Ja, vi hater fortsatt bartepakket!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #21
    Alright! Hell YEAH!
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      #22
      2-1 til Sodd United, så her bør FCK kjenne sin besøkelsestid og ta ansvar for at vi slipper et nytt år med gnagsåret RBK ute i Europa.
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #23
        Ok. Helt streit utgangspunkt. På hjemmebane kommer dem nok til å feste et fastere grep om begivenhetene. 1-0 rekker. Ståle ordner dette.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Hexaphim
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 2725

          #24
          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Ok. Helt streit utgangspunkt. På hjemmebane kommer dem nok til å feste et fastere grep om begivenhetene. 1-0 rekker. Ståle ordner dette.
          1-0 er fint. Putt gjerne seiersmålet på overtid av overtiden.
          "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

          Kommentar

          • *46*

            #25
            Trist å høre hvor mye stemmingen sank med blandt kommentatorene på Viasat 4 når Fck putta..... :mrgreen:

            Fjøra skal ha kred for dressen!

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #26
              Og for the record: Annan har karantene i Parken. Go FCK!
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • merch
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2007
                • 938

                #27
                På ca 80 spilte min hadde vel FCK ballpossesion med 60% i sin favør, og 5-6 større sjanser for scoring. Det er sterkt på Lerkendal!

                Jeg vil ikke satt noe penger på RBK-avensement etter returoppgjøret!
                lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                  Og for the record: Annan har karantene i Parken. Go FCK!


                  "- Det er urettferdig at en spiller tar med seg gule kort fra kvalifiseringskampene til playoffkampene. Jeg vil ta opp dette ved neste anledning med Uefa, sier Rosenborg-boss Nils Skutle til TV 2 Sporten."

                  Hahaha, Skutle. Det her er ikke NFF ditt jävla bröd! Urettferdig at man tar med seg gule kort fra tidligere kvalifiseringskamper?! Det er jo helt streite cup-regler. Skal det nulles ut fordi de förste kampene het "kvalifiseringskamp" og FCK-kampene heter "play-off"? Om det er slik så bör jo gule kort i förste runde av cupen nulles ut, siden det tross alt heter kvart- og semifinale senere i turneringen.

                  Kan se ut som bartene skjelver litt i buksa nå som de mister sin absolutt viktigste spiller, og FCK kun behöver 1-0 for å gå videre. Uansett Skutle; du kan ikke forvente deg at Griseklubben din skal få samme behandling av UEFA som de får av hjemlig forbund.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #29
                    Husk at dette kommer fra samme mann som tidligere har avslørt særdeles dårlige evner i utregning av avstander også. Logikk er tydeligvis ikke Skutles sterke side.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • okb
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2377

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      "- Det er urettferdig at en spiller tar med seg gule kort fra kvalifiseringskampene til playoffkampene. Jeg vil ta opp dette ved neste anledning med Uefa, sier Rosenborg-boss Nils Skutle til TV 2 Sporten."
                      Hvis jeg ikke husker helt feil:
                      Peter Werni (?) sto vel over da LSK spilte UEFA cup igjen etter at han handset mot FC Twente i 97? Han tok med seg kortet til en kamp som skulle spilles flere år seinere.

                      Noen som husker historien 100%?
                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5092

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av okb
                        Hvis jeg ikke husker helt feil:
                        Peter Werni (?) sto vel over da LSK spilte UEFA cup igjen etter at han handset mot FC Twente i 97? Han tok med seg kortet til en kamp som skulle spilles flere år seinere.

                        Noen som husker historien 100%?
                        Peter måtte vel stå over mot Glentoran i 2000, pga nevnte kort mot Twente. Hands på streken og rødt kort. Mener han sto over begge kampene mot Glentoran.
                        Last edited by McGuffy; 18.08.2010, 16:16.

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av okb
                          Hvis jeg ikke husker helt feil:
                          Peter Werni (?) sto vel over da LSK spilte UEFA cup igjen etter at han handset mot FC Twente i 97? Han tok med seg kortet til en kamp som skulle spilles flere år seinere.

                          Noen som husker historien 100%?
                          Anders Eriksen må nok også pent sone den dagen Byen skal til Europa

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av skotten
                            Anders Eriksen må nok også pent sone den dagen Byen skal til Europa
                            Haha...hvor lenge var han på banen egentlig?

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Tony
                              Haha...hvor lenge var han på banen egentlig?
                              Tror ikke det kan ha vært snakk om særlig mer enn rett inn, rett i takling og rett ut... 10 sek??? Var vel i hjemmekampen mot Glentoran i 2000.

                              Uansett tidenes korteste LSK-karriere hva aktiv spilletid angår, hvis vi ser bort fra de som aldri har fått prøve seg

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Tror ikke det kan ha vært snakk om særlig mer enn rett inn, rett i takling og rett ut... 10 sek??? Var vel i hjemmekampen mot Glentoran i 2000.

                                Uansett tidenes korteste LSK-karriere hva aktiv spilletid angår, hvis vi ser bort fra de som aldri har fått prøve seg
                                Det kan du si. Ja, jeg har et tall på rundt 35 sekunder. Lurer på om det kan være hans innhopp...hehe

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  #36
                                  Fra www.kjernen.com

                                  Hei Christian Kjellsen i Klanen og Vidar Evje i Kanarifansen!

                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13243

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                    Fra www.kjernen.com

                                    Hei Christian Kjellsen i Klanen og Vidar Evje i Kanarifansen!

                                    http://www.kjernen.com/index.php?opt...ppsop&Itemid=1
                                    Er visse ting det ikke er vits i å kaste bort tid på. Meningene til Kjernen er en av dem. At de har brukt en trøndersk arbeidsdag på å utforme et svar er iallefall et bevis på at kritikken traff rett i ringen.

