Div. om ultras og casuals

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Blakk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1860

    #41
    Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
    . Det er ikke så mye annnet å gjøre i slummen i oslo, bortsett fra å bruke sprøyter.
    Er det ikke!!?,det er da for faan meg mye og gjøre i oslo enn og være sprøyte narkoman.
    Last edited by MobBoss; 20.01.2007, 02:46. Begrunnelse: quoting

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      #42
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Uenig med deg, holmiz. Denne tråden viser bare at folk har forskjellige og til dels sterke meninger om temaet. At debatten til tider blir noe opphetet syens jeg er helt greit, engasjement er bra. Tråden vil dø ut når folk er tomme for argumenter og når de føler at de har fått sagt sitt.
      Helt i orden Lars! Vi kan være uenige uten at det går utover saken vi
      Men viser til følgende tråder:
      KFL og undergrupper:
      Tribunekultur, tifo, stemningstråder og diskusjoner om utvikling av Kanari-Fansen.

      Dagsavisen og Casuals:

      Nei til blussing:
      Tribunekultur, tifo, stemningstråder og diskusjoner om utvikling av Kanari-Fansen.

      Nei til Ultras:
      Tribunekultur, tifo, stemningstråder og diskusjoner om utvikling av Kanari-Fansen.

      UFC's framtid i kanarifansen:


      Nevner bare her de første trådene en får dersom en søker på "Ultras", som fortsatt er åpne.

      Det skal også sies at jeg selv er en av de som har vært skeptisk til Ultras-fenomenet, men som samtidig føler jeg fikk et mer enn godt nok svar på hva og hvorfor, gjennom flere av over nevnte tråder. Et søk på Ultras på kfl.no gir 7 sider, hvorav mange nok tråder er negative til Ultras-fenomenet.
      Selv føler jeg at denne diskusjonen bare blir hakk i plata, og med samme argumenter om igjen, og om igjen.

      Så før en starter ny tråd, så kan en vel lese det andre har lagt fram først?

      Men det er bare min mening, og det er selvsagt lov å være uenig!

      Mvh Anders, som synes Ultrasene til LSK har fått nok pepper som det er
      Last edited by holmiz; 19.01.2007, 19:57. Begrunnelse: riktige linker
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #43
        Det er ingen fasit på dette, holmiz. Men slik debatten har utviklet seg synes jeg den kan leve videre slik den er nå. Det er greit at kaaanari startet en ny tråd, synes jeg, ettersom det er vanskelig å si hvilken tråd han skulle ha benyttet. En del av innholdet i tråden hans tar opp ting som ikke har vært diskutert så hyppig på Forumet, som skepsisen mot inspirasjon fra Italia når det kommer til sanger og slikt.

        Som sagt finnes det ingen fasit, holmiz, så nå bruker jeg moderatorstatusen min til å si at debatten om stenging/bruk av andre tråder er avsluttet. I alle fall i denne tråden. ;-)

        Kommentar

        • koppen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 456

          #44
          [quote=Blakk;148336]
          Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
          . Det er ikke så mye annnet å gjøre i slummen i oslo, bortsett fra å bruke sprøyter.quote]

          Er det ikke!!?,det er da for faan meg mye og gjøre i oslo enn og være sprøyte narkoman.
          ikke ta det så bokstavelig a mann...
          "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #45
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Som sagt finnes det ingen fasit, holmiz, så nå bruker jeg moderatorstatusen min til å si at debatten om stenging/bruk av andre tråder er avsluttet. I alle fall i denne tråden. ;-)
            Godt svar Lars! Jeg kan ikke annet enn å si meg enig, vi får la tråden fortsette litt til
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Gale Isbre
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 1164

              #46
              Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris

              EDIT: Hva mener du med "ville vært norges beste supporter gruppe viss vi hadde fortsatt å være innspirert av engelsk supporter kultur"? Vi hadde faen ikke syngi ut klanen på ullevåll 2 år på rad ved å fortsatt bruke engelsk supporter kultur som forbilde.
              Hvor er egentlig motsetningen her? Som svoren Darlington-supporter (League Two) koser jeg meg voldsomt på kamper, ettersom man både bruker tromme og synger 3-4 av våre evighetssanger. Åpenbart flere som er inspirert av Hammarby.

              Kommentar

              • Mannschaft Rösler
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2003
                • 247

                #47
                Kan ikke noen skru på en annen plate?
                Hva med Björling 1950 -59?

