Redegjørelse fra LSK etter kampen mot Strømsgodet (UFC, politi, vakter)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #41
    Opprinnelig skrevet av Lars
    Du beskyldte UFC her om dagen for å være svart/hvitt. Hvem er det som er svart/hvitt nå?
    Poenget er at samme situasjon kan tolkes forskjellig av forskjellige personer. En sides versjon er nødvendigvis ikke mer usann enn versjonen til den andre siden, selv om de er forskjellige.

    Det kan være at redegjørelsen er helt på jordet med hensyn til behovet for å stille seg mellom UFC og politiet, jeg har som sagt ikke sett noe. Det kan også tenkes at situasjonen ble såpass spent at man ikke ville ta noen sjanser.

    Som sagt, dere er ikke Ghandi heller, spesielt ikke dersom man skulle finne på å konfiskere et flagg...

    Jeg tror, jeg understreker tror for jeg vet faktisk ikke, at dere _ikke_ var i nærheten av å angripe verken politi eller vakter. Men at andre kan sitte igjen med en annen oppfattelse skal en ikke se bort fra.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #42
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Kjære iL.

      Poenget her er at LSK "sikkerhet" i en redegjørelse framstiller UFC som lighterkastende voldsmenn, og legger tilnærmet all skyld på UFC for det som skjedde i Drammen.

      Fakta er at UFC ikke gjorde en dritt galt i Drammen. Dette har blitt bekreftet av sikkert hundre LSK-supportere. Da blir det totalt lavmål å vinkle en redegjørelse slik.
      Slike jeg leser den redegjørelsen, er det en frembringelse av "fakta" slik de opptattet situasjonen, jeg leser det ikke slik at de sier at noen er voldsmenn.

      Jeg bestrider ikke at du/dere synes redegjørelsen er latterlig og er "lavmål", jeg prøver bare å gi velmente råd, og mine innlegg er ikke angrep på noen av partene.

      Uansett, jeg melder meg nå ut av diskusjonen, og håper på en løsning.

      bemerkning til moderator teamet; synes det er underlig av dere og legge en slik redegjørelse ut til allemennheten.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • KristofferØ
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 587

        #43
        Min mening er at en slik redegjørelse burde gå runden for godkjenning.. Hvis det blir offentliggjort en redegjørelse fra UFC nå, så kommer det til å gå inn det ene øret og ut det andre hos ekstremt mange som synes det er skummelt med personer som elsker sportsklubben og viser det på tribunen.

        I næringslivet hadde dette telt som en KLADD! (Utkast - for de som måtte ønske å vri og vrenge på det også)
        I år så tar vi ostepop
        Vi elsker Lillestrøm
        HEI!

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #44
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Poenget er at samme situasjon kan tolkes forskjellig av forskjellige personer. En sides versjon er nødvendigvis ikke mer usann enn versjonen til den andre siden, selv om de er forskjellige.

          Det kan være at redegjørelsen er helt på jordet med hensyn til behovet for å stille seg mellom UFC og politiet, jeg har som sagt ikke sett noe. Det kan også tenkes at situasjonen ble såpass spent at man ikke ville ta noen sjanser.

          Som sagt, dere er ikke Ghandi heller, spesielt ikke dersom man skulle finne på å konfiskere et flagg...

          Jeg tror, jeg understreker tror for jeg vet faktisk ikke, at dere _ikke_ var i nærheten av å angripe verken politi eller vakter. Men at andre kan sitte igjen med en annen oppfattelse skal en ikke se bort fra.
          Du har selvsagt rett i det du skriver her, men poenget er at KFL, LSK og UFC har hatt et møte der alle var enige om at LSK sikkerhet og politiet hadde driti seg ut. Folka fra LSK la seg helt flate osv. Konklusjonen var klar: UFC gjorde ingenting galt.

          Så kommer redegjørelsen. Der legges all skyld på UFC. Er det rart vi reagerer?

          Kommentar

          • mr.sandass
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2005
            • 972

            #45
            Jeg syntes det er rart at LSK slipper en redegjørelse som er full av løgn.

            Til alle dere skeptikere. Hadde redergjørelsen vært korrekt så hadde ikke vi reagert som vi gjør heller.

            Jeg føler meg tråkka ned og spyttavpå av min egen klubb som jeg elsker av hele mitt hjerte.

