Div. om ultras og casuals

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kaaanari
    Utestengt
    • Sep 2006
    • 21

    #21
    Dessuten så endrer jo alltid flertallet seg innad i et demokrati. Dette skjer jo i det politiske liv også. Det er derfor man driver valgkamp. Man kunne jo for eksempel ikke gitt opp hvis Frp hadde fått makten i Norge. Da måtte man stått på som aldri før for å overbevise folk om at det er galt.

    Kommentar

    • Campless
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 772

      #22
      Kanari-Fansen er nok norges beste fans. Du sier Klanen er det? Uff. Uten evighetssangene og tromma og undergruppene tviler jeg på at vi hadde vært det.

      Kommentar

      • morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

        #23
        Kaaanari ler mer av dere Ultras forsvarere daglig enn dere ler av innleggene hans(hennes?).At dette tema blir tatt opp en gang til og sikkert 1000 ganger til kommer da ikke som noen bombe.
        Personlig gir jeg f.Jeg har det moro lell.Idioter møter jeg på jobb,fritid,slektstreff og tru det eller ei,også i kfl.Derfor gidder ikke jeg å henge meg opp i dette da det blir på lik linje med å si til dattern min at å si bæsj er barnslig..Hun vokser det av seg..
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

        Kommentar

        • mr.sandass
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 972

          #24
          Kaaaanari. Casuals fenomenet kommer ifra England. Tenk deg om før du skriver.

          Jeg kan ikke si at jeg ler no særlig av deg jeg. Syns heller at det er trist at det finnes sånne som deg som heier på vår kjære Sportsklubb.

          Bestill tippeliga ifra tv2. Bunk deg foran tven å skru av lyden så slipper du å høre på denne fæle tromma.
          www.ultrasfeltc.net

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #25
            Opprinnelig skrevet av kaaanari
            GRATULERER den som foreslo disse greiene og som da har gitt i gave til Klanen tronen som norges beste supportergjeng
            Da får jeg si takk da jeg var en av de som kjempa mest for å få tromma. Og tro du meg hvor mye negativt vi fikk høre da vi tok opp tromma på feltet før RBK kampen 05 og før kampen begynte.
            Det som gjorde at tromma ble en suksess fra første stund var at vi klarte, etter 2 år, endelig å få igang gospelen.

            Kan nevne et eks: En meget kjent skikkelse i KFL miljøet sa på treninga. Kan noen stikke hull i den jævla tromma?!!!

            Dagen etter, når kampen var ferdig og vi fortsatt sang, gikk samme mann forbi å klappa og sang med. Da skjønte jeg at dette var riktig

            Du kan ikke med hånda på hjertet si at vi ikek har gitt Klanen motstand de 2 siste åra? Vi totalt overkjørte dem på Ullevål i 05 og på Åråsen. Vi slo dem hjemme i 06 og var etter min mening bedre enn dem på Ullevål i 06 og.

            Men for en som sverger så hardt til den britiske stilen som du antageligvis gjør, så kan jeg forstå at det er hardt for deg med tanke på hvordan vi kjører stilen nå. jeg elsker det og håper vi aldri slutter med det.

            Jeg vil bare minne deg om at Klanen i cola neste år blir mere sånn vi er med evighetssanger, mye hopping og flagging. Jeg tipper at dem har tromme i løpet av 2-3 år også!

            Kommentar

            • Blakk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 1860

              #26
              Innlegg med "jeg har vært lengre på LSK kamper enn deg" syntes jeg er saklig og fint,stå for all del på.Så kanskje det bare blir deg på Åråsen i fremtiden og de som er eldre enn deg da.

              Du kunne jo ramsa opp historien din samtidig,så hadde vi virkelig blitt overbevisst.

              Har du problemer hjemme som du for ut her på KFL forumet?

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #27
                Fantastisk tråd, det eneste jeg kan klarer å være enig med her er at det er en tynn linje mellom Ultras og casuals. Velger å tro at våre Ultras fint vet hvor den linja går og holder seg på rett side av den. Resten av det kaaaanari sier er bare fjas av en annen verden...
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #28
                  kaaanari, er du Bjarte Dragsnes fra mailinglista? I tilfelle, velkommen til forumet.