                -Papageno

                Kommentar

                • rælingen kanaris
                  Kaptein Reketråler
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 1445

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Gale Isbre
                  Hvor er egentlig motsetningen her? Som svoren Darlington-supporter (League Two) koser jeg meg voldsomt på kamper, ettersom man både bruker tromme og synger 3-4 av våre evighetssanger. Åpenbart flere som er inspirert av Hammarby.
                  Det jeg ser på som engelsk supporter kultur er den holdingen at man kun skal synge og rope uten å bruke tromme og andre virkemidler, det var ihvertfall sånn det var blant de største supportergruppene der når vi tok mest inspirasjon derfra. Selvfølgelig er det unntak, det vill det alltid være, det finnes sikkert en eller annen supportergruppe i Italia som ikke bruker tromme og sånt også.
                  Custodes
                  I med og motgang

                  Kommentar

                  • skjetten
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Nov 2006
                    • 40

                    #49
                    Ultras her og der

                    Klippet fra Dagsavisen:
                    Vold og opptøyer er blitt mer og mer utbredt i italiensk fotball de siste årene, og fotballpøblene, såkalte ultras, har fått så godt som fritt spillerom.

                    LSK har en supportergruppe som kaller seg Ultras. De er så vidt jeg vet snille og greie. Ultras i Italia er ikke snille og greie. Folk som leser om de slemme Ultras i Italia vet ikke nødvendigvis at Ultras fra Romerike ikke oppfører seg på samme måte. Ergo vil mange tenke at LSK har et problem med fansen fordi det er sånne skumle Ultras der. Dermed blir det gode rykte Kanarifansen har svekket. Og til alle som forsvarer Ultras fra Romerike: De aller fleste vet ikke at dere står for noe annet enn pøblene fra Italia, og de kommer aldri til å finne ut av det heller, de tenker bare at LSK har masse pøbler blant fansen.

                    Kommentar

                    • Ballkunstneren
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 780

                      #50
                      ultras :o

                      Opprinnelig skrevet av skjetten
                      Klippet fra Dagsavisen:
                      Vold og opptøyer er blitt mer og mer utbredt i italiensk fotball de siste årene, og fotballpøblene, såkalte ultras, har fått så godt som fritt spillerom.

                      LSK har en supportergruppe som kaller seg Ultras. De er så vidt jeg vet snille og greie. Ultras i Italia er ikke snille og greie. Folk som leser om de slemme Ultras i Italia vet ikke nødvendigvis at Ultras fra Romerike ikke oppfører seg på samme måte. Ergo vil mange tenke at LSK har et problem med fansen fordi det er sånne skumle Ultras der. Dermed blir det gode rykte Kanarifansen har svekket. Og til alle som forsvarer Ultras fra Romerike: De aller fleste vet ikke at dere står for noe annet enn pøblene fra Italia, og de kommer aldri til å finne ut av det heller, de tenker bare at LSK har masse pøbler blant fansen.
                      Synd det der... Håper samarbeidet med selve sportsklubben blir bedre i år enn i fjor. De fleste er vel mellom 16-22, og ingen er bolere etter det jeg har sett... Så farlige er Ultrasene nok ikke nei...

                      Litt synd at Ultrasene i Italia gikk så langt som dette. Selv er jeg mer interesert i Ultras kulturen i Tyskland & spessielt Frankfurt, ettersom jeg har bodd i området i to år og kjenner det godt. Der er det en helt annen stil enn i Italia, men de kaller seg Ultras der å...

                      Håper det blir et godt nytt år med Fugla! Kjør på Keiko

                      Kommentar

                      • André
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 419

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av skjetten
                        Klippet fra Dagsavisen:
                        Vold og opptøyer er blitt mer og mer utbredt i italiensk fotball de siste årene, og fotballpøblene, såkalte ultras, har fått så godt som fritt spillerom.

                        LSK har en supportergruppe som kaller seg Ultras. De er så vidt jeg vet snille og greie. Ultras i Italia er ikke snille og greie. Folk som leser om de slemme Ultras i Italia vet ikke nødvendigvis at Ultras fra Romerike ikke oppfører seg på samme måte. Ergo vil mange tenke at LSK har et problem med fansen fordi det er sånne skumle Ultras der. Dermed blir det gode rykte Kanarifansen har svekket. Og til alle som forsvarer Ultras fra Romerike: De aller fleste vet ikke at dere står for noe annet enn pøblene fra Italia, og de kommer aldri til å finne ut av det heller, de tenker bare at LSK har masse pøbler blant fansen.
                        jepp, fattern sier det sammen. han ser på tv om Ultras gruppene i italia å sier da at lsk får problemer med UFC. jeg bare ler og jatter med jeg
                        Your life
                        A game
                        turn it up, turn it up!

