Stemningstråd Viking-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2506

    Jeg har et spørsmål jeg har fundert endel over, men ikke funnet noe svar på.
    Selv om det ikke egentlig har med stemningen på Viking stadion å gjøre, poster jeg det her, siden dette er tråden for alt som skjedde der.

    Hvordan kunne King_Raymond få bot?

    Jeg har ikke hørt hva politiet ga som grunn, men jeg regner med at det var for å ikke etterkomme politiets pålegg, eller noe lignende.
    Her er hvordan jeg har forstått saken:
    Fotballkamper er private arrangementer hvor arrangøren bestemmer reglene.
    Viking hadde leid inn politi for å hjelpe til å håndheve reglene.
    Da King_Raymond holdt opp et banner sikkerhetssjefen ikke likte, sendte han politifolk for å få fjernet det.
    King_Raymond nektet, og ble tatt med av politiet, og gitt bot.

    Hvis det er en riktig framstilling, har altså King_Raymond fått boten fordi han ikke gjorde det sikkerhetssjefen til Viking bestemte.

    Betyr det at hvis jeg vil arrangere en skolefest, kan jeg bestemme at ingen kan komme i tennissokker, og leie politi til å håndheve bestemmelsen?
    Og at hvis noen nekter å ta av seg de hvite sokkene, kan de få bot?

    Det er ikke ment som en flåsete sammenligning, men jeg lurer virkelig på lovligheten av bøteleggingen.
    Jeg er egentlig mest interessert i å få vite om det er direkte feil i sånn jeg har forstått gangen i saken, og/eller linker til lovparagrafer eller bestemmelser som forklarer reaksjonen.
    Jeg er ikke fullt så interessert i synsing, eller meninger om hvem mødrene til politifolk er.
    Last edited by ulfpulf; 05.09.2007, 21:48. Begrunnelse: Raymond, ikke Raymod

    Kommentar

    • Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

      Opprinnelig skrevet av Lars
      Det står ikke på et annet forum, det står her i denne tråden.
      Samme faen. Mulig han har drømt igjen. Hils søstra di forresten
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

      Kommentar

      • techern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 327

        Lars er farlig presis. Truth.
        Men det var vel noen som gikk under pausen i protest mot
        det svineriet som skjedde under første omgang osv?

        Men de kom vel tilbake etterhvert kanskje
        Shut up and focus on the good things

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          Opprinnelig skrevet av JhnY
          Skjønner ikke at folk mener vi synger bare et par sanger under hele kampen.
          På samme måte som hele norge skriker over at LSK først og fremst er et dødball-lag...

          Men er det noe vi har lært i Lillestrøm med tida, så er det vel å drite nokså langt i hva andre måtte finne på å mene om oss. Folk skal få mene nøyaktig hva de vil, det henger ikke på greip uansett!

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            Jeg har et spørsmål jeg har fundert endel over, men ikke funnet noe svar på.
            Selv om det ikke egentlig har med stemningen på Viking stadion å gjøre, poster jeg det her, siden dette er tråden for alt som skjedde der.

            Hvordan kunne King_Raymond få bot?

            Jeg har ikke hørt hva politiet ga som grunn, men jeg regner med at det var for å ikke etterkomme politiets pålegg, eller noe lignende.
            Her er hvordan jeg har forstått saken:
            Fotballkamper er private arrangementer hvor arrangøren bestemmer reglene.
            Viking hadde leid inn politi for å hjelpe til å håndheve reglene.
            Da King_Raymond holdt opp et banner sikkerhetssjefen ikke likte, sendte han politifolk for å få fjernet det.
            King_Raymond nektet, og ble tatt med av politiet, og gitt bot.

            Hvis det er en riktig framstilling, har altså King_Raymond fått boten fordi han ikke gjorde det sikkerhetssjefen til Viking bestemte.

            Betyr det at hvis jeg vil arrangere en skolefest, kan jeg bestemme at ingen kan komme i tennissokker, og leie politi til å håndheve bestemmelsen?
            Og at hvis noen nekter å ta av seg de hvite sokkene, kan de få bot?

            Det er ikke ment som en flåsete sammenligning, men jeg lurer virkelig på lovligheten av bøteleggingen.
            Jeg er egentlig mest interessert i å få vite om det er direkte feil i sånn jeg har forstått gangen i saken, og/eller linker til lovparagrafer eller bestemmelser som forklarer reaksjonen.
            Jeg er ikke fullt så interessert i synsing, eller meninger om hvem mødrene til politifolk er.
            Det stemmer rimelig godt. men det var en 2 stangs, som ble godkjent ved innslipp på stadion.

            En person ble kasta ut for å ha sagt "hold kjeft" til Viking folkene ved siden av. Noen som vet om han ble taua inn også?

