserte billettpriser fra Vålerenga. I motytelse kreves det lojalitet, sang og entusiasme fra supporterne.
                Men lydvolumet fra det som lenge har vært ansett som landets beste supportergruppe var ikke like unisont og voldsomt i 2006-sesongen som tidligere. Derfor kreves det nå at medlemmene signerer egen sangkontrakt for å få sesongkort på sangfeltene på to av Ullevaals tribunedeler.
                - Sangkontraktene er en erkjennelse av at vi ikke har holdt det ønskede nivået, innrømmer Klanen-talsmann Gjermund Nordtug.
                "Jeg har lest og forstått vilkårene for sangfeltene på Klanens tribuner i 2007. Jeg aksepterer at brudd på disse vilkårene kan føre til at jeg mister plassen sesongkortet mitt gir tilgang til i 2007 eller retten til å kjøpe sesongkort på dette feltet i 2008", heter det blant annet i kontrakten.
                To tribuner

                Klanen er delt inn i to tribunedeler på Ullevaal: Vestbredden, den nedre langsidetribunen, er den med lengst tradisjoner. Det er som regel der de gamle sangene startes. Colasvingen (også kalt Gaza) er den mer moderne tribunedelen, med hopping, dansing over flere minutter.
                "Felles for begge Klanstribunene er at de sentrale feltene er for folk som ønsker å gi mye. Den som vil "sitte med Klanen" har ikke noe her å gjøre, men må søke utover på flankene", står det i vilkårene.
                Den nye sangkontrakten, som er ny i norsk sammenheng, har naturlig nok blitt heftig debattert innad i klanmiljøet.
                - Det er nok litt konfliktfylt, men vi ønsker rett og slett å lage bedre stemning på kampene. Kontrakten er ment som en bevisstgjøring og påminnelse om at de som vil bidra skal stå i midten, de som ikke vil bidra kan holde seg på sidene.
                - Hvordan har dere tenkt å håndheve denne kontrakten, Nordtug?
                - Svaret på det er "ja". Ser du på kjøpsloven stiller vi nok halvdårlig. Hovedsakelig forsøker vi å få folk til å være ærlige med seg selv og flytte seg på sidene dersom de ikke synger. Men dersom en stor gruppe ikke bidrar, og forsøker å sabotere, vil vi nok sammen med klubben kreve at de flytter på seg. Likevel tror jeg ikke det blir nødvendig.
                - Du frykter ikke at Klanen vil miste sin spontanitet med en slik kontrakt?
                - Vi skal ikke ha de slik som hos LSK-folkene, der det er stram regi, trommer og megafoner. Det skal være tuftet på det som har vært bra, blant annet spontaniteten. Men i 2006 var det dårligere stemning enn det burde være, og det forsøker vi å gjøre noe med nå.


                Her er hele kontrakten:

                På Klanens tribuner er prisen redusert i bytte mot ekstra innsats gjennom lojalitet, sang og entusiasme. Dette hjelper laget til å yte ekstra. Siden denne innsatsen ikke alltid er like tydelig hos alle må alle som kjøper sesongkort på Klanens tribuner nå forplikte seg til innsats gjennom denne sangkontrakten. Brudd på vilkårene kan føre til at man kan miste plassen sesongkortet gir tilgang til i 2007 eller mister retten til å kjøpe gjenkjøpe dette sesongkortet i 2008.
                Klanens tribuner er Colasvingen og Vestbredden. Denne kontrakten gjelder alle som kjøper sesongkort på disse tribunene, men er gradert. Det betyr at det ikke kreves den samme innsatsen for å stå i utkanten av en tribune som det kreves for å stå i sangsentraene.
                Den klassiske Klanstribunen er Vestbredden. Her startes de gode gamle sangene, og jo mer du synger jo nærmere midten hører du hjemme. Syns du det blir litt hektisk i midten finnes det plasser ute på kantene.
                Colasvingen – eller Gaza om du vil – er Klanens moderne lokomotiv. Her er det synging og hopping og sanger som går over flere minutter. Dette er feltet for den som ser like mye til italiensk og spansk som til engelsk supporterkultur.
                For å stå på feltene F/G, samt Vestbreddens Gamle Kongetribune forventes det at du synger på alt, og bidrar ekstra når laget trenger ekstra krefter. Her er vi ikke for å syte eller klage. Sentralt på tribunene skal folk som starter sanger eller er raske til å henge seg på stå. Felles for begge Klanstribunene er at de sentrale feltene er for folk som ønsker å gi mye. Den som vil ”sitte med Klanen” har ikke noe her å gjøre, men må søke utover på flankene. Dersom du ikke er 100 % dedikert og synger hele tida på et sentralt sangfelt ødelegger du bare for de andre som står der.
                Medl. nr:____________
                Navn:_______________
                Jeg har lest og forstått vilkårene for sangfeltene på Klanens tribuner i 2007. Jeg aksepterer at brudd på disse vilkårene kan føre til at jeg mister plassen sesongkortet mitt gir tilgang til i 2007 eller retten til å kjøpe sesongkort på dette feltet i 2008.
                Dato:___________________ Signatur_____________________________

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #28
                  Det er jo fantastisk at man må skrive under på en kontrakt om lojalitet. Da har man misset hele poenget, spør du meg.

