Sperre på feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fletch
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Feb 2004
    • 11

    Sperre på feltet

    Når skal dette tullet med å sperre av kanarifeltet opphøre er tanken at flest mulig svette menn skal klynges sammen for at det gir bedre lyd?
    Få nå vekk denne barnehage mentaliteten lå voksne medlemmer stå der de har stått i årevis.
    Last edited by Stray Cat; 09.09.2016, 15:25. Begrunnelse: Endret tittel
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4376

    #2
    Opprinnelig skrevet av Fletch
    Når skal dette tullet med å sperre av kanarifeltet opphøre er tanken at flest mulig svette menn skal klynges sammen for at det gir bedre lyd?
    Få nå vekk denne barnehage mentaliteten lå voksne medlemmer stå der de har stått i årevis.
    Vet ikke åssen det blir på søndag, med tanke på at det trolig kommer mange flere enn det har vært tidligere i år. Det kan sikkert noen andre enn meg svare på. Men hva har vært problemet med denne sperringen? Har da vært plass i massevis fordet. Meningen med det er å få samlet feltet for å bedre stemningen, ja.
    ..................

    Kommentar

    • Fletch
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Feb 2004
      • 11

      #3
      Tja det sies så flott at de som liker se kampene uten flagg som dekker hele synet kan stille seg et godt stykke lenger opp på feltet. Men den muligheten har de tatt bort. Jeg skjønner bare ikke vitsen synger like bra flere rader lenger opp.

      Kommentar

      • rælingen kanaris
        Kaptein Reketråler
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 1445

        #4
        Hvorfor er det så viktig for deg å stå på akkurat det stedet du har stått i "alle år"? Feltets viktigste oppgave er å ha best mulig trøkk. Desto mer samla man står, desto bedre trøkk. Om vi står 20 stykker nederst, og 20 stykker øverst på feltet og synger, så vil trøkket være mye dårligere, enn om vi står samla som gjeng på 40 syngende. Forøvrig har det vært nede ihvertfall en gang i år (søpla hjemme). Blir det masse folk, så går det ned. Håper det kommer så mye folk på søndag at vi må ta det ned 😊
        Custodes
        I med og motgang

        Kommentar

        • Fletch
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Feb 2004
          • 11

          #5
          Banneret bør tas vekk det må være opp til hver enkelt hvor man ønsker å stå og synge.
          Det er mye som ikke har vært bra I år nytt er tvang av plass pluss kjefting på egne supportere som gidder komme på kampene.
          Rart det tømmes i rekkene?
          Nå er det nye planer mot odd så jeg Håper dette tullet forsvinner.

          Kommentar

          • 307
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 358

            #6
            Er litt enig i det Fletch sier her. Skjønner poenget deres med at det ser bedre ut. Men fest for all del flagget skikkelig. Man skal ikke måtte tolerere at flagget blåser i bakhue og hemmer sikten.
            Og en annen ting. Dette har jeg sagt i fra før også. Noen på feltet synger, men vil også se på kampen. Og hvis vi skal flytte oss lenger ned samtidig skal måtte se inn i to stangsflagg og andre flagg uten å se noe.
            Husker Cup finalen i telenorarene. Enkelte gaulet at vi måtte flytte oss nedover samtidig som det ble flagget så ingen så noen ting. Det skaper ikke tilhørighet.

            Kommentar

            • SuperT
              "Ladyboy"
              Forumonanist
              • Mar 2012
              • 174

              #7
              Hei!

              Bakdekket blir hengende så lenge det ikke er solgt mer billetter enn det det er. Om det viser seg at det kommer veldig mange fler, så tas det ned. Bakdekkets funksjon er å komprimere feltet på en slik måte at man får kortere avstand til forsangere, og samtidig "ser vi fler ut". Det har en effekt i at andre ser oss som mange, og vi selv føler at sangtrøkket er mest mulig samlet. Med 450 personer på feltet er et felt med kapasitet til over 2000 alt for stort. Det er derfor en komprimering er gjort. Hvis du ønsker fri sikt fra flagg så er øvre B, A og C tilgjengelig. Det står i tribuneplanen til Kanari-Fansen at nedre B er et mentalitetsfelt for aktivt flaggende, syngende supportere. De øvrige plassene er bidragsfelt.

