36 pågrepet i fotballbråk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #41
    Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
    Godt.
    Personlig har jeg ingen behov for å vite hvem de er. Jeg ønsker kun å slippe at dette miljøet assossieres med klubben i mitt hjerte.
    Jeg har heller ikke noe personlig behov for å vite hvem som ble anholdt i denne episoden.

    Har særdeles vanskelig å akseptere at det skal være en grei ting at folk denger løs på hverandre også, sjøl om det må være aldri så mye avtalt på forhånd. Allikevel vil ikke jeg legge meg opp i eventuelle "private" slåsskamper.

    Derimot er det vel ganske godt dokumentert at casuals innenfor fotballmiljøet (her i den negative betydningen bråkmakere, ikke fotballelskere som går på kamp i sivile klær) ikke har et snev av æreskodeks, og at mange intetanende personer ufrivillig har kommet opp i både interne oppgjør - og, ennå værre, blitt gått løs på uten å være en del av dette miljøet med såkalte avtalte kamper.

    Hvis det er rein slossing noen er ute etter, og i tillegg kun forhåndsavtale oppgjør, må det da være mulig å organisere dette uten at det skal relateres til fotball?

    Slossing og bråk i forbindelse med kamper er så langt unna det enhver vanlig tilskuer og hardcore-supporter ønsker seg at jeg ikke ser noe problem med en uttalt selvjustis som sier at dedikerte casuals (jada, fortsatt samme definisjon) blir nekta adgang i Kanari-Fansen og blir erklært uønska på feltet.

    Jeg håper at det ikke finnes en casual-gruppe i Lillestrøm som betegner seg som Sportsklubbens fineste. Om derimot så skulle være kan jeg ikke skjønne at verken klubben eller KFL har noe å tape på om disse individene ikke møter opp på kamp.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Bransjehora
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Mar 2007
      • 13

      #42
      Kan folk bare slappe av og ikke tenke som hele verden går under, det er faktisk ikke bevist at noe krimminelt er gjort enda så hva er poenget med og jakte på et lite antall gutter fra lillestrøm som er i litt feil kretser bare?

      De fleste vet at folk fra Lillestrøm var der og ble tatt, men det sto ikke noe om Lsk i de fleste avisene så for dere som ikke vil at Lsk skal assosieres med et casual miljø ikke skriv om det her folk fra andre klubber ser jo dette det er et åpent forum så nå vet jo et mye større antall om dette enn hvis vi hadde roet alt ned til vi visste om noe faktisk skjedde...

      Kommentar

      • Speeder
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 951

        #43
        Opprinnelig skrevet av Bransjehora
        Kan folk bare slappe av og ikke tenke som hele verden går under, det er faktisk ikke bevist at noe krimminelt er gjort enda så hva er poenget med og jakte på et lite antall gutter fra lillestrøm som er i litt feil kretser bare?

        De fleste vet at folk fra Lillestrøm var der og ble tatt, men det sto ikke noe om Lsk i de fleste avisene så for dere som ikke vil at Lsk skal assosieres med et casual miljø ikke skriv om det her folk fra andre klubber ser jo dette det er et åpent forum så nå vet jo et mye større antall om dette enn hvis vi hadde roet alt ned til vi visste om noe faktisk skjedde...
        Ja, la oss bare dysse det ned, da får aldri noen greie på hva som skjer.
        Tore Galgerud

        Kommentar

        • LSK-jenta
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2004
          • 656

          #44
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Problemet er at de trekker LSK-navnet ned i søla. De må gjerne slåss og kle seg i merker som bestemora mi bruker, hvis de ikke hevder at de er LSK-supportere eller har noe med Kanari-Fansen å gjøre.
          Det er jo bare idiotisk oppførsel! Og siden såpass mange vet navnene på disse personene nå, så kan vi vel regne med at de ikke bare kan dukke opp på Åråsen som før uten at det blir reagert på. De fleste er nok enig i at sånne folk har vi ikke bruk for i vår supportergruppe.
          Til de som hevder at fotball og slossing hører sammen, voks opp!!!!!!!!!
          Yvonne

          Kommentar

          • FC Lillestrøm
            I karantene
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 198

            #45
            Opprinnelig skrevet av xeR
            Gratulerer med ett idiotisk innlegg.
            Man er ikke casuals bare fordi man følger med hva som skjer med dem. Man skal kjenne sine fiender, og noen er faktisk så interessert i supporterkultur at man faktisk følger litt med på disse idiota her driver med også. Uten at man nødvendigvis er for den slags drit disse skitne hundene gjør.

            Fantastisk sammenligning du gjør med barslagsmål og casuals også.
            Vold er vold, men jeg synes faktisk det er værre med avtalt og organisert bråk enn at noen fyker i tottene på hverandre på en bar.
            Jo takk skal du ha.
            Er du som trekker sammenlikninger her, jeg ville bare poengtere at det er
            flere i LSK/ kanari- miljøet som har flere svin på skogen enn de som ble arrestert her. Ingen har noen bevis for at noe ulovelig har skjedd, og da blir det jo litt vrient å ekskludere folk. Og du begynner å snakke om fiender, du må være enn mann med mye hat.. Hva har disse folka gjort deg??

            Kommentar

            • André
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 419

              #46
              sier det igjen. mange folk som tror de er hele kfl bare de er veldig aktive på forum.
              Your life
              A game
              turn it up, turn it up!

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #47
                Opprinnelig skrevet av André
                sier det igjen. mange folk som tror de er hele kfl bare de er veldig aktive på forum.
                Er det noen spesielle du sikter til?

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                  du må være enn mann med mye hat.. Hva har disse folka gjort deg??
                  Jeg er ikke en mann med mye hat.. Men litt hat har jeg og nå rettes alt dette hatet mot disse dasslokka som trekker LSK sitt stolte navn og ære ned i søla. Det finner jeg meg ikke i!

                  Og når det gjelder det du sier ang hva de har gjort meg, ikke en jævla dritt. Men det har heller ingenting med saken å gjøre.

                  Folk som flørter med casualsa har en hensikt med det. Og om de hadde gjort noe ulovlig eller ikke når de ble arrestert i byen driter jeg en lang globus i. Det var en grunn til at de var der de var, det var en grunn til at de ble huka inn og det var en grunn til at det var såpass mange som ble arrestert. Å tro at de var der tilfeldig er naivt.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • iL
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 10771

                    #49
                    heia casuals http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145633

                    drit kult å ødelegge en hel bar, samt angripe barsjefen.
                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      drit kult å ødelegge en hel bar, samt angripe barsjefen.
                      Logikken til disse folka er det ikke lett å bli klok på. Barsjefen hadde vel ikke på seg supporterutstyr, så da tok de det nok for gitt at han var ute etter å sloss.
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