Den unødvendige Fenerbahce-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    Kun denne sesongen, ja! Han hadde noen sånne i Twente før han kom til Fenerbahce også. Da han ble hentet, var innvendingen "alle vet at han skjærer inn og skyter". Tydeligvis lett å stoppe ham når man vet det

    Kommentar

    • Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

      Får vel, noe motvillig, oppdatere denne igjen.

      Torsdag for halvannen uke siden ankom vi Istanbul akkurat tidsnok til å se Fener drite seg ut borte mot Samsunspor (på TV). En tidlig 1-0-ledelse (Stoch) ble til et pinlig 1-3-nederlag etter at den gamle slubberten Theofanis Gekas fant det best å gjøre hat trick. Dårlig generalprøve før derbyet, men heldigvis hadde Galatasaray bare spilt uavgjort kvelden før, så det var ikke full krise.

      Søndagen var det tid for derby. Vi møtte tidlig opp i Yogurtcu Parki like ved stadion og møtte Vamos Bien. Vi hadde selvfølgelig med noen KFL92-effekter som ble delt ut, og de fikk også sin Tyrkisk Pepper-debut i form av en halvflaske. Noen sleit litt med smaken, men vi kunne faktisk merke stor forskjell på stemninga i parken før og etter... På fredagskvelden drakk noen av de lokale snus og akevitt for første gang, med det resultat at en av dem spøy utover puben vi satt på. Men nok om det!

      Kampen opprinner, og Fener får en god start da Joseph Yobo setter inn 1-0 etter en corner i løpet av åpningskvarteret, så tar Besiktas helt over og er flere ganger nære utligning. Men i stedet er det debutant Moussa Sow som får æren av å avgjøre i debuten, da han setter 2-0 i et tomt Besiktas-mål på overtid. Skjellsordene og jubelen hagler om hverandre, og alt er tits! Selvfølgelig frem til tiden er inne for at BJK-supporterne skal dra hjem til sin del av byen - der vi har hotell. Tiden er inne for å praie et par taxier og skifte fra alt det gule vi har på oss...

      Etter at vi kom hjem er det blitt spilt én runde, og Fener fulgte i går opp den gode borteformen med nok et tap mot svak motstand. Karabükspor vant 2-1 etter å ha scora to mål i siste minutt av første omgang, begge gavepakker. Alex reduserte og brente straffe i løpet av to minutter i andre omgang, og etter straffebommen gikk lufta ut av ballongen. Galatasaray leder nå med seks poeng.

      Video fra tifoforberedelsene:


      Et knippe amatørfotografier:


      Per Arne - malermester og blikkenslager




      En som ikke var spesielt begeistra for Hot 'n' Sweet


      Park-koz


      Antydning til bråk ved bortefeltet, noe som skjedde flere ganger. Blusskasting og tåregass...


      Gigantisk tyrkisk flagg som dekket omtrent hele tribunen (det er på vei opp igjen her, siden tifoen er over)


      Idiotene prøvde å hive bluss over sikkerhetsnettet, noe som bokstavelig talt "backfired"


      God stemning på pøbben!

      Kommentar

      • Macho-Morten
        Ikke KFL-styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2687

        Galatasaray-seier på fredag, Fenerbahce-seier i går. Uforandret i toppen, sennep og ketchup har fortsatt seks poengs forsprang.

        Fener tok en tidlig ledelse mot Sivasspor gjennom Emre, som aldri scorer, men var uhyre tafatte defensivt og slapp inn to billige mål før pause. Laget hadde ikke tapt hjemme siden vårsesongen 2010, men det så stygt ut en periode i går. Eneramo hos gjestene var alene med Volkan i andre omgang og burde avgjort, men i stedet utligna Alex på et drømmetreff etter en mønsterkontring få minutter senere. Så kom ketchupeffekten, og Alex og Emre gjorde begge et mål til. 4-2 og tre poeng foran et nesten fullsatt stadion med kun sklier og barn.

        Kjenner jeg LigTV rett, forsvinner denne videoen snart, men pytt:

        Kommentar

        • Macho-Morten
          Ikke KFL-styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2687

          Utenfor et rettslokale i Istanbul akkurat nå:



          Hva skjer?

