Stemningstråd: LSK-Fredrikstad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trondeo
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3062

    #41
    Slapp stemning i dag. Slet litt med å gi full innsats når jeg måtte konsentrere meg om å ikke bli most mellom alle folka.

    Alt for mange gjestesupportere på de største kampene.

    Har i noen dager prøvd å dra inn den nye sangen i hodet mitt, uten hell. Jeg klarer i alle fall refrenget

    Stemning: 5/10

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #42
      Et problem jeg tror vi har på feltet er pga av de billige sesongkortene.. Fordi disse var så billige i år så er det mange som har kjøpt billige billetter og dermed holder til på feltet, men kanskje ikke bidrar så mye.. Free Riders..

      Dette er helt klart et problem, men vi har jo ikke lyst på dyrere billetter.. men allikevel er det viktig å kvalitetssikre feltet.. Hva skal vi gjøre??

      Vi kan ikke tvinge noen til å synge..

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        #43
        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
        Et problem jeg tror vi har på feltet er pga av de billige sesongkortene.. Fordi disse var så billige i år så er det mange som har kjøpt billige billetter og dermed holder til på feltet, men kanskje ikke bidrar så mye.. Free Riders..

        Dette er helt klart et problem, men vi har jo ikke lyst på dyrere billetter.. men allikevel er det viktig å kvalitetssikre feltet.. Hva skal vi gjøre??

        Vi kan ikke tvinge noen til å synge..
        Selv det billige blir et problem for tiden. Uff, for en tid vi lever i

        Tror ikke de billige sesongkortene har den største skylden i dette. De som aldri synger, er de som drar på Åråsen 5-6 ganger i året. På de store kampene, f eks mot vif, rbk, brann og serieåpningen.

        Sesongkortet er en så stor investering i en veldig økonomisk dårlig periode for de fleste, at jeg tror de som har kjøpt sesongkort er de som virkelig vil og kan sette av penger til laget. De som faktisk vil KFL og LSK alt best, og hjelper med det for å synge.

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #44
          Opprinnelig skrevet av iL
          første omgang? totalt ræva, rundt meg synger 5 av 30, og da tar jeg ikke i engang.
          1/10 1 omgang
          Til tross for alle tomler opp: Hvor seriøs diskusjon om stemning går det an å ha hvis massevis av folk faktisk mener at det ikke går an å gjøre det dårligere enn hva vi presterte i dag? 1 av 10???

          Jeg har sett matcher i mange år, og jeg kan love dere at stemninga både har vært dårligere og sannsynligvis også vil bli det seinere.

          Ta dere ei bolle - og når den er fortært går det an å komme med seriøse innspill på hvordan vi kan forbedre oss.
          Vidar Evje

          Kommentar

          • Stone
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2006
            • 225

            #45
            Opprinnelig skrevet av iL
            1/10 1 omgang
            skjerpings! står du på feltet så forplikter det!
            Slutt å syt så fælt a, så utrolig dårlig var det vel ikke...??
            Står vel heller ikke noe sted at en må synge konstant 90 minutter + for å få lov til å stå på feltet. Alle medlemmer, syngende eller ikke har vel like mye rett til å stå der akkurat som deg selv.

            Hva forventer du egentlig?

            Kommentar

            • KristofferØ
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 587

              #46
              Opprinnelig skrevet av Stone
              Slutt å syt så fælt a, så utrolig dårlig var det vel ikke...??
              Står vel heller ikke noe sted at en må synge konstant 90 minutter + for å få lov til å stå på feltet. Alle medlemmer, syngende eller ikke har vel like mye rett til å stå der akkurat som deg selv.

              Hva forventer du egentlig?
              Kanarifansen er ment for medlemmer, og medlemmene skal vel bidra til at kanaifansen gjør jobben sin, som forøvrig er å lage liv på tribunen.. På hjemmebane, første serierunde, med MASSE MASSE folk på feltet, forventes det et visst nivå.. Og det nivået når man ikke uten at de fleste synger.. Dominoeffekt?
              I år så tar vi ostepop
              Vi elsker Lillestrøm
              HEI!

