Hvem får sparken først???

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • merch
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2007
    • 938

    #61
    hvor lenge sitter Nordlie trygt på Åråsenbenken om vi fortsetter trenden de neste 4-5kampene?




    :???:
    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

    Kommentar

    • Rubinho
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2005
      • 1501

      #62
      Opprinnelig skrevet av merch
      hvor lenge sitter Nordlie trygt på Åråsenbenken om vi fortsetter trenden de neste 4-5kampene?




      :???:
      Der kom den ja...helt utrolig at noen i det hele tatt begynner å snakke om Nordlis stilling nå!!!!

      Vitner om lite forståelse for hvordan ting fungerer i et lag..
      Se på Alex i MAN.UTD- (uten sammenligning forøvrig)- han begynte å trene United i -86..hvor lang tid gikk det før han viste resultater..?? ca 4 år.
      Etter det tok det ca 3 år før han begynte å vinne serien..!!

      Hva forteller dette oss?? T-I-D! For å etablere en ny spillestil i et lag så trenger treneren tid for ikke å snakke om spillerene. Nordli må få tiden til å bygge opp laget..dette vil ta opp til flere år..men da må han for svingende få denne tiden.!!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7048

        #63
        Opprinnelig skrevet av Rubinho
        Hva forteller dette oss?? T-I-D! For å etablere en ny spillestil i et lag så trenger treneren tid for ikke å snakke om spillerene. Nordli må få tiden til å bygge opp laget..dette vil ta opp til flere år..men da må han for svingende få denne tiden.!!
        Jo, men samtidig må han også finne løsninger på ting som ikke fungerer. Det blir den store utfordringen nå. Laget har hengt dårligere og dårligere sammen de siste to månedene, og i går touchet vi den absolutte bunnen.

        Sånt sett kan jo alt bare bli en opptur, men samtidig forventer jeg at Nordlie og Fjørtoft klarer å finne konkrete tiltak, og gjennomfører dem. Det er blant annet et par kontrakter man gjerne bare kan rive i fillebiter, uten at jeg skal nevne noen navn.

        For slik kan vi ikke fortsette, uansett om perspektivet er tre år eller november 2007.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13271

          #64
          Slapp av, det er ingen her som ber om Nordlies avgang. Men det er krefter i LSK som ikke har noen problemer med å sparke trenere, for å si det sånn...

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            #65
            Opprinnelig skrevet av Rubinho
            Der kom den ja...helt utrolig at noen i det hele tatt begynner å snakke om Nordlis stilling nå!!!!

            Vitner om lite forståelse for hvordan ting fungerer i et lag..
            Se på Alex i MAN.UTD- (uten sammenligning forøvrig)- han begynte å trene United i -86..hvor lang tid gikk det før han viste resultater..?? ca 4 år.
            Etter det tok det ca 3 år før han begynte å vinne serien..!!

            Hva forteller dette oss?? T-I-D! For å etablere en ny spillestil i et lag så trenger treneren tid for ikke å snakke om spillerene. Nordli må få tiden til å bygge opp laget..dette vil ta opp til flere år..men da må han for svingende få denne tiden.!!
            Og du tror Nordlie vil få den tiden med slike resultater som i går?

            Jeg mener at Nordlie skal fortsette ut kontraktstiden nærmest uansett, men hvis den dårlige trenden fortsetter og vi går på 2-3 tap de neste kampene er jeg ikke tvil om at Nordlies fremtid vil diskuteres. Trist, men slik fungerer mediene.
            Bølerkanaris

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13271

              #66
              Ryktene går om et oppgjør på Sørlandet i september så vi hiver denne opp igjen.

              Petter Myhre gikk som de fleste vet "frivillig" etter at søpla snørra mot Nybergsund. Mye ble sagt både før og etter avgangen, bl.a. at han skulle ha fått sparken tidligere og satt på oppsigelse, at han ville få sparken så fort en ny trener var på plass mm. Kjenner vi administrasjonen til søpla rett så var forsåvidt alle ryktene sanne:
              Det å smøre sammen noe skriftlig, som en oppsigelse, ligger langt over deres kompetansenivå.

              Å skaffe en erstatter er selvfølgelig umulig - administrasjonen i vif ansetter på bakgrunn av om noen oppsøker dem for å få jobb. Det kreves ingen attester eller dokumentasjon av ferdigheter. Siden VIF ligger nede i søla gidder ingen å ta jobben der.

              En som derimot vil ha jobben er fungerende trener Aabrekk - en kjent personlighet i norsk fotball og forsåvidt også i norsk psykiatri. VIF har ikke kommet med noen tilbakemelding på hans kandidatur, mest trolig blir Aabrekk værende fordi ingen klarer å ansette noen ny trener og ingen slenger innom for å ta jobben.

