Redegjørelse fra LSK etter kampen mot Strømsgodet (UFC, politi, vakter)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 884

    #21
    LSK er så redd for negativ publisitet at de ikke engang ikke klarer å fortelle sannheten! det fornærmer meg! Ronny, nå er det best at du gjør tingene riktig, hvorfor dere ikke gjør det riktig med en gang og slippe å få situasjonen forverret er for meg uforståelig. Dette burde ikke bli den siste redegjørelsen fra situasjonen i Drammen. Selvkritikk er nok ikke et ord dere liker.
    twitter @amundsakis
    ΘΥΡΑ 13

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #22
      Opprinnelig skrevet av DanielW
      Fordi?
      Er ikke det innlysende da?

      Jeg har erfart at det er bedre og avsløre personer, enn å kaste skit, uansett hvor sant skiten er.

      edit; og det gjelder selvsagt begge parter. Jeg oppfattet ikke at redegjørelsen prøvde å si at noen i UFC er voldsmenn, men det kan sikkert tolkes dit hen av UFCs medlemmer.

      skittkasting hører ingentsteds hjemme i en debatt for å klargjøre og rydde opp i ting.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #23
        Opprinnelig skrevet av iL
        Hvis redegjørelsen ikke er riktig i forhold til fakta, eller hva som ble skrevet i møtet, så anbefaler jeg dere å ta det med LSK, og utbasunere dere så lite så mye på ett forum, uansett så urettferdig dere føler dere behandlet.

        Slik jeg føler det er dette en sak mellom LSK/sikkerthetsvakter/UFC/styret i KFL, og ingenting for ett vanlig medlem av LSK/KFL
        Hvis saken hadde vært mellom LSK, KFL og UFC hadde vel ikke LSK sendt ut en offentlig redegjørelse?

        Hva du føler har ingenting å si, en offentlig redegjørelse kan og skal selvsagt diskuteres på et forum. Vår versjon av saken er like viktig som LSK sin, og den skal ut, både her på forumet og på hjemmesida vår. Gjerne på kfl.no også, slik at folk flest får muligheten til å se saken fra flere sider. Lite heldig med kun en versjon, spesielt når den antyder at vi er lighterkastende voldsmenn.

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          #24
          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
          Jeg var der iL, edru, og å antyde at UFC var i ferd med å angripe politiet er blank LØGN!
          Jeg så ingenting av hva som skjedde i Drammen, men jeg var klink edru da en politimann konfiskerte et flagg på Odd Stadion. Med tanke på de reaksjonene det frembragte, har jeg vanskelig for å tro at deler av UFC forholdt seg helt rolig i situasjonen i Drammen.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • KristofferØ
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 587

            #25
            Opprinnelig skrevet av iL
            Jeg aner da ikke hva som driver dere?

            Det kan jo feks være at dere har drivi og provosert LSKs sikkerthetsvakter i lang tid, og at de nå "tar" igjen.
            Men det er selvfølgelig bare gjetninger, og ikke fakta.

            Alt jeg vet om saken er hva som er skrevet på dette forumet, og jeg vet, etter 15 års erfaring på internett, at ting kan bli skjevt fortalt.

            Hvis redegjørelsen ikke er riktig i forhold til fakta, eller hva som ble skrevet i møtet, så anbefaler jeg dere å ta det med LSK, og utbasunere dere så lite så mye på ett forum, uansett så urettferdig dere føler dere behandlet.

            Slik jeg føler det er dette en sak mellom LSK/sikkerthetsvakter/UFC/styret i KFL, og ingenting for ett vanlig medlem av LSK/KFL
            Du sitter og sier at det ikke hjelper å utbasunere seg på et forum for hver minste følelse, og jeg vet du bare prøver å være diplomat her, men at dette er en rettferdig avgjørelse i en rimelig viktig sak, det er like sannsynlig som at vi rykker ned i år.. Klart var det aggressivitet inne fra begge hold, men at politiet oppførte seg klovneaktig og handlet uten å tenke er det ingen tvil om. At LSK sikkerhet blir spurt om å bistå synes jeg bare er bra med tanke på at det er en konflikt, og målet er jo å løse den.

