Tour de France 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7039

    #81
    Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
    Jeg håper for guds skyld at dette ikke skjer. Han har potensiale til å bli fjerdemann og første ikke-belgier til å vinne alle fem monumentene og bør ha dette som sitt mål i tillegg til å vinne VM og etappeseire i touren. Mye bedre enn å kaste bort et helt vanvittig talent på å prøve på en topp 10 plassering i touren. En sammenlagt-satsing bør først skje etter at disse andre målene er oppnådd.
    Jo jo, ingen syns vel at han bør peile seg inn på treukersrittene så tidlig i karrieren, men han har utvilsomt POTENSIALET til å bli en sammenlagtkandidat!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Ted Nugent
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 851

      #82
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Jo jo, ingen syns vel at han bør peile seg inn på treukersrittene så tidlig i karrieren, men han har utvilsomt POTENSIALET til å bli en sammenlagtkandidat!
      Muligens, men tviler litt for å være ærlig. Da må han være helt rå til å klatre i de aller høyeste fjellene og der er han ikke. De fleste som vinner et treukersritt har gjerne vist en del i disse fjellene allerede når de er på Edvalds alder. Ritt som Paris-Nice og Tirreno-Adriatico bør være mulig for han å vinne om ikke altfor lenge såfremt ruten har en relativt lang tempo og ikke for mye høye fjell. Tony Martin vant jo Paris-Nice i år og ble klatret fra av Edvald på tirsdag.

      Treukersritt er en annen greie igjen, da må han ned en god del i vekt uten å miste for mye kraft og om dette går vet man vel ikke før man prøver. Jeg tror vel heller ikke dette er noe han har så veldig lyst til selv med det første. Derfor syns jeg det er dumt at Dag-Otto og andre hausser opp dette med sammenlagtplassering når han har potensiale til å vinne en haug med klassikere. Som sagt tror jeg det er realistisk at han kan vinne alle monumentene ila noen år, klarer han dette er han en legende og det vil være mye større enn en bra sammenlagtplassering i touren.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        #83
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Nå har min favoritt, Cadel Evans, sjansen! Holder han bra unna for Schleck x 2 i morra bør han klare å hente inn forspranget på tempoetappen.
        Det Evans gjorde i går var vanvittig imponerende. Ikke noe rykk, bare en fartsøkning som gradvis drepte de 40 andre som ikke gadd/orket å bidra. Håper så sinnsykt at han vinner.

        Hyllingen av Voeckler på TV 2 skjønner jeg lite av. Har samme taktikken som italienske langrennsløpere: heng på så lenge det går uten å dra selv. Eneste grunnen til at han har ledertrøya er at han (og to andre) var de eneste i feltet som ga blanke f... i at konkurrentene hadde vært utsatt for tildels alvorlige ulykker. Null respekt.
        Knurr...

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          #84
          Sykt spennende!!! Contador trøkka til i 1. fjell. Dette blir en spennende etappe både mtp totalseieren og hvem som kan bli disket for å¨ryke på tidslimiten. For å sitere verdens største løk (eventuelt en skikkelig morroklump hvis hu bare kødder): Følg med!
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7039

            #85
            Føles helt meningsløst å snakke sykkel nå, men tross alt: Cadel Evans' fantastiske kjør i dag gjør ham til den klare favoritten, dersom han gjennomfører en tempoetappe på nivå i morra. Deilig å se, det er vel ingen jeg mer unner seier enn den mannen.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              #86
              Godt å få tankene på andre ting i dag. Edvald leder etter 15 km og Cancellara har passert. Kan han ta en ny pallplass?

              Edit: langt bak nå
              Last edited by Kjell.T.Ring; 23.07.2011, 13:48.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • lillestroom
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1020

                #87
                Hvor kan jeg se på tour de france?

                Kommentar

                • Scorpio
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 411

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av lillestroom
                  Hvor kan jeg se på tour de france?
                  Tv2 Zebra
                  Eurosport

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #89
                    Gratulerer Evans med en meget fortjent seier!
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7039

                      #90
                      Føler at all entusiasme for alt som heter sport er totalt borte, men det er tilfredsstillende å se at Cadel Evans endelig fikk sammenlagtseieren han har fortjent så veldig.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #91
                        En ting vi nordmenn som regel ikke bryr oss så veldig om, men som er verdt å få med seg: Garmin Cervelo vant lagkonkurransen, med Hushovd som en meget viktig bidragsyter til det takket være de to etappene han vant med god margin ned til de andre lagene.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • MartinRE
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2008
                          • 738

                          #92
                          Var ett minutts stillhet idag pga det som skjedde i Oslo og på Utøya. Veldig bra, viser at hele verden bryr seg.
                          "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