              Så over til neste kandidat: Mest trolig blir Stig Inge den første som formelt får sparken (med stor S) i start. Vi husker ennå hylekoret om Nordlie i start - han var vissnok en belastning for Start og måtte gå. Istedet har de hatt SIB i over ett år nå. SIB har heldigvis ikke vært noen belastning for noen i Start. Vi ramser raskt opp noen av hans triumfer:



              (VG Nett) Tv-bildene viser at Stig Inge Bjørnebye fra tribunen prater i telefon samtidig med at Bård Wiggen gjør det samme fra Start-benken. - Jeg snakket med moren min, hevder Bjørnebye selv.






              Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.


              - Utrydd sauen
              Hovedtrener i Start og tidligere assisterende landslagstrener i fotball, Stig Inge Bjørnebye, gikk på NRK P3 idag ut og sa at hvis noe dyr
              på jorden skulle utryddes, så måtte det bli sauen. Istedet kunne sauene fryses ned og brukes til mat, mente Bjørnebye, som fremhevet seg
              selv som en ihuga forkjemper for det mytiske, nordiske urdyret, ulven.



              Fædrelandsvennen - også kjent som Fevennen og fvn.no - holder til i Kristiansand og er regionavisen for Sørlandet. Vi har holdt sørlendinger oppdatert siden 1875. Her får du alle nyheter fra Kristiansand og Agder. Journalistikk fra journalister som du kan stole på.






              Last edited by reka; 04.09.2007, 13:59.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13271

                #67
                Farvel SIB !!!

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2120

                  #68
                  Triste greier, jeg hadde gledet meg til flere dypsindige intervjuer etter at Start hade tapt... Kanskje han tar Aabrekks plass etter sesongen?
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #69
                    Litt av en genistrek å sparke Nordlie. Men jeg klager ikke
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2120

                      #70
                      Bjørnebye sier jo at han fortsatt er Start-trener *krysse fingrene*

                      Fædrelandsvennen - også kjent som Fevennen og fvn.no - holder til i Kristiansand og er regionavisen for Sørlandet. Vi har holdt sørlendinger oppdatert siden 1875. Her får du alle nyheter fra Kristiansand og Agder. Journalistikk fra journalister som du kan stole på.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • asker_kanari
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2007
                        • 208

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av heidar
                        Triste greier, jeg hadde gledet meg til flere dypsindige intervjuer etter at Start hade tapt... Kanskje han tar Aabrekks plass etter sesongen?
                        Det er lov å håpe!

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          #72
                          Både nettavisen og NRK melder at SIB er ferdig.

                          Kommentar

                          • ChriseLSKer-LSK
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jul 2007
                            • 158

                            #73
                            Tørum Går Først
                            1997 på bislet xD
                            5-1 Diallo Lekte seg :P

                            Kommentar

                            • Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

                              #74
                              Hva sa du? Merker jeg trenger briller tydeligvis

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13271

                                #75
                                Sitater fra pressekonferansen:

                                "Vi hadde en hyggelig kveld hjemme hos meg i dag" (klokken 10.00)

                                "Dette året her har vært det mest lærerrike i min fotballkarriere"

                                "Til det kan jeg bare si at Bjørnebye er ikke ferdig. Tvert imot. Bjørnebye er sterk og klar"

                                "Spillere har henvendt seg til meg det siste døgnet og det er samtaler jeg ikke ville vært foruten"

                                "Når vi skal oppsummere er det flere ting, og jeg er selvkritisk jeg altså. I stor grad"

                                "Når vi leser tabellen er det på en måte resultatet!"

                                "I klubber som ikke er helt uavhengige økonomisk vil det være det sportslige som er viktig"
                                "
                                "Jeg var fast bestemt på å bli fotballtrener da jeg ble det."

                                "Jeg har ikke opplevd at jeg har fått et brutalt slag i trynet."

                                "Både som leder av mennesker og som ansatt lærer man"

                                "Som trener får man så mange impulser på så mange arenaer at man kan bare være det (trener?)"

                                "Jeg er ansvarlig for at Start ikke har nok poeng. Da har jeg antakelig gjort en for dårlig jobb"

                                "Jeg ønsket å stå sammen med dem, men nå føler jeg kanskje at jeg står litt i veien for dem"


                                Fant også en innsiktsfull og i mine øyne helt riktig kommentar på en av avissidene som jeg gjerne vil dele med dere i denne tunge stund:

                                Gode gamle Nils Arne Eggen,,,Det er Mann med fotball kunnskap.Resten er stort sett avdanka spillere,,ja slike som Bjørneby,,Røsler,Hareide,Berg,Norske Trenere mangler OPPDRAGELSE,,De HAR IKKE STIL! DE FLYR SIDELANGS I SINE GRILL DRESSER!!SKRIKER OG SMELLER !! TRAGISK,,OG LEDERNE FLYR SANNELIG SAMMEN MED DE,,,DA ETTER KAMPENS SLUTT;;TA DOMMEREN;TA DOMMEREN,OSV....JA DERE BØR FFFFF TA DERE SAMMEN. KJØP DERE EN DRESS! SITT I RO,,BRUK PAUSEN TIL JUSTERINGER,,LA KAPTEINEN STYRE LAGET...Og DERE SOM ER LEDERE,,,,JA DERE MÅ INNFØRE DISIPLIN OVERFOR TRENERE,,,SPILLERE,...MEN ;MEN DERE MÅ JO FØRST GÅ I DERE SELV OG VÆRE VOKSNE SOM LEDERE
                                Last edited by reka; 05.09.2007, 10:00.

