Div. om ultras og casuals

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

    Opprinnelig skrevet av El-Gordo
    må da vel for faen gå an å starte en sang uten megafon vel. Først tromma, så megafonen. hva er det neste? full blåserekke for ekstra trøkk på noen av sangene?
    Jeg ser heller hele jævla sinsen janitsar på feltet før de tøffingene som vil sloss med medkanaris!

    Kommentar

    • Shrap
      Medlem
      Møteplager
      • Sep 2005
      • 95

      Enig med El-Gordo. Endelig en som tar opp bruken av den tragiske megafonen.. Jeg hater megafonen! Megafonen var kilden til alt vondt i går.

      Megafonmannen la igjen megafonen på plassen sin, så kom det en å bare ville rope litt for morroskyld i pausen(antar jeg). Så løper mange kanarifans flere rader ned for å slå å banke løs på han ene som holdt megafonen. Det var da kaoset startet.

      For å unnga flere slike tilfeller, så syntes jeg megafonen bare kan graves ned!
      Bergdølmo - VÅR mann!!!

      Kommentar

      • Martini
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 294

        Opprinnelig skrevet av El-Gordo
        må da vel for faen gå an å starte en sang uten megafon vel. Først tromma, så megafonen. hva er det neste? full blåserekke for ekstra trøkk på noen av sangene?
        Når 70% står med henda i ræva og holder kjeft så høres megafon ut som et bra alternativ for meg jo, for å PRØVE å dra med seg feltet...Men ikke det som var poenget mitt, unødvendig å slenge dritt om Rønnern, kommer da for faen ikke noe godt ut av det heller. Kom heller med konstruktiv kritikk så vi sammen kan skape en bedre tribunekultur for sportsklubben!!
        FUGLA TIL VI DØR!

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Det er faen så irriterende at KFL nok en gang kommer i negativt lys pga. egoet og manglende folkeskikk hos enkeltelementer!

          99% av oss ønsker bare å støtte laget og kose oss på tribunen. Vi ønsker ikke bråk og faenskap. De som absolutt må sloss får gjøre det helt andre steder! Jeg ser frem til å ta med meg unger på Åråsen om noen år, men det skal ikke være sånn at unger kan risikere å se voldsepisoder. Dette er IKKE bra for rekrutteringen av kommende LSK-supportre.
          Dere som lager bråk burde tenke på hvor mye dere skader klubben dere liker. Så spørsmålet er da om dere egentlig liker LSK i det hele tatt.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Nevner enda en liten episode som skjedde i går,,,jeg gikk inn på pikene på hjørnet før kampen for og betale en fanzine ,stedet var fult av cacuals og ultras som begynte med nedlatende sanger til meg (noe jeg forøvrig tåler).....Når jeg gikk der i fra så gikk enkelte helt bananas og slo i vinduet,viste fingern og gjorde tegn på at jeg skulle få juling.....Fy faen for en voksen gjeng..En ting er at dere sloss med andre cacuals men dere bryter jo alle regler når dere går på vanlige fans ........ Jeg drar ikke alle over en kam, for det fins faktisk veldig mange ålreite mennsker også blant dere..Synd at 1-3 personer skal ødelegge for mange.
            Last edited by tullebukk; 15.03.2009, 15:48.

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              Opprinnelig skrevet av Shrap
              Enig med El-Gordo. Endelig en som tar opp bruken av den tragiske megafonen.. Jeg hater megafonen! Megafonen var kilden til alt vondt i går.

              Megafonmannen la igjen megafonen på plassen sin, så kom det en å bare ville rope litt for morroskyld i pausen(antar jeg). Så løper mange kanarifans flere rader ned for å slå å banke løs på han ene som holdt megafonen. Det var da kaoset startet.

              For å unnga flere slike tilfeller, så syntes jeg megafonen bare kan graves ned!
              Er du seriøst så dust at du mener den personen bare ville prate litt i megafonen... den personen utfordret alle i kfl til å danse med han... og han fikk det som han ville og fikk passet sitt påskrevet. og fra og med i dag uønsket på åråsen
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • CFD
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2319

                Opprinnelig skrevet av Shrap
                Enig med El-Gordo. Endelig en som tar opp bruken av den tragiske megafonen.. Jeg hater megafonen! Megafonen var kilden til alt vondt i går.

