Den unødvendige Fenerbahce-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Trapp opp hos reiseforsikringsbyrået og slå i bordet med force majeur. I mitt enkle sinn er denne saken opplagt grunnet hendelser du ikke kan råde over.
    Jeg prøvde og ringe Europeiske, de dekket ikke dette. som jeg synes var veldig rart. Pratet med en av sjefene mine og han ba meg ringe bedriftsdelen (da jeg har forsikringen gjenom jobb). Der fikk jeg igjen hele summen med en gang. Faen de er sleipe.
    Fotograf Kreativ Kanaris

    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

    Kommentar

    • Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

      Tap i åpningskampen mot nyopprykkede Konyaspor etter å ha ledet 2-0, tydet på en møkkasesong.
      Fener har dog spilt seg stort/litt opp og tatt tre seire på rappen etter dette - senest i kveld, med en deilig overtidsseier mot Kasimpasa etter å ha ligget under to ganger. 3-2 etter at Webo satte sitt andre tre minutter på overtid, til alt overmål på Recep Tayyip Erdogan stadion (det heter faktisk det). Føles godt!

      Allerede tre poeng foran Galatasaray, men også tre poeng bak Tromsø-dödarene Besiktas.

      Kommentar

      • Macho-Morten
        Ikke KFL-styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2687

        Sesongen begynner faktisk å bli veldig morsom. Fener er jo fullstendig sirkus i høst og vant lørdag for tredje eller fjerde gang på overtid denne sesongen. Ikke bare det, men det var mot Bursaspor på bortebane. I utgangspunktet så det ut til at hjemmelaget redda et poeng på overtid, men minuttene gikk og plutselig var vi i ledelsen igjen - og så var det slutt!

        Fener leder nå serien med 25 poeng, fire foran Kasimpasa og seks foran Galatasaray, som dessverre har kommet seg under Mancini. Besiktas, som startet forrykende, har dabbet av og ligger på 4. med 18 poeng.

        På søndag er det Fenerbahce - Galatasaray, men før det: Kom igjen, Ståle!

        Kommentar

        • Macho-Morten
          Ikke KFL-styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2687

          Denne sier vel sitt om åssen derbyet gikk... DEILIG!



          Flott uke for oss, da Ståle leverte varene i parken og Fugla gjorde det i enda større grad i kveld. Ni poeng ned!

          Kommentar

          • Macho-Morten
            Ikke KFL-styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2687

            Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
            Sesongen begynner faktisk å bli veldig morsom. Fener er jo fullstendig sirkus i høst og vant lørdag for tredje eller fjerde gang på overtid denne sesongen.
            Etter hælja som var, er det bare én ting å si: Plus one. 1-1 lenge borte mot Antalyaspor, da Moussa Sow dukker opp på overtid (!) og avgjør. Viktig ettersom både BJK og Gs vant sine kamper. Kasimpasa på andre tapte derimot, og er nå seks poeng etter Fener.

            Kommentar

            • Superstefan
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 2180

              Fener røyk ut mot Fethiyespor i cupen ja, siste plass i "adeccoligaen".
              Fotograf Kreativ Kanaris

              KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

              Kommentar

              • Macho-Morten
                Ikke KFL-styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2687

                Først går det rundt regna 30 år uten at de vinner cupen, så tar de to på rappen for så å ryke ut mot Fettespor året etter.

                Den turneringa... Knapt nok et toppserielag som vant i kveld.

                Kommentar

                • Macho-Morten
                  Ikke KFL-styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2687

                  Da tar Tyrkia vinterferie etter halvspilt sesong, med Fenerbahce på topp! Hele åtte poeng er det ned til Galatasaray, som dessverre har skjerpa seg betraktelig etter at Mancini kom inn. Kan bli skumle utover, for selv om høstsesongen har vært nydelig, har vi igjen bortekamper mot Besiktas, Trabzonspor og Galatasaray i løpet av våren.

                  Tabelltoppen ser slik ut den kommende måneden:
                  1. Fenerbahce 41 poeng
                  2. Galatasaray 33
                  3. Kasimpasa 31
                  4. Besiktas 29

                  Besiktas startet forrykende, men har vist seg som ganske middelmådige utover høsten. De fire første er for øvrig alle Istanbul-lag, og tre av dem (ikke Fener) er fra så og si samme nabolag.

                  En annen stor by, Kayseri, har for første gang i min tid to lag i øverste divisjon. Et lite skår i gleden for dem må det være at lagene er de to dårligste i ligaen så langt. Kayserispor røk 1-5 mot Fenerbahce og ligger nest sist, plassen foran Kayseri Erciyesspor.

                  Laget hvis ellever Gamst ikke klarer å spille seg inn i, Karabükspor, tar ferie ca. midt på tabellen.

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    Er Prosinecki fortsatt trener for Kayserispor?

                    Kommentar

                    • Macho-Morten
                      Ikke KFL-styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2687

                      Ja, men tar man tabellposisjonen og gårsdagens resultat i betraktning, er det et mirakel. Tipper han er erstattet når vinterpausen er over.

