Zidane-episoden (igjen)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • pal
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 422

    Zidane-episoden (igjen)

    Nå skal man ikke stole blindt på tabloidavisene, og denne saken har veldig mange sider. Men etter å ha lest denne artikkelen og i tillegg tenkt tilbake på etterspillet etter Zidane-episoden i VM-finalen, så klarer jeg ikke dy meg fra å kommentere dette igjen.

    Jeg synes det er helt utrolig hvor billig Zidane har sluppet fra denne episoden, og hvor mye tyn Materazzi har fått etter det som skjedde. Selvfølgelig skal man ha stor respekt for en av verdens beste spillere gjennom tidene, men han bør ikke behandles på noen annen måte enn andre personer. Det faktum at Zidane faktisk skallet en mann rett ned under en kamp har druknet i spekulasjoner om hva Materazzi sa før det smalt. Sistnevnt har vel innrømmet at han kom med ufine kommentarer om Zidanes søster, men dette er jo ikke akkurat uvanlig eller skandaløst i sør-europeiske land.

    Hvis det nå stemmer at Zidane ikke ønsker noe forsoningsmøte etter hendelsen, så synes jeg han har tapt ansikt fullstendig. Det var faktisk Zidane som brukte vold. Han bør være glad for at Materazzi ønsker å skvære opp.

    Det inntrykket mange sitter igjen med er at det er Materazzi som er skurken her, og det mener jeg blir helt feil.
    hilsen pål
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    #2
    Zidane er en simpel voldsmann. Ikke noe å si på det. Han må føle seg bitter over at han selv valgte å avslutte fotballkarrieren sin som en æreløs hund. Ingen respekt fra meg.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • okb
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2377

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Zidane er en simpel voldsmann. Ikke noe å si på det. Han må føle seg bitter over at han selv valgte å avslutte fotballkarrieren sin som en æreløs hund. Ingen respekt fra meg.
      Fantastisk måte å fortelle at du ikke liker Zidane, trigz.

      .. men jeg har et lite forslag til deg. Kall han heller for en vantro æresløs hund. Da høres du mye mer ut som komiske-Ali ;-)

      -okb!
      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Zidane er en simpel voldsmann. Ikke noe å si på det. Han må føle seg bitter over at han selv valgte å avslutte fotballkarrieren sin som en æreløs hund. Ingen respekt fra meg.
        Mener du at du heller ikke har respekt for Wayne Rooney, Eric Cantona, Roy Keane, John Carew, Frode Kippe, Olivier Occean og alle andre fotballspellere som har utøvd vold i forbindelse med fotball uavhengig av lagtilhørighet også da eller?

        Ps: Er delvis enig med deg
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • pal
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 422

          #5
          Opprinnelig skrevet av trigz
          Zidane er en simpel voldsmann. Ikke noe å si på det. Han må føle seg bitter over at han selv valgte å avslutte fotballkarrieren sin som en æreløs hund. Ingen respekt fra meg.
          Det var ikke det jeg mente, bare så det er sagt. Jeg har respekt for fyren, men mener han burde være såpass fair at han kommer Materazzi i møte, i stedet for å unnvike den andre parten. Kritikken min retter seg forøvrig mer mot medias håndtering av saken, der Materazzi ble beskrevet som den store stygge ulven, mens Zidanes oppførsel i stor grad ble dysset ned.
          hilsen pål

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #6
            Zidane er stor, ingen tivl om det. Han er den desidert beste spilleren jeg har opplevd på tv. Synd han avslutta karrieren sin med denne episoden. Men jeg vil alltid huske han for det spillet han leverte.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              #7
              Dette var det beste Zidane noen gang gjorde på en fotball bane. Synd han ikke sparket ***ken midt mellom beina og knuste trynet på den værste hat spilleren på denne jord. Mate. slipper unna jævla mye stygge ting... Sjekk denne linken: http://www.metacafe.com/watch/185253/foul_master/

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #8
                må ikke glemme den han hadde i champions league for inter mot villareal når han satte albuen rett i øye på Sorin
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7048

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                  Dette var det beste Zidane noen gang gjorde på en fotball bane. Synd han ikke sparket ***ken midt mellom beina og knuste trynet på den værste hat spilleren på denne jord.
                  Gratulerer, du er ukas dust...
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

                    #10
                    at zidane sin karriere som genial fotballspiller skal glemmes for en gang han mistet hodet, mens verdens styggeste fotballspiller skal få sympati, er for meg en gåte... Ja, idiotisk av Zidane i den kampen, men noen stygg spiller var han jo ikke. Det er Materazzi med sin generelle spillestil; juks og stygt spill. oj, det gjelder visst hele italia det...

