"Fairplay"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fjeller'n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 905

    "Fairplay"

    Kortstatistikk lag for lag:



    vs.

    Fairplay-rankingen fra NFF:




    Fantastisk lesning. Skjønner godt at NFF vil holde kortene tett til brystet når det gjelder kriteriene og oppnåelsen av de.
    Last edited by Fjeller'n; 09.11.2010, 17:43.
    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #2
    Var den så ille da?

    For min del er det først og fremst X antall Annan-episoder som bør straffes knallhardt. Spesielt når hovedtrener (Eggen) etter kampen ikke viser et snever av ydmykhet og minner oss om at Annan er mørkhudet. Et latterlig utsagn.

    I fjor fikk Odd Grenland tildelt fairplay-prisen. Det til tross for hendelsen med Kovacs/Opdal, men verst av alt epsioden med Kenneth Dokken. En skandale.

    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      #3
      Det jeg reagerer mest på er at vi havner 3.sist, men er langt fra så ille på kortstatistikken.

      Hva er grunnen til at vi havner så langt nede da?
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • *46*

        #4
        Opprinnelig skrevet av fuglinho
        det jeg reagerer mest på er at vi havner 3.sist, men er langt fra så ille på kortstatistikken.

        Hva er grunnen til at vi havner så langt nede da?
        nøff

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #5
          LKE var jo så usportselig at han fikk rødt kort mot Hønefoss. Ikke for hands, men for å kjfte på dommeren. Slik oppførsel tolereres ikke av makteliten hos nff. Man skal takke og bukke for at dommeren gidder å ta seg bryet med å dukket opp i det hele tatt og feire han for avgjørelser han tar.

          Derfor havner vi langt ned.

          Kommentar

          • Fjeller'n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 905

            #6
            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            Derfor havner vi langt ned.
            Jeg reagerer mere på at VIF kommer så godt ut av det enn f.eks ODD.
            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              #7
              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
              Det jeg reagerer mest på er at vi havner 3.sist, men er langt fra så ille på kortstatistikken.

              Hva er grunnen til at vi havner så langt nede da?
              Det er en kampdelegat på hver kamp som gir poeng etter hvor underholdende han synes hvert lag opptrer, i tillegg til oppførselen til spillere og trener.

              Kommentar

              • *46*

                #8
                Opprinnelig skrevet av Totti21
                Det er en kampdelegat på hver kamp som gir poeng etter hvor underholdende han synes hvert lag opptrer, i tillegg til oppførselen til spillere og trener.
                Tror tilskuerenes oppførsel også teller - hvis jeg ikke tar feil.

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Det er en kampdelegat på hver kamp som gir poeng etter hvor underholdende han synes hvert lag opptrer, i tillegg til oppførselen til spillere og trener.
                  Er det lite fair play å spille lite underholdende?
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                    Er det lite fair play å spille lite underholdende?
                    ... og hvorfor er supportere innblandet i kriteriene?
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #11
                      Latterlig liste dette her. Navnet "fair play"-tabell blir helt feil med så mange urelevante kriterier og subjektive bedømmelser. Overhodet ingen rot til virkeligheten, og overhodet ikke tilfeldig at topplagene ligger øverst, nettopp fordi de har vunnet mest og gitt flest "positive" opplevelser, følgelig også blant publikum. Maling i ansiktet og klovnehatter teller sikkert positivt. Blir man utsatt for dårlige dommere og piper og synger ord med f i, eller viser engasjement som blussing, blir det tatt i negativ retning. Med så mange triste dommeravgjørelser er man dømt til å få en plass nesten nederst, paradoksalt nok når det er NFF som er unfair i denne sammenhengen. Når Odd i fjor vant denne prisen, burde det vært nok for lenge siden og noen tatt grep. Et hån mot ordet fair play at lag sendes ut i Europa på bakgrunn av en så virkeligshetsfjern liste.