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Sitater fra pressekonferansen:

                                  "Vi hadde en hyggelig kveld hjemme hos meg i dag" (klokken 10.00)

                                  "Dette året her har vært det mest lærerrike i min fotballkarriere"

                                  "Til det kan jeg bare si at Bjørnebye er ikke ferdig. Tvert imot. Bjørnebye er sterk og klar"

                                  "Spillere har henvendt seg til meg det siste døgnet og det er samtaler jeg ikke ville vært foruten"

                                  "Når vi skal oppsummere er det flere ting, og jeg er selvkritisk jeg altså. I stor grad"

                                  "Når vi leser tabellen er det på en måte resultatet!"

                                  "I klubber som ikke er helt uavhengige økonomisk vil det være det sportslige som er viktig"
                                  "
                                  "Jeg var fast bestemt på å bli fotballtrener da jeg ble det."

                                  "Jeg har ikke opplevd at jeg har fått et brutalt slag i trynet."

                                  "Både som leder av mennesker og som ansatt lærer man"

                                  "Som trener får man så mange impulser på så mange arenaer at man kan bare være det (trener?)"

                                  "Jeg er ansvarlig for at Start ikke har nok poeng. Da har jeg antakelig gjort en for dårlig jobb"

                                  "Jeg ønsket å stå sammen med dem, men nå føler jeg kanskje at jeg står litt i veien for dem"
                                  Spennende hvor omfattende din interesse for ex-treneren i Start er. Jeg ser frem til lignende referat fra andre pressekonferanser. Slike gullkorn florerer det av i fotball-Norge.
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    #77
                                    Bjørnebye er jo et maskingevær av premieidiotiske følerier blandet med alt for lite kritisk sans. Jeg tror rett og slett ikke pressen tør å trykke alt på en gang. Hører man imidlertid på ham i 10-20 minutter får man inntrykk av at han er hjerneoperert med mixmaster.

                                    Min interesse for ham bunner ikke i personen bjørnebye, for sånne mennesker har like stor rett som deg og meg til å praktisere det noen vil kalle for stupiditet. Problemet er at han har valgt å gjøre det innen fotballen, fra trenerbenken, og samtidig vurdere seg selv som mer kompentent eller iallefall like kompetent som sine kollegaer. Samtidig kan han fortelle oss at det andre driver med ikke er så viktig, Bjørnebye har nemlig noe mer enn de fleste å lære bort. Det opplever jeg som respektløst og det synes jeg IKKE er ålreit.

                                    Nå kan kanskje Bjørnebye gripe skjeen i den annen hånd og skaffe seg noe utdannelse. Da vil han iallefall kanskje få et begrep om den jobb andre har lagt ned i å komme dit de er i dag. Få av oss er født genier som bjørnebye og kan pisse ut over alle emner fordi vi er så geniale. Mest trolig blir han om mulig enda mer pompøs av dette, og kommer til å bombe Barcelona og Chelski med søknader.

                                    Kommentar

                                    • Rubinho
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2005
                                      • 1501

                                      #78
                                      La oss håpe vi får den såkalte "trenereffekten ved trenerskifte" mot Rævbk! og at det stopper mot oss i nest siste serierunde

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13271

                                        #79
                                        Wiggen overtok jo midlertidig sist også, og det spørs derfor om det vil komme noen ny giv ala Nordlie-effekten fra den kanten. Kanskje vil vi kunne snakke om Wiggen effekten, dvs. den noe mer kortsiktige effekten man får når samme assistenttrener tar over for hovedtrener for andre gang på rad i samme klubb. Wiggen burde forøvrig få endret sin stillingsbetegnelse permanent fra assistent til vikar.

                                        PS! Jeg ser av avisene at nattens forhandlinger hjemme hos Bjørnebye resulterte i at Start fikk forhandlet NED sluttpakken til 1.5 mill (dette er *høyst* uvanlig ved oppsigelser). Bjørnebye tapte altså 2.2 mill på å ikke ringe advokat, men ta dette over en bolle og en kopp kaffe på kjøkkenet. Ikke rart Mathisen valgte å spandere pizza på journalistene som omkranset SIBs bolig. I mine øyne er Bjørnebye først og fremst tjent på å skaffe seg en permanent verge fremfor en advokat i fremtiden.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