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #47
                Faen ass, rimelig døllt at folk kritiserer de som kommer med kritikk. Nogenlunde saklig kritikk er helt konge, det viser bare at folk ønsker seg kjempestemning på Feltet.

                Synes det er utelukkende positivt at folk ikke er fornøyde etter en middels dag på "jobben", det viser bare at folk har lyst til å gjøre en innsats for å få oss opp et hakk eller fem.

                Selv etter gode dager må vi se på hva vi kan forbedre oss på. Det skal være lov å si fra om at trommisen må gire opp den og den sangen, at forsangerne burde gjøre ditt og datt annerledes neste gang, osv.

                Usaklig kritikk er selvsagt unødvendig, men det å alltid kunne se et forbedringspotensiale er alfa omega for en supportergruppe.

                Kommentar

                • Stone
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2006
                  • 225

                  #48
                  Skjønner bare ikke at noen kan syns stemninga var så utrolig dårlig da mange av landets største aviser skriver at det var kjempestemning på tribunen...

                  Har også sett kampen opp igjen på tv, helt utrolig og kunne gi 1/10 for noe sånt.
                  Må da være lov å rette kritikk mot de som syter også, kritikk kan da ikke bare gå en vei eller...

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #49
                    Tifoen var meget pen, et veldig pent stykke arbeid. Jeg var kun oppe i feltet en liten stund, før jeg dro ned igjen for å arbeide. Da la jeg merke til små flagg som lå på bakken. (?) Isåfall, veldig synd at ikke disse ble tatt i bruk, for det var vel meninga at flaggene skulle tildekkes rundt hele LSK-logoen som ble vist etter den store 1992 - 2007-duken?

                    Kanarifansen skuffa meg faktisk litt i denne kampen. Lite trykk, faktisk store opphold til tider, og muligens en litt mislykket tifo, som da KUNNE blitt bedre. (Ikke misforstå meg, for jeg likte den veldig godt). Regner med at vi tar oss til når flere lærer seg sangene, og sesongen kjøres igang.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • KristofferØ
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 587

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Stone
                      Skjønner bare ikke at noen kan syns stemninga var så utrolig dårlig da mange av landets største aviser skriver at det var kjempestemning på tribunen...

                      Har også sett kampen opp igjen på tv, helt utrolig og kunne gi 1/10 for noe sånt.
                      Må da være lov å rette kritikk mot de som syter også, kritikk kan da ikke bare gå en vei eller...
                      Kanskje det kommer av mange på tribunen og skjerfhav mer enn volum.. sier bare mengdelære på lavt nivå; så lenge det er mange på tribunen, skal vi høres til Moss og omegn..
                      I år så tar vi ostepop
                      Vi elsker Lillestrøm
                      HEI!

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #51
                        1/10 er en latterlig karakter, ja, men iL står vel på Felt A, og jeg har snakket med flere andre som synes Felt A var patetisk i dag.

                        Som sagt absolutt usaklig å gi karakteren 1 av 10, men veldig mye av den andre kritikken er berettiget.

                        Jeg har mye negativt å si om stemninga i dag, men kan jo trekke fram noen positive sider også, for å blidgjøre "allways look on the bright side of life"-folket:

                        - Sinnssykt bra at folk dukker opp så tidlig som i dag. Synginga er i full gang før (!) klokka 5, og det er elektrisk når spillerne kommer ut for å varme opp. Herlig! Synd at det ble spilt så mye musikk og dritt på høyttalerne. Kanskje tidenes beste før-kamp-stemning på Åråsen.

                        - Til tider veldig bra trøkk, når vi får med hele feltet og en del på andre tribuner er det fantastisk.

                        - TomTom trøkka bra, morsom sang til en morsom mann.