            Når er det er sagt så elsker jeg klubben og ikke menneskene som jobber i den
            www.ultrasfeltc.net

            Kommentar

            • KristofferØ
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 587

              #46
              Opprinnelig skrevet av iL
              Jeg bestrider ikke at du/dere synes redegjørelsen er latterlig og er "lavmål", jeg prøver bare å gi velmente råd, og mine innlegg er ikke angrep på noen av partene.
              Det er bra at sammen med de velmente rådene dine så bekrefter du at du er en av UFC's største kritikere.. Herlig!
              I år så tar vi ostepop
              Vi elsker Lillestrøm
              HEI!

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #47
                Opprinnelig skrevet av Lars
                Så kommer redegjørelsen. Der legges all skyld på UFC. Er det rart vi reagerer?
                Dersom det er slik at alle var enige om at UFC ikke hadde noen skyld i at diskusjonene ble høylytte etter kampen, så er det selvfølgelig ikke rart dere reagerer.

                Igjen så undres jeg, var det virkelig konsensus om akkurat det på møtet? I så fall stiller det redegjørelsen i et merkelig lys. Eller kan andre på møtet ha oppfattet det annerledes?
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av iL

                  bemerkning til moderator teamet; synes det er underlig av dere og legge en slik redegjørelse ut til allemennheten.
                  det var et krav fra vår side at LSK skulle redegjøre for hva som skjedde i drammen, med håp og tro på at det som ble sagt på møtet ville komme ut i en skriftelig versjon. Noe som ikke skjedde.
                  twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                    Hva skjedde Ronnie? Fortell om reaksjonene på odd stadion som rystet deg innvendig.
                    Det rystet meg neppe, verken innvendig eller utvendig. Jeg bare registrerte harmen, men ellers dreit jeg i det og fortsatte å synge for laget.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                      Så fort du hører navnet UFC har du igrunn vanskelig for å tro noen ting.
                      Kutt ut drittpreiket nå. Jeg har kjent enkeltmedlemmer i UFC langt lengre enn det har vært en gruppering og har absolutt ikke noe i mot UFCs medlemmer. Snarere tvert i mot har jeg et utmerket forhold til de fleste. Resten kjenner jeg dessverre ikke

                      Jeg har selvfølgelig kjøpt DVDen, forhandler med kona for å bli med på Mentalitetstur til Stavanger og stiller meg gladelig sammen med UFC under kamper de gangene jeg får lov av Der Müchle (må ikke ødelegge organiseringa!).

                      Så at jeg har en ting mot UFC faller på sin egen urimelighet. Du må tåle at jeg ikke er enig i alt, uten at jeg dermed tilhører fienden.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #51
                        Fantastisk av LSK å komme med en sånn redegjørelse. Tar av meg capsen. På møte beklager dere alt som har skjedd å lover at nå skal alt bli så mye bedre. Og så kommer dere med denne "redegjørelsen". Klasse!
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

                          #52
                          Når det gjelder publiseringa av redegjørelsen så var det visstnok enighet om den skulle publiseres, og dette ble lovt på det omtalte møtet etter Drammen. La meg nok en gang poengtere at det er LSKs redegjørelse.

                          Personlig så er jeg dypt skuffet, siden den er så vanvittig ensidig og kan være med på å bryte ned det gode samarbeidet som var på trappene.

                          Vi får håpe at ufc kan klare å heve seg over dette, og fortsette det gode arbeidet med å støtte LSK.
                          Samtidig håper jeg inderlig at dette ikke forsterker den oppfatningen som enkelte inkompetente politikamre og sikkerhetsvakter rundt omkring i Norge har av LSKs supportere. Vi er nemlig ingen bråkmakere.

                          Petter

                          Kommentar

                          • KristofferØ
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 587

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Kutt ut drittpreiket nå. Jeg har kjent enkeltmedlemmer i UFC langt lengre enn det har vært en gruppering og har absolutt ikke noe i mot UFCs medlemmer. Snarere tvert i mot har jeg et utmerket forhold til de fleste. Resten kjenner jeg dessverre ikke

                            Jeg har selvfølgelig kjøpt DVDen, forhandler med kona for å bli med på Mentalitetstur til Stavanger og stiller meg gladelig sammen med UFC under kamper de gangene jeg får lov av Der Müchle (må ikke ødelegge organiseringa!).

                            Så at jeg har en ting mot UFC faller på sin egen urimelighet. Du må tåle at jeg ikke er enig i alt, uten at jeg dermed tilhører fienden.
                            OT: Legger meg flat
                            I år så tar vi ostepop
                            Vi elsker Lillestrøm
                            HEI!