                Megafonmannen la igjen megafonen på plassen sin, så kom det en å bare ville rope litt for morroskyld i pausen(antar jeg). Så løper mange kanarifans flere rader ned for å slå å banke løs på han ene som holdt megafonen. Det var da kaoset startet.

                For å unnga flere slike tilfeller, så syntes jeg megafonen bare kan graves ned!
                Så det at noen velger å ta opp megafonen og skrike noe så er det helt greit at 4stk kanarifans begynner å sloss? Du bruker ordet "mange" kanarifans når vi snakker om det er mindre enn 0.003% av de som var på feltet? Dette er noen uønskede enkeltpersoner som tydeligvis ikke ser ut til å ha et snevert menneskesyn slik at de ikke aksepterer at noen andre har et forskjellig syn på ting.

                Det å skylde på megafonen blir like idiotisk som å skylde på veivesenet hvis du fyllekjører på veiene deres.

                Jeg skammer meg for hva som har skjedd hvis tullebukk har blitt sjikanert på tribunen. Her snakker vi om en person som bidrar med treningsrapporter og sikkert er en trivelig kar.
                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Opprinnelig skrevet av CFD
                  Så det at noen velger å ta opp megafonen og skrike noe så er det helt greit at 4stk kanarifans begynner å sloss? Du bruker ordet "mange" kanarifans når vi snakker om det er mindre enn 0.003% av de som var på feltet? Dette er noen uønskede enkeltpersoner som tydeligvis ikke ser ut til å ha et snevert menneskesyn slik at de ikke aksepterer at noen andre har et forskjellig syn på ting.

                  Det å skylde på megafonen blir like idiotisk som å skylde på veivesenet hvis du fyllekjører på veiene deres.

                  Jeg skammer meg for hva som har skjedd hvis tullebukk har blitt sjikanert på tribunen. Her snakker vi om en person som bidrar med treningsrapporter og sikkert er en trivelig kar.
                  Jeg blei ikke sjikanert på tribunen ,men på en pub i Lillestrøm...Jeg har nok sikkert litt skyld i dette selv også. Jeg elsker jo og provosere litt her på nettet da....Men dette er ting som ikke bør/skal skje.....Håper det var første og siste gang i år og at vi nå står samla resten av sesongen

                  Kommentar

                  • Shrap
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Sep 2005
                    • 95

                    CFD:
                    (Som holterkanaris sier

                    Jeg fikk ikke helt med meg hva han sa i megafonen ( Som jeg trodde folk med normal iq skjønte når jeg skrev "antar jeg" i parantes) , men det han sier , uskyldiggjør alikevel ikke at han bokstavelig talt ble hoppet på og angrepet av mer enn en håndfull gule & svarte!

                    Tullebukk :
                    Ja, vi står alle side om side så lenge den megafonen brennes
                    Bergdølmo - VÅR mann!!!

                    Kommentar

                    • Ranakanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 487

                      For vært slag, for hver voldshandling, for hver negative episode det er på tribunefeltet til KFL så blir KFL og LSK dratt ned i dritten. Synes de av dere som har lett for å ty til vold, og drite ut KFL og LSK, bare kan finne dere ett høl og grave dere ned.

                      Att enkelte uteforstående synes att enkelte fotballsupportere har tankegang og oppførsel som en gorilla/apekatt kan jeg forstå. Tenker spesielt på oppførsel og væremåte når fotballsupportere er i en buss. Syng gjerne en sang eller 100, men når folk begynner å skrike, hoppe, slå i vindu eller hva dem måtte ha i sin nærhet, ja da er man ikke langt fra oppførselen til en gorilla.

                      Personlig så driter jeg oppi hva folk gjør på tur, bortsett fra voldshandlinger da, men allt dere gjør når dere er ikledd gult og svart, blir koblet til LSK. Og så for vi tenke over om det er positivt eller negativt for LSK sitt navn det man gjør.

