Sluttspillet i Royal League

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    Opprinnelig skrevet av Torolf
    I det scenariet er det nok LSK som må spille borte.
    Det tror jeg også. Vi kan vel i dag anslå muligheten for hjemmebane i kvarten til sånn noenlunde 50 prosent?

    Kommentar

    • egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      Det er ikke fullt så enkelt. Man kan havne i den situasjon at alle de tre danske lagene skal møte lag med flere poeng, f.eks. med oppsettet LSK-OB, Vålerengen-Brøndby og Elfsborg-FCK. I så fall må ett av de danske få hjemmekamp.
      Kom til å tenke på det scenariet på bussen hjem, og er enig i konklusjonen din. Tror nok vi blir nødt til å spille borte ved en slik trekning, ja.

      Egentlig synes jeg regelen om at alle land skal ha minst en hjemmekamp er tullete. Synes ikke Elfsborg fortjener hjemmekamp hvis de trekker oss.
      KFL - medlem nr 23

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        Opprinnelig skrevet av egil
        Kom til å tenke på det scenariet på bussen hjem, og er enig i konklusjonen din. Tror nok vi blir nødt til å spille borte ved en slik trekning, ja.

        Egentlig synes jeg regelen om at alle land skal ha minst en hjemmekamp er tullete. Synes ikke Elfsborg fortjener hjemmekamp hvis de trekker oss.
        Helt enig! Det blir for dumt at de får rett til hjemmekamp kun fordi Helsingborg ikke har noe sted å spille.

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          Opprinnelig skrevet av 10.09.50
          Det er ikke fullt så enkelt. Man kan havne i den situasjon at alle de tre danske lagene skal møte lag med flere poeng, f.eks. med oppsettet LSK-OB, Vålerengen-Brøndby og Elfsborg-FCK. I så fall må ett av de danske få hjemmekamp.
          Nei. Det går ikke fordi Helsingborg ikke kan møte Brann i den siste kampen (de kommer fra samme gruppe). Det er nettopp et eksempel på Torolfs poeng om vanskelig trekning. Hvis man gjør dette sekvensielt, så må man rulle seg tilbake og omgjøre andre kamper.

          Med en justering så kan 10.09.50s scenario likevel oppstå:

          Hvis vi bytter FCKs motstander med Helsingborg, så kan Brann spille mot Elfsborg.
          Da risikerer vi bortekamp selv om vi møter OB med færre poeng.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Det letteste hadde jo bare vært hvis det var en åpen trekning uten mulighet for å møte lag fra samme gruppe. Første lag opp av bollen får hjemmebane. Enelt og greit. Det hadde vært fair. Ser ikke problemet med at lag fra samme nasjon møtes i kvarten.
            Og med en så liten turnering blir det nesten umulig å finne ett "fair" oppsett i forhold til poeng, land osv..

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Helt enig! Det blir for dumt at de får rett til hjemmekamp kun fordi Helsingborg ikke har noe sted å spille.
              Det er jo mest regelen om at alle Royal League-land skal ha hjemmekamp, som er sært.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

                Jeg er mener det hadde vært mest rettferdig at det laget som hadde mest poeng fikk hjemmekamp, men er enig i at lag fra samme gruppe eller land ikke bør møte hverandre i kvarten.

                Dersom f.eks Danmark hadde gått videre med fire lag, og alle disse lag hadde flere poeng enn sine motstandere, så hadde det vært fair med fire kvartfinaler i Danmark.
                KFL - medlem nr 23

                Kommentar

                • Vicarious
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 391

                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                  Det letteste hadde jo bare vært hvis det var en åpen trekning uten mulighet for å møte lag fra samme gruppe. Første lag opp av bollen får hjemmebane. Enelt og greit. Det hadde vært fair. Ser ikke problemet med at lag fra samme nasjon møtes i kvarten.
                  Og med en så liten turnering blir det nesten umulig å finne ett "fair" oppsett i forhold til poeng, land osv..
                  Greit nok, med det bør da også være et poeng med å bli nr. 1 i gruppa kontra nr. 3? (Utenom positiv cashflow da).

