36 pågrepet i fotballbråk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ghostwriter
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 254

    #21
    Opprinnelig skrevet av 307
    Hvem er du til å bedømme om han syns det ikke er spennende. Og jeg mente ikke at DU syns det er spennende. Alle kan være nysgjerrig.
    Herregud a mann, jeg ville sjekke om det sto noe mer om denne saken på isko-sidene, så jeg registrerte meg. Mer er det ikke.

    Kommentar

    • 307
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 358

      #22
      Det er greit det.

      Kommentar

      • detvarvondtdet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 398

        #23
        Opprinnelig skrevet av Hexaphim
        Sånn jeg forsto det var det fotball/casualsrelatert, og jeg syns nå det er relevant å vite at vi har slike i KFL. Hvis dette ikke stemmer er det selvfølgelig ikke riktig å oute dem her.

        Saken er at av de som ble arrestert var det ingen som hadde gjort noe ulovelig. Det var såkalt "preventiv arrest" av Geir Ellefsen..Føre var prinsippet står sterkt i norsk håndhevelse av loven. Så lenge det her var snakk om en "preventiv arrest" og ingen lovbrudd ble begått syntes jeg det blir litt feil og oute noen på kfl forumet. De involverte er sikkert menn nok til å fortelle sin historie om de ønsker det..?
        Vi er vel alle enige om at vi ikke ønsker noen med tilknytning til disse miljøene i kfl, men man må ikke miste hode.. Oute noen som kriminelle kan få ganske alvorlige følger for de det gjelder, i hvertfall når ingen lovbrudd ble begått.
        "Dere kan sitere meg på dette:
        Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
        Fjøra

        Kommentar

        • Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

          #24
          Bare å være med i miljøet og henge med Isko-jentene burde være lovbrudd nok for KFL!

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #25
            Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
            Saken er at av de som ble arrestert var det ingen som hadde gjort noe ulovelig. Det var såkalt "preventiv arrest" av Geir Ellefsen..Føre var prinsippet står sterkt i norsk håndhevelse av loven. Så lenge det her var snakk om en "preventiv arrest" og ingen lovbrudd ble begått syntes jeg det blir litt feil og oute noen på kfl forumet. De involverte er sikkert menn nok til å fortelle sin historie om de ønsker det..?
            Vi er vel alle enige om at vi ikke ønsker noen med tilknytning til disse miljøene i kfl, men man må ikke miste hode.. Oute noen som kriminelle kan få ganske alvorlige følger for de det gjelder, i hvertfall når ingen lovbrudd ble begått.
            OK, da venter vi til de begår et lovbrudd. Får håpe det ikke blir altfor alvorlig første gangen. Jeg synes det er tragisk at noen fra Kanari-Fansen menger seg med casuals fra andre klubber, og skulle ønske vi kunne ekskludere dem umiddelbart.

            Kommentar

            • detvarvondtdet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 398

              #26
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              OK, da venter vi til de begår et lovbrudd. Får håpe det ikke blir altfor alvorlig første gangen. Jeg synes det er tragisk at noen fra Kanari-Fansen menger seg med casuals fra andre klubber, og skulle ønske vi kunne ekskludere dem umiddelbart.

              Selvfølgelig er det tragisk. Og man skulle ønske at man kunne ekskludere umiddelbart. Men jeg kan bare ikke se hvordan det er mulig uten at noen faktisk har gjort noe gærnt. Det er medlemmer i kfl som faktisk har både 1 og 2 dommer på seg, skal man ekskludere disse også? For ikke å tenke på hvor mye ulovelig vi alle er kapable til å gjøre, skal vi alle ekskluderes pga noe vi kanskje kan gjøre?
              Nå setter jeg det selvfølgelig på spissen her, men jeg kan bare ikke se hvordan man kan eksludere noen pga hvem de henger sammen med..
              "Dere kan sitere meg på dette:
              Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
              Fjøra

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #27
                Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                Selvfølgelig er det tragisk. Og man skulle ønske at man kunne ekskludere umiddelbart. Men jeg kan bare ikke se hvordan det er mulig uten at noen faktisk har gjort noe gærnt. Det er medlemmer i kfl som faktisk har både 1 og 2 dommer på seg, skal man ekskludere disse også? For ikke å tenke på hvor mye ulovelig vi alle er kapable til å gjøre, skal vi alle ekskluderes pga noe vi kanskje kan gjøre?
                Nå setter jeg det selvfølgelig på spissen her, men jeg kan bare ikke se hvordan man kan eksludere noen pga hvem de henger sammen med..
                Når noen blant oss føler at de har sterkere bånd til ISKO Boys og andre casuals enn til KFL, får de velge side. Enten er de med oss eller mot oss. Når noen på forumet har uttrykt bekymring for at enkelte flørter med casualsmiljøer, er vi blitt møtt med latterliggjøring. Nå viser de sitt sanne ansikt. Jeg mener vi må kunne ekskludere dem.