                  Kommentar

                  • Nr.10
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 597

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Hovedmålet med undergruppene er å styrke KFL, både som syngende supportere og som organisasjon generelt. Og det fungerer ypperlig. De som mener noe annet har rett og slett null innsikt i hvordan KFL drives og organiseres.

                    Og vi bruker ikke uttrykk som forza? Ok, smart du.


                    Hvis du ikke ser en tydelig forskjell mellom ultras og casuals er det strengt tatt du som har et problem. Da kan du umulig ha brukt særlig tid på å sette deg inn i hva ordene betyr.


                    Mer naturlig å slåss enn å gi alt på tribunen? Logisk.


                    Du har tydeligvis ikke satt deg helt inn i hva mobbekampanjen går ut på. Det er ikke mangelen på et firma det snakkes om. Det er heller det at et LSK-firma eksisterer i aller høyeste grad på nettet, men ikke i det virkelige liv.


                    Du overrasker stadig vekk med mer og mer idiotiske resonnementer. Denne gidder jeg ikke å kommentere engang.
                    Du er en klovn du og da!:???:
                    Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

                    RÅGG 19116

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av morten
                      Kaaanari ler mer av dere Ultras forsvarere daglig enn dere ler av innleggene hans(hennes?).
                      Får håpe han ikke ler så mye at han får vondt i magen da.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • Vestfold Kanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Oct 2004
                        • 4583

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av kaaanari
                        Hvis ingen har forstått at jeg vet forskjell på Casuals og Ultras så anbefaler jeg de å lese innlegget mitt bedre. Det jeg sier er at jeg tror veien er kort mellom disse stilene for de som nå synes det er gøy å være såkalte ultras. Det kan jo bli kjedelig etter hvert. Det er vel ingen som tror at vi plutselig har fått harbarka ultras i Lillestrøm, vi bor jo tross alt i en liten norsk småby..... Det blir altså litt som at snowboard var kult i fjor, men i år har jeg lyst til å kjøre alpint.

                        Så til deg som sier at KFL aldri hadde vært der de er i dag uten tromme osv. Mulig det, men jeg hadde i hvertfall ikke vært der jeg er i dag, eller der jeg er på matchene kan man jo si. Jeg har delvis sluttet å stå sammen med kanarifansen. Jeg orker simpelten ikke den tromma og i hvertfall ikke disse forbanna evighetssangene, som virkelig går meg på nervene. Fullstendig uten humør og poeng, bare hakk i plata. Så der sitter jeg litt bortenfor og hører på disse sangene, og det er virkelig bare pinlig. GRATULERER den som foreslo disse greiene og som da har gitt i gave til Klanen tronen som norges beste supportergjeng, ja de må virkelig le seg i hjel der nede i Oslo. Jeg tror derimot at hvis vi hadde fortsatt i det gamle sporet, som tja selvfølgelig er en smule britiskinspirert( fotballen kommer jo og derfra, og nordmenn har i hvertfall interessen derfra) så tror jeg vi i dag ville vært Norges beste supportergruppe.

                        Så vil jeg til slutt rette en stram pekefinger mot Erling Stray i KFL styret som har sett sitt snitt til å gi meg en advarsel for det første innegget. Er det noen som bør tenke før man skriver så er det deg. Det går virkelig ikke an å sensurere noen i en saklig debatt...
                        Hahahaaaaaa gøy lesning!
                        Last edited by Vestfold Kanaris; 18.01.2007, 03:40.
                        LOUD
                        PROUD
                        ULTRA

                        Kommentar

                        • Larsk
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 1053

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av kaaanari
                          Jeg går da ikke på kamper for å se på KFL, men for å se på Lillestrøm spille fotball. Dessuten har jeg sikkert stått i KFL fra før du ble født. Jeg liker bare ikke den nye stilen. Jeg synes det er flaut og pinlig.

