Div. om ultras og casuals

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • egil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1119

    Opprinnelig skrevet av techern
    A. De får ikke alle fotballsupportere til å fremstå som såkalte hjernedøde neadertalere, hvor har du dette fra? Går du ut ifra at alle og enhver tar alle under en kam? Isåfall hvorfor?

    B. Dette er snakk om VIF og Liin. Gjør meg ingen verdens ting om disse klubbene hverken mister markedsverdi eller rykte.

    Spm A; Ikke alle og enhver tar alle under en kam, men ganske mange gjør det. Det er dessverre relativt ofte vi vanlige fotballsupportere får slengbermerkninger på jobben og andre steder etter at det har vært casualsoppslag i mediene. Jeg som LSK supporter får dette særlig når SKF har vært i media.

    Spm B; Dette blir for grunt og det tror jeg du skjønner selv også. Et større og større generelt casualproblem vil være ødeleggende for hele fotballnorge, særlig nå i tøffere tider hvor sponsormarked må overbevises om at dette er en god investering.
    KFL - medlem nr 23

    Kommentar

    • Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

      Opprinnelig skrevet av Stanley
      Sjokkerende at reka som tydeligvis har sett på seg som spydspissen i kampen mot SKF her på internett (for det er jo kun her dere fører den) ikke tar avstand fra denne type kriminalitet.
      Denne skjønte jeg visst ikke helt. På hvilke andre arenaer skal vi/man kunne kjempe mot SKF enn her inne? De aller fleste av oss aner ikke hvem noen av dem er. Hver gang det dukker opp sympatisører av dem her inne hevder de å ikke være medlemmer, og når vi har bedt om å få se medlemsregisteret (høhø) for å unngå misforståelser har det uteblitt...

      Når vi ikke vet hvem de er, må vi kjempe mot SKF-vennlige holdninger der vi kan. I mitt tilfelle blir det her inne og gjennom å støtte KFL og LSKs casualspolitikk.

      Kommentar

      • techern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 327

        Forstår at det kan være irriterende å bli snakka til på jobben fordi noen du ikke engang vil assosieres med eller kjenner særlig til tok en dans på byen dagen før. Men på den andre siden, sier kanskje litt om de(n) person(ene) du jobber sammen med da.. når de snakker til deg om en hendelse du ikke har noe med i det hele tatt, noe jeg tror ganske sikkert de er godt klar over.

        Mange idioter der ute, som ikke ser forskjell på stein og kvist.
        De kan, for mitt vedkommende - forbli idioter.
        Shut up and focus on the good things

        Kommentar

        • egil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1119

          Opprinnelig skrevet av techern
          Forstår at det kan være irriterende å bli snakka til på jobben fordi noen du ikke engang vil assosieres med eller kjenner særlig til tok en dans på byen dagen før. Men på den andre siden, sier kanskje litt om de(n) person(ene) du jobber sammen med da.. når de snakker til deg om en hendelse du ikke har noe med i det hele tatt, noe jeg tror ganske sikkert de er godt klar over.

          Mange idioter der ute, som ikke ser forskjell på stein og kvist.
          De kan, for mitt vedkommende - forbli idioter.
          Vel, når noen tar en "dans" i fugla sitt navn, og folk vet jeg er fugla- supporter, så er det ikke gitt at folk tror jeg ikke vil assosieres med det. "Folk flest" tror nemlig at dette er en del av fotballkulturen, dessverre.

          Vi som er ordentlig glad i LSK og KFL vet at dette ikke har noe med fotballkultur å gjøre. Det gjør ikke alle andre.
          KFL - medlem nr 23

          Kommentar

          • techern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 327

            På en måte så er dette faktisk en veldig stor
            del av fotballkulturen. Så tidlig som på 60-tallet var ting godt i gang på balløya. Noen tiår senere hadde dette fenomenet spredd seg over store deler av Europa, og utviklet seg i stigende tempo.