                Kommentar

                • Ghostwriter
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 254

                  #28
                  Hentet fra iskoboys-sidene:

                  Det finnes også tilsvarende miljøer rundt klubber som Start, Hamarkameratene, Strømsgodset, i enda mindre grad hos blant annet Tromsø, Rosenborg og i Lillestrøm er det en gjeng som forsøker å innbille resten av scenen i Norge at de eksisterer samtidig som de etter beste evne benekter det ovenfor sine egne kamerater og naboer der ute.

                  Kommentar

                  • detvarvondtdet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 398

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Når noen blant oss føler at de har sterkere bånd til ISKO Boys og andre casuals enn til KFL, får de velge side. Enten er de med oss eller mot oss. Når noen på forumet har uttrykt bekymring for at enkelte flørter med casualsmiljøer, er vi blitt møtt med latterliggjøring. Nå viser de sitt sanne ansikt. Jeg mener vi må kunne ekskludere dem.

                    -Det er veldig synd å ikke bli tatt seriøst når man prøver å adressere et alvorlig tema. Alle tema som blir tatt opp her syntes jeg fortjener å bli tatt seriøst og respektert. Det er veldig trist å se hvordan "scenen" har vokst sakte men sikkert i Norge de siste årene. Oslo og Bergen har og er stedene hvor dette har fått vokse og gro lenge og nå ser man at det så smått begynner å ta seg opp rundt om kring i landet. Drammen og Hamar har lenge hatt rykte på seg for å være et arnested for pøbler og det er forferdelig trist om Lillestrøm nå kommer etter. Håper jeg ikke blir missforstått og blir misstenkt for å ha noen som helst sympati med disse elementene..

                    Men, og i mine øyne er det et stort men! Å offentliggjøre navnet til personer i kfl her på forumet fordi de er arrestert syntes jeg er problematisk. Det blir litt "gapestokk" mentalitet det overhode ikke er tradisjon for.. Det blir litt "marianne Aulie" over det hele..Er det legitimt? Disse 2-3 personene er arrestert i et preventivt tiltak gjort av Geir Ellefsen tilsynelatende for å forhindre bråk før eller etter en landskamp. Slike preventive arrestasjoner er i seg selv veldig uvanlig i Norge. Så vidt jeg (vi?) vet har ikke disse personene gjort noe som helst ulovelig.
                    Det er medlemmer i Kfl som har blitt arrestert i forbindelse med Lsk kamper før.
                    Det er medlemmer i Kfl som har vært involvert i vold i forbindelse med fotballkamper før. Skal vi "oute" og ekskludere disse også? Er det noen som helst konsekvent tanke bak ønske om å ekskludere? Er det fordi de har en omgangskrets som "iskoboys" som skaper ønske om å ekskludere?

                    Jeg mener dette er relevante og betimelige spørsmål man må stille seg før man velger og "oute" og ekskludere noen som ikke er bevist og dømt for noe som helst, men som har "feil" omgangskrets.
                    "Dere kan sitere meg på dette:
                    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                    Fjøra

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      #30
                      Ser poenget ditt. Likevel er det ikke sånn at politiet arresterer helt tilfeldige mennesker på gata som man tror kan finne på å bråke. De som ble arrestert hadde antagelig gjort noe i forkant av arrestasjonen som førte til at politiet følte de måtte gripe inn.

                      Synd at noen skal rote seg inn i en sånn kultur, enten de er fra Vålerenga eller LSK. Antagelig er det vel ikke fotball som er viktigst, men å være den barskeste supporteren. Hvis de som har gjort dette skal offentliggjøres, så får de gjøre det på eget intiativ. Men det hverken vil eller tør de vel ikke.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #31
                        Det er rimelig grunn til å anta at Politiet har relativt god oversikt over dette miljøet, og at de arrestasjonene som ble foretatt ikke ble utført på måfå.
                        Selv om jeg hater selv tanken på at slike elementer finnes i våre rekker, og ønsker slike elementer god tur til Guantanamo, er jeg allikevel av den oppfatning at å 'oute' eller ekskludere personer på mistanke er i drøyeste laget.

                        Men er det ikke mulig for styret i KFL å gi disse personene advarsel om at ekskludering vil bli resultatet dersom denne virksomheten ikke opphører? Det virker jo som om det er noen her som vet hvem disse elementene er, og som derved kan hjelpe styret med å finne frem til disse folka.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • Frode Thai
                          KFL styremedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 380

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                          Det virker jo som om det er noen her som vet hvem disse elementene er, og som derved kan hjelpe styret med å finne frem til disse folka.


                          Styret i LSK og KFL vet hvem disse guttene er, og svært mange med dem.



