Tidenes mest usmakelige banner

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 877

    #21
    Opprinnelig skrevet av knut
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/J1...or-noe-lavmaal

    – Det er jeg ikke i stand til å kommentere. Denne er laget av undergrupper i Kanarifansen, og ikke av Kanarifansen som offisiell supporterklubb. Men det har nok sklidd litt under radaren, sier Sandli.
    ..men:

    Brann-representanter visste at banneret ville komme, og diskuterte det med Kanarifansen på vei inn på arenaen søndag.



    Hvor dårlig er denne radaren hvis Brann sin supporter-koordinator visste om det allerede før kampen?

    Kommentar

    • OilUff
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Oct 2018
      • 2

      #22
      Hva skjedde!! Flau over å være i Bergen i dag! Banneret ble først stoppet i døra, for så å bli sluppet igjennom, men det ble advart om å bruke det.. Allikevel går det opp. Jævlig pinlig.. Hvem tillater sånn drit som det her..?? Problemet er at alle andre tror det er alle oss i gult som står for sånt piss når 99% av oss ikke er sånn.. Aldri vært så flau av å gå i gult etter en kamp i mitt liv!! Rydd opp! Spark noen! Faen meg forkastelig! Nå må KFL gjøre noe med intern justisen!! Pinlig, pinlig, pinlig!!! Fy faen assa..

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #23
        Styret i Kanari-fansen tar sterk avstand

        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

          #24
          Opprinnelig skrevet av knut
          https://www.vg.no/sport/fotball/i/J1...or-noe-lavmaal

          Sterk fyr denne Sandli:

          – Tanken bak banneret var at det var myntet på våre egne. Vi har klart å bygge opp et lite gap ned til nedrykksstriden gjennom to kjempesterke seiere. Tanken bak banneret var å minne våre spillere på at de måtte være bevisste på det gapet ned. Men så forstår jeg at denne blir oppfattet som kontroversiell, sier Sandli til VG.

          – Tenkte dere ikke over ulykken med Brann-supporteren i det hele tatt?

          – Det er jeg ikke i stand til å kommentere. Denne er laget av undergrupper i Kanarifansen, og ikke av Kanarifansen som offisiell supporterklubb. Men det har nok sklidd litt under radaren, sier Sandli.

          – Forstår du at folk kanskje vil slite med å tro på den versjonen?

          – Ja, det kan jeg fint forstå. Og jeg forventer heller ikke at alle tror på den heller. Men det er sånn det er blitt fortalt til meg, og da er det den versjonen jeg må gi videre, sier Sandli og føyer til:

          – Jeg vil gjerne si at Kanarifansen ønsker Brann-supporteren som skadet seg i Oslo alt godt, sier han.



          Egen mening:

          For no jævla piss.
          Vi har fått vår helt egne Komiske-Ali... godt gjort å vrenge ut noe så ufattelig sjanseløst og ha et gram tro på at det virker seriøst og troverdig. Mulig noen biter på, men dette banneret visste dere seriøst om en god stund.
          Håpløs stilleaksjon x håpløst banner = noen må være så snill å gå. Det er nok rør nå.

          Kommentar

          • TomLundby
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 616

            #25
            Fatter ikke hva dette er å gå bananas over. "Mind the gap" er kanskje ikke tidenes beste banner men vel innafor hva som må tåles etter min mening. Ingen navngis og det er bare et kjent uttrykk brukt i en ny sammenheng. Om dette ikke er OK og noe som i det minste kan tolereres er takhøyden i norsk fotball og Norge generelt lavere enn jeg hadde trodd og håpet.

            Om den som står bak "Mind the Gap" er kunstner gratulerer jeg med ditt beste verk noensinne!

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9366

              #26
              Opprinnelig skrevet av TomLundby
              Fatter ikke hva dette er å gå bananas over. "Mind the gap" er kanskje ikke tidenes beste banner men vel innafor hva som må tåles etter min mening. Ingen navngis og det er bare et kjent uttrykk brukt i en ny sammenheng. Om dette ikke er OK og noe som i det minste kan tolereres er takhøyden i norsk fotball og Norge generelt lavere enn jeg hadde trodd og håpet.

              Om den som står bak "Mind the Gap" er kunstner gratulerer jeg med ditt beste verk noensinne!
              Takhøyden er stor den, kunstneren fikk jo vise fram (makk)verket:



              Man kjører altså en TIFO mot en random fyr som ble påkjørt og hardt skada av t-banen.

              Gratulerer med å bli krenka over at menigmann reagerer

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5092

                #27
                Opprinnelig skrevet av TomLundby
                Fatter ikke hva dette er å gå bananas over. "Mind the gap" er kanskje ikke tidenes beste banner men vel innafor hva som må tåles etter min mening. Ingen navngis og det er bare et kjent uttrykk brukt i en ny sammenheng. Om dette ikke er OK og noe som i det minste kan tolereres er takhøyden i norsk fotball og Norge generelt lavere enn jeg hadde trodd og håpet.