                      Kommentar

                      • Spntneous
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 1990

                        Målene fra gårsdagens kamp, med potensielt onanimateriale fra 0:50 og 1:35

                        Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                        Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                        Kommentar

                        • Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

                          Jeg fikk tur til Istanbul av kona i disputasgave. Turen er lagt til siste helga i mai (i forbindelse med kristi himmelfart). Spilles det fotball i Tyrkia på den tiden, og, i så fall, hvordan går vi frem for å få tak i billetter?
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                          Kommentar

                          • Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

                            Siste serierunde i Spor Toto Süper Lig går 18 mai ser det ut som, men i fjor eller året før ble det også spilt "nummer 1 mot nr 2" cup eller noe liggnenes for at vinneren ble avgjort. Så tror Morten må svare litt nermere på dette.
                            Fotograf Kreativ Kanaris

                            KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                            Kommentar

                            • Macho-Morten
                              Ikke KFL-styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2687

                              Playoffen er heldigvis (for alle andre, ikke for Rune ) en saga blott. Ble for første og siste gang avviklet i 2012, da Spntneous og jeg fikk smake tyrkisk tåregass. Cupfinalen går noen dager etter at serien er ferdig, men du rekker neppe den heller (og den spilles gjerne i andre byer enn Istanbul).

                              Når det er sagt; klarer man seg uten fotball på et utenlandsopphold (jeg har hørt at sånne folk finnes), finnes det knapt en bedre tid å besøke Istanbul enn i mai. Ta gjerne kontakt på PM hvis du vil ha reisetits!

                              Kommentar

                              • Macho-Morten
                                Ikke KFL-styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2687

                                Strålende start på sesongens andre halvdel, tross slett spill. Fener vant 2-1 mot Konyaspor etter at begge stopperne (Egemen og Bruno Alves) scora, og samtidig klarte Gala bare uavhjort mot Gaziantepspor.

                                Ledelsen er nå økt til 10 poeng

                                Kommentar

                                • Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

                                  Å hærrhegud. Denne serierunden her, ass!

                                  Galatasaray presterte å tape 0-1 hjemme for det desiderte bånnlaget, Kayserispor, etter et overtidsmål av Mouche.
                                  Fenerbahce fulgte i kveld opp med en råsterk 3-0 borte mot Gaziantepspor etter to mål av monsteret Emenike - VMs toppscorer, til tross for at Nigeria ryker i gruppespillet.

                                  Ledelsen er nå på sju poeng, men vent litt! For to uker siden ble det skandale i Trabzon, og kampen ble avbrutt i 1. omgang på stillinga 1-0 til Fener. Standarden tidligere har vært å tilkjenne bortelaget seieren i slike tilfeller, noe man forventer også her. I så tilfelle vil ledelsen være på 10 poeng med åtte runder igjen. Neeeesten så en kan rope Fenerbahce sampiyon!

                                  Kommentar

                                  • Funchaloe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2011
                                    • 511

                                    Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                    Neeeesten så en kan rope Fenerbahce sampiyon!
                                    Lay lay lay!
                                    Hvordan har Bruno vært for dere så langt denne sesongen? Vi trenger bautaen vår i form til VM.
                                    Custodes
                                    Contra o futebol moderno!

                                    Kommentar

                                    • Macho-Morten
                                      Ikke KFL-styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2687

                                      Bruno har vært et beist av en tilvekst. Lugano-takter!

                                      Kommentar

                                      • Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

                                        Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                        For to uker siden ble det skandale i Trabzon, og kampen ble avbrutt i 1. omgang på stillinga 1-0 til Fener. Standarden tidligere har vært å tilkjenne bortelaget seieren i slike tilfeller, noe man forventer også her.
                                        I går ble det klart at Trabzon - Fener ble satt til 0-3. Dermed leder vi med 10 poeng med seks runder igjen, og kan i teorien avgjøre ligaen i løpet av to runder! Dog ble det tap borte mot Galatasaray på søndag med 0-1. Et relativt tidlig rødt kort på Emre må ta mye av skylda for det.

                                        Med litt flyt, kan Fener krones til mestere på bortebane mot Besiktas. Det hadde vært storveis!

                                        Kommentar

                                        • Macho-Morten
                                          Ikke KFL-styremedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2687

                                          Aiaiaiaiaiaiaiai! Den flyten jeg nevnte i forrige innlegg har gjort sitt, da BJK spilte uavgjort og Galatasaray atter tapte. Vil ingen av dem ha denne andreplassen, kanskje?

                                          Fener fulgte "selvfølgelig" opp med solide 4-1 mot Antalyaspor i går, i en kamp der FEM førstelagsspillere var ute med suspensjon etter slaget forrige hælj. To mål av tredjevalg på venstreback, Michal Kadlec, i tillegg til et fra Caner og et fra Sow.

                                          Nå tar Fener gull om de slår Besiktas borte på søndag. Også har vi jo fri på mandag, mann!
                                          Legger ved en liten trall om hva mødrene til Besiktas skal utsettes for:

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