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #11
                      Zidane=Gud
                      Materazzi=Skitten hund

                      De fleste fotrballspillere mister hue en eller annen gang i løpet av karrieren, jeg foretrekker å huske spillere for de gode øyeblikkene. Zidane er en av tidenes beste spillere, og den desidert beste spilleren jeg har opplevd i min tid. Materazzi er ikke annet enn en ubrukelig dritt og bør bli husket som en dust av en annen verden.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Gratulerer, du er ukas dust...
                        Å så voksen du var... Har du problemer med andres meninger så får du heller melde deg inn på psykiatrisk avdeling på Dikemark!

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                          Å så voksen du var... Har du problemer med andres meninger så får du heller melde deg inn på psykiatrisk avdeling på Dikemark!
                          Etter hva jeg forstår, vanker Trigz der på fast basis allerede.

                          Det bikket over for ham av glede da Italia vant VM-gullet, som den pastaspisende, italiaronkeren han er
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7048

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Paddis
                            Å så voksen du var... Har du problemer med andres meninger så får du heller melde deg inn på psykiatrisk avdeling på Dikemark!
                            Svaret ditt bare understreker poenget mitt: Takk, du gjorde jobben min enkel her...
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7048

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              Zidane=Gud
                              Materazzi=Skitten hund
                              I VM-finalen var det faktisk stikk motsatt. Matrix scoret og spilte en kanonkamp, mens Zidane kortsluttet da laget hans trengte ham som mest.

                              Hadde Materazzi spilt for LSK ville dere tilbedt ham. Ikke påstå noe annet. Dette er en latterlig diskusjon.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                I VM-finalen var det faktisk stikk motsatt. Matrix scoret og spilte en kanonkamp, mens Zidane kortsluttet da laget hans trengte ham som mest.

                                Hadde Materazzi spilt for LSK ville dere tilbedt ham. Ikke påstå noe annet. Dette er en latterlig diskusjon.
                                Skal jeg være helt ærlig liker jeg ikke spillere som oppfører seg som Materazzi på banen. Jeg liker ikke Occeans albuer, jeg liker ikke Kippe's albuer de gangene han har dem oppe og jeg liker lite godt at spillerne våre kaster seg inn i karierretruende taklinger. Jeg ville ikke tilbedt Materazzi om han spilte som en dritt i LSK, hadde han spilt skikkelig hadde det vært noe annet. Å tillegge andre meninger burde du være forsiktig med, det er ikke alle som deler ditt syn alltid, selv om det til tider kan virke innlysende.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7048

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Skal jeg være helt ærlig liker jeg ikke spillere som oppfører seg som Materazzi på banen. Jeg liker ikke Occeans albuer, jeg liker ikke Kippe's albuer de gangene han har dem oppe og jeg liker lite godt at spillerne våre kaster seg inn i karierretruende taklinger. Jeg ville ikke tilbedt Materazzi om han spilte som en dritt i LSK, hadde han spilt skikkelig hadde det vært noe annet. Å tillegge andre meninger burde du være forsiktig med, det er ikke alle som deler ditt syn alltid, selv om det til tider kan virke innlysende.
                                  Bullcrap. Hadde Occean stått med 20 seriemål nå og ikke fire hadde du vært like blottet for kritikk mot ham som jeg ville vært. Og: Alle som er gamle nok til å huske Bård Bjerkeland vil minnes at han ikke akkurat var mors beste barn på banen. Likevel minnes vi med humring den store gangen han sendte Mini hodestups inn i reklameplakatene på Åråsen i 1988. Ditto Materazzi. Ettersom du snakker om karrieretruende inntredener: nikken til Zidane på Materazzi kunne forårsaket hjertestans.

