Div. om ultras og casuals

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kaaanari
    Utestengt
    • Sep 2006
    • 21

    Div. om ultras og casuals

    Som de fleste her vet så er jeg en svoren motstander av ultrasfenomenet. Jeg er i og for seg motstander av dette undergruppegreiene som helhet. Hva er det man skal forsøke å bevise? Hva er vitsen? Vi skal jo alle heie LSK frem til seire, det er jo det som er poenget, og vi HEIER på Lillestrøm, vi bruker ikke uttrykk som forza. Det bruker man i ITALIA, ikke i Norge.

    De selvutnevnte ekstremistene UFC og deres meningsfeller må ha lagt ned utrolig mange arbeidstimer på forumet(all ære....) på å hevde at deres såkalte ultras-"mentalitet" (jeg ler meg skakk) skiller seg helt fra såkalte Casuals, sett blant annet i filmer som Football factory og Green Street Hooligans.

    Casualsfenomenet er dessverre på fremgang i Norge. Misforstå meg rett, men jeg ser nesten på det å sloss som en mer naturlig ting enn disse Italiagreiene. Blant annet har fremgangen kommet til syne gjennom Enga Casuals sin internettside iskoboys.com. Her tilstrebes en ekstrem form for casuallivsstil, les selv...

    Poenget er at Enga Casuals/Isko Boys har sett sitt snitt til å starte en mobbekampanje i retning flisbyen fordi vi ikke har et såkalt "firma". Er det en ting vi ikke liker i Lillestrøm så er det å bli mobbet av apene fra Oslos østkant. Så jeg spør meg: Hvordan vil deler av Lillestrømfansen reagere på dette? Vil man klare å ignorere dette i lengden eller vil det ikke ta lang tid før en gjeng "pent kledde" stabler et firma på beina hos oss og.

    Her gjelder det å være føre var slik at man er forberedt på problemet før man får det i fanget. Det spørs om ultraslojaliteten til diverse grupperinger nok ikke er større enn at de er klare for litt forandring. Det er tross alt sånn det er i den alderen, man forguder ett band det ene året for så å glemme det helt å høre på noe nytt.....
    Last edited by MobBoss; 17.01.2007, 22:48. Begrunnelse: Etter diskusjon blandt mods
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #2
    nå har vi vel et par dusin tråder som går på nettopp dette fenomenet.

    Og off-topic, jeg var akkurat innom friluftsliv.no, og håpet at noen hadde kommet opp med noe nytt agn å dra storfisken på! Ble en smule skuffa...
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #3
      du kan prøve på nytt i denne tråden

      Tribunekultur, tifo, stemningstråder og diskusjoner om utvikling av Kanari-Fansen.

      Kommentar

      • Kølla Riisa
        Seniormedlem
        • Jun 2004
        • 1021

        #4
        og vi HEIER på Lillestrøm, vi bruker ikke uttrykk som forza.
        Hahahahahahaha...

        Kommentar

        • Dinho
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2006
          • 884

          #5
          For de som faktisk prøver å bli kjent med oss, så kjenner de våre intensjoner med tribunelivet i KFL (blandt annet KFL styret). Du har ingen ting å frykte kaaanari- det vet vel de fleste i KFL nå igjennom 1 turbulent år.

          jeg siterer vår egen stament fra hjemmesiden vår "Vi ønsker å fremme de positive sidene ved ultras-kulturen og tar sterk avstand fra alle former for vold. Vårt store mål er å støtte Lillestrøm Sportsklubb på en positiv måte, og da er vold definitivt ikke veien å gå".
          twitter @amundsakis
          ΘΥΡΑ 13

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Opprinnelig skrevet av kaaanari
            Som de fleste her vet så er jeg en svoren motstander av ultrasfenomenet. Jeg er i og for seg motstander av dette undergruppegreiene som helhet. Hva er det man skal forsøke å bevise? Hva er vitsen? Vi skal jo alle heie LSK frem til seire, det er jo det som er poenget, og vi HEIER på Lillestrøm, vi bruker ikke uttrykk som forza. Det bruker man i ITALIA, ikke i Norge.
            Hovedmålet med undergruppene er å styrke KFL, både som syngende supportere og som organisasjon generelt. Og det fungerer ypperlig. De som mener noe annet har rett og slett null innsikt i hvordan KFL drives og organiseres.

            Og vi bruker ikke uttrykk som forza? Ok, smart du.