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5914

                        #12
                        Kriteriene blir så subjektive at hele rangeringen er fullstendig meningsløs. Mye rom for synsing her, gitt:



                        Edit: Jeg vil f..en ikke ha noen Fair Play-plass. Piper du på Skjerven, blir laget trukket i poeng:

                        Publikumsopptreden

                        Publikum er å betrakte som en viktig og ”levende” del av en fotballkamp. Tilhengernes støtte kan medvirke til et lags suksess. Det er ikke forventet at publikum skal være stille under kampen. Oppmuntring av lagene ved roping, sang etc. kan ha en positiv innvirkning på atmosfæren i overensstemmelse med Fair Play.

                        Det er imidlertid forventet at publikum respekterer motstanderne og dommerne. De bør verdsette motstandernes prestasjoner, selv om de skulle framstå som vinnere. De må på ingen måte true eller skremme motstandere, dommere eller motstandernes supportere.

                        5 poeng skal ikke gis med mindre disse betingelsene er tilfredsstilt, spesielt med hensyn til å lage en positiv atmosfære.

                        Dette punktet blir kun å anvende når et registrerbart antall tilhengere av lagene er tilstede. Hvis antall tilhengere til ett av lagene er meget lite eller ikke registrerbart, skal strek (-) settes på dette punktet.
                        Last edited by Stray Cat; 09.11.2010, 23:54.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #13
                          Det her er no piss. Jeg vil ikke ha en bra rating her, og jeg driter i om ligaens beste forsvarsspiller ikke engang blir nominert til kniksenprisen. Hvem faen er Kniksen egentlig? Det her er bare rävsleiking og politikk. Fuck that shit! Når Fugla igjen vinner serien skal sesongen fortone seg som en helvetes tur gjennom landet der vi viser rävva til alt og alle på vår vei og er totalt uspiselig for alle andre enn de som elsker LSK.
                          Dommere kommer forgjeves til å forsöke dömme oss bort, andre supportere vil hate oss og NFF vil i samråd med norsk sportspresse fortsette å stemple oss som den store stygge ulven og kjipe oss der de ser muligheten. Alt forgjeves. Vi kommer likefullt til å glise ondskapsfullt og nyte av all negativ oppmerksomhet.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • rælingen kanaris
                            Kaptein Reketråler
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 1445

                            #14
                            Det er da deilig å bli hata
                            Custodes
                            I med og motgang

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13271

                              #15
                              Tipper vi fikk minus 100.000 poeng da NFF så tifoen med prostataeksaminasjonen av boblegåsa.

                              Et fin formulering i Nff's begrunnelsesskriv er uttrykket "fremstå som vinnere". Tilsynelatende bare hjelpeløs norsk fra inkompetansens høyborg på Ullevål, men jeg føler det ligger noe å ta med seg her: Det er i sannhet det å "fremstå som vinnere" våre motstandere har gjort etter at mannen med fløyta har kneet oss i skrotum.

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #16
                                Alle andre kriterier enn kortstatistikken er her verdiløs. Og med den forutinntatte dommerbølingen vi har her til lands, så er selv kortstatistikken et for dårlig grunnlag til å lage noen fairplay-tabell.
                                Gjenstår da kun synsing.

                                Slik kriteriene er idag, blir vinneren det laget som NFFs folk liker best. Det er vel lite tvil om at det laget som favoriseres, er "fyrtårnet" RBK. Norsk fotballs "stolthet", "hele norges RBK" osv osv.
                                Gullkalven som hele det etablerte fotball-Norge danser rundt i knestående. Laget som får alt slik det vil, og som NFF ikke tør å gjøre noe imot, uansett hvor bedritent det oppfører seg. Ref. episoden med Annan/Eggen under seriefinalen senest f.eks. Alene den episoden, men fingern opp i rassen, beføling av genitalia, hersketeknikker og en grunnløs rasismeanklagelse, burde diskvalifisere denne komplette dritklubben fra alt som heter fairplay-priser. For ikke å snakke om da de betalte penger til sine egne leger for å beskytte og sykemelde den elendige skuespilleren Pelu.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #17
                                  Jeg sendte denne mailen til Yngve Haavik i NFF for en måneds tid siden, og i mellomtiden har også ting forandret seg ift at flere lag har passert RBK i antall målsjanser som faktisk er en av kriteriene for denne prisen (Utrolig nok!!):

                                  Hei,

                                  Jeg har bare ett spørsmål om hvordan dere har klart å regne dere frem til at RBK topper denne kåringen igjen??