                  Kommentar

                  • Kanariz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2005
                    • 2507

                    La oss si at LSK kommer til finalen, da blir Finalen spilt på Åråsen trur jeg. Klarer vi å fylle den da?

                    Kommentar

                    • aguado
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 448

                      Opprinnelig skrevet av Kanariz
                      La oss si at LSK kommer til finalen, da blir Finalen spilt på Åråsen trur jeg. Klarer vi å fylle den da?

                      Med mindre Rosenborg, Bydelsområdelaget eller Brann også skulle få en finaleplass. Da spiller LSK på bortebane.

                      Tror jeg, pga. publikumsoppslutning, stationstørrelse og mediaoppmerksomhet.

                      Kommentar

                      • norskpoker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 399

                        Opprinnelig skrevet av jalapenos
                        Tror jeg, pga. publikumsoppslutning, stationstørrelse og mediaoppmerksomhet.
                        Hmm, og jeg som trodde Lillestrøm Station var selve juvelen i NSB?

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                          Med mindre Rosenborg, Bydelsområdelaget eller Brann også skulle få en finaleplass.
                          Det blir vanskelig for Rosenborg å spille finale i RL. De er allerede slått ut.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Det blir vanskelig for Rosenborg å spille finale i RL. De er allerede slått ut.
                            Man skal vel aldri avskrive Skutle sine "forhandlingsegenskaper". Det kan jo hende at RL plutselig finner ut av at de vil kjøre en realityserie vending der gamle deltagere får komme inn igjen.

                            Kommentar

                            • Per Arne
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2347

                              Opprinnelig skrevet av jalapenos
                              Med mindre Rosenborg, Bydelsområdelaget eller Brann også skulle få en finaleplass. Da spiller LSK på bortebane.

                              Tror jeg, pga. publikumsoppslutning, stationstørrelse og mediaoppmerksomhet.
                              Med sin stadionstørrelse vil en finale med en publikumsoppslutning på eks.vis. 7 000 tilskuere i flomlys på Åråsen gjøre seg bedre i media enn 7 000 på Ullevål, så jeg vil si at kriteriene dine fremhever Lillestrøms sjanser for hjemmebane.

                              Til nå har finalene vært spilt på "gigantiske" stadioner som:
                              Nya Ullevi, foran 10 216 tilskuere - kapasitet 43 200 - oppfylte 23% av kapasiteten.
                              Parken, foran 13 617 tilskuere - kapasitet 42 100 (i 2006) - oppfylte 32%

                              Som Torolf nevnte har Kanari-Fansen vist stor interesse gjennom i "hopetall" (kremt) følge sitt lag borte, såvel som å møte opp i godt monn og bidratt til god stemning hjemme, så det er vel lov å håpe at dette også vil telle inn?
                              Noe annet enn å gi et finalespillende LSK hjemmebane ville vært å forfordele oss, mener nå jeg.
                              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                              Kommentar

                              • Per Arne
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2347

                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Antakelig må man sette opp en oversikt over alle lovlige utfall.
                                ...og trekke ett av dem! Sånn sett får man kalt det en trekning.

                                Jeg tror du jaggu har åpenbart løsningen for oss, Torolf!

                                Med den forutsetning at Brann og Helsingborg må spille borte og at man ikke lurer seg unna den med å bruke reservearenaer - la oss samle mulige oppsett, som kan ivareta at A) Lag med flest poeng får hjemmebane B) Lagene er ikke fra samme gruppe C) eller land D) Minst én by i hvert land avholder en kvartfinale:

                                Lillestrøm (12p) - Odense (får 11p)
                                Elfsborg (8 ) - FC København (7, ved at FCK-Hammarby ender uavgjort)
                                Vålerenga (14) - Helsingborg (9)
                                Brøndby (11) - Brann (får 10)

                                Oppdagelse: FCK-Hammarby må ende U eller B og OB-Brann må ende U for at alle RL-"regler" skal kunne gjelde.
                                Så det er kun dette oppsettet som da kan oppfylle alle kriteriene dems.
                                Last edited by Per Arne; 20.02.2007, 21:02. Begrunnelse: La til Brann-kampen under "oppdagelsen" min, og rettet til at LSK da kun kan få hjemmekamp. Ble mye rot dette her
                                Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  Opprinnelig skrevet av gulost
                                  ...og trekke ett av dem! Sånn sett får man kalt det en trekning.