                                  Zidane sviktet laget sitt, Materazzi både scoret og spilte en kjempekamp. Hvem som er vinneren og hvem som er taperen av de to, hvertfall i den gitte kampen, den største og viktigste fotballkampen som finnes, er åpenbart. Zidane ble forresten utvist ti ganger i løpet av fotballkarriera si. Skal han liksom være squeaky clean? Nonsens. Han var like grisete som de aller fleste andre som hevder seg på et visst nivå er avhengige av å være i gitte situasjoner. Naiviteten til de som bare ser svart og hvitt i denne situasjonen er himmelropende.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Svaret ditt bare understreker poenget mitt: Takk, du gjorde jobben min enkel her...
                                    Kjipt å måtte være enige med alle andre hele tiden

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Bullcrap. Hadde Occean stått med 20 seriemål nå og ikke fire hadde du vært like blottet for kritikk mot ham som jeg ville vært. Og: Alle som er gamle nok til å huske Bård Bjerkeland vil minnes at han ikke akkurat var mors beste barn på banen. Likevel minnes vi med humring den store gangen han sendte Mini hodestups inn i reklameplakatene på Åråsen i 1988. Ditto Materazzi. Ettersom du snakker om karrieretruende inntredener: nikken til Zidane på Materazzi kunne forårsaket hjertestans.

                                      Zidane sviktet laget sitt, Materazzi både scoret og spilte en kjempekamp. Hvem som er vinneren og hvem som er taperen av de to, hvertfall i den gitte kampen, den største og viktigste fotballkampen som finnes, er åpenbart. Zidane ble forresten utvist ti ganger i løpet av fotballkarriera si. Skal han liksom være squeaky clean? Nonsens. Han var like grisete som de aller fleste andre som hevder seg på et visst nivå er avhengige av å være i gitte situasjoner. Naiviteten til de som bare ser svart og hvitt i denne situasjonen er himmelropende.
                                      Her tillegger du meg igjen meninger. Jeg sa ingen ting om at det Zidane gjorde var rett, det er noe du tydelig har oppdiktet fordi jeg kritiserte Materazzi. Jeg er ikke gammel nok til å minnes Bjerkeland så jeg kan ikke si noe om det. Jeg er heller ikke en av de som kritiserer Occean og mener han er en stor flopp for 8 millioner, hvis du leser gjennom innleggene mine rundt Occean ser du det tydelig. Jeg liker spillere som blør for drakta, men jeg liker ikke spillere som går inn for å skade motstanderen med vilje. I tillegg synes jeg det er utrolig usympatisk å slenge dritt om søstern til en motspiller på banen, det er så komplett usaklig og gjøres KUN for å provosere at det burde vært utvisning for forsøk av sabotasje. Hadde du fått stygge bemerkninger om din familie i en kamp skal jeg love deg at du hadde reagert selv, uten at det unnskylder Zidane. Synes ikke det var riktig av Zidane å skalle ned Materazzi, men jeg har ingen sympati for Materazzi av den grunn.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Ettersom du snakker om karrieretruende inntredener: nikken til Zidane på Materazzi kunne forårsaket hjertestans.
                                        Jeg har også lest denne søkte uttalelsen fra en lege. Det blir som å si at du kan vinne førstepremien i Lotto ved å levere inn en eneste lottokupong. I teorien kan du selvfølgelig det, men i praksis skjer det nesten aldri. Zidanes "nedskalling" var relativt uskyldig, rent fysisk. Hvis han ville skadet Materazzi, hadde han selvfølgelig skallet til ham litt høyere opp. Det var skuffende for Frankrikes skyld at Zidane ikke klarte å overse den åpenbare provokasjonen fra Materazzi, men å utnevne Zidane til hovedskyldig for episoden blir å snu tingene fullstendig på hodet. Det er velfortjent at den skitne hunden Materazzi blir husket for sitt viktigste bidrag til Italias seier i VM - den usportslige og kyniske provokasjonen mot fotballguden Zidane.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