            Men hvis LSK sikkerhet virkelig tror at en slik uttalelse, som KUN kommer for å redde sitt egen skinn på Åråsen, gjør at sinnene som allerede er i kok kjøles ned, så kan jeg vedde skjorta mi på at vekterkurset de har gått ikke inneholder et eneste HALVT kapittel om konfliktløsning..

            Dette har vaktene vært med på å starte selv, så å legge fra seg skylda for alt og slå ut med armene, er mildt sagt den enkle måten.
            I år så tar vi ostepop
            Vi elsker Lillestrøm
            HEI!

            Kommentar

            • KristofferØ
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 587

              #26
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Jeg så ingenting av hva som skjedde i Drammen, men jeg var klink edru da en politimann konfiskerte et flagg på Odd Stadion. Med tanke på de reaksjonene det frembragte, har jeg vanskelig for å tro at deler av UFC forholdt seg helt rolig i situasjonen i Drammen.
              Så fort du hører navnet UFC har du igrunn vanskelig for å tro noen ting. Saken i Skien er irrelevant. Innlegget ditt er OT!
              I år så tar vi ostepop
              Vi elsker Lillestrøm
              HEI!

              Kommentar

              • Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

                #27
                Synsing hjelper lite for å få frem fakta her rønnern, det syns jeg du kan spare oss for!
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Jeg så ingenting av hva som skjedde i Drammen, men jeg var klink edru da en politimann konfiskerte et flagg på Odd Stadion. Med tanke på de reaksjonene det frembragte, har jeg vanskelig for å tro at deler av UFC forholdt seg helt rolig i situasjonen i Drammen.
                  Jeg synes du som regel kommer med fornuftige innspill i debatter, men dette er direkte latterlig. Du beskyldte UFC her om dagen for å være svart/hvitt. Hvem er det som er svart/hvitt nå? Det er et hav av mellomting mellom det å forholde seg helt rolig og det å gå til fysisk angrep på politiet. At vi reagerer med sinne med verbale utrop etc er langt fra å gå til fysisk angrep på en politifyr.

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Hvis saken hadde vært mellom LSK, KFL og UFC hadde vel ikke LSK sendt ut en offentlig redegjørelse?
                    Det er sikkert fordi hendelsen har blitt debattert fritt her på kfl.no.

                    Hva du føler har ingenting å si,
                    Neivel. Jeg prøver bare å gi råd for å dempe gemyttene.

                    en offentlig redegjørelse kan og skal selvsagt diskuteres på et forum. Vår versjon av saken er like viktig som LSK sin, og den skal ut, både her på forumet og på hjemmesida vår. Gjerne på kfl.no også, slik at folk flest får muligheten til å se saken fra flere sider.
                    Igjen, jeg synes dette hadde vært bedre om det hadde vært håndtert internt. Om LSKs redegjørelse viker ifra hva som kom frem møtet i dere i mellom, så er det jo meget underlig, og ja, da skjønner man selvsagt hvorfor dere reagerer.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Jeg så ingenting av hva som skjedde i Drammen, men jeg var klink edru da en politimann konfiskerte et flagg på Odd Stadion. Med tanke på de reaksjonene det frembragte, har jeg vanskelig for å tro at deler av UFC forholdt seg helt rolig i situasjonen i Drammen.
                      De oppførte seg normalt. Jeg var der og så situasjonen.
                      Det var andre i KFL som ble irritert av dette, men alt i alt ble det håndtert "bra".