            Opprinnelig skrevet av kaaanari
            De selvutnevnte ekstremistene UFC og deres meningsfeller må ha lagt ned utrolig mange arbeidstimer på forumet(all ære....) på å benekte at deres såkalte ultras-"mentalitet" (jeg ler meg skakk) skiller seg helt vekk fra såkalte Casuals, sett blant annet i filmer som Football factory og Green Street Hooligans.
            Hvis du ikke ser en tydelig forskjell mellom ultras og casuals er det strengt tatt du som har et problem. Da kan du umulig ha brukt særlig tid på å sette deg inn i hva ordene betyr.

            Opprinnelig skrevet av kaaanari
            Casualsfenomenet er dessverre på fremgang i Norge. Misforstå meg rett, men jeg ser nesten på det å sloss som en mer naturlig ting enn disse Italiagreiene. Blant annet har fremgangen kommet til syne gjennom Enga Casuals sin internettside iskoboys.com. Her tilstrebes en ekstrem form for casuallivsstil, les selv...
            Mer naturlig å slåss enn å gi alt på tribunen? Logisk.

            Opprinnelig skrevet av kaaanari
            Poenget er at Enga Casuals/Isko Boys har sett sitt snitt til å starte en mobbekampanje i retning flisbyen fordi vi ikke har et såkalt "firma". Er det en ting vi ikke liker i Lillestrøm så er det å bli mobbet av apene fra Oslos østkant. Så jeg spør meg: Hvordan vil deler av Lillestrømfansen reagere på dette? Vil man klare å ignorere dette i lengden eller vil det ikke ta lang tid før en gjeng "pent kledde" stabler et firma på beina hos oss og.
            Du har tydeligvis ikke satt deg helt inn i hva mobbekampanjen går ut på. Det er ikke mangelen på et firma det snakkes om. Det er heller det at et LSK-firma eksisterer i aller høyeste grad på nettet, men ikke i det virkelige liv.

            Opprinnelig skrevet av kaaanari
            Her gjelder det å være føre var slik at man er forberedt på problemet før man får det i fanget. Det spørs om ultraslojaliteten til diverse grupperinger nok ikke er større enn at de er klare for litt forandring. Det er tross alt sånn det er i den alderen, man forguder ett band det ene året for så å glemme det helt å høre på noe nytt.....
            Du overrasker stadig vekk med mer og mer idiotiske resonnementer. Denne gidder jeg ikke å kommentere engang.

            Kommentar

            • mr.sandass
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2005
              • 972

              #7
              Klasse over innlegget ditt kaaanari! Fryktelig bra.

              Innlegget ditt viser bare hvor uvitende du er!
              www.ultrasfeltc.net

              Kommentar

              • Kopperud
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2006
                • 1697

                #8
                denne burde bli plassert i ting som er morsomme å får meg til å le tråden

                for dette var virkelig underholdende lesning

                takk for det kaaanari
                Ultras Felt C 2005x2015

                Lillestrøm & Bajen

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #9
                  Veit ikke om jeg skal le eller grine jeg. Idiotisk er det hvertfall
                  ..................

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Det mest opsiktsvekkende med dette er vel at 12 av denne fyrens 13 innlegg på Forumet dreier seg om UFC.

                    Litt generelt om skepsisen mot inspirasjon fra Italia:

                    Bare tull. KFL hadde ikke vært i nærheten av det vi er i dag uten tifo, capo, tromma og evighetssangene, alt sammen hentet fra sydeligere strøk, blant annet fra Italia. De stadige stegene bort fra den britiske stilen er det som har gjort KFL til Norges beste supportergruppe. Og bare så det er sagt, casuals er i utgangspunktet et britisk fenomen, og har svært lite med italienske ultras å gjøre.

                    Kommentar

                    • kaaanari
                      Utestengt
                      • Sep 2006
                      • 21

                      #11
                      ja ja..

                      Hvis ingen har forstått at jeg vet forskjell på Casuals og Ultras så anbefaler jeg de å lese innlegget mitt bedre. Det jeg sier er at jeg tror veien er kort mellom disse stilene for de som nå synes det er gøy å være såkalte ultras. Det kan jo bli kjedelig etter hvert. Det er vel ingen som tror at vi plutselig har fått harbarka ultras i Lillestrøm, vi bor jo tross alt i en liten norsk småby..... Det blir altså litt som at snowboard var kult i fjor, men i år har jeg lyst til å kjøre alpint.