            Det å kalle det ukultur, kriminalitet eller kultur er opp til en og hver enkelt, men en ting er ihvertfall sikker, denne kulturen har eksistert lenger enn de fleste på dette forumet, og den er fortsatt tilstedeværende. Det er bare Norge som henger litt på etterslep, men har liten tro på at utviklingen vil ta en u-sving med det første. Omtrent alle fotballlag (i toppserien) rundt omkring i Europa har faktisk et slikt miljø som vi nå diskuterer i denne tråden.
            Kultur har det ihvertfall blitt, og omfanget er relativt stort.
            Politiet, klubbene og den forholdsvis rolige fotballsupporter vil selvfølgelig gjøre alt for å "dempe" "problemet", samt holde det under oppsikt.
            Men fakta er at et slikt miljø vokser uavhengig av den "normale" supportergrupperingen, samt klubben i all sin helhetlige posisjon.

            Legitim fotballkultur, eller ulegitim fotballkultur.. og hva det innebærer..
            Kommer helt an på reglementet i den ledende supportergrupperingen til hver enkelt klubb, samt eventuelle påfølgende straffetiltak og div paragrafer som evt er oppgitt.
            Men kultur er det i aller høyeste grad, og det skal nok mer enn paragrafer, utestengelser eller
            forbud mot å avlive den.
            Shut up and focus on the good things

            Kommentar

            • Stanley
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • May 2006
              • 108

              Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
              På hvilke andre arenaer skal vi/man kunne kjempe mot SKF enn her inne?
              Nei si det du, hvilke andre arenaer enn cyberspace finnes det?
              Du kan jo starte med å bevege deg ut i Lillestrøm i helgene; på Martins og nærmest hvert eneste annet utested er SKF synlige titt og ofte. Hadde den aggresive tonen som noen fører her inne vært gjeldende ute i det virkelige liv, ute i lokalmiljøet hadde man sett mer negative holdninger mot SKF`ere. Noe som nærmest er fraværende annet enn når KFL ankommer Martins på kampdager.
              Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
              De aller fleste av oss aner ikke hvem noen av dem er....
              Nei det er gjerne sånn det er, når man i mellom kamper lever ut livet som Fugla supporter via internett. Det skal la seg godt gjøre å ha slitt ut noen sko i Lillestrøms supportermiljø de siste årene uten å kjenne igjen noen fra SKF.

              Ønsker du å utrykke din misnøye med, eller eksempelvis overlevere ett indignert leserbrev foreslår jeg du går etter lyden av Fugla sanger i Storgata en hvilken som helst Lørdag kveld. Sjansen for at du finner en gladgjeng i ført merketøy, (Burberry er visst veldig populært hos SKF i følge Egil :lol, syngende stående på bordene på feks Køh er veldig stor. Klarer du å oppføre deg som folk, skal du nok se meningene dine blir tatt til etterrettning.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13272

                Opprinnelig skrevet av Stanley
                Lista over kriminell aktivitet utført opp igjennom årene er lang som ett vondt år og vedkommende har sittet i KFL-styret hele tiden, dvs valgt å tilhøre ett organisert supportermiljø. Man kan jo spørre seg om dette faller under organisert kriminallitet.

                Sjokkerende at reka som tydeligvis har sett på seg som spydspissen i kampen mot SKF her på internett (for det er jo kun her dere fører den) ikke tar avstand fra denne type kriminalitet.

                Jeg tror nesten de der ute som sitter på dette etterhvert berømte filmklippet må offentliggjort det. Slik at de som bagateliserer handlingen eller fortsatt stiller spørsmål ved grovheten i truslene får seg en liten realitetsorientering.
                Jeg har nok et rimelig godt bilde av hvem du sikter til. Uansett synes jeg det virker både feigt og nesten litt pinlig idiotisk å dra frem en annen persons rulleblad utenfor kfl-sammenheng som unnskyldning for egne kriminelle aktiviteter. Faktisk har man lov til å være aktiv i foreningsliv selv med et rulleblad. Dette er nyttig kunnskap for deg og dine kumpaner er å ta med dere videre i livet, kanskje kan dere stille til valg for FrP selv med en flekkete mappe hos politiet?