                        Kommentar

                        • skjetten
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Nov 2006
                          • 40

                          #52
                          Og det er nettopp det som er problemet

                          Når det blir mange nok som tenker at LSK har et problem med fansen. Da snakker de om det på jobben og blant venner. Så slutter de å ta med unga (fremtidige kanarifans) på kamp fordi de tror det er skummelt der eller at det kan påvirke unga negativt. Så sender de unga på trening med Skjetten eller Strømmen i stedet. Greia er at fansen og klubben risikerer å få et dårlig rykte (selv om det er aldri så usant). Og det fordi en liten gjeng absolutt skal bruke navn og symboler som de fleste andre forbinder med noe negativt.

                          Når det er sagt, faen så lenge det er igjen til seriestart...

                          Kommentar

                          • King_Raymond
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4987

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av skjetten
                            Når det blir mange nok som tenker at LSK har et problem med fansen. Da snakker de om det på jobben og blant venner. Så slutter de å ta med unga (fremtidige kanarifans) på kamp fordi de tror det er skummelt der eller at det kan påvirke unga negativt. Så sender de unga på trening med Skjetten eller Strømmen i stedet. Greia er at fansen og klubben risikerer å få et dårlig rykte (selv om det er aldri så usant). Og det fordi en liten gjeng absolutt skal bruke navn og symboler som de fleste andre forbinder med noe negativt.

                            Når det er sagt, faen så lenge det er igjen til seriestart...
                            Tror ikke det er noen som føler at det er skummelt å ta med seg unga på Åråsen, eller at vi i UFC har noen dårlig påvirkning på ungene, så jeg deler ikke den samme uroen som deg der.

                            Tror heller ikke klubben og fansen får noe dårlig rykte av at det er en Ultras gruppe i Norge, hadde vi oppført oss som noen av gruppene i Italia og Frankrike så hadde det nok kommet et dårlig rykte, men ettersom vi ikke driver med den slags så trur jeg de færreste bryr seg om det..
                            Ultras Felt C Lillestrøm

                            Kommentar

                            • King_Raymond
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4987

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av skjetten
                              Ultras i Italia er ikke snille og greie.
                              De fleste Ultras gruppene i Italia er ikke voldelige Ultras.
                              Ultras Felt C Lillestrøm

                              Kommentar

                              • skjetten
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2006
                                • 40

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                Tror ikke det er noen som føler at det er skummelt å ta med seg unga på Åråsen, eller at vi i UFC har noen dårlig påvirkning på ungene, så jeg deler ikke den samme uroen som deg der.

                                Tror heller ikke klubben og fansen får noe dårlig rykte av at det er en Ultras gruppe i Norge, hadde vi oppført oss som noen av gruppene i Italia og Frankrike så hadde det nok kommet et dårlig rykte, men ettersom vi ikke driver med den slags så trur jeg de færreste bryr seg om det..
                                Du tror, men du vet ikke. Derfor synes jeg det er unødvendig å risikere klubbens rykte ved å kalle seg Ultras, bruke bannere med maskerte personer m.m. Men nok om det fra min del.

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av skjetten
                                  Du tror, men du vet ikke. Derfor synes jeg det er unødvendig å risikere klubbens rykte ved å kalle seg Ultras, bruke bannere med maskerte personer m.m. Men nok om det fra min del.
                                  Kan aldri være sikker, men det er like sannsynlig som at Mykle blir Bryne supporter, så jeg tror ikke vi risikerer all verden med våre bannere og maskerte personer m.m
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • gorken
                                    Administrator
                                    • May 2006
                                    • 1483

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                    De fleste Ultras gruppene i Italia er ikke voldelige Ultras.
                                    Det er ikke det som blir trukket frem i media, og det er det eneste relevante!
                                    I have this condition.

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #58
                                      Det som kan påvirke folk mest er ikke praten om ultras, men avisoppslag om vold.
                                      Sålenge UFC ikke driver med vold, er heller ikke dette noe problem.
                                      Alle veit at det ikke er sånne tilstander i fotball norge, tilogmed Ola Nordmann fra Årnes

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av gorken
                                        Det er ikke det som blir trukket frem i media, og det er det eneste relevante!
                                        Tja, for min del er fakta relevant, men folk er forskjellige.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • gorken
                                          Administrator
                                          • May 2006
                                          • 1483

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                          Tja, for min del er fakta relevant, men folk er forskjellige.
                                          Jeg tipper at du er bedre opplyst om ultras-situasjonen enn den gjengse nordmann. Når ultras får et voldelig rykte på seg gjennom media vil "uopplyste" folk sitte igjen med det intrykket.

                                          Vil ikke gå inn på noen større debatt her, for dette har vært gjort så mange ganger, men man kan virkelig ikke se bort ifra at det er en stor forskjell mellom fakta og "media-fakta". Og når det gjelder et tema folk flest vet svært lite om er det "media-fakta" som sitter igjen.
                                          I have this condition.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