                      Så til deg som sier at KFL aldri hadde vært der de er i dag uten tromme osv. Mulig det, men jeg hadde i hvertfall ikke vært der jeg er i dag, eller der jeg er på matchene kan man jo si. Jeg har delvis sluttet å stå sammen med kanarifansen. Jeg orker simpelten ikke den tromma og i hvertfall ikke disse forbanna evighetssangene, som virkelig går meg på nervene. Fullstendig uten humør og poeng, bare hakk i plata. Så der sitter jeg litt bortenfor og hører på disse sangene, og det er virkelig bare pinlig. GRATULERER den som foreslo disse greiene og som da har gitt i gave til Klanen tronen som norges beste supportergjeng, ja de må virkelig le seg i hjel der nede i Oslo. Jeg tror derimot at hvis vi hadde fortsatt i det gamle sporet, som tja selvfølgelig er en smule britiskinspirert( fotballen kommer jo og derfra, og nordmenn har i hvertfall interessen derfra) så tror jeg vi i dag ville vært Norges beste supportergruppe.

                      Så vil jeg til slutt rette en stram pekefinger mot Erling Stray i KFL styret som har sett sitt snitt til å gi meg en advarsel for det første innegget. Er det noen som bør tenke før man skriver så er det deg. Det går virkelig ikke an å sensurere noen i en saklig debatt...

                      Kommentar

                      • Kopperud
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2006
                        • 1697

                        #12
                        har noen noen gang sagt til deg hovr latterlig du er?

                        å vis du synes KFL er så latterlig, så ikke gå på kamper da vel, da slipper du å bli så flau
                        Ultras Felt C 2005x2015

                        Lillestrøm & Bajen

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #13
                          Er det noen som kan følge opp Erling's advarsel, og stenge denne smarte fyren ute? På forhånd takk!
                          ..................

                          Kommentar

                          • kaaanari
                            Utestengt
                            • Sep 2006
                            • 21

                            #14
                            Jeg går da ikke på kamper for å se på KFL, men for å se på Lillestrøm spille fotball. Dessuten har jeg sikkert stått i KFL fra før du ble født. Jeg liker bare ikke den nye stilen. Jeg synes det er flaut og pinlig.

                            Kommentar

                            • Kopperud
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2006
                              • 1697

                              #15
                              ja, den er grei.

                              alle er ike like å liker ikke den samme stilen.

                              Men du kunne gått spart deg for innlegga dine for tror folk føler det meste og litt mer er sagt i den diskusjonen
                              Ultras Felt C 2005x2015

                              Lillestrøm & Bajen

                              Kommentar

                              • kaaanari
                                Utestengt
                                • Sep 2006
                                • 21

                                #16
                                Der peker du på et stort problem. Det er mange her som tror at bare ting er diskutert litt, så skal man glemme det. Jeg kommer jo selvfølgelig til å stå på til jeg eventuelt klarer å få noen til å bikke i min retning. Dessverre ser det ut til at jeg får flere uvenner her enn venner, så jeg er vel ikke så flink til å få folk med meg. Hadde sannsynligvis blitt en dårlig politiker. Men jeg sier i hvert fall hva jeg mener. Og når en supportergruppe plutselig endrer retning og tar etter en haug av italienske skikker, som disse uinteligente evighetssangene, ja da er det naturlig at noen reagerer, og det er ikke bare å ri av stormen og vente på godt vær.....

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #17
                                  Du er så langt ute på viddene som det går an å komme. For å ta meg selv som eksempel: Jeg er en del av UFC, som du ifølge deg selv hater, og jeg lever og ånder for Lillestrøm Sportsklubb og Kanari-Fansen. Hvis du virkelig tror at jeg plutselig endrer interesser fra fotball og tribunekultur, til slossing og slikt, er du rett og slett dum.

                                  Eksemplene dine er forøvrig helt latterlige. Å veksle mellom å kjøre snøbrett og slalåmski er noe helt naturlig. Å kvitte seg med interessene og verdiene sine og plutselig bli slåsskjempe er noe veldig annet.

                                  Når det gjelder valg av stil på tribunen er det som alltid flertallet og de sterkeste som bestemmer. Hadde flertallet vært imot tromma hadde den nok ikke vært der. Det samme med evighetssangene. Så lenge det store, store flertallet av kjernen i KFL er tilhengere av stilen vi kjører nå, vil det fortsette slik.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #18
                                    Forøvrig er jeg enig med deg i at du kan få mene hva du vil uten å få advarsler eller bli sensurert, så lenge du er saklig.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #19
                                      End åff diskøssjon!
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • kaaanari
                                        Utestengt
                                        • Sep 2006
                                        • 21

                                        #20
                                        Greie argumenter Lars!

                                        Til dere som det virker som det er veldilg viktig å få avsluttet alle diskusjoner. Hva er vitsen med et forum da?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