                      Som jeg har skrevet i andre innlegg, så synes jeg vakter og politi generelt "provoserer".
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • mr.sandass
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2005
                        • 972

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Jeg så ingenting av hva som skjedde i Drammen, men jeg var klink edru da en politimann konfiskerte et flagg på Odd Stadion. Med tanke på de reaksjonene det frembragte, har jeg vanskelig for å tro at deler av UFC forholdt seg helt rolig i situasjonen i Drammen.
                        Hvor vil du hen med dette innlegget?

                        LSK " sikkerhet" var de som skapte situasjonen i Drammen og sjeldent har jeg sett inkompentanse på det nivået der.
                        www.ultrasfeltc.net

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #32
                          En annen ting, iL, er at UFC har et noe frynsete rykte blant KFLs medlemmer. Når det så står en artikkel på forsida som langt på vei antyder at vi kaster ting på banen, nesten flyr på politiet osv, må vi selvsagt få sannheten fram gjennom de kanaler vi har til rådighet. Og på en lørdagskveld er den kanalen forumet på kfl.no.

                          Kommentar

                          • KristofferØ
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 587

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Igjen, jeg synes dette hadde vært bedre om det hadde vært håndtert internt. Om LSKs redegjørelse viker ifra hva som kom frem møtet i dere i mellom, så er det jo meget underlig, og ja, da skjønner man selvsagt hvorfor dere reagerer.
                            Det har kommet en offentlig redegjørelse, og den kliner antagelig en ganske god knyttneve i fjeset på en gruppering. At redegjørelsen blir offentliggjort uten at UFC får si seg enig, synes jeg er latterlig. Men nå er den kommet ut, og derfor vil jeg si at "internt" i denne saken har utvidet seg til å bli hele Kanarifansen.
                            I år så tar vi ostepop
                            Vi elsker Lillestrøm
                            HEI!

                            Kommentar

                            • morten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2156

                              #34
                              Jeg stod bak ufc i Drammen.Det var aldri noe tull der og jeg har heller ikke vært interessert i det utenomsportslige som skjedde i Drammen.

                              Men om roten til hele den her debatten dreier seg om da Godset utliknet,og en i ufc ble forbannet og sparket bort i en bag eller banner som lå der er ikke dette ufc sin skyld.Hvorfor politiet kom bort for å roe han ned må gudene vite.
                              Badekar
                              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                men at dette er en rettferdig avgjørelse i en rimelig viktig sak, det er like sannsynlig som at vi rykker ned i år..
                                avgjørelse? Er ikke helt med nå

                                Klart var det aggressivitet inne fra begge hold, men at politiet oppførte seg klovneaktig og handlet uten å tenke er det ingen tvil om. At LSK sikkerhet blir spurt om å bistå synes jeg bare er bra med tanke på at det er en konflikt, og målet er jo å løse den.
                                Ja enig her. Ett av problemene er kanskje at dere ikke respekterer LSK sikkerhets autoritet, pga av tidligere incidenter, og lettere lar dere fyre opp? Det bør jo være slik at politi/sikkerhet bør ha større "skin" enn supportere, men av det jeg leser her, begynner jeg å lure.

                                Men hvis LSK sikkerhet virkelig tror at en slik uttalelse, som KUN kommer for å redde sitt egen skinn på Åråsen, gjør at sinnene som allerede er i kok kjøles ned, så kan jeg vedde skjorta mi på at vekterkurset de har gått ikke inneholder et eneste HALVT kapittel om konfliktløsning..
                                Dette er da bare gjetninger fra din side?

                                Dette har vaktene vært med på å starte selv, så å legge fra seg skylda for alt og slå ut med armene, er mildt sagt den enkle måten.
                                Og dere er helt uskyldige?

                                Tror alt i alt at man kommer langt med å strekke frem en hånd.
                                Noe som møtet dere i mellom ikke kom i land med, da saken langt fra er ferdig.

                                Hva med å si at man er lei seg for det som har skjedd/ikke skjedd så langt i mellom partene, rekke fram en hånd og si unnskyld?