          Jo, kampfiksingssaken kom i gang i forrige uke, og nå har siktelsene mot de 93 som står for retten blitt lest opp, og de har fått muligheten til å forsvare seg. I kveld/natt bestemmer retten seg for hvorvidt de siktede skal slippes løs frem til domsavsigelse eller ei. Tusenvis av Fenerbahce-fans har samlet seg utenfor lokalene i håp om å få et glimt av klubbpresident Aziz Yildirim, som har sitti i spjælet siden juli.

          Hakliyiz kazanacagiz!

          Kommentar

          • Macho-Morten
            Ikke KFL-styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2687

            Damn girl, her har det gått lang tid!

            Blir for stress å ta alt som har skjedd siden sist, men ligaen er ferdigspilt, og Galatasaray "vant" med 9 poeng. Ganske flaut, men at Fener var det "desidert nest beste laget" denne sesongen er forsåvidt halvimponerende likevel, med så mye utenomsportslig støy gjennom hele pre-season og sesongen. Rettssaken er fortsatt langt fra ferdig, presidenten sitter i fengsel inntil videre, og ingen av spillerne veit hvor klubben befinner seg neste sesong.

            Lyspunktet er at mongoforbundet innførte play off før sesongstart. Slaget er med andre ord ikke tapt, for nå skal de fire beste fra ligaspillet gjøre opp om mesterskap, medaljer og CL-plasser over seks runder fra og med førstkommende hælj. Alle har fått halvert poengsummen fra ligaspillet, slik at Gs leder med "bare" 5 poeng (men dersom de ender likt med Fener etter play off vil Fener ta ligaen, ettersom Gs har fått poengsummen rundet opp). Tabellen er nå som følger:

            1. Galatasaray 39
            2. Fenerbahce 34
            3. Trabzonspor 28
            4. Besiktas 28

            Til hælja er det Fenerbahce - Trabzonspor og Besiktas - Galatasaray. Med litt flaks, flyt og hjelp kan forskjellen være så lav som to poeng etter hælja, men det er klart det skal godt gjøres å ta igjen mye på Gs når alle skal ut i seks like jævlig vanskelige kamper. Spennende blir det nå!

            I kveld gikk man også videre til semifinalen i cupen, etter å ha liggi under 0-2 for Kayserispor. Cristian og Moussa Sow (på overtid) fikk Fugla tilbake i kampen, ekstraomgangene endte målløse og Fener vant til slutt 5-4 på straffer. I semifinalen møter man vinneren av Karabükspor - Boluspor.

            Kommentar

            • Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

              Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
              I semifinalen møter man vinneren av Karabükspor - Boluspor.
              Karabük vant 1-0 over motstanderen fra divisjonen under, og blir motstander i semifinalen. Denne vil, som gårsdagens kvartfinale, bli spilt på nøytral bane.

              Kommentar

              • Macho-Morten
                Ikke KFL-styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2687

                Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                Til hælja er det Fenerbahce - Trabzonspor og Besiktas - Galatasaray. Med litt flaks, flyt og hjelp kan forskjellen være så lav som to poeng etter hælja
                De som fikk hjelp var definitivt Galatasaray. Det er faktisk sjelden man ser banestorming i Tyrkia, men dommeren var så ille at flere BJK-fans tok seg inn for å "fortelle ham noen sannhetens ord" mot slutten. Gjestene vant 2-0 etter bl.a. et soleklart offsidemål.

                Fenerbahce gjorde sin del av jobben og slo Alanzinhorene 2-0 på lørdag. Cristian og Sow med målene. Søndag vil vi få svar på om det blir noen spenning fremover: Fem poeng skiller før Galatasaray tar imot Fenerbahce. Taper Fugla her, er det kjørt. Men om vi vinner...

                Kommentar

                • Macho-Morten
                  Ikke KFL-styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2687

                  I et jævla fyrverkeri av et derby har Fenerbahce akkurat vunnet 2-1 borte mot Galatasaray! Syk syk syyyk kamp som det er helt utrolig at man i det hele tatt tok poeng i. Målene ved Reto Ziegler og Miroslav Stoch, etter at Selcuk Inan hadde utligna for hjemmelaget i mellomtiden. Volkans keeperspill fikk både Hirschfeld og Seads prestasjoner forrige hælj til å blekne - det sier vel sitt...