                  -okb!
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #29
                    :lol:

                    Digg med en god latter om morgenen.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Ballkunstneren
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 780

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av RSP
                      - Du frykter ikke at Klanen vil miste sin spontanitet med en slik kontrakt?
                      - Vi skal ikke ha de slik som hos LSK-folkene, der det er stram regi, trommer og megafoner. Det skal være tuftet på det som har vært bra, blant annet spontaniteten. Men i 2006 var det dårligere stemning enn det burde være, og det forsøker vi å gjøre noe med nå.
                      Ingen spontanitet?? På feltc er det ihvertfall bra...

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av okb
                        Det er jo fantastisk at man må skrive under på en kontrakt om lojalitet. Da har man misset hele poenget, spør du meg.

                        -okb!
                        Enig i det. Kontraktsfestet lojalitet er spesielt. Langt bedre med ekte vare...

                        Kommentar

                        • okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av RSP
                          - Du frykter ikke at Klanen vil miste sin spontanitet med en slik kontrakt?
                          - Vi skal ikke ha de slik som hos LSK-folkene, der det er stram regi, trommer og megafoner. Det skal være tuftet på det som har vært bra, blant annet spontaniteten. Men i 2006 var det dårligere stemning enn det burde være, og det forsøker vi å gjøre noe med nå.
                          Haha. Morsomt at talsmannen i klanen vet såpass mye om hvordan Kanari-Fansen er organisert. Har han vært på ekskursjon til Åråsen? Ikke rart i så fall. Klanen har falt i kvalitet. Det innrømmer de jo selv.

                          .. så er det jo spennende å lese at vi er "LSK-folkene".

                          -okb!
                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #33
                            Dette er jo bare et nytt lavmål fra idiotgjengen. Dem har tydeligvis ikke fått med seg hva fotballkamp faktisk er for noe; nemlig underholdning. Jeg veit ikke med dere, men hvis jeg hele tiden skulle måttet stå å lure på om jeg blir kasta ut om jeg ikke følger med som faen og får blitt med på alle sanga, hadde jeg ikke følt meg særlig underholdt.

                            Når jeg er på kamp tar jeg ofte meg selv i å følge så nøye med på kampen at jeg rett og slett ikke får med meg at folk rundt står å synger. Det er mange som er slik, og det faktum at vi er så glade i spillet at vi vier all konsentrasjon til å følge med burde ikke medføre at man ikke får stå sammen med kompisa sine. Når det er sagt bør jeg sikkert spesifisere at jeg faktisk synger når jeg får det med meg, men det er slettes ikke på hver eneste sang. Gjør det meg til en dårligere supporter? Nei, det gjør det ikke. Jeg roper og brøler(som f.eks trigz sikkert kan bevitne etter cupfinalen på pressetribunen, mange irriterte "ordentlige" journalister der gitt) som besatt, men får altså ikke med meg alle sangene. Klanen sier dem ikke kjører stram regi? Morsomt, men på den måten at man som vanlig ler av dem, og ikke med dem. Dette er vel det tåpeligste dem har kommet opp med på mange år. Lavt, lavt, lavt.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #34
                              såvidt jeg har skjønt gjelder denne en par felter, og ikke hele tribunen. Klanen har satt av en par felter som skal være hardcore felter, og derfra sangene skal starte, og holde 100% standard.

                              Jeg skjønner godt hvorfor de gjør det, og har enda til gode å sett andre forslag med hvordan man skal fikse problemet de takler.
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • Jetex
                                -Vålerengasupporter-
                                Ferskenpels
                                • May 2006
                                • 6

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                såvidt jeg har skjønt gjelder denne en par felter, og ikke hele tribunen. Klanen har satt av en par felter som skal være hardcore felter, og derfra sangene skal starte, og holde 100% standard.

                                Jeg skjønner godt hvorfor de gjør det, og har enda til gode å sett andre forslag med hvordan man skal fikse problemet de takler.

                                Kompis av meg er med i Klanen, det gjelder KUN felt F/G i Cola svingen samt midteste feltet på Langsiden. Hvis man ikke er interresert i å tegne kontrakt, velger man et annet felt. Jeg trur Klanen gjør det rett,og vil reise seg ganske kraftig, spesielt på langsiden. Cola svingen har vært veldig bra, ivertfall de jeg har sett av dem.

                                Kommentar

                                • Jørn
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 659

                                  #36
                                  dette er vel sånne tiltak man må sette i gang med når utvanningen av ekte vif-supportere blir for stor. de har seg selv å takke for at synginga ikke er på topp....
                                  Trommer er for bønder

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