              Hvis dette er veldig plagsomt for deg ber jeg deg oppsøke de tribuneansvarlige på kanarifeltet. Enten kan du gå til Ine Opdahl, eller undertegnede. Vi tar gjerne diskusjonen!

              Mvh

              Thor-Arne Sandli
              Tifo- og tribuneansvarlig
              Kanari-Fansen Lillestrøm
              Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

              Kommentar

              • Fletch
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Feb 2004
                • 11

                #8
                Artig litt som lyn med bannere på hele rader som så ut som folk kanskje vi lurer noen til å tro vi er flere og enorme i antall.
                Det ser ikke bedre ut enn at man får finne seg et annet sted å se kampene.
                Til man har fått litt mer voksen holdning.
                ​​​​​​

                Kommentar

                • Xavi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 1275

                  #9
                  Thor-Arne forklarer hvorfor og samtidig invitere til diskusjon, du tar med deg lekene å går fordi du ikke fikk viljen din. Vet ikke helt hvem som mangler voksen holdning her jeg men.
                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Jørn
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2006
                    • 659

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Fletch
                    flest mulig svette menn skal klynges sammen for at det gir bedre lyd
                    Slår man opp "supporterklubb" i ordboka er det faktisk dette som står
                    Trommer er for bønder

                    Kommentar

                    • Fletch
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Feb 2004
                      • 11

                      #11
                      Mulig det jeg har vært på åråsen siden 70 tallet det er første gang jeg opplever at man ikke får stå hvor man vil.
                      For meg blir det bare tull
                      Folk får bidra med det de vil. Stengte tribuner blir bare trist.

                      Kommentar

                      • Kanariz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2005
                        • 2507

                        #12
                        Mye rart folk skal klage på. Ganske vittig at du mener KFL har en barnslig holding ved å komprimere feltet. Du får gjemme deg bak banneret på neste kamp, kanskje du kan lage et lite hull som du kan kikke gjennom.

                        Kommentar

                        • 307
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 358

                          #13
                          Er det rart det er lite folk på feltet uten om i dag. Man behandler ikke medlemmer på denne måten. Man skal ta tilbakemeldinger/kritikk seriøst. En diskusjon rett før en kamp kommer vi ingen vei med. Da finner folk andre steder å sitte.

                          Kommentar

                          • Simeone
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 761

                            #14
                            Er bare å gratulere. Endelig trøkk og positivitet rundt tribunekulturen i LSK også klarer folk å krange om et jævla sperrebånd/banner.

                            Kan man ikke bare stå et annet sted og synge for LSK? Er jo ikke et problem, det er (dessverre) nok av plass på feltet.

                            Forøvrig er argumentet om at man har gått på kamp siden 70 tallet det mest uinteressante som finnes.

                            Her sitter man om å snakker om et styret og trenere som tenker på seg selv og sin stolthet også er ikke noe bedre blant fansen.
                            Hva skjedde med mentaliteten hvor man kom på kamp for å bidra?

                            Vi trenger alle mann i en superviktig innspurt, håper alle bytter ut jeg mentaliteten og bidrar til oss mentaliteten.


                            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                            para gritarle a la FIFA:
                            ¡Que ellos son el gran ladrón!

                            Kommentar

                            • Fletch
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Feb 2004
                              • 11

                              #15
                              Synd man ikke gjør deg til stadion ansvarlig slik at man kan få bort denne utingen klubben driver med når de tilbyr de samme setene til de samme folka.
                              De bare vært kastet i en hatt å trukket.
                              Egentlig bør man være glad man får komme i det hele tatt.

                              så er det ikke snakket om splittelse for at man ønsker stå høyt oppe.
                              Finnes et godt utrykk du bør ta til deg: silence is golden

                              Kommentar

                              • Oddis
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 2744

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Fletch
                                Synd man ikke gjør deg til stadion ansvarlig slik at man kan få bort denne utingen klubben driver med når de tilbyr de samme setene til de samme folka.
                                De bare vært kastet i en hatt å trukket.
                                Egentlig bør man være glad man får komme i det hele tatt.