                                Uansett hvem som har mest feil eller mest rett, så er en part før eller siden nødt til å svelge en kamel og innrømme feil.

                                Slik jeg leser/forstår sakene har begge sider begått "feil", så hvorfor ikke starte på scratch igjen, si unnskyld (begge parter) og begynne på nytt igjen?
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Jeg så ingenting av hva som skjedde i Drammen, men jeg var klink edru da en politimann konfiskerte et flagg på Odd Stadion. Med tanke på de reaksjonene det frembragte, har jeg vanskelig for å tro at deler av UFC forholdt seg helt rolig i situasjonen i Drammen.
                                  Jeg var edru i skien også

                                  Hva skjedde Ronnie? Fortell om reaksjonene på odd stadion som rystet deg innvendig.
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    En annen ting, iL, er at UFC har et noe frynsete rykte blant KFLs medlemmer.
                                    Ja, det kan jeg vel skrive under på, men du kan vel være enig at deler av det er selvforskyldt? Jeg skjønner at denne saken stiller dere i urettferdig lys, noe dere selfølgelig vil forsvare.

                                    Jeg er vel en av deres største "kritikere", og jeg håper at den generelle "befolkningen" i kfl, leser saken slik jeg gjør det.

                                    Når det så står en artikkel på forsida som langt på vei antyder at vi kaster ting på banen, nesten flyr på politiet osv, må vi selvsagt få sannheten fram gjennom de kanaler vi har til rådighet. Og på en lørdagskveld er den kanalen forumet på kfl.no.
                                    Slik denne redegjørelsen er fremlagt, så burde den ikke vært publisert på kfl.no, den burde vært sendt internt, til partene det involverer. Stiller meg dermed kritisk til beslutningen til ? (petter) om at dette blir publisert.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #38
                                      Kjære iL.

                                      Poenget her er at LSK "sikkerhet" i en redegjørelse framstiller UFC som lighterkastende voldsmenn, og legger tilnærmet all skyld på UFC for det som skjedde i Drammen.

                                      Fakta er at UFC ikke gjorde en dritt galt i Drammen. Dette har blitt bekreftet av sikkert hundre LSK-supportere. Da blir det totalt lavmål å vinkle en redegjørelse slik.

                                      Kommentar

                                      • KristofferØ
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 587

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av iL
                                        Og dere er helt uskyldige?

                                        Tror alt i alt at man kommer langt med å strekke frem en hånd.
                                        Noe som møtet dere i mellom ikke kom i land med, da saken langt fra er ferdig.

                                        Hva med å si at man er lei seg for det som har skjedd/ikke skjedd så langt i mellom partene, rekke fram en hånd og si unnskyld?

                                        Uansett hvem som har mest feil eller mest rett, så er en part før eller siden nødt til å svelge en kamel og innrømme feil.

                                        Slik jeg leser/forstår sakene har begge sider begått "feil", så hvorfor ikke starte på scratch igjen, si unnskyld (begge parter) og begynne på nytt igjen?
                                        Jeg vet ikke om du har fått med deg at det har kommet en offentlig redegjørelse som legger all skyld for AAAALT som har skjedd på UFC, minus en bisetning om at noen fra vaktselskapet var tøffe i trynet, har du sett den?

                                        Gidder ikke å starte noen krangel med deg, for jeg vet at du bare synser slik du ser saken, men det er en stor snuoperasjon å forklare resten av KFL hva som har skjedd.

                                        Her er min redegjørelse av hva som skjedde i Drammen, postet tidligere i en annen tråd:

                                        Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                        Det som er problemet er at det kun var supporterne som roet seg. Her er det VIRKELIG ingen vits å trekke inn UFC som gruppering, for det er tvers igjennom uvesentlig at gutta kjenner hverandre fra før. Men som sagt, supporterene roet seg helt ned, med unntak av en av gutta, som sparka i et flag, skreik litt og småjogga ned til gjerdet. Det var Kiko sitt kort som utløste aggresjonen, men å anse banning/skriking og hopping/løping som en aggressiv handling og å bli provosert av noe slikt på en fotballkamp, vitner om komplett inkompetanse og lite erfaring. Joda, LSK-vaktene har vært med lenge, men fartstid på stadion kan da ikke ha noe å si så lenge det ikke blir begått noe som ligner på et regelbrudd av en ivrig supporter?