                            Kommentar

                            • krisruds
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 839

                              #54
                              Det jeg kan lese ut hva som kommer frem i den redgjøringa er at Onkel P og vaktene på åråsen ser på UFC (ULTRAS felt c) som ultras blir sett på som i Italia bla. At de er voldelige og noen bråkmakere.
                              Så lenge jeg har vært på Åråsen eller andre arenar så har aldri UFC vært voldelig på noen måte, jeg tror dette er noe vaktene og politiet vil fremprovosere slik at UFC gjør noe dumt/voldelig noen gang slik at de kan kaste dem ut av Åråsen.
                              Siden UFC er snille ultras så tror jeg faktisk det plager en del "sikkerhetsfolk".

                              Jeg er ikke noe fan av navnet ultras selv, synes det bare er tull, men akkurat har må jeg nok støtte hele gjengen til noe annet er bevist.
                              Har ikke sett ufc har gjort noe galt, jeg pappa og dama sto 5m til høyere for ufc hele kampen, så ikke noe annet enn at de lagde mye stemning.

                              Det som er rart er at lsk vaktene ikke tok de som sniffa og drakk åpentlyst på samme tribune, de sto bare noen få meter unna. Folk rundt sto og prata om det, men det reagerte de ikke noe på. De bare sto og stirra på flagga og hoppinga til Ufc.

                              Politistaten norge??

                              Forresten. Hvem blir ikke engasjert på fotballkamp? Er det ikke lov til å sparke i bakken og banne høylytt? Hvis ikke er det ikke mange spillere som burde få spille fotball heller.
                              krisruds medlem av KFL siden 1996


                              OI OI OI nå har vi det morro :)

                              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av krisruds
                                Det jeg kan lese ut hva som kommer frem i den redgjøringa er at Onkel P og vaktene på åråsen ser på UFC (ULTRAS felt c) som ultras blir sett på som i Italia bla. At de er voldelige og noen bråkmakere.
                                Sånn er det når enkelte politikonstabler har enerett på å mene hva som er rett og galt i supporter-Norge, for så å lære det videre til klubbene og de lokale lensmannskontorene og politikamrene.

                                Petter

                                Kommentar

                                • scages
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 1292

                                  #56
                                  En kan jo lure på om vakter og politi i det hele tatt har hørt om f.eks. Magna carta.
                                  For en amatør gjeng.

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2506

                                    #57
                                    Jeg hadde egentlig skrevet Veikartet til fred på Åråsen (UFC stopper bruken av atomvåpen, LSK sikkerhet slutter med tortur), men fant ut at jeg burde begynne i det små:

                                    UFC, det aller smarteste dere kan gjøre nå er å ikke vise på tribunen hvor frustrerte dere er.
                                    Akkurat nå har dere det meste av resten av Kanari-Fansen i ryggen. Dere har snudd stemningen fra i fjor, og ingen ser på dere som voldelige eller farlige.
                                    Den positive stemningen snur på sekundet hvis dere gjør noe dumt.
                                    Jeg vet at dere føler at dere har stanget i veggen og ikke nådd fram til klubben, men møtet dere hadde var vel et skritt fram, selv om redegjørelsen ikke dekket det som ble sagt.

                                    Som hobbypsykolog skjønner jeg vaktene. De gjør en viktig jobb for klubben - ikke spesielt godt lønnet - og føler at de ikke får den anerkjennelsen de fortjener. De må i stedet ta i mot dritt fra alle kanter. Litt som parkeringsvakter og fotballdommere - alle skjønner at vi trenger dem, men ingen gir dem noen kreditt for jobben.

                                    Redegjørelsen er vaktenes versjon av det som har skjedd, og som alle andre har de behov for å rettferdiggjøre det de har gjort, å framstille seg selv i best mulig lys.
                                    Problemet er at redegjørelsen - sikkert utilsiktet - legger mye av skylden på UFC, som heller ikke liker å bli negativt framstilt.

                                    Jeg foreslår at UFC ikke gjør noe overilt. Til gjengjeld håper jeg at politiet og vaktene kan gi dem litt slakk. Jeg håper det går an å si på sikkerhetsmøtet i dag at det ikke skal være noen ekstra konsentrasjon av vakter og politi rundt dem, og spesielt at vakter med betent forhold til UFC brukes andre steder på banen.
                                    Også håper jeg at bannere som ikke er direkte ulovlige blir oversett, og at det ikke blir spesielle kontroller, eller åpenlys fotografering av UFC.

                                    Siden alle moderne fotballstadioner er fulle av kameraer, har jeg sikkert blitt tatt bilde og film av hundrevis av ganger uten at det plager meg, men jeg hadde blitt provosert hvis jeg skjønte at jeg var blinket ut for enkeltbilder, og jeg hadde blitt grinete og frustert hvis jeg hadde blitt fotfulgt uten å ha gjort noe, og hvis noen hadde truet med fengsel når jeg kaster fra meg brusbegeret.

