Likhet for alle, uansett alder?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    #21
    Opprinnelig skrevet av Skinke
    Det første som slår meg når jeg ser disse bildene er at jeg må begynne å reise organisert Det nærmeste vi kom var 2nedslåtte14timer på buss gjennom Møre, Sogn og Hordaland. Vi så en Moskus iallefall
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • LilleKne
      Medlem
      Hoffnarr
      • Oct 2006
      • 59

      #22
      hmm..
      Vil si som så at.. De fleste vet kanskje at jeg er tur ansvarlig og de aller fleste vet hvem jeg er. Som regel er jeg vel med på omtrent alle borte kamper og hvis det er noen problemer så er det fint muligheter å henvende seg til meg også..
      Sånn at generell info også er sagt.
      Jeg tørr ikke uttale meg om den konkrete bussen ettersom jeg ikke satt på den selv, men tror jeg kan si på vegne av sånn ca alle på party bussen, at turen deres/vår var iallefall kjempe kul og det var utrolig koselig..

      Vil også at folk skal tenke på det at istedenfor å dømme veldig fort ang turene, så hvorfor ikke saklig ta opp evt forslag som vil gjøre det mulig til da å bedre buss turene våre. Er da ingen intenesjoner om a vi skal ha turer med tull og annet unødvendig..

      Da var da mine ord..

      Lillekne
      Marie Knedal

      "Ingen broer ble brent da jeg dro og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm." - Uwe Røsler om Lillestrøm

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4376

        #23
        Opprinnelig skrevet av LilleKne
        Vil også at folk skal tenke på det at istedenfor å dømme veldig fort ang turene, så hvorfor ikke saklig ta opp evt forslag som vil gjøre det mulig til da å bedre buss turene våre. Er da ingen intenesjoner om a vi skal ha turer med tull og annet unødvendig..

        Da var da mine ord..

        Lillekne
        Vel, at det i det hele tatt finnes noe sånt som partybusser minner om at dere ikke ønsker å luke vekk flatfylla på turene. Det er jo dømt til å gå åt skogen. Man ser jo på bildene fra Trondheim at bussen ser ut som et bomba helvette og at folk herjer på bensinstasjoner, ligger feil vei i setet og sover osv. God pr for KFL?

        Jeg gidder ikke å kritisere opplegget rundt turene til KFL noe mer enn det, ettersom jeg aldri kommer til å benytte meg av de turene mer, men det bør jo være et poeng å ha flest mulig oppegående folk for å støtte laget, og ha størst fokus på selve kampen. Sånn som det er nå så er liksom bussturen og puben høydepunktet for mange folk, mens kampen kommer i et lite parantes eller som en bonus. Poenget mitt er egentlig at det bør vises forståelse for at folk ønsker å arrangere turer på egenhånd, for etter å ha lest litt rundt på forumet om det temaet, så er det tydeligvis et problem for mange at ikke alle reiser med KFL.

        Det fleste synes nok det er kjempeålreit å reise med KFL's busser. Og det har jeg absolutt ingen problemer med! Sålenge alle er fornøyde, så kan det vel ikke blir særlig bedre. Men i bunn og grunn er det kun en ting som teller, og det er ikke hvordan man kommer seg til og fra kamper, men hvor mange vi er på dem.
        ..................

        Kommentar

        • LilleKne
          Medlem
          Hoffnarr
          • Oct 2006
          • 59

          #24
          Opprinnelig skrevet av _Jonern
          Vel, at det i det hele tatt finnes noe sånt som partybusser minner om at dere ikke ønsker å luke vekk flatfylla på turene. Det er jo dømt til å gå åt skogen. Man ser jo på bildene fra Trondheim at bussen ser ut som et bomba helvette og at folk herjer på bensinstasjoner, ligger feil vei i setet og sover osv. God pr for KFL?