                Om den som står bak "Mind the Gap" er kunstner gratulerer jeg med ditt beste verk noensinne!
                Ingen navngis? Så hvis det hadde stått: "Jørgen, mind the gap" så hadde det vært over streken for deg?
                Mener du virkelig at det skal være takhøyde for å håne folk som har amputert foten etter en ulykke tidligere i sesongen? Seriøst? Er det ok om Kjernen kommer med et kreft-banner mot Arne?



                Kommentar

                • TomLundby
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 616

                  #28
                  Jeg støtter debatt og er overhodet ikke krenka over at noen reagerer. Tvert i mot!

                  Om navnet Jørgen (antar Jørgen var navnet til denne personen i tbaneulykken) hadde stått på banneret hadde banneret definitivt vært nærmere streken men fortsatt helt greit i mine øyne. Men det er hypotetisk. Det stod ikke noe navn og kun et standard uttrykk ble brukt.

                  Om det kommer et "Vær forsiktig, unngå kreft" banner hos andre supportere under en LSKkamp mener jeg det er helt OK.

                  Kommentar

                  • Robiwan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 603

                    #29
                    Nå er muligheten for folk i styret til KFL å virkelig vise at de setter klubben først. Noen må og bør gå!

                    Styreleder er en naturlig kandidat, men også de som har ansvar for Tifo. Ser at denne talsmann Sandli også står oppført under Tifo og tribune og tribune på KFL sine sider, så han viste vel godt om prosessen rundt banneret når han uttalte seg i media.
                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                    Kommentar

                    • Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2106

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av TomLundby
                      Fatter ikke hva dette er å gå bananas over. "Mind the gap" er kanskje ikke tidenes beste banner men vel innafor hva som må tåles etter min mening. Ingen navngis og det er bare et kjent uttrykk brukt i en ny sammenheng. Om dette ikke er OK og noe som i det minste kan tolereres er takhøyden i norsk fotball og Norge generelt lavere enn jeg hadde trodd og håpet.

                      Om den som står bak "Mind the Gap" er kunstner gratulerer jeg med ditt beste verk noensinne!
                      Faen , er du seriøs ??
                      Å "disse" en som måtte amputere foten , og eller kanskje dødd er greit ??
                      Samme hvordan banneret ser ut da , når alle likevel skjønner hva som menes .
                      Og spesielt når mann som her virkelig "sparker noen som ligger nede".
                      Virkelig skremt av både din og de som stod bak bannerets , sine holdninger.

                      Kommentar

                      • TomLundby
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 616

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                        Å "disse" en som måtte amputere foten , og eller kanskje dødd er greit ??
                        Virkelig skremt av både din og de som stod bak bannerets , sine holdninger.
                        Det er viktig her å skille mellom hva man er enig i og hva som bør tolereres. Frihet til å uttrykke seg er en viktig menneskerett og del av norges nye grunnlov. Den går lenger enn hva andre er enig i.

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5092

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av TomLundby

                          Det er viktig her å skille mellom hva man er enig i og hva som bør tolereres. Frihet til å uttrykke seg er en viktig menneskerett og del av norges nye grunnlov. Den går lenger enn hva andre er enig i.
                          Ja? Poenget er jo at det ble tolerert. Idiotene fikk lov til å ytre seg, og bruke menneskeretten sin. Vi "går bananas" som du kaller det, fordi vi er fullstendig uenige og syns det var totalt usmakelig. Ytringsfriet gir ikke fritak for kritikk, spesielt ikke når man ytrer seg på vegne av en gruppering.

                          Kommentar

                          • TomLundby
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 616

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av McGuffy

                            Ja? Poenget er jo at det ble tolerert. Idiotene fikk lov til å ytre seg, og bruke menneskeretten sin. Vi "går bananas" som du kaller det, fordi vi er fullstendig uenige og syns det var totalt usmakelig. Ytringsfriet gir ikke fritak for kritikk, spesielt ikke når man ytrer seg på vegne av en gruppering.
                            Husk at "vi" her ikke bare er de 50 eller så aktive brukerne av dette forumet. De som går banans inkluderer også alle norske riksaviser som har store artikler om dette og talløse andre involvert i fotball i Norge. Og mange går lenger enn å være uenige i banneret, det kreves mer, som man kan se i diverese innlegg her og i alle avisene.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5914

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av TomLundby
                              Jeg støtter debatt og er overhodet ikke krenka over at noen reagerer. Tvert i mot!

