"Fairplay"

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #21
    Denne fair play konkurransen stinker fortsatt. NFF har oppdaget "feil" på forrige ranking. Nå er tabellen "riktig". Skulle ikke forbause meg at tabellen er ordnet slik at "rett" lag får rett til europacupplass dersom vi får den plassen.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #22
      Tabellene er jo laget etter totalt subjektive kriterier som er attpåtil er bedømt av en eller annen løk fra NFF. Er klart at når et kriterie som "positivt spill" teller like mye som antall kort så er dette hinsides dustete.

      Er rett og slett skremmende å se det absolutte intellektuelle bunnivået NFF befinner seg på.

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        #23
        "Noen lag har fått endret sin plassering mange plasser siden offentliggjøringen av status i Fair play-tabellen i august."

        ALLE lagene, unntatt Rosenborg og Fredrikstad, har fått endret sin plassering. Det er en helt annen tabell nå.
        Stabæk har gått fra andre plass til tredje siste. Fortjent nok, men det må ha blitt lagt inn mer enn "enkelte feil verdier".

        Latterlig - som konkurransen alltid har vært.
        Det hjelper ikke å ha faste kriterier å gi poeng etter når det er hemmelig hvilke poeng som blir gitt.

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2506

          #24
          Pur løgn fra leder i konkurranseavdelingen i Norges Fotballforbund, Nils Fisketjønn:
          (VG Nett) Avtroppende TIL-trener Per-Mathias Høgmo (53) er glad for at Tromsø ser ut til å få spille i Europa neste sesong, men stiller spørsmål ved reglene i fair play-kåringen.


          "Det er delvis subjektivt, men dette er over mange kamper og resultatet til slutt blir nok riktig. Vi har heller aldri fått kritikk for måten dette gjøres på, sier Fisketjønn."

          Litt høyere opp i denne tråden siterer Totti21 mailen han sendte til nettredaktøren/informasjonsrådgiveren i NFF, og fikk svar på:
          Opprinnelig skrevet av Totti21
          Det er jo uansett ett enormt problem at Fair play prisen, og den viktige europacup plassen skal deles ut på subjektive meninger rundt dette, fremfor noe mer målbart for klubbene.
          Dette er er kritikk av måten det gjøres på, Fisketjønn, og det er to år siden dere fikk den.

          Kommentar

          • Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5914

            #25
            Måtte vi aldri komme høyere enn midten på denne lista, før kriteriene og poengfordelingen blir etterettelig.

            Her skal ingen terge på seg dommere, motspiller eller bortepublikum. Sportslig opptreden er viktig. Men en aldri så liten fotballskandale i forbindelse med spillerkjøp med varetektsfengsling av klubbansatte gir ingen uttelling. Det er fair play, det.

            Da forbeholder jeg meg retten til å skrike "Dommerjævel" til en utgave som har gjort seg fortjent til æren og skal glede meg over LSK i Europa når fugla har fortjent det, ikke sleika seg til en "Snill gutt"-plass.
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

            Kommentar

            • Trüm
              Medlem
              Møteplager
              • Apr 2011
              • 74

              #26
              Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


              Odd Grenland trodde de kjempet om å vinne årets fair play-pris i norsk fotball.
              Overraskelsen var stor da klubben falt fra 1.- til 7.-plass i løpet av høstsesongen.



              MB Mutiny Soccer - Dum Spiro Spero

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #27
                Hva som er positivt spill finnes det retningslinjer for... Jadda:

                Maksimum 10 poeng
                Minimum 1 poeng
                Formålet med dette punktet er å belønne positivt spill som er attraktivt for publikum. I vurderingen av positivt spill bør følgende kriterier tas hensyn til:
                Positive aspekter:
                - offensiv framfor defensiv taktikk
                - hurtighet/tempo i kampen
                - bestrebe effektiv spilletid, f.eks. å få ballen hurtig i spill, selv om laget leder kampen
                - fortsette streben etter å score mål, selv om ønsket resultat allerede er oppnådd (f.eks. uavgjort på bortebane, nødvendig målscore for å oppnå kvalifisering etc.
                Negative aspekter:
                - Forsøk på å sette ned tempo i kampen
                - uthaling av tid
                - taktikk basert på uærlig spill
                - filming, overdrivelser etc.
                Generelt kan en si at et godt hjelpemiddel til å vurdere positivt spill er antall scoringssjanser skapt og antall mål som scores.
                Det er vel innlysende hvordan dette skal vurderes, tenker jeg.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • *46*

                  #28
                  Merker meg at taktiske disponeringer som tempo i kampen er med i belønningssystem av Fair Play. En forbanna vits! Taktiske disponeringer skal ikke være en del av Fair Play. Det å sette ned tempo eller øke det, kan eller skal ikke vurderes i henhold til Fair Play er min mening!