                          Frodethai
                          Frode Johansen
                          styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • FC Lillestrøm
                            I karantene
                            Forumonanist
                            • Aug 2006
                            • 198

                            #33
                            [FONT=Times New Roman]En ting jeg alltid har lurt på er åssen kan det ha seg at de som er størst motstander av disse folka, er de som vet mest om miljøet, og er alltid først ute med å poste når det har skjedd noe osv??? I tillegg innrømmer jo flere her at de er registrert på diverse forum og er inne og surfer der. Så før man starter tiårets heksejakt kan det være greit å huske på at det finnes ingen bevis for at noen med tilknytning til kanari- fansen har gjort så mye som en flue fortredd. De vi veit som har vært nærmest bråk, fyll og slossing er en gjeng med småbrisene spillere og støtteapparat på treningsleir i Spania. Burde disse også kastes ut?? [/FONT]

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                              [FONT=Times New Roman]En ting jeg alltid har lurt på er åssen kan det ha seg at de som er størst motstander av disse folka, er de som vet mest om miljøet, og er alltid først ute med å poste når det har skjedd noe osv??? I tillegg innrømmer jo flere her at de er registrert på diverse forum og er inne og surfer der. Så før man starter tiårets heksejakt kan det være greit å huske på at det finnes ingen bevis for at noen med tilknytning til kanari- fansen har gjort så mye som en flue fortredd. De vi veit som har vært nærmest bråk, fyll og slossing er en gjeng med småbrisene spillere og støtteapparat på treningsleir i Spania. Burde disse også kastes ut?? [/FONT]
                              Gratulerer med ett idiotisk innlegg.
                              Man er ikke casuals bare fordi man følger med hva som skjer med dem. Man skal kjenne sine fiender, og noen er faktisk så interessert i supporterkultur at man faktisk følger litt med på disse idiota her driver med også. Uten at man nødvendigvis er for den slags drit disse skitne hundene gjør.

                              Fantastisk sammenligning du gjør med barslagsmål og casuals også.
                              Vold er vold, men jeg synes faktisk det er værre med avtalt og organisert bråk enn at noen fyker i tottene på hverandre på en bar.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av frodethai
                                Styret i LSK og KFL vet hvem disse guttene er, og svært mange med dem.



                                Frodethai
                                Godt.
                                Personlig har jeg ingen behov for å vite hvem de er. Jeg ønsker kun å slippe at dette miljøet assossieres med klubben i mitt hjerte.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • El-Gordo
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Jan 2007
                                  • 22

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av xeR
                                  Gratulerer med ett idiotisk innlegg.
                                  Man er ikke casuals bare fordi man følger med hva som skjer med dem. Man skal kjenne sine fiender, og noen er faktisk så interessert i supporterkultur at man faktisk følger litt med på disse idiota her driver med også. Uten at man nødvendigvis er for den slags drit disse skitne hundene gjør.

                                  Fantastisk sammenligning du gjør med barslagsmål og casuals også.
                                  Vold er vold, men jeg synes faktisk det er værre med avtalt og organisert bråk enn at noen fyker i tottene på hverandre på en bar.

                                  Åhvem f... er du til å bedømme hvilke innlegg som er idiotiske? hvem tror du at du er egentlig?

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #37
                                    Grattis med nok et kjempe innlegg

                                    Kommentar

                                    • André
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2006
                                      • 419

                                      #38
                                      Jeg nevner ikke navn, men jeg syns noen her inne tror de kan alt å vet alt så mye bedre enn andre. Og det er umulig å si i mot de for da skriver man et idiotisk innlegg.

                                      organisert slossing blir jo på en måte bedre. Da alle som er med er med å vet at det er en risiko. ingen andre personer blir skada osv.
                                      Your life
                                      A game
                                      turn it up, turn it up!

                                      Kommentar

                                      • ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

                                        #39
                                        Nå skal det nevnes at disse folka ikke akkurat er så flinke til å følge sine egne regler og da blir det for dumt!

                                        Er dumt uansett. Og synes det er tragisk at hormonelle smågutter ( og de litt eldre!) tror de blir "kulere" av å sloss med andre likesinnede.
                                        Lurer på hva dem får ut av det. Hvilke behov de får tilfredstillt?

                                        Er ihvertfall ikke måten å støtte klubben på og synes det er en skam at folk som kaller seg selv LSK-supportere lar seg friste inn i noe slikt.

                                        Når du krysser det steget og møter andre "supportere" for å sloss er du ikke lenger en supporter i mine øyne. Kun en idiot.

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av André
                                          Jeg nevner ikke navn, men jeg syns noen her inne tror de kan alt å vet alt så mye bedre enn andre. Og det er umulig å si i mot de for da skriver man et idiotisk innlegg.

                                          organisert slossing blir jo på en måte bedre. Da alle som er med er med å vet at det er en risiko. ingen andre personer blir skada osv.
                                          Problemet er at de trekker LSK-navnet ned i søla. De må gjerne slåss og kle seg i merker som bestemora mi bruker, hvis de ikke hevder at de er LSK-supportere eller har noe med Kanari-Fansen å gjøre.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