                                  Jeg tror du jaggu har åpenbart løsningen for oss, Torolf!
                                  ...

                                  A) Lag med flest poeng får hjemmebane B) Lagene er ikke fra samme gruppe C) eller land D) Minst én by i hvert land avholder en kvartfinale:
                                  Jeg tror at regel A) skal løses opp slik at dette bare gjelder etter at lagene er trekt mot hverandre, og at den har prioritet etter regelen om én kamp i hvert land.

                                  Jeg har faktisk sett litt nøyere på Torolfs teori om å sette opp alternativene på forhånd. Det ser ut som det er 12 mulige oppsett (antar at FCK kommer med og ikke AIK). Jeg kom til 4 mulige utfall der LSK møter OB, og 4 mulige utfall der LSK møter Helsingborg. Men jeg regnet ikke ut hvor mange utfall det var for at LSK møter Elfsborg. Kanskje dette kan være en oppgave for noen andre på Forumet med tilsvarende fritidsproblemer.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Per Arne
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2347

                                    Sånn jeg ser det, er den regelen som ryker først - den som har en liten hake som sier "så vidt mulig" - nemlig regelen om motstander fra samme land.
                                    Ellers måtte dem da vært kloke nok til å skrive: "Det lag med flest poeng får hjemmebane, så vidt mulig."

                                    Kanhende vi blir satt opp mot Brann?

                                    Jeg vil ihvertfall å tro at turneringsledelsen vil belønne sportslige resultater som å få flest mulig poeng, når de indirekte skriver at to lag fra samme land kan komme til å møtes.
                                    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      Opprinnelig skrevet av gulost
                                      Sånn jeg ser det, er den regelen som ryker først - den som har en liten hake som sier "så vidt mulig"
                                      Jeg ville ikke tatt Royal Leagues formuleringer for bokstavelig. Det er vel ingen tvil om at regelverket til Royal League er formulert på en uklar måte med et sett av regler som ikke går opp. Jeg tror denne "så vidt mulig"-formuleringen har sneket seg inn uten at de har tenkt seg om, eller kanskje først og fremst i forhold til semifinalene. Hadde RL tenkt seg om så hadde de ikke trengt dette forbeholdet til kvartfinalene. Jeg tillegger artikkelen på vif-sidene stor vekt. De har tross alt snakket med Royal League-komiteen.

                                      Det er heller ingen tvil om at Royal League ikke er opptatt av rettferdighet, men av egne og kommersielle interesser. Sånn som det er nå så risikerer OB å bli gruppevinner med 13 poeng (nest flest poeng av alle), og likevel få bortekamp. Alle risikerer å få bortekamp mot Elfsborg som er det dårligste laget av alle i gruppespillet. Det er jo allerede vedtatt at Elfsborg skal få hjemmekamp.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        Opprinnelig skrevet av gulost
                                        Ellers måtte dem da vært kloke nok til å skrive: "Det lag med flest poeng får hjemmebane, så vidt mulig."
                                        Hadde Royal League-ledelsen vært kloke nok til å skrive, så hadde ikke denne tråden hatt over 100 innlegg.
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        • Per Arne
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2347

                                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                          Hadde Royal League-ledelsen vært kloke nok til å skrive, så hadde ikke denne tråden hatt over 100 innlegg.
                                          Jo, med sånne teitinger som oss

                                          Kanskje er jeg evig optimist, men med du hevder så kan vi da heller ikke si at det er bankers at Elfsborg får hjemmekamp, selv om RL skriver at HIF ikke kan få hjemmebanefordel. Det kan jo fortsatt dukke opp en løsning med reservearena. For dét kan jo ikke akkurat kalles en hjemmebanefordel.
                                          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                          Kommentar

                                          Working...