                                så er det ikke snakket om splittelse for at man ønsker stå høyt oppe.
                                Finnes et godt utrykk du bør ta til deg: silence is golden
                                Klarer ikke helt å forstå hva problemet eller din agenda er. Det er ingen problemer med å stå relativt høyt oppe på feltet nå, der man får fin oversikt og kan unngå flaggene. Til og med i går når det var relativt fullt var det ingen problemer med dette. Hvis man virkelig vil være høyt oppe og litt for seg selv er det da god plass på sittetribunene også? Feltet har i allefall fungert mye bedre etter banneret bak kom opp.
                                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                Kommentar

                                • Fletch
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Feb 2004
                                  • 11

                                  #17
                                  Akkurat i den siste kampen flyttet man banneret lenger opp.
                                  Så er ikke jeg enig i at det har funka så flott.
                                  Er ikke noen tilhenger av den løsningen.
                                  Jeg har årskort på feltet.
                                  Vet nå at det er en permanent ordning så er ferdig med saken.
                                  Nytt år nye muligheter.

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    #18
                                    Jeg er 110 % enig med Fletch, Har sesongkort på feltet, men har i det siste.bare rusla over og sett et par tap fra RB tribunen.
                                    Folk skal presses ned mot plattformen på B hvor det står flere idioter og storflagger i 90 min, helt uavhengig av spillets gang.
                                    Neste år vurderer man vel å dra opp en gigantisk tifo bak plattformen og la den henge ut sesongen??
                                    Stod forøvrig igjen på felt B i går og ble møtt av en helvetes krangel kl 17:15 mellom flere av de etablerte kfl'ere på felt B.
                                    Liker du ikke KFL's holdning, meld deg ut. Det har jeg gjort.

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5914

                                      #19
                                      Egentlig litt morsomt at vi får denne diskusjonen igjen, for det betyr at flere faktisk har kommet tilbake på feltet og mener noe.

                                      Den handler i bunn og grunn om helt forskjellige oppfatninger om hva kanarifeltet er og skal være, sangfelt eller generelt en ståplass for kanarifansen.

                                      Hvis du mener at feltet er en viktig audiovisuell del av støtten rundt en hjemmekamp, så er du antakelig opptatt av at trøkket holdes oppe, av flagging og andre effekter.

                                      Andre er mer opptatt av å få sett hele kampen, synger når det passer og vil ha seg frabedt å bli kjefta på når de ikke synger av full hals.

                                      Det du ikke ser, Fletch, er at dagens organisering inkluderer begge grupper på samme måte som på bortekamper. Det er ikke det samme om syngende supportere sprer seg tynt over hele feltet. Du hører Thor Arne dårligere jo lenger unna du står og du trøkker ikke på når du hører din egen stemme for godt. Det blir ganske enkelt mer puslete.

                                      De som vil unna flagginga og masinga står skrått opp fra mentalitetsfeltet på øvre felt C og A. Og der er det ikke fullt. Det er ren Ole Brumm- organisering: "Ja, takk. Begge deler". Bra lyd fra mentalitetsfeltet og rom for de øvrige.

                                      Det eneste problemet man kan ha da er at man må stå i nærheten av noen andre og et annet sted enn øvre felt B. Det må man kunne leve med, spør du meg.
                                      Last edited by Stray Cat; 12.09.2016, 18:36.
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        #20
                                        Man kan si hva man vil om sperring av feltet, men at det funker det fikk man bevist til de grader på søndag. Folk stod tettpakka og da har folk lettere til å bli med på synging enn hvis det er godt med luft mellom hver enkelt. Jeg har sett noen bilder fra kampen, og det så veldig ut som i gode, gamle dager hvor folk står tett i tett. Så får vi etterhvert håpe at vi klarer å fylle feltet med mennesker istedenfor å sperre av. Uansett, det er lov å komme med meninger og alle trenger ikke være enig.

                                        Uansett hvordan denne tråden utviklet seg før kamp håper jeg du var på feltet og fikk en god opplevelse, bortsett fra tapet.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