                      Kommentar

                      • gamle-perta
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2418

                        Når slike episoder som i går oppstår, så blir jeg egentlig bare trist. Trist fordi noen synes å ha som eneste mål å trekke navnet Lillestrøm Sportsklubb ned i søla.
                        Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvordan slikt er mulig.
                        Mvh
                        Gammer´n (Per T)

                        Kommentar

                        • synøve
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 425

                          megafonen hadde ingenting med saken å gjøre, han la den fra seg selv og jeg tok den personlig bort uten at han i det hele tatt la merke til at den var borte..De stod faktisk å diskuterte med hverandre før de begynte å sloss.Sto to rader ovenfor de så det var ikke så lett å unngå å se

                          Kommentar

                          • UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

                            Tror egentlig de aller aller fleste er enige om at det i går bare var for dumt. Slåssing innad og mellom medsupportere er bare idiotisk og det tror jeg egentlig ALLE skjønner.
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

                            Kommentar

                            • egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

                              Opprinnelig skrevet av the fugla man
                              Har nå snakket endel med han om det som skjedde.
                              Og det som skjedde var visst at han stod i nærheten av det som skjedde, plutselig kommer de nedover, og han ene sparker han i beinet. Hva faen var det godt for ? Hva faen hadde han gjordt ?

                              Det er sykt, vi i jk klarer jo faen ikke å verve nye medlemmer, når det er enkelte elementer som gang på gang lager faenskap og kvalm.

                              Jeg kopierer inn dette innlegget fra tribunetråden fra en Junior Kanari. Jeg er også bekymret over signaleffekten dette gir overfor unge Kanarifans.
                              KFL - medlem nr 23

                              Kommentar

                              • egil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1119

                                Opprinnelig skrevet av Shrap
                                Enig med El-Gordo. Endelig en som tar opp bruken av den tragiske megafonen.. Jeg hater megafonen! Megafonen var kilden til alt vondt i går.

                                Megafonmannen la igjen megafonen på plassen sin, så kom det en å bare ville rope litt for morroskyld i pausen(antar jeg). Så løper mange kanarifans flere rader ned for å slå å banke løs på han ene som holdt megafonen. Det var da kaoset startet.

                                For å unnga flere slike tilfeller, så syntes jeg megafonen bare kan graves ned!

                                Det som har vært ganske typisk for SKF er alle bortforklaringen i ettertid. Når det er noen som kaster stein, så er det liksom "bestemora, til kompisen til broren som gjorde det...."

                                Nå er det altså slått fast at vi ikke har et casualproblem, men et megafonproblem. Fint at noen tar ansvar for å forklare hva som egentlig er problemet.
                                KFL - medlem nr 23

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  Opprinnelig skrevet av egil
                                  Det som har vært ganske typisk for SKF er alle bortforklaringen i ettertid. Når det er noen som kaster stein, så er det liksom "bestemora, til kompisen til broren som gjorde det...."
                                  Jeg er helt sikker på at din frekke tone, og overdrivelse gjør denne "konflikten/dette problemet" bedre, egil.
                                  Last edited by ON; 15.03.2009, 20:19. Begrunnelse: Skrivefeil

                                  Kommentar

                                  • ChriZza
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 4265

                                    Han karen som starta slossinga var jo så fjern at jeg ikke fatter åssen han ble sluppet inn på stadion en gang.
                                    Skjønte han var trøbbel allerede når jeg så han på Martins.

                                    Kommentar

                                    • Christa
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 326

                                      Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                      Han karen som starta slossinga var jo så fjern at jeg ikke fatter åssen han ble sluppet inn på stadion en gang.
                                      Skjønte han var trøbbel allerede når jeg så han på Martins.
                                      Og han som ble slått er en venn av meg som overhode ikke hadde høy promille men som ikke helt skjønte hva som skjedde når de fløy på han etter at han stilte en av de et spørsmål :???:

                                      Kommentar

                                      • egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

                                        Opprinnelig skrevet av Nordby
                                        Jeg er helt sikker på at din frekke tone, og overdrivelse gjør denne "konflikten/dette problemet" bedre, egil.

                                        Fint at du har tro på meg, og at min frekke tone fører til noe positivt
                                        KFL - medlem nr 23

                                        Kommentar

                                        • ChriZza
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 4265

                                          Han karen som starta var ihvertfall rusa på noe annet enn alkohol.
                                          Han var helt ute og virket veldig agressiv, han burde ikke være sluppet inn i det hele tatt.
                                          Last edited by iL; 17.03.2009, 10:53. Begrunnelse: fjernet quoting av moderert innlegg

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