                  Da har man plutselig snudd hele sluttspillet på huet! To poeng skiller nå, bare, og i siste runde tar man imot Galatasaray på hjemmebane. Det er riktignok tre knallharde kamper igjen før det for begge lag, men teoretisk sett har man det nå i egne hender. DET hadde man aldri trodd for noen uker siden!

                  Litt internettkødding med (den storslagne) tifoen til Galatasaray:





                  Mehmet Topuz pisser på Felipe Melo:



                  Volkan og Ziegler har et avslappa forhold til begivenhetenes gang:



                  Kommentar

                  • Macho-Morten
                    Ikke KFL-styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2687

                    Her er en kort artikkel (på svensk) om sjansesløseriet til Gs og keeperspillet til Volkan. Video med høydepunkter inkludert.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      Minner meg veldig om en kamp på Åråsen for en drøy uke siden. Sykt å få med seg alle tre poengene her...

                      ElmanderSH...
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Haha. Skal til Istanbul med jobben 11.-14. Mai, og oppdaget plutselig at Fenerbache möter Galatasaray den 12. Det må man jo selvfölgelig få med seg når man er i nabolaget. Hva er beste måte for å ordne seg med billetter (Macho?)?
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

                          Å fyyyyy faen! Møkkamann! Den kampen blir mest sannsynlig avgjørende for hvor ligagullet havner, så for å si det mildt - billettkjøret blir rekordhardt. Vamos-folka vil helt sikkert gjøre sitt for å hjelpe deg, men sjansen er nok stor for at du må ut på svartebørsmarkedet, spesielt om dere er flere. Dersom det blir tilfelle, står haiene utafor stadion i dagene og timene før kamp. De gangene jeg har handla der, har jeg vært tidlig ute (1-3 dager før kamp) og betalt grov overpris, men har du litt is i magen kan du sikkert få billetter til "nesten ok pris" nærmere kampstart. Vamos kan hjelpe til her også, så slipper du å bli lurt.

                          Å få tak i billetter gjennom offisielle kanaler kan du dessverre bare glemme til den kampen. Men send en PM til sezgin her på forumet eller forhør deg i Vamos Bien-tråden, så finner du fort ut hvor landet ligger.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Hohoho! Blir artig, får se hvor mange jeg får med meg. En del av kollegaene virker litt bekymret, og tror de kommer til å bli lemlesta av lokale supportere. Regner med et jävla spetakkel av en fotballkamp.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              Hehe. Bortesupportere er utestengt fra derbykampene resten av sesongen, og siden Fenerbahce er eneste lag på den asiatiske siden er det ingenting å bekymre seg for. Dog... FUGlinho og jeg var på en mislykka serieavslutning der for to år siden, og da lagde hjemmesupporterne og politiet helvete. Det var langt drøyere enn bortekampene og derbyene jeg har vært på der

                              Bare pass på å dekke til fargene om dere kjøper supportereffekter og drar tilbake til den europeiske siden samme kveld, så skal det gå brillefint! Men om det blir gull, må dere jo bare bli på den asiatiske siden ut natta. Det blir inferno!

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Hohoho! Blir artig, får se hvor mange jeg får med meg. En del av kollegaene virker litt bekymret, og tror de kommer til å bli lemlesta av lokale supportere. Regner med et jävla spetakkel av en fotballkamp.
                                Når vi var der, så virket som om Vamos-gutta satt 1-2 pers for å "passe" på hver av oss.
                                Syke tilstander, men følte meg aldri truet. Folk var heller nysgjerrig på hvorfor vi var der. Gjestfrihet ut av en annen verden.

                                Kommentar

                                • Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

                                  Cupfinale! Den tredje på fire år, men vinne har dem ikke gjort siden før jeg ble født.

                                  2-0 over Karabükspor i semifinalen i Ankara. Frisparkmål av Semih og tap-in av Dia. Bare tre førstevalg i lagoppstillinga, men en fullt kontrollert og rett og slett enkel seier. Hurra!