          Nu kan man jo tenke på at dette er litt fra iår, er vel noen personer som er med i andre aktuelle undergrupperinger nu som faktisk ikke var mye bedre selv i 2006 sesongen.
          Og den tid var langt mer verre saker og ting som skjedde da, ikke det at jeg kan forsvare det som er skjedd til nu.
          Marie Knedal

          "Ingen broer ble brent da jeg dro og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm." - Uwe Røsler om Lillestrøm

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4376

            #25
            Opprinnelig skrevet av LilleKne
            Nu kan man jo tenke på at dette er litt fra iår, er vel noen personer som er med i andre aktuelle undergrupperinger nu som faktisk ikke var mye bedre selv i 2006 sesongen.
            Og den tid var langt mer verre saker og ting som skjedde da, ikke det at jeg kan forsvare det som er skjedd til nu.
            Yes, det var sikkert noen episoder på nittitallet også som overgår det meste Men who cares? Fortiden får man ikke gjort noe med. Man bør vel heller se fremover å prøve å finne ut hva man skal gjøre for å få et best mulig opplegg rundt turene.
            ..................

            Kommentar

            • LilleKne
              Medlem
              Hoffnarr
              • Oct 2006
              • 59

              #26
              så sant så sant at fortid kan ligge

              Men derfor jeg spør om forslag for å BEDRE FRAMTIDENS =)
              Marie Knedal

              "Ingen broer ble brent da jeg dro og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm." - Uwe Røsler om Lillestrøm

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                #27
                Fordelen med å ha en partybuss er jo at de som vil feste og danse utover hele natta kan ta den bussen. Folk må få lov til å drikke og ha det fett på bussene, det gjelder bare å ta hensyn til med supportere.
                Det er bedre at folk sitter å synger og danser på partybussen enn at det sitter 5 personer som synger og danser på en "stille"buss der folk prøver å sove.
                Som jeg har sagt mange ganger så satt jeg på partybussen på vei hjem å hadde ikke noe problemmer med det, folk var på gladfylla(ikke spørr hvordan mann kan være det etter 0-4tap) å sang og dansa hele veien. Virket som de gutta hadde en fet tur iallefall.

                Uansett så er det viktig at ikke 4\5stykker tar fylla på en buss der det store flertallet skal sove å ha det rolig. Det skaper bare utrolig dårlig stemning av.

                uansett hvor du drikker, partybussen eller ikke. Det gjelder å drikk med måte!
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  ...ligger feil vei i setet og sover osv.
                  Oioioi at folk krøller seg sammen i setene og sover er hårreisende!:o:o

                  Kommentar

                  • TwentyThirteen
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Oct 2007
                    • 49

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    Oioioi at folk krøller seg sammen i setene og sover er hårreisende!:o:o
                    Hvis du setter god vilja til skjønner du sikkert hva han mener.

                    Kommentar

                    • Ted
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Apr 2005
                      • 127

                      #30
                      Og på en tur så var det en gutt som hade lue på seg.....
                      Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

                      Kommentar

                      • ChriZza
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 4265

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                        Hvis du setter god vilja til skjønner du sikkert hva han mener.
                        Godvilja forsvant et sted på veien

                        Synes bare det er bra at folk kan velge selv hva slags tur de vil ha.
                        Denne gangen var det fokusert på å samle "likesinnede" på bussene noe jeg tror man fikk til greit.
                        Og om man ikke er fornøyd med sin buss er det ikke verre enn å kontakte vertene så hjelper de deg med å bytte.
                        Denne rølpinga la ikke jeg merke til, men så tok jeg bare bussen en vei og satt på en tilnærmet sivilisert buss.

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          og at folk herjer på bensinstasjoner, ligger feil vei i setet og sover osv. God pr for KFL?
                          av det jeg har hørt, tok de jenka fra bussen, inn på stasjonen, lata som de scora mål, og jenka tilbake til bussen igjen.

                          ansatte på stasjonen bare lo og tok frem mobilene for å ta bilder.

                          Kaller ikke det "herjing".

                          Mye værre på tidligere turer da man omtrent har stjeling på hver stopp.
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • LilleKne
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Oct 2006
                            • 59

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            av det jeg har hørt, tok de jenka fra bussen, inn på stasjonen, lata som de scora mål, og jenka tilbake til bussen igjen.

                            ansatte på stasjonen bare lo og tok frem mobilene for å ta bilder.

                            Kaller ikke det "herjing".

                            Mye værre på tidligere turer da man omtrent har stjeling på hver stopp.