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #38
                                      Akkurat her synes jeg kjernen treffer spikeren. Det er da naturlig at de klubbene som vinner mest, vil forsøke å fortsette å gjøre dette. Rbk forsøkte å kjøpe seg til trofeer ved å bruke penger de vant/fikk igjennom deltakelse i Champions League. vif/brann kjøpte seg til gull ved å bruke penger til onkel, vi forsøkte å kjøpe oss til suksess ved å bruke pengene til vår rike onkel. Når det er sagt så hater jeg rosenborg..
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Akkurat her synes jeg kjernen treffer spikeren. Det er da naturlig at de klubbene som vinner mest, vil forsøke å fortsette å gjøre dette. Rbk forsøkte å kjøpe seg til trofeer ved å bruke penger de vant/fikk igjennom deltakelse i Champions League. vif/brann kjøpte seg til gull ved å bruke penger til onkel, vi forsøkte å kjøpe oss til suksess ved å bruke pengene til vår rike onkel. Når det er sagt så hater jeg rosenborg..
                                        Greit nok det, men her lar du deg avlede av Kjernens forsøk på å spore av tema. Spørsmålet var om trøndersuksess er til gavn eller ugavn for Tippeligaen som helhet. Om trøndra kaller det misunnelse eller ei, interesserer meg midt på ryggen. Det er tragedie både for oss og resten av den norske fotballen om de kommer med i Champions League.

                                        Så kan det jo tenkes at "lokomotivet" fra Trondheim har "tvunget" en del andre klubber på dette rik onkel-sporet. Husker Adresseavisa satt på sin høye hest før 2004-sesongen og kritiserte LSK for utstrakt bruk av utlendinger, hva sier du i dag Kjetil Kroksæther???

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av skotten
                                          Greit nok det, men her lar du deg avlede av Kjernens forsøk på å spore av tema. Spørsmålet var om trøndersuksess er til gavn eller ugavn for Tippeligaen som helhet. Om trøndra kaller det misunnelse eller ei, interesserer meg midt på ryggen. Det er tragedie både for oss og resten av den norske fotballen om de kommer med i Champions League.

                                          Så kan det jo tenkes at "lokomotivet" fra Trondheim har "tvunget" en del andre klubber på dette rik onkel-sporet. Husker Adresseavisa satt på sin høye hest før 2004-sesongen og kritiserte LSK for utstrakt bruk av utlendinger, hva sier du i dag Kjetil Kroksæther???
                                          Jeg lar meg bevisst avlede. Jeg kom med en kommentar til det utspillet fra kjernen, ikke til om rbk sin suksess er bra eller dårlig for tippeligaen.

                                          rbk sin suksess kommer som følge av sportslige resultater (desverre). at rbk styrker sin posisjon er ikke noe jeg ønsker. men sånn er nå en gang fotballen. Hva er alternativet? Skal vi melde oss ut av europa? Skal vi la europacupplassene gå på rundgang? Skal vi la ligaen eie rettighetene til spillerene som i MLS og gjøre tippeligaen om til verdens kjedeligste liga? rbk er en gigant i norsk fotball, samme som de 4 store i england, bayern munchen i tyskland, real madrid og barca i spania. Sånn er det i i næringslivet også, de store firmaene kjøper opp andre firmaer for å styrke sine markedsandeler. I alle idretter har man de store og de små. tviler på at man har noe å vinne på at alle er like gode. Hadde det vært lsk som hadde vært i rbk sin posisjon så hadde vi gjort det samme. har man blitt best så hadde man gjort det som var mulig for å bli der. Jeg hadde digga om vi var i rbk sin posisjon. rbk har kjempa om å komme ut i champions league stort sett hvert år i rundt 15 år nå. Det er klart de styrker stallen sin for å komme seg ut i europa, skal de være snille og legge europacup ambisjonene på ett ikke eksisterende nivå for å gjøre tippeligaen mest mulig "rettferdig"?

                                          Hele denne debatten dreier seg om jantelov og sjalusi virker det som.
                                          Jeg unner på ingen måte bartepakket suksess og hadde helst sett dem spille oppgjør mot lyn neste år. Men nå er det slik at rosenborg var dyktige når de først fikk muligheten til å komme med i europa. Mange norske lag har hatt muligheten til å hente inn store beløp i europa men ikke grepet muligheten. (vi hadde muligheten til CL i 02, vi dreit oss ut mot Kaerjeng).
                                          Brann, vif og til dels oss har hatt muligheten til å bygge opp stabilt gode lag ved hjelp av rike onkler, men har ikke takla det og sitte med mye penger mellom henda- Vif er vel det eneste av disse lagene som har klart å stabilisere seg sånn nogenlunde blandt topplagene. Dette er ikke rbk sin feil at det sitter veldig mange udyktig ledere rundt omkring i landets klubbhus. Fotballen drives fortsatt som en forening mange steder, men nå er fotballen en storindustri. Klubbene driver millionbutikk og da nytter det ikke å ha gamle helter som styrer, da må det inn kompetente folk fra næringslivet som kan styre butikken. Dermed så kan man kanskje få lagt forutsetningene bedre til rette for sportslig suksess.

                                          Hva mener du forresten rbk skal gjøre med europacupkronene? Gi dem bort? Brenne dem? bare la dem stå på bok for hvis de bruker dem kan dem risikere og bli bedre. Naivt... rike onkler hadde før eller siden kommet til norge også uavhengig av om rosenborg hadde hatt cash eller ikke, naivt å tro noe annet.

                                          Nok en gang, jeg hater rosenborg, jeg hater trøndelag og jeg hater trøndere.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