            Kommentar

            • techern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2007
              • 327

              Det var vel Myklebust som ble taua bort pga det, var det ikke?
              Shut up and focus on the good things

              Kommentar

              • frodekippe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 480

                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                Jeg har et spørsmål jeg har fundert endel over, men ikke funnet noe svar på.
                Selv om det ikke egentlig har med stemningen på Viking stadion å gjøre, poster jeg det her, siden dette er tråden for alt som skjedde der.

                Hvordan kunne King_Raymond få bot?

                Jeg har ikke hørt hva politiet ga som grunn, men jeg regner med at det var for å ikke etterkomme politiets pålegg, eller noe lignende.
                Her er hvordan jeg har forstått saken:
                Fotballkamper er private arrangementer hvor arrangøren bestemmer reglene.
                Viking hadde leid inn politi for å hjelpe til å håndheve reglene.
                Da King_Raymond holdt opp et banner sikkerhetssjefen ikke likte, sendte han politifolk for å få fjernet det.
                King_Raymond nektet, og ble tatt med av politiet, og gitt bot.

                Hvis det er en riktig framstilling, har altså King_Raymond fått boten fordi han ikke gjorde det sikkerhetssjefen til Viking bestemte.

                Betyr det at hvis jeg vil arrangere en skolefest, kan jeg bestemme at ingen kan komme i tennissokker, og leie politi til å håndheve bestemmelsen?
                Og at hvis noen nekter å ta av seg de hvite sokkene, kan de få bot?

                Det er ikke ment som en flåsete sammenligning, men jeg lurer virkelig på lovligheten av bøteleggingen.
                Jeg er egentlig mest interessert i å få vite om det er direkte feil i sånn jeg har forstått gangen i saken, og/eller linker til lovparagrafer eller bestemmelser som forklarer reaksjonen.
                Jeg er ikke fullt så interessert i synsing, eller meninger om hvem mødrene til politifolk er.
                Dette her er ingen flåsete liknelse i det hele tatt.
                Det er like idiotisk det som skjedde på stadion i Stavanger.

                Jeg er også veldig usikker på lovligheten av å kunne bøtelegge noen for noe de i utgangspunktet har gitt tillatelse til.

                Dette høres ut som vakthold fra det Tredje riket. Og det mener jeg fullstendig seriøst.

                Man ble lovet gull og grønne skoger og 10 minutter senere blir man meiet ned for ikke å ha fulgte og overholdt reglene.

                Jeg mener også at det bør kunne gå an å anmelde polititet i denne saken for "oppvigleri". For var det noen som oppfordret til det, så var det nettopp de.

                IKKE KFL, eller deler av KFL.

                Jeg var klin edru denne kvelden og stod å så på dette med vantro.

                Vi fortalte Politiet når vi forlot stadion, at det de fremviste av politiarbeid, var pinlig og slett, og det de svarte, vare bare med å spørre om kampen var bra med en hovent flir.

                Makan til eksibisjonister.

                Dette må være noe av det jævligste jeg har sett!!!!
                FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                Bjørn Lindahl

                Kommentar

                • Lene
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Sep 2006
                  • 11

                  Opprinnelig skrevet av techern
                  Det var vel Myklebust som ble taua bort pga det, var det ikke?
                  Nei, det var ikke han dette gjaldt. Men han ble også kastet ut ja, men det var før kampen.
                  Gutten som ropte hold kjeft til viking fansen ble kastet ut i andre omgang, etter at viking utlignet. Han stod rett bak meg. Og det gjorde forsåvidt også hele politiet og alle vaktene i Stavanger hadde jeg en følelse av :???:

                  Kommentar

                  • defoe6472
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Nov 2006
                    • 13

                    vaktene på stadion

                    Jeg pratet her om dagen med en av de som jobbet som vakt gjennom securitas. Han stod borte ved oss. Han og flere vakter der borte var flaue over politiets opptreden. De trakk seg litt tilbake pga. politiets framtreden. De sa også at dette skjer ofte på viking stadion, og at politiet har en merkelig form for maktbehov. Tenkte jeg bare ville slenge inn dette for å si at mange fra stavanger som så dette reagerte på politiets metoder og framprovosering!!

                    Kommentar

                    • UFM1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 2008

                      Opprinnelig skrevet av defoe6472
                      Jeg pratet her om dagen med en av de som jobbet som vakt gjennom securitas. Han stod borte ved oss. Han og flere vakter der borte var flaue over politiets opptreden. De trakk seg litt tilbake pga. politiets framtreden. De sa også at dette skjer ofte på viking stadion, og at politiet har en merkelig form for maktbehov. Tenkte jeg bare ville slenge inn dette for å si at mange fra stavanger som så dette reagerte på politiets metoder og framprovosering!!
                      tåplig av politiet. det er absolut ikke poitiet som har makt på en eneste stadio i norge!
                      Lillestrøm

                      Kommentar

                      Working...