                        Det negative:

                        - I store perioder er det altfor få som er med og synger. Resultatet er et halvveis-trøkk.

                        - Til tider veldig lang tid mellom hver sang.

                        Så til noe positivt igjen:

                        Folk er misfornøyde med stemninga, men allikevel skriver avisene ting som dette:

                        VG: "Med fullsatte tribuner og kjempestemning på stadion, ble åpningen akkurat slik han hadde håpet."

                        DB: "Med det høstet han et enormt jubelbrøl fra et feststemt og påskegult Åråsen, og sesongen 2007 kunne starte."

                        Dette sier faktisk jævlig mye om hvor bra KFL har blitt, det andre mener er kjempestemning er vi misfornøyde med selv.

                        Allikevel kan vi ikke la dette bli en sovepute, vi hele tiden jobbe aktivt for å forbedre oss!

                        Forza Fugla!

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Dette sier faktisk jævlig mye om hvor bra KFL har blitt, det andre mener er kjempestemning er vi misfornøyde med selv.

                          Allikevel kan vi ikke la dette bli en sovepute, vi hele tiden jobbe aktivt for å forbedre oss!

                          Forza Fugla!
                          Helt enig. Vi har sinnsykt mye å gå på.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • LasseN
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 1610

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                            Var elendig synging idag synes jeg. Sto hoyt oppe paa felt c, var knapt noen som sang rundt meg. Irriterte meg ogsaa kraftig over alle intervjuene fra sidelinja, haaper disse forsvinner fortest mulig, det er helt uinteressant aa hoere paa Knut Torbjorn Eggens analyser. La fansen staa for underholdningen i stedet!
                            Ikke minst, drep det forb.... stereoanlegget før kampstart! Ihvertfall skru det kraftig ned (AV!) på feltet.
                            LasseN

                            Kommentar

                            • Stone
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Sep 2006
                              • 225

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              ....
                              Forza Fugla!
                              Se der ja, kunne ikke vært mer enig og skrevet det bedre selv Lars.

                              Poenget mitt var at med så mange på kanari feltet som vanligvis ikke står der så kan det dessverre ikke bli like bra som vanlig. Blir ganske spredt mellom de som virkelig engasjerer seg og de som bare er der for å se kampen og ikke noe mer.

                              Jeg tror at på sånne dager så må forsangerne samkjøre enda bedre for å få dratt i gang sanger hele tiden, nå ble det dratt i gang sanger i alle bauer og kanter, det fører til litt kaos enkelte ganger og trøkket blir dårligere.

                              At den nye sangen kun ble dratt i gang fra felt C, bedret nok ikke stemningen borte på felt A, da de umulig kunne høre noe som helst og heller ikke kunne lære seg teksten. De som sang denne skal ha for forsøket, men den burde heller ha blitt dratt i gang fra midten av tribunen, lettere for flere og lære seg den da.

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2756

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                1/10 er en latterlig karakter, ja, men iL står vel på Felt A, og jeg har snakket med flere andre som synes Felt A var patetisk i dag.
                                Jeg sto på Kanarifeltet for første gang noensinne denne kampen, og jeg havnet på Felt A. Jeg sang som bare det, jeg, men enkelte ganger føltes det som at det var bare jeg, forsanger og en til som sang. Det fikk meg til å lure på om det var slik det pleide å være, som for meg ville vært veldig skuffende, men det er tydelig på reaksjonene her at dette slett ikke var en grei dag på jobben.

                                Gleder meg til neste kamp, hvor vi kommer til å være sinna mye bedre!
                                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                Kommentar

                                • Bondekanari
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2004
                                  • 146

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                  Jeg sto på Kanarifeltet for første gang noensinne denne kampen, og jeg havnet på Felt A. Jeg sang som bare det, jeg, men enkelte ganger føltes det som at det var bare jeg, forsanger og en til som sang. Det fikk meg til å lure på om det var slik det pleide å være, som for meg ville vært veldig skuffende, men det er tydelig på reaksjonene her at dette slett ikke var en grei dag på jobben.
                                  Det var nok en del flere som sang på felt A, men det var til tider svært dårlig. Det som for meg ser ut til å gå igjen, er at når KFL har en laber dag, blir dette svært synlig på Felt A. Gjengen rundt forsangeren her er ikke veldig stor, og det er vanskelig å få med seg de store mengdene uten at hele feltet er bra.

