LSKs opplegg og regler for bortekamper 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #21
    Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
    jeg lurer egentlig bare på om det er tillatt å starte en alternativ supportergjeng til kfl, selvfølgelig gitt at man følger tribunereglene og ikke står på kfl- feltet?
    Jeg har ikke diskutert dette med noen, men å starte en supporterklubb kan vel alle i utgangspunktet gjøre i henhold til organisasjonsfrihet. Om den vil bli anerkjent av klubben som en gruppe klubben ønsker å forholde seg til er jo et annet spørsmål.

    I forhold til de reglementene som gjelder (pr. dags dato) for sesongen 2009 vil en alternativ supporterklubb ikke være velkommen på borteseksjonen når vi er på tur. I forhold til LSKs tribunereglement vil en alternativ gruppe ikke ha tilgang til KFL-feltet, men utestengelse fra Åråsen forøvrig er satt til å gjelde grupper som opptrer som casuals, er uniformert som ultras eller for øvrig opptrer som ultras.

    Dette er altså LSKs tribuneregler. Hvordan de vil tolke og håndheve reglementet må være opp til klubben (jfr. diskusjonen rundt å inneha en webside og være bortvist fra en treningskamp). Det kan virke som om klubben ønsker en streng fortolkning av sine tribuneregler.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Felt C
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 776

      #22
      Opprinnelig skrevet av heidar
      Er KFL i det hele tatt en uavhengig supporterklubb lenger??
      Nei,et rungende og klart NEI!

      Kommentar

      • Felt C
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 776

        #23
        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Enig.. Om mine venner og jeg leier en buss og drar på kamp kan alle andre gi faen med og bry seg om det!!!
        Det skal du ta deg faen på at ingen skal bestemme.Målet må være å få flest mulig på kamp for å støtte klubben,ikke at flest mulig skal ta bussene til kfl/LSK på bekostning av mindre tilreisende.Da er man på villspor da,eller man er ikke LSK-patriot,men kfl-patriot.

        Kommentar

        • Superstefan
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 2180

          #24
          Opprinnelig skrevet av Felt C
          Det skal du ta deg faen på at ingen skal bestemme.Målet må være å få flest mulig på kamp for å støtte klubben,ikke at flest mulig skal ta bussene til kfl/LSK på bekostning av mindre tilreisende.Da er man på villspor da,eller man er ikke LSK-patriot,men kfl-patriot.
          ORGANISERT, Alternative eller konkurrerende er ordene du ikke får med deg her. Du får ikke lov og sette opp en buss, gå på martins og si til de som sitter der. Kjør med bussen vår så får du turen til 2kr billigere. DERIMOT om du føler for og ta med bestekameraten din,kjæresten hans,nabohunden og kjøre bestemors Minivæææn er det da INGEN som skal nekte dere det.

          Dette har blitt diskutert opp og ned med det er en del folk som faktisk ikke har fått med seg det enda. fantastisk.
          Fotograf Kreativ Kanaris

          KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

          Kommentar

          • mr.sandass
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2005
            • 972

            #25
            Opprinnelig skrevet av Superstefan
            ORGANISERT, Alternative eller konkurrerende er ordene du ikke får med deg her. Du får ikke lov og sette opp en buss, gå på martins og si til de som sitter der. Kjør med bussen vår så får du turen til 2kr billigere. DERIMOT om du føler for og ta med bestekameraten din,kjæresten hans,nabohunden og kjøre bestemors Minivæææn er det da INGEN som skal nekte dere det.

            Dette har blitt diskutert opp og ned med det er en del folk som faktisk ikke har fått med seg det enda. fantastisk.
            Det står at konkurrerende turopplegg ikke er lov. Men det står også at et alternativt turopplegg ikke er lov.

            Det som isåfall er fantastisk er at KFL legger seg oppe i hvordan folk kommer seg på kamp.
            www.ultrasfeltc.net

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              #26
              Vel, jeg skal ta 31-bussen til telefonhallen i morra. Føler meg rimelig trygg på ikke å bli ekskludert.

              Formuleringer og kommunikasjon er en utfordring, særlig i en situasjon hvor en del ønsker å ta alt opp i verste mening.

              Dette handler selvfølgelig ikke om at fire venninner vil ta toget til Lysaker og gå derfra, eller om noen vil fylle opp privatbilen og reise direkte til parkeringshelvete.
              Vidar Evje

              Kommentar

              • Ytre
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 773

                #27
                Selv synes jeg det er helt ok å reise med kfl, men har full forståelse for at mange har fått turopplegget i halsen, nå har jeg ingen bakgrunn for å uttale meg om turer som har vært før 05, men mange av turene jeg har vært med på etter det har vært svært kritikkverdige. Dropp av matstopp, sjåfører som ikke kan veien, sjåfører som sovner bak rattet, og til tider ganske slitsomt pga en kultur for overdreven fyll.