                            Og det du sier der, er det som stemmer ;D
                            Damene i kassa tok fram mobil telefonene og begynte å ta opp video av det som skjedde..
                            Marie Knedal

                            "Ingen broer ble brent da jeg dro og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm." - Uwe Røsler om Lillestrøm

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              #34
                              synes denne tråden har sklidd ut fra førsteinnlegget, som jeg føler enda ikke har blitt besvart skikkelig.
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • Ted
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2005
                                • 127

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av iL
                                synes denne tråden har sklidd ut fra førsteinnlegget, som jeg føler enda ikke har blitt besvart skikkelig.
                                Neida,,, Ikke denne tråden vell.
                                Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

                                Kommentar

                                • heyhey
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • May 2008
                                  • 1

                                  #36
                                  hmm

                                  Jeg satt på Danseglede bussen og det var ingen som pissa i midtgangen!..Ser ut som det fort kan bli litt "hvisking" som blir fortalt verre for hver gang det fortelles, virker det som hvertfall! Uansett så vet de fleste at de fleste turer innebærer også noen øl og litt festing. Jeg har selv reist ganske mange ganger med kfl sine turer og har sjeldent opplevd store problemer. Kan nevne blant annet Køben-turene hvor det var folk som drakk hele veien hjem, det var da allikevel mulighet for å kunne sove. Jeg har gjort begge deler uten problemer
                                  Uansett synes jeg det er synd at folk vil nekte å dra med kfl, det er jo på disse turene man møter nye mennesker og blir bedre kjent!
                                  Er enig i at noen kan lage litt kvalm innimellom,så det kan folk kanskje være flinkere til å ta opp med en av vaktene med engang! Pluss at kanskje vaktene kunne fått litt mer info om hva de skal gjøre i de ulike situasjonene Og litt mer telefonkontakt seg i mellom hvis de er usikre på hva de skal gjøre. Var med på en tur en gang hvor det ble litt krangling mellom to og da flyttet de han ene over i en annen buss før det gikk for langt. Dette kan jo gjøres i stedet for å kaste av folk på veien hjem (så sant de ikke har gått for langt da!).
                                  Gleder meg allerede til neste tur jeg

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3352

                                    #37
                                    Jeg var og med på Danseglede, og så ingen som pisset i midtgangen. Nå satt jeg rett bak dassen, og at det stinket sykt ifra den på veien oppover er det ingen tvil om. Virket som om folk bommet med alt der inne, selv snus (håper det var snus) lå klint utover gulvet. Glad det ikke var jeg som skulle vaske den etterpå.

                                    Når det gjelder bråket på vei oppover, så satt jeg for langt bak til å oppfatte hva som startet det. Tror nok begge innvolverte hadde deler av skylden selv om hovedansvaret ligger ved karen i midtgangen.

                                    Kan vel også legge til at det ikke bare var gamlekara bak i bussen som fikk i seg overkant mye drikke, men man burde kanskje forvente mer av de fleste som var involvert.

                                    Om det er negativ publisitet med bilder av folk som sover, så mener jeg det blir bomskudd. Sov selv store deler av veien nedover da jeg med 0-4 i bagasjen sliter med å finne feststemningen.

                                    Edit: Nå var ikke jeg på Bergensturen, så jeg kan ikke sammenligne hva som skjedde der med denne turen.
                                    Last edited by MortenA; 23.05.2008, 11:05. Begrunnelse: Tillegg
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Spy-Henning
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Jul 2007
                                      • 29

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                                      Når det gjelder bråket på vei oppover, så satt jeg for langt bak til å oppfatte hva som startet det. Tror nok begge innvolverte hadde deler av skylden selv om hovedansvaret ligger ved karen i midtgangen.
                                      Selvfølgelig fant han ikke bare en tilfeldig som han fant ut at han hadde lyst til å true med juling. Det hele starta med at jeg sa "Oppfør deg og gå å sett deg ned a" siden ganske mange så seg lei på at han var mer fremme i bussen for å klage på musikken enn han var på plassen sin. "Jeg lar faen ikke en ung jypling som deg bestemme hva jeg skal gjøre, da blir det bråk" svarte gubben.
                                      Jeg er ikke typen som holder kjeft i sånne situasjoner, så jeg spurte hva som gir han rett til å true folk som ber han å roe seg ned med bråk. Da fikk han raskt opp en finger som han satt noen få centimeter ifra nesa mi og sa at hvis jeg ikke holdt kjeft, så skulle han banke meg og at vi skulle få se hva det ble til da vi kom frem til Trondheim.
                                      Han gikk et par skritt tilbake mot plassen sin men kom tilbake enda mer truende og sa at det ikke ville være noe problem å banke meg og at han hadde banka mange folk før.
                                      Frihet for Lauken!

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