                                  Kommentar

                                  • rEPPA
                                    *****istrator
                                    • Nov 2003
                                    • 3930

                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Hva er beste måte for å ordne seg med billetter (Macho?)?
                                    Jeg var i Istanbul da Beşiktaş - Galatasaray skulle spille mot hverandre for et par uker siden. Vi løp rundt halve Istanbul for å få tak i billetter, men det var umulig å oppdrive til den matchen. Heldigvis fikk vi ikke tak i siden matchen ble avlyst på grunn av littebittegranne regn.
                                    www.kfl.no/debatt

                                    Kommentar

                                    • Macho-Morten
                                      Ikke KFL-styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2687

                                      Holy mother of ass! Får man ikke hjerteflimmer nok av Fugla, er det mer enn nok å hente av nervedrama i 'bul om dagen.

                                      Etter at Trabzonspor la seg på rygg mot Galatasaray i går, var Fenerbahce nødt til å slå Besiktas i dag for å holde følge. Poengtap ville bety at Gs kunne avgjort før de kommer til Kadiköy i siste runde. Og det så svart ut da Egemen Korkmaz scora et billig markeringsglipp-mål mot kanarifuglene (høres det kjent ut?) i åpningskvarteret av andre omgang. Men tre minutter senere prikka Stoch inn et frispark, og Fener kasta alt i angrep. 4-2-4 en periode, men uten å skape all verden. Helt til man får en corner som en BJK-forsvarer stusser inn mot eget mål, og nevnte Egemen skaller ballen i eget nett etter 83! Sånn går det med folk som scorer mot Fenerbahce!

                                      2-1 ble det i en ganske kaotisk kamp. 13 gule kort, hvorav ni til bortelaget, og det til tross for at dommeren lot altfor mye gå. Hadde ikke vært noe å si på om kampen hadde blitt avslutta med 20 mann eller mindre, faktisk.

                                      Da er det fortsatt to poeng mellom de onde og Fugla. Spilleprogrammet fremover:

                                      Onsdag 2. mai: Galatasaray - Trabzonspor
                                      Torsdag 3. mai: Besiktas - Fenerbahce

                                      Spesifikke kamptitspunkter for de to siste rundene er ikke klart ennå, men kampene vil nok gå samtidig. Tar utgangspunkt i søndagskamper:

                                      Søndag 6. mai: Trabzonspor - Fenerbahce og Galatasaray - Besiktas
                                      Søndag 13. mai: FENERBAHCE - GALATASARAY (og Besiktas - Trabzonspor)

                                      Fenerbahce har selvfølgelig et vanskeligere program før den mulige finalen mtp. at begge kampene før det spilles borte, men med den flyten man har nå, kan man fort vinne disse. Og det er ingen automatikk i at Galatasaray skal vinne begge sine i mellomtiden, heller. For en innspurt det skal bli...

                                      Kommentar

                                      • Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

                                        Det har skjedd!

                                        Begge trøbla i midtuka (Gs - Trabzon 0-0, BJK - Fener 1-0), noe som gjorde at Galatasaray kunne avgjort i går om de tok flere poeng i sin kamp enn Fener gjorde. Slik gikk det:

                                        Galatasaray - Besiktas 2-2
                                        Trabzonspor - Fenerbahce 1-3

                                        Dermed skiller det ETT poeng (favør Gs) med ÉN kamp igjen - og den kampen er Fenerbahce - Galatasaray på lørdag. Det omtales som tidenes største derby og kommer til å gå over alle støvleskaft!

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Sitter og venter spent på om jeg får billetter til denne eller ei. Det blir nok i så fall den dyreste kamp-billetten jeg noensinne har kjöpt, men et slikt baluba er verdt hver krone. Macho; jeg greier ikke å finne ut av klokkeslett for kampstart (lokal tid). Hver eneste side opererer med ulike klokkeslett. Finnes det en pålitelig kilde for informasjon om tyrkiske kamp-tidspunkt. Forövrig virker det som kampdag har blitt flyttet en hel haug med ganger de siste ukene.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