                At man da ikke tillater andre å sette opp busser syns jeg er smålig.

                Greit, kan skjønne at man hadde sagt at det ikke var greit å reklamere på kfl.no og i buggen og sånn, men ellers syns jeg det hadde vært helt naturlig at andre kunne få lov å kjøre en egen buss hvis man ønsker det.
                I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                Kommentar

                • LSK N/B
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 830

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Superstefan
                  ORGANISERT, Alternative eller konkurrerende er ordene du ikke får med deg her. Du får ikke lov og sette opp en buss, gå på martins og si til de som sitter der. Kjør med bussen vår så får du turen til 2kr billigere. DERIMOT om du føler for og ta med bestekameraten din,kjæresten hans,nabohunden og kjøre bestemors Minivæææn er det da INGEN som skal nekte dere det.

                  Dette har blitt diskutert opp og ned med det er en del folk som faktisk ikke har fått med seg det enda. fantastisk.
                  Dette er feil. Jeg har full rett til å starte opp en direkte konkurrent til KFL sitt tilbud om transport til bortebane. Det jeg ikke har lov til er å indikere at det er på noen som helst måte har noe med KFL, LSK å gjøre. Om ditt eksempel er det opp til eieren av Martins om jeg får lov til å reklamere for min alternatv der.
                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                  Nei til NFF!

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4376

                    #29
                    Det har faen meg gått for langt når man ikke får lov å reise organisert utenom KFL. Herregud så latterlig! Må være den eneste supporterklubben i verden som har den mongis regelen. Det er så patetisk at jeg faen ikke har ord for det.

                    Synes dette er på grensen både mtp lov, og ikke minst fokus. Hva er viktigst? Flest mulig på stadion som støtter LSK, eller flest mulig KFL busser? Jeg trodde man lo av Plankehaugen og bussene dems i flisbyen jeg, men det her er faen ikke noe bedre. Det er desto værre! Jeg har full forståelse for at KFL ønsker flest mulig reisende til sine opplegg, men man må tåle konkurranse uten å begynne å grine og bruke makten sin til å straffe folk på den måten. Fair play?

                    Triste saker.
                    ..................

                    Kommentar

                    • Felt C
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 776

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      Vel, jeg skal ta 31-bussen til telefonhallen i morra. Føler meg rimelig trygg på ikke å bli ekskludert.

                      Formuleringer og kommunikasjon er en utfordring, særlig i en situasjon hvor en del ønsker å ta alt opp i verste mening.

                      Dette handler selvfølgelig ikke om at fire venninner vil ta toget til Lysaker og gå derfra, eller om noen vil fylle opp privatbilen og reise direkte til parkeringshelvete.

                      Akkurat det skjønner selv en pasient som meg.Men hvis man vil f.eks minibusser med kamerater som vil ha et eget opplegg til livs er man helt ute å kjøre.
                      Egentlig er man ute å kjøre uansett hvis man nekter folk å mobilisere ekstra til turer hvis det medfører at flere reiser for å støtte klubben.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Felt C
                        Akkurat det skjønner selv en pasient som meg.Men hvis man vil f.eks minibusser med kamerater som vil ha et eget opplegg til livs er man helt ute å kjøre.
                        Egentlig er man ute å kjøre uansett hvis man nekter folk å mobilisere ekstra til turer hvis det medfører at flere reiser for å støtte klubben.
                        Er vell for faen ingen som nekter deg eller dine kamerater og sette opp alternative reisemåter så lenge DERE FØLGER REGLA....
                        Last edited by tullebukk; 14.03.2009, 10:51. Begrunnelse: blei feil å skrive det jeg gjorde......

                        Kommentar

                        • Felt C
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2004
                          • 776

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Er vell for faen ingen som nekter deg eller dine kamerater og sette opp atlternative reisemåter så lenge DERE FØLGER REGLA.....Men det er kanskje for mye forlangt at dere greier å følge dem......
                          Nå var det ikke tribuneregla jeg reagerer på siden mine kompiser og jeg ikke har noen problemer med å følge de.Er akkurat det at alternative reisemåter er erklært uønsket jeg er uenig med kfl/LSK.

                          Kommentar

                          • Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Er vell for faen ingen som nekter deg eller dine kamerater og sette opp alternative reisemåter så lenge DERE FØLGER REGLA....

                            Det er vel akkurat det som blir sagt med denne setningen: - Alternative eller konkurrerende turopplegg er uønsket.

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