                                  Jeg ser riktignok at de ligger godt an ift antall gule kort, og midt på treet ift det ene røde kortet de har fått i år, men de har til gjengjeld vært involvert i veldig mange episoder som strider i mot deres kriterier.

                                  POSITIVT SPILL:
                                  Har vel egentlig RBK spillt så veldig positiv fotball denne sesongen? De har veldig mange ettmålsseiere av den heldige sorten og har spesiellt i Hamren sin periode vært ekstremt kyniske i spillestilen sin. Start, vif, Godset og kanskje spesiellt FKH er lag som viser en helt annen offensiv vilje enn RBK om dagen. I tillegg har de jo spesiellt en spiller som har vært involvert i uttallige episoder angående punktet uærlig spill, filming og overdrivelser i Anthony Annan. Ift punktet om antall målsjanser ligger de iht
                                  vg sin statistikk på en andre plass langt bak vif, og hårfint foran lag som Brann, Stabæk, FKH og LSK. De har også scoret færre mål enn vif, og har ett offensivt og underholdende lag som Start rett bak seg.

                                  Jeg kan ikke se annet enn at spesiellt FKH, vif og Start alle bør vurderes foran RBK på dette området her.

                                  RESPEKT/OPPFØRSEL OVERFOR MOTSTANDER
                                  Ingen kommentar verken positivt eller negativt til sammenligning med andre lag. Jeg føler TL spillere generellt sett respekterer dette punktet.

                                  RESPEKT/OPPFØRSEL OVERFOR DOMMER
                                  Steffen Iversen er vel kanskje den spilleren i hele tippeligaen som bruker mest tid på dommeren. Han ble jo også godt kjent da kameraet filmet han når han rev i stykker sin egen drakt, for så å løpe bort til dommeren og skylde på Frode Kippe for ett par år siden. Han slapp unna med komiprisen, men burde kanskje fått en utestengelse for meget usportslig oppførsel.
                                  Jeg synes ett lag som FKH igjen har utmerket seg spesiellt på dette punktet.

                                  LEDERE/TRENERENS OPPFØRSEL
                                  Epsioden på Lerkendal mellom Nils Arne Eggen og Martin Andresen burde jo alene kvalilfisere til bunnplass på dette punktet her. Generellt har NAE sitt comeback for RBK blir bedre husket for hans oppførsel i media, fremfor RBK sitt spill. Igjen synes jeg FKH scorer meget høyt, og har en trener som både er åpen mot kamera, viser respekt for motstandere og alltid virker positiv i media.

                                  PUBLIKUMSOPPTREDEN
                                  Her er RBK kanskje blant bunnlagene i Tippeligaen. Både ift stemning på tribunene, og ikke minst deres hyppige bruk av Pyroteknisk materiale. (Senest i helgen mot Høenfoss.)
                                  Klanen og Kanarifansen er i en særklasse stemingsmessig, men har jo pga sin enorme medlemsmasse også tiltrukket seg noen uromomenter som får i overkant mye medieoppmerksomhet.

                                  Det er jo uansett ett enormt problem at Fair play prisen, og den viktige europacup plassen skal deles ut på subjektive meninger rundt dette, fremfor noe mer målbart for klubbene. Men i dette tilfellet finnes det faktisk mange statistikker og TV bilder som kan dokumentere at om RBK får denne prisen i år, så vil det være ett hån mot alt som heter Fair Play.