                                    Gi UFC sjansen til å vise at de er like harmløse som resten av Åråsen-publikumet, og la vaktene slippe å bli trakassert på bannere, i sanger, eller her på forumet.

                                    Jeg tror ikke det er nødvendig at vaktene og UFC liker hverandre, men det er en stor fordel for klubben og Kanari-Fansen om de legger gamle motsetninger bak seg, og tolererer hverandre.

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                      men møtet dere hadde var vel et skritt fram, selv om redegjørelsen ikke dekket det som ble sagt.
                                      Det virket som ett veldig stort skritt der og da ja, men nå som det viser seg at dem ikke mente en dritt av det dem sa på det møte så er situasjonen tilbake til det gamle i mine øyne.
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Ronny
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • May 2007
                                        • 1

                                        #59
                                        Korrigering fra LSK sikkerhet

                                        Etter redegjørelsen og etter noen innlegg på kfl.no ser jeg meg nødt til å endre og eller kommentere et par punkter.

                                        * Personen som ble tatt for å ha "vist fingeren" er ikke medlem i UFC,

                                        Om han er medlem i ufc veit jeg ikke, men jeg har vel heller ikke skrevet at han er medlem…
                                        Men det er på det rene at enkelte i ufc kastet seg på vise fingeren til politi leken…

                                        * ingen av gjenstandene som ble kastet kom fra UFC. Dette har til og med politiets videoopptak bekreftet.

                                        Dette er også helt korrekt. Igjen som det står så kom gjenstandene fra området hvor ufc oppholdt seg. Politiet trodde først at det var ufc som kastet. En sivil politimann mente også han kunne peke ut hvem som kastet. Dette gikk politiet i Drammen tilbake på mandagen etter kampen etter at de hadde gått gjennom stadioens overvåkingsmateriell.

                                        * "Igjen skjer det en upopulær avgjørelse på banen og noen fra Ufc sparker i gjerdet.
                                        En av politimennene ber Ufc om å slutte med dette.
                                        Det var tydeligvis dråpen for Ufc og det blir en kraftig verbal konfrontasjon, samtidig som nevnte gjeng holder på å gå til angrep på politiet."

                                        OK. Dette var en dårlig setning. Jeg kan ikke uttale meg om at ufc holdt på å gå på politiet, for det veit jeg faktisk ikke. Men at ufc reagerer på en slik måte som får politiet til å rygge bakover, er på det rene.

                                        * Dessuten var det mer enn én vakt som kom med usaklig dritt til UFC. Tre stk såvidt jeg husker.

                                        Dette er også helt korrekt. Les redegjørelsen en gang til.

                                        En av LSK egne vakter forteller at han ønsker Ufc dit pepperen gror. Nevnte vakt har den siste perioden blitt latterliggjort og hesjet med på KFL sitt debattforum.
                                        I tillegg går to andre vakter inn i en høylytt diskusjon med Ufc i stedet for å roe ned situasjonen.
                                        Dette beklager vi.

                                        * Jeg stod bak ufc i Drammen. Det var aldri noe tull der og jeg har heller ikke vært interessert i det utenomsportslige som skjedde i Drammen.

                                        Men om roten til hele den her debatten dreier seg om da Godset utliknet,og en i ufc ble forbannet og sparket bort i en bag eller banner som lå der er ikke dette ufc sin skyld.Hvorfor politiet kom bort for å roe han ned må gudene vite.

                                        Dette er jeg helt enig i Morten. Politiet hadde faktisk ingen grunn til å gå inn for å roe han ned.

                                        Jeg trodde at målet med redegjørelsen var å komme med en forklaring på hvordan vi oppfattet saken i drammen, der tok jeg tydeligvis feil. Jeg håper nå at vi snart er ferdig med den saken fra Drammen og kan begynne på det gode samarbeidet som ble startet på under det møtet i etterkant. Det er blitt for mye misforståelser i denne saken. Tonen mellom kfl, kgg, ufc og lsk har i etterkant av møtet vært på det stadiet hvor vi bør ligge. La oss beholde dette.
                                        Last edited by Torolf; 13.05.2007, 11:10.

                                        Kommentar

                                        • André
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2006
                                          • 419

                                          #60
                                          Fint dere/du vil kommentere saken og ta del i debatten.
                                          Your life
                                          A game
                                          turn it up, turn it up!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