                          Si du kødder pliiz

                          Hilsen Lars som ikke er blånisse
                          !!Gunners!!

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Nr.10
                            Du er en klovn du og da!:???:
                            Ok. Utdyp.

                            Kommentar

                            • koppen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 456

                              #34
                              hehe, du rare mann som staretet den tråden! hvorfor er du på forumet i det hele tatt? for å slange dritt? du kaller deg kaanari, men du burde faen meg ikke hatt tilgang til et slikt hellig navn! idioti.. er det noe som skader kfl og lsk er det deg!!
                              "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                              Kommentar

                              • Mikael
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2005
                                • 203

                                #35
                                Nå må dere skjerpe dere. Man må få ha egne meninger uten å bli utskjelt av alle og en hver.

                                Men det skal sies at jeg er uenig med innlegget til kaaanari. Det greit med undergrupper så lenge de støtter klubben og ikke har fokuset på bråk og slossing, noe jeg er helt sikker på at UFC har rett fokus og støtter klubben 100%.

                                Jeg ser faktisk det som positivt med undergrupperinger fordi det er bra med noen såkalte "hardcore-supportere" som lager liv på kampene og støtter laget uansett, som undergrupperingene i KFL.
                                Forza fugla!

                                LSK for evig og alltid

                                Kommentar

                                • Larsk
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1053

                                  #36
                                  Han har fått en dårlig start på forumet hvertfall, men for all del.. haha
                                  !!Gunners!!

                                  Kommentar

                                  • Sem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2005
                                    • 1626

                                    #37
                                    Uenig i det kaaanari sier, men er det litt teit å synge "forza" når vi er i Norge? Kan ikke si det lyder så godt med "heia" altså, men kanskje går det an å fornorske den sydlanske stilen på et vis?

                                    Kommentar

                                    • rælingen kanaris
                                      Kaptein Reketråler
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 1445

                                      #38
                                      Idioten er helt klart en vålerenga supporter som har rota seg inn hit for å spre litt piss. Det er ikke så mye annnet å gjøre i slummen i oslo, bortsett fra å bruke sprøyter.

                                      EDIT: Hva mener du med "ville vært norges beste supporter gruppe viss vi hadde fortsatt å være innspirert av engelsk supporter kultur"? Vi hadde faen ikke syngi ut klanen på ullevåll 2 år på rad ved å fortsatt bruke engelsk supporter kultur som forbilde. Da hadde det faen ikke vært nok trøkk til at 4-5000 kunne overdøve 10000 vif supportere. Det blir mye mer trøkk nåt tromma hele tiden "maser" folk videre. det er faen meg mer liv på åråsen nå en for 2 år siden, viss du ikke har merka det så anbefaler jeg deg å ta sprøyta ut av armen og våkne opp!
                                      Last edited by rælingen kanaris; 19.01.2007, 19:26. Begrunnelse: Måtte legge til noe
                                      Custodes
                                      I med og motgang

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        #39
                                        Da håper jeg at denne tråden kan stenges.
                                        • Den har blitt en drittslenge kanal, og det bør vi være foruten
                                        • Dersom trådstarter viser seg å være et forumtroll, så bør det også være grunn nok til å stenge tråden
                                        • Det eksisterer mer enn nok tråder om temaet rundt Ultras og Lillestrøm. Det meste som er å si har blitt sagt i de trådene, og det er ingen grunn til å skrape hakk i plata om ultras og kjøre den en gang til.


                                        Og om det så skulle være en enga-supporter som har rotet seg inn her, med kun hensikten å spre piss, ja så håper jeg vi i beste fall lar være å svare. For det må da være akkurat det vedkommende ønsker...?
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          #40
                                          Uenig med deg, holmiz. Denne tråden viser bare at folk har forskjellige og til dels sterke meninger om temaet. At debatten til tider blir noe opphetet syens jeg er helt greit, engasjement er bra. Tråden vil dø ut når folk er tomme for argumenter og når de føler at de har fått sagt sitt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