                              Om navnet Jørgen (antar Jørgen var navnet til denne personen i tbaneulykken) hadde stått på banneret hadde banneret definitivt vært nærmere streken men fortsatt helt greit i mine øyne. Men det er hypotetisk. Det stod ikke noe navn og kun et standard uttrykk ble brukt.

                              Om det kommer et "Vær forsiktig, unngå kreft" banner hos andre supportere under en LSKkamp mener jeg det er helt OK.
                              Kan vi snart slutte med å late som om valg av ord i et banner er heeelt tilfeldige standarduttrykk som ikke betyr noen verdens ting, når noen reagerer? Hadde det vært det, så hadde vi ikke brukt dem.

                              Når alle får med seg at det hintes til en supporter som "didn't mind the gap" og dermed måtte amputere beinet, er det kleint og umusikalsk. Det tror jeg de fleste er enige om nå, så får vi ta det derfra.

                              Hilsen katta, som har hatt ei lang natt hjem fra Bergen.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • bernbeck
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Aug 2018
                                • 3

                                #35
                                Klasseløst banner. Hva som gikk igjennom huet til de som lagde, og de som så banneret og tenkte "det her er innafor å kødde om" kommer jeg aldri til å klare å gjette meg til.

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5092

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av TomLundby

                                  Husk at "vi" her ikke bare er de 50 eller så aktive brukerne av dette forumet. De som går banans inkluderer også alle norske riksaviser som har store artikler om dette og talløse andre involvert i fotball i Norge. Og mange går lenger enn å være uenige i banneret, det kreves mer, som man kan se i diverese innlegg her og i alle avisene.
                                  Ja, selvsagt kreves det mer.
                                  Det er en usmakelig ytring, som er direkte rettet mot en hendelse som har ødelagt deler av en persons liv.

                                  Igjen, selv om vi har ytringsfrihet i dette landet, så betyr ikke det at man ikke må ta konsekvensen av sine ytringer.

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #37
                                    At man har lov til å si noe betyr ikke at man må eller bør si det. Og om man ikke klarer å la være, må man tåle at man får påpekt hvorfor ingen andre sa det.

                                    Jeg kjenner ikke Sandli. Jeg har aldri møtt ham. Dette er ikke personlig, men han må gå. Ut som talsmann, ut som forsanger. Og DEFINITIVT ut av styret. Om forlatelse holder ikke.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • Robiwan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 603

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B

                                      Jeg kjenner ikke Sandli. Jeg har aldri møtt ham. Dette er ikke personlig, men han må gå. Ut som talsmann, ut som forsanger. Og DEFINITIVT ut av styret. Om forlatelse holder ikke.
                                      Jeg kjenner heller ikke Sandli og ingenting mot han som person, men som styremedlem, Tifo og tribune ansvarlig og talsmann, syntes jeg det er på tide at han tar hatten sin å går. Samme gjelder for styreleder til KFL, det er hans om har øverste ansvar.
                                      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                      Kommentar

                                      • TomLundby
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 616

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat

                                        Kan vi snart slutte med å late som om valg av ord i et banner er heeelt tilfeldige standarduttrykk som ikke betyr noen verdens ting, når noen reagerer? Hadde det vært det, så hadde vi ikke brukt dem.

                                        Når alle får med seg at det hintes til en supporter som "didn't mind the gap" og dermed måtte amputere beinet, er det kleint og umusikalsk. Det tror jeg de fleste er enige om nå, så får vi ta det derfra.

                                        Hilsen katta, som har hatt ei lang natt hjem fra Bergen.
                                        Jeg for min del var aldri i tvil om hvem som var ment med mind the gap. Men ikke destod mindre er det et poeng at vedkommende ikke er nevnt med navn. Du kan feks sammenligne med diverse voldteksbannere brukt mot Molde i år hvor fravær av et navn er en helt avgjørende forskjell på lovlig/ulovlig selv om alle vet hvem banneret er ment mot.

                                        Kommentar

                                        • Marit
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2010
                                          • 885

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av TomLundby

                                          Jeg for min del var aldri i tvil om hvem som var ment med mind the gap. Men ikke destod mindre er det et poeng at vedkommende ikke er nevnt med navn. Du kan feks sammenligne med diverse voldteksbannere brukt mot Molde i år hvor fravær av et navn er en helt avgjørende forskjell på lovlig/ulovlig selv om alle vet hvem banneret er ment mot.
                                          Er litt forskjell på en kar som blir utsatt for en forferdelig ulykke og en som klarer kunststykket å bli anklaget for voldtekt to (nå tre) ganger da. Har ikke noe med å navngi eller ikke å gjøre, det har med å gjøre at det ene er en tragedie og det andre er en forbrytelse.
                                          Andas in och andas ut
                                          Orkar jag så orkar du

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