                Om vedkommende har truet noen er jo det både trist og leit, men han har åpenbart gjort dette som enkeltperson. Etter som det ikke står i KFL's statutter (eller "kodeks" om du vil) at man skal true andre kan man ikke holde KFL ansvarlig for det han gjort. Ellers er det fantastisk merkelig at dette skal ha noe med ditt personlige ansvar for de aktiviteter du bedriver som angivelig supporter. Minner ikke dette deg litt om barneskolen, der andres ugjerninger ble brukt som unnskyldninger for å begå egne?

                Til sist må jeg innrømme at jeg har hoppet rundt på diverse bord både i Lillestrøm og andre steder uten å se snurten av SKF eller andre. Nå er jeg riktignok en gammel mann og tåler noen øl, så det er godt mulig det har ligget en dynge i skotskrutete skjørt under bordet?

                Kommentar

                • techern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2007
                  • 327

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Til sist må jeg innrømme at jeg har hoppet rundt på diverse bord både i Lillestrøm og andre steder uten å se snurten av SKF eller andre. Nå er jeg riktignok en gammel mann og tåler noen øl, så det er godt mulig det har ligget en dynge i skotskrutete skjørt under bordet?
                  Det er ikke snakk om en gjeng med gutter som går rundt med skinnjakker hvor "SKF" er brodert i store stilige bokstaver på ryggsiden.
                  Shut up and focus on the good things

                  Kommentar

                  • Stanley
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • May 2006
                    • 108

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Jeg har nok et rimelig godt bilde av hvem du sikter til. Uansett synes jeg det virker både feigt og nesten litt pinlig idiotisk å dra frem en annen persons rulleblad utenfor kfl-sammenheng som unnskyldning for egne kriminelle aktiviteter. Faktisk har man lov til å være aktiv i foreningsliv selv med et rulleblad. Dette er nyttig kunnskap for deg og dine kumpaner er å ta med dere videre i livet, kanskje kan dere stille til valg for FrP selv med en flekkete mappe hos politiet?
                    Det at man har lov til å være aktiv i KFL selv med ett rulleblad er ikke noe du behøver å fortelle meg. Grunnen til at denne tråden har sklidd off topic til nå å omhandle KFL-fotballpøbelen sine overtramp er ett styremedlems ønske om informasjon. Han spurte og fikk svar.

                    Den rallinga di om FRP skjønner jeg ikke noe av. Det du som tar til orde for ubegrensede midler til politiet i kampen mot casuals, det er du som snakker om at lange fengselsstraffer er eneste virkemiddel. Den politistaten du tegner opp som ett drømmesamfunn er som tatt rett ut av Carl I Hagens våte drømmer. Når du tillegg legger opp til forsvar av framferden til KFL i tiden etter Nadderud-08 tidligere omtalt som en fascistisk organisasjonspraksis, er det nok du som bør søke lykken på ytterste høyre fløy.
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Til sist må jeg innrømme at jeg har hoppet rundt på diverse bord både i Lillestrøm og andre steder uten å se snurten av SKF eller andre. Nå er jeg riktignok en gammel mann og tåler noen øl, så det er godt mulig det har ligget en dynge i skotskrutete skjørt under bordet?
                    Tror det mest er andre steder du har trippet rundt jeg, ingen fra Bøffelberget/KFL de siste 15 årene som kan bekrefte hvem du er.
                    Last edited by Rønnern; 22.09.2009, 22:00. Begrunnelse: Ryktespredning