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    #29
                    Slike "fairplay"-rankinger tar jeg ca like seriøst som tester av juleøl der 5 personer kjører en vitenskapelig test av 30 ulike sorter, hvorav alle er kjøpt på polet.

                    Vi starta kvelden vår med et skjema som skulle vurdere farge, aroma, fylde, smak, skum osv. fra en skala på 1-5, fortsatte via vurdering på om den egner seg på fårespill eller ikke, foretrekkes til fotballmatch eller middag, og endte opp med kategoriene 'jævla digg!', 'æsj' og 'funker ok til fårs'.

                    Slik jeg leser rankingen til NFF så er nok denne tabellen et fast innslag på årets julebord på lik linje med 'herrenes tale' og 'Kniksen-prisen'.

                    Jeg tror forresten vår metode hadde langt sterkere vitenskapelig forankring da minst en av deltakerne våre hevdet å ha deltatt på forelesninger i emnet "kvalitativ og kvantitativ metode".
                    Last edited by holmiz; 04.12.2012, 18:34. Begrunnelse: Ctrl+C var vist ikke lik Ctrl+V
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #30
                      Mener jeg har lagd en "drittsekker i fotballen"-tråd men finner den ikke. Flytt hvis den finnes. Uansett er Tommy Høiland i foppal: http://www.vgtv.no/#!/video/63153/fo...tommy-høiland

                      Ironisk nok med Hulsker
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        #31
                        "Til Cmore før kampstart fortalte Ole Gunnar Solskjær at dette skyldes en «gentlemans agreement » mellom klubbene, mens Torgeir Bjarmann nektet for at en slik avtale finnes. ".

                        Ganske dumt å gå ut i media å si du har gått inn på en ulovlig avtale... Er vel uansett de som vil få støyten iom at det er de ikke tok han med mens vi ikke har gjort noe?
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #32
                          Kjetil Siem uttalte tydeligvis at slike avtaler er OK, så lenge de ikke kontraktsfestes.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • plantemiddel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2012
                            • 802

                            #33
                            For en latterlig uttalse av Siem. En avtale trenger ikke å være kontraktsfestet for å være bindende. Enten er det ulovlig med slike avtaler eller så er det ikke.

                            Kommentar

                            • OlaG
                              Oversetterdrone
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 898

                              #34
                              Det er forskjell på å bli enige om noe som "gentlemen" (etisk forpliktende, men ikke noe mer enn det) og på å kontraktsfeste noe (juridisk bindende). Ser ikke helt hvorfor dette skulle være kontroversielt.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13272

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av OlaG
                                Det er forskjell på å bli enige om noe som "gentlemen" (etisk forpliktende, men ikke noe mer enn det) og på å kontraktsfeste noe (juridisk bindende).
                                Nei. Her er det inngått en muntlig avtale i strid med NFFs regler - dette er helt klart en avtale, uansett om du kaller det en "agreement" eller wtf og like bindende som en skriftlig kontrakt.

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Kjetil Siem uttalte tydeligvis at slike avtaler er OK, så lenge de ikke kontraktsfestes.
                                Sier det meste om den mannens moral og kompetanse. Har antagelig rompa full av bestikkelser etter sør-afrika.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #36
                                  Bjarmann sa vel at det ikke var inngått noen avtale - hverken muntlig eller skriftlig.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    #37
                                    Spiller uansett ingen rolle lenger, generalsekretæren i NFF har sagt at egne lover ikke er viktige.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Spiller uansett ingen rolle lenger, generalsekretæren i NFF har sagt at egne lover ikke er viktige.
                                      Hva generalsekretæren sier, bryr jeg meg lite om - så lenge klubben holder seg på rett side av loven. Siem har lenge vært en vits.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3399

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Hva generalsekretæren sier, bryr jeg meg lite om - så lenge klubben holder seg på rett side av loven. Siem har lenge vært en vits.
                                        Har han noen gang vært noe annet?
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Har han noen gang vært noe annet?
                                          Skussmålene hans har jo vært de aller beste, jobben han gjorde i Sør-Afrika er det jo fullt av lovord om. Men så kom han tilbake til Norge og systemet her og virker slapp og helt uengasjert, en gedigen skuffelse har han vært.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