                                        Måten politimannen oppfører seg på er også under enhver kritikk. Det var 5 politibetjenter på bortetribunen i Drammen, hvorav 4 var, i mine øyne, dyktige. Den siste, som også (tilfeldigvis?) var yngstemann, oppførte seg ekstremt provoserende, og fikk det NESTEN til å tippe over for en 17 år gammel, ivrig LSK-supporter. Når det skjer, trekker UFC seg imellom, for å roe ned saken, og sørge for at ingen av partene gjør noe dumt. Men det gikk visst ikke, og politimannen begynner å dytte og brøyte seg vei. Kollegaen hans kommer ned og får dratt ham bort, men han nekter å flytte seg; han blir stående 2 meter bak oss til kampen blåses av.

                                        Når det skjer, bryter igrunn et lite helvete løs. 6 LSK-vakter, 4 politibetjenter og 15 supportere havner i munnhuggeri, og det kommer opp en del gloser som kanskje aldri skulle vært oppe i dagslys på den måten. Tar en dialog som eksempel:

                                        LSK-vakt 1: "Jeg er så dritt lei, og det mener jeg, dere skaper dritt på HVER eneste bortekamp og bare lager bråk!!"
                                        Supporter: "Er du den eneste som er lei, jeg er så j'vla lei av å alltid bli tatt bilder av og filma fordi jeg er med i en gruppering"
                                        LSK-vakt 2: "Det driter jeg i, det eneste jeg vil er å få Ultras UT av Åråsen! Jeg vil ikke ha dere der"
                                        Supporter: "Når har vi lagd bråk? kan du peke på en gang jeg har laget skikkelig bråk det siste halve året? Molde er uaktuelt nå! Dra til helvete!"
                                        LSK-vakt 2: *Choke*

                                        Hva er vitsen med å ha vakter hvis det eneste som skal gjøres er å ta opp temaer som er tatt opp igjen og igjen og gravlagt på utallige møter?

                                        LSK sikkerhet: Tvers igjennom UPROFESJONELT!
                                        I år så tar vi ostepop
                                        Vi elsker Lillestrøm
                                        HEI!

                                        Kommentar

                                        • Dinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2006
                                          • 884

                                          #40
                                          Jeg trodde dette var en sak i mellom UFC/styret i kfl og lsk sikkerhet og ikke ufc- IL - lsksikkerhet? Beklager den setningnen på forhånd IL, men det som sto i den redgjørelsen, det som hendte på stadion, alt dette river ned det lille av respekt vi hadde igjen om LSKsikkerhet. Politiet og vaktene fyret opp situasjonen i Drammen, de sto å pekte ut folk de mente var en risiko for sikkerheten på marienlyst og fra sikre (ikke ufc) kilder så pekte de bevist på medlemer av UFC. Alt vi fikk vite i hennhold til det som skjedde i drammen både før og etter hendelsen får meg til å lyse rødt. Og at de da ikke klarer å fortelle den hele sannheten som de fremviste oss på møtet er bissart! Det gir meg signaler om at dette er personelig for disse vaktene, noe også deres utspill og drittslenging til oss i drammen inndirekte(direkte?) bekreftet. "dere kommer ikke inn på søndag", "jeg vil bare ha UFC ut fra åråsen" osv...

                                          (slik som innlegget til kris over forteller om)

                                          Min lampe lyser rødt. Og jeg vet at dere kommer til å lese/leser hva som står her Ronny og co.
                                          twitter @amundsakis
                                          ΘΥΡΑ 13

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