                                  Gjorde selv noen forsøk på å bruke flagg på denne kampen, men uten armslag viste det seg å bli en kamp av det sjeldne. Hører folk sier at vi ikke trenger mer plass men bedre pakking av feltet. Hvor er det plass å gå på? Jeg ser det ikke fra min plass.

                                  Kommentar

                                  • ErikB
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 360

                                    #57
                                    Jeg tror heller ikke det var noe smart trekk å flytte Tommy og tromma ned på rad 1. I alle fall i forhold til felt C, der jeg står, ble det vanskeligere å oppfatte når sangene ble startet.

                                    -erik
                                    Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av ErikB
                                      Jeg tror heller ikke det var noe smart trekk å flytte Tommy og tromma ned på rad 1. I alle fall i forhold til felt C, der jeg står, ble det vanskeligere å oppfatte når sangene ble startet.

                                      -erik
                                      Det ble ikke like vellykket som man hadde håpet på nei, hadde man brukt megafon så hadde det funket bra, men det er visse personer som ikke vil bruke megafon...
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        1/10 er en latterlig karakter, ja, men iL står vel på Felt A, og jeg har snakket med flere andre som synes Felt A var patetisk i dag.

                                        Som sagt absolutt usaklig å gi karakteren 1 av 10, men veldig mye av den andre kritikken er berettiget.
                                        Nei det er ikke latterlig lavt å gi 1/10, men du har rett i at Felt A er nok merkbart dårligere enn de andre feltene. Når Ronnie ikke er der blir det jævla tynt med bare Per Arne med og som hørbare forsangere.

                                        Jeg synes det ikke er mulig for KFL og synge dårligere utifra der jeg stod. Selvfølgelig er det mulig å ha dårligere stemning, men utifra fullt felt, og det KFL kan prestere, så kommer karakteren derfra.

                                        Uansett hvordan vrir på det var det uhyggelig dårlig frem til 1-0 scoringa.

                                        Løsning? Vi trenger fler som trykker på Felt A.
                                        Hadde gjort seg med en gruppe helt på kanten lengre opp som Forsangerfeltet på felt A kan kommunisere med visuelt for å hjelpe til med å trykke. De foran på Felt A får man nesten aldri med uansett, så det har jeg tilnærmet gitt opp.

                                        Også en sidenote; den nye "Erlandsen" melodi sangen, hvorfor er det så veldig få som synger den siste linja? Høres ut som 1/10 som synger i forhold til linje 1. Per Arne prøvde å gjøre noe med det, slik at vi også trykka til litt på den.
                                        Forslag til forbedring?
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        • Dal-kanari
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Dec 2005
                                          • 136

                                          #60
                                          Jeg pleier å stå på felt a sammen med resten av råholt kanaris, men i dag satt jeg på rb med en kamerat, og jeg vil nok si meg delvis enig i det meste som har blitt sagt her. Felt a er jo som kjent det "svakeste ledd", og jeg synes ikke det var spesielt bra i dag. Stemningen bedret seg heller ikke nevneverdig etter "vi er med"-ropene.

                                          Noe av grunnen er vel at det var første serierunde, og ser man på hvor mange som sto på feltet og og hvor mange som måtte stå nedenfor pga dårlig plass tror jeg nok det var mange free riders på denne kampen. På Lyn-kampen regner jeg med at det er bedre kvalitet på kanarifeltet, kanskje på bekostning av kvantiteten.
                                          Lucky nr. 11

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