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      Opprinnelig skrevet av Stanley
                      Den rallinga di om FRP skjønner jeg ikke noe av. Det du som tar til orde for ubegrensede midler til politiet i kampen mot casuals, det er du som snakker om at lange fengselsstraffer er eneste virkemiddel. Den politistaten du tegner opp som ett drømmesamfunn er som tatt rett ut av Carl I Hagens våte drømmer. Når du tillegg legger opp til forsvar av framferden til KFL i tiden etter Nadderud-08 tidligere omtalt som en fascistisk organisasjonspraksis, er det nok du som bør søke lykken på ytterste høyre fløy.
                      Det er vel heller jeg som har tatt til ordet for å styrke FRP og la politiet få større midler til å rydde opp i den voksende problematikken rundt casuals i fotballnorge. Jeg gir full støtte til måten KFL håndterte bråket i 2008. Det var viktig å sette ned foten å vise klart hva man tok avstand fra. At LSK valgte å utestenge enkelte supportere uten grunn beklager jeg på det sterkeste! Det er også lov å påpeke at det mye omtalte tidligere styremedlemmet i KFL fikk og godtok en streng straff samme året. Vedkommende sitter ikke lenger i styret, så det er vel på tide å la fortid være fortid og følge tribunereglementet - som gir plass til alle supportere som følger det.

                      Opprinnelig skrevet av Stanley
                      Tror det mest er andre steder du har trippet rundt jeg, ingen fra Bøffelberget/KFL de siste 15 årene som kan bekrefte hvem du er.
                      Jeg har vært medlem av både Bøffelberget og KFL fast de siste 20 årene og supporter av LSK siden 1977, og jeg vet godt hvem Reka er, så det utsagnet faller på sin egen urimelighet. Sannheten er nok heller at du "Paul" Stanley er relativt fersk i supportermiljøet, sammenlignet med Reka, Egil og meg.
                      Last edited by Rønnern; 22.09.2009, 22:01.
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av Stanley
                        Jeg tror nesten de der ute som sitter på dette etterhvert berømte filmklippet må offentliggjort det. Slik at de som bagateliserer handlingen eller fortsatt stiller spørsmål ved grovheten i truslene får seg en liten realitetsorientering.
                        Med tanke på at du gikk hardt ut når mediene ville publisere bilder av casuals, så ligner dette veldig på å møte seg selv i døren.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • ON
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3639

                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Kan disse påstandene om KFL-sikkerhet dokumenteres?


                          Jeg har vært medlem av både Bøffelberget og KFL fast de siste 20 årene og supporter av LSK siden 1977, og jeg vet godt hvem Reka er, så det utsagnet faller på sin egen urimelighet. Sannheten er nok heller at du "Paul" Stanley er relativt fersk i supportermiljøet, sammenlignet med Reka, Egil og meg.
                          Ettersom vi ikke har tilgang til politidokumenter, så nei. Men om man hadde tatt kjørt en vandel eller hørt med politiet, så ja.

                          Personen du prater om har nok vært aktiv i lsk miljøet de 70-80 % av sitt liv, og er nærmere 35.

                          Kommentar

                          • ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Med tanke på at du gikk hardt ut når mediene ville publisere bilder av casuals, så ligner dette veldig på å møte seg selv i døren.
                            Ser du ikke forskjellen på det å bli smørt utover tv2 nyhetene pga slåssing mot folk som er med på det, og grove trussler mot en menneske som ikke ønsker det, også en video på kfl.no? Men samme det, videoen kan like så godt bli vist til kfl styret for å dokumentere så de kan bekrefte videoen her.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13272

                              Opprinnelig skrevet av Stanley
                              Den rallinga di om FRP skjønner jeg ikke noe av. Det du som tar til orde for ubegrensede midler til politiet i kampen mot casuals, det er du som snakker om at lange fengselsstraffer er eneste virkemiddel. Den politistaten du tegner opp som ett drømmesamfunn er som tatt rett ut av Carl I Hagens våte drømmer. Når du tillegg legger opp til forsvar av framferden til KFL i tiden etter Nadderud-08 tidligere omtalt som en fascistisk organisasjonspraksis, er det nok du som bør søke lykken på ytterste høyre fløy.
                              Jeg har ikke nevnt med ett ord at casuals fortjener lange fengselsstraffer eller å dele ut ekstra midler til politiet. Det eneste jeg har sagt, og gjentatt gang på gang, er at ved å delta i casualsvirksomhet riskerer du et ødelagt rulleblad og andre menneskers fordømmelse (og evig eies som kjent kun et dårlig rykte). Før eller senere kommer det en tid hvor hvert enkelt medlem i dette miljøet må stå til ansvar alene - om det er foran en dommer, foran familien, foran arbeidsgiver eller foran venner er revnende likegyldig. Da nytter det ikke å spille uvitende.

                              Angrepene på KFLs styre er en meget dårlig unnskyldning for egen oppførsel. Hvorfor dras dette frem i enhver sammenheng dere får kritikk? Kan dere ikke stå for deres egne valg selv? Istedet for å servere flokslene om å "slåss for lillestrøms ære", som etterhvert selv den mest naive skjønner er en selvmotsigelse, får vi nå side opp og side ned om hvor slemme alle andre er?

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Med all respekt for at noen og enhver kan bli særdeles engasjert i diskusjonene: jeg synes at det er på tide å ta ett skritt tilbake og puste litt gjennom nesen. Diskusjonen begynner nå å ta en dreining fra sak til person, og etter min mening bør det unngås. Desto mer ettersom dette foregår på den delen av forumet som enhver gjest også kan klikke seg inn på.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

                                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                                  Med all respekt for at noen og enhver kan bli særdeles engasjert i diskusjonene: jeg synes at det er på tide å ta ett skritt tilbake og puste litt gjennom nesen. Diskusjonen begynner nå å ta en dreining fra sak til person, og etter min mening bør det unngås. Desto mer ettersom dette foregår på den delen av forumet som enhver gjest også kan klikke seg inn på.
                                  Enig. Vil bare påpeke at det langt ifra var en person jeg siktet til i pm til styret. Det var hendelser, og ikke person.

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    Denne tråden bør være for en overordna diskusjon om tematikken.

                                    Saksbehandling av enkeltsaker har vi andre arenaer til.
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      Opprinnelig skrevet av hackett
                                      Personen du prater om har nok vært aktiv i lsk miljøet de 70-80 % av sitt liv, og er nærmere 35.
                                      Det bekrefter bare det jeg skrev.
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      • Ytre
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2008
                                        • 773

                                        Opprinnelig skrevet av hackett
                                        Ettersom vi ikke har tilgang til politidokumenter, så nei. Men om man hadde tatt kjørt en vandel eller hørt med politiet, så ja.

                                        Personen du prater om har nok vært aktiv i lsk miljøet de 70-80 % av sitt liv, og er nærmere 35.
                                        Dvs at han har vært aktiv i lsk miljøet siden han var 7 år da?

                                        Greit å starte tidlig.
                                        I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                                        Kommentar

                                        • ON
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3639

                                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                          Det bekrefter bare det jeg skrev.
                                          At han har mindre fartstid enn deg? Såvidt jeg vet ble KFL stiftet i 92. Personen det er prat om har vel vært der siden ca rundt da, men hva er det for noe å diskutere egentlig? Folk i familien din kler seg. Foreslår at du tar et oppgjør der først, vis du er så opptatt av denne "ukulturen".

                                          Opprinnelig skrevet av Ytre
                                          Dvs at han har vært aktiv i lsk miljøet siden han var 7 år da?

                                          Greit å starte tidlig.
                                          Herregud. Så totalt patetisk å skulle pirke på den måten. Regner med at du skjønte poenget mitt med mindre du har fått for mange ski i huet.

                                          Men diskusjonen er uansett ferdig for min del. Jeg har sendt inn til kfl styret som jeg ble bedt om, og jeg kan ikke se at man kommer noe vei med denne debatten da man har et 20-talls deltakere som bare er uenig samme hva.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