                                  Det naturlige vinnerlaget er utvilsomt FKH

                                  mvh

                                  Kenneth Laumb (Lillestrøm supporter og fotballvenn)


                                  Jeg fikk da dette svaret tilbake:
                                  Hei

                                  Det er kampdelegaten som vurderer ut i fra sett av kriterier http://www.fotball.no/nff/Fair-Play/Fair-Play-i-toppfotballen/

                                  Som du ser, så er det foreløpig jevnt, ingenting er ennå avgjort: http://www.fotball.no/nff/Fair-Play/2010/RBK-topper-Fair-Play-konkurransen/

                                  Jeg kan ikke kommentere jobben som de enkelte kampdelegatene gjør på dette området.

                                  Men du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å fremme din synspunkter.

                                  Takk for mail!

                                  Mvh


                                  Yngve Haavik
                                  Nettredaktør/informasjonsrådgiver
                                  +47 92 48 21 47
                                  yngve.haavik@fotball.no

                                  Norges Fotballforbund (NFF)
                                  www.fotball.no


                                  Som jeg sier i mailen til NFF, så er det faktisk helt utrolig at en så viktig økonomisk og sportslig turneringsplass skal deles ut på bakgrunn av enkeltpersoners synspunkter. Drillo synes f.eks at Chelsea spiller langt mer underholdende fotball enn Barcelona, men det betyr ikke at det er en sannhet alikevell.
                                  Hvordan bedømmer de respekt/oppførsel overfor motstanderen fra tribuneplass?
                                  Hva er god publikumsopptreden?

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #18
                                    Dersom negative ytringer fra publikum mot dommeren skal gi utslag i negativ retning, så er det ikke så veldig rart at LSK ligger nederst. Det er ingen andre klubber som har like mange og store grunner til å komme med mishagsytringer mot dommerne.

                                    Og så lenge det nevnte kriteriet blir stående, gir jeg en flat f*** i hele prisen; den er irrelevant.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Apropos fair-play, eller manglende sådan:

                                      Den eldrende juksemaker og elendige skuespiller Daniel Nannskog har lagt opp.
                                      Noen scoringer ble det jo på han, men jeg kommer til å huske han aller mest for sin notoriske usportslighet og tapende vesen. Hans manglende evne til å holde seg på beina, men nokså imponerende evne til la kjeftesmella gå mot alt som kryper og går i sort. Holdt rasshølet noengang det jævla paihølet sitt lukket? Neppe. Skravla gikk på halvdansk i ett kjør, og det var bare idioti og faenskap som kom ut.

                                      En kokoss mindre i norsk fotball. Martine Andresen er også ute. Herlig.
                                      Går det an å håpe på en "kinderegg", nemlig at en tredje komplett kokoss, Anthony Annan snart også kan se å komme seg tilbake dit peppern gror? Fortrinnsvis som Bosman. Ville ikke det vært en gledens dag???
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Martin83
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2007
                                        • 794

                                        #20
                                        Dette byr meg egentlig helt jævlig midt i mot, men Hoseth viser faktisk noen gode holdninger i forhold til målet Haugesund fikk i går.

                                        Opprinnelig skrevet av Magne Hoseth
                                        - Jeg snakket med linjemannen, og han unnskylder seg hvis han har gjort en feil. Det må vi bare godta, det er sånt som skjer. Jeg sa «vær 100 prosent sikker neste gang, så er dette helt i orden». Alle gjør feil, sa Hoseth til TV 2.


                                        Jeg er forøvrig enig hans synspunkter i forhold til videodømming.

                                        Opprinnelig skrevet av Magne Hoseth
                                        - Jeg synes det er litt av sjarmen, at det blir gjort sånne feil. Videodømming blir veldig oppstykket, for meg er det ikke veien å gå. Jeg er usikker på dette med målkamera.
                                        (...)
                                        - Det er holding, handssituasjoner og masse annet som skjer innenfor 16-meteren. Alt skal ikke være prikkfritt. Vi gjør feil, og må tåle at dommerne også gjør det. Jeg synes ikke det skal være videodømming i norsk fotball. Om FIFA og UEFA legger seg på en annen linje etter hvert, får vi heller godta det, sier Hoseth.
                                        Sånn. Nå kan jeg «hate» Hoseth igjen

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