Turopplegg Ålesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.sandass
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2005
    • 972

    #81
    Nå var ikke jeg på bussen men 600 spenn for en trang og vanlig buss er alt for stivt så her har nok KFL blitt litt lurt av selskapet.
    www.ultrasfeltc.net

    Kommentar

    • MobBoss
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 900

      #82
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Eller kan det tenkes at bussen kjørte gjenom Enebakk og via Rælingen, veit det er mange som gjør det for og spare bommpenger....
      Ufc brukte det selskapet i fjor. Og det kostet ikke noe ekstra eller var noe problem å få de til å plukke opp folk i oslo. Så de kjører nok ikke den veien

      Invicta

      Ingen er større en klubben

      Kommentar

      • mr.sandass
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2005
        • 972

        #83
        Opprinnelig skrevet av MobBoss
        Ufc brukte det selskapet i fjor. Og det kostet ikke noe ekstra eller var noe problem å få de til å plukke opp folk i oslo. Så de kjører nok ikke den veien
        Jepp og vi var i tillegg meget fornøyde med servicen så skjønner ikke helt hva som har skjedd her.
        www.ultrasfeltc.net

        Kommentar

        • marriell
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2008
          • 227

          #84
          Vet at det var en del som ikke var fornøyd med bussen igår å det er bare å beklage, dette skal tas tak i.

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            #85
            Redusert pris til på én langtur for de som kan vise bussbilletten til ålesund
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #86
              Opprinnelig skrevet av mr.sandass
              Jepp og vi var i tillegg meget fornøyde med servicen så skjønner ikke helt hva som har skjedd her.
              Kan det skyldes at UFC var (er) lettere å håndtere for bussåføren enn en gjeng tungt rusede THK-ere på kanarifylla?
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                #87
                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Kan det skyldes at UFC var (er) lettere å håndtere for bussåføren enn en gjeng tungt rusede THK-ere på kanarifylla?
                Det må jo bli gratis buss til foreksempel Trondheim, jeg foreslår at alle som blir med må kjøpe lodd for 600 kr. Dette er selvsagt bare en symbolsk sum.

                Kommentar

                • Kanarifugl84
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2007
                  • 2319

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av MobBoss
                  Ufc brukte det selskapet i fjor. Og det kostet ikke noe ekstra eller var noe problem å få de til å plukke opp folk i oslo. Så de kjører nok ikke den veien
                  Jeg kjørte personlig bak denne bussen nesten hele veien innover til Lillestrøm grytidlig søndag morgen. Jeg bor på Flateby og kjører via Rælingen for å komme meg til Lillestrøm. Da skulle jeg nesten tro at bussen gjorde det samme som meg. For den kan da vel ikke ha vært på to steder til samme tid? Denne gangen kjørte de "Enebakk-Rælingen-Lillestrøm"-ruta, hvorvidt de gjør det hver gang skal jeg ikke si for sikkert.

                  Kommentar

                  • MobBoss
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 900

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                    Jeg kjørte personlig bak denne bussen nesten hele veien innover til Lillestrøm grytidlig søndag morgen. Jeg bor på Flateby og kjører via Rælingen for å komme meg til Lillestrøm. Da skulle jeg nesten tro at bussen gjorde det samme som meg. For den kan da vel ikke ha vært på to steder til samme tid? Denne gangen kjørte de "Enebakk-Rælingen-Lillestrøm"-ruta, hvorvidt de gjør det hver gang skal jeg ikke si for sikkert.
                    Det er greit nok at den gjorde det. Men det som er poenget er at i hele fjor hentet det samme selskapet i oslo uten å ta noe ekstra for det. Eneste forskjellen er at nå er det kfl som leier den og ikke Ufc.

                    Invicta

                    Ingen er større en klubben

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

                      #90
                      Kan vi ikke overlate vurderinga av bussturen til de som var med på bussturen?

                      Personlig tror jeg ikke det var konspirasjon bak at bussen ikke gikk fra Oslo
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • robbie
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2006
                        • 168

                        #91
                        Det er riktig at det står Moss Turbiler på bussen, men den bussen er solgt til Bjørn cowboy. Han henta bussen på lørdag og frakta den til Flateby.

                        Kan dere ikke skaffe litt faktaopplysninger før dere kommer med påstander!
                        LengeLeveLsk

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                          Kan vi ikke overlate vurderinga av bussturen til de som var med på bussturen?

                          Personlig tror jeg ikke det var konspirasjon bak at bussen ikke gikk fra Oslo
                          Veldig artig busstur, og det sier jeg som ikke har vært med på langtur med buss på 5 år. (flyr som regel)

                          Synes Mariell gjorde en veldig bra jobb som turvert.

                          Dog veldig grinete bussjåfør? Måtte lissom understreke hver gang det var pause at "hvis ikke vi idiota var tilbake innen oppsatt tid, så kjørte han bare..."
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Macho-Morten
                            Ikke KFL-styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2687

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av iL
                            Synes Mariell gjorde en veldig bra jobb som turvert.

                            Dog veldig grinete bussjåfør?
                            Veldig enig i disse to linjene. Sjåføren gjorde seg også bemerka med tidenes overreaksjon en gang etter Dombås, da han hadde et ukontrollert raseriutbrudd mot de som hadde klistra dansebandplakater på sidevinduene. Uten noen som helst for- eller advarsel, begynte han å brøle om utkastelse av de skyldige om det kom opp flere. Trivelig type som sikkert har det bra hjemme.

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #94
                              Reisebrev fra Aalesundturen av Morten Galåsen.

                              Danskebåten suger!

                              For andre gang på fem måneder tok KFL turen til Ålesund for å se Fugla bli latterliggjort av en latterlig gjeng ledet av mannen med Norges merkeligste hentesveis. Jeg mener; han grer håret over vikene og ikke skalpen? Hva i all verden? Mannen burde nesten fått æresmedlemskap i THK, men det kan han bare glemme.

                              Skrevet av kfl.no



                              Tekst: Morten Galåsen
                              Foto: Stefan Haugerud


                              Aalesund har blitt det nye Bryne, som i sin tid var det nye Kongsvinger. Turene dit ender alltid i skandale – uansett hvor ræva hjemmelaget er, blir vi pissa på hver gang vi besøker dem. Årets tur var intet unntak, og hva passa vel da bedre enn at busselskapet hadde gjort om på avtalen like før avreise slik at vi i det minste kunne sitte særdeles ukomfortabelt begge veier? Aah, livet som fotballsupporter...

                              En jeg kjenner sa etter et forsmedelig nederlag for noen år siden at det ikke er rart alle får kreft i denne klubben (dette var på den tida alle fikk kreft i klubben), og iblant føler jeg at det var en svært treffende uttalelse. Et av disse øyeblikkene var nok i to-tida natt til mandag. Jeg ruver noe over to meter over bakken i sokkelesten (og når jeg er barbeint, men siden føtter er så ekle har vi sokkepåbud hjemme). Det å sitte med nedadgående promille, fastklemt i et ytterst trangt bussete etter et braknederlag i sideregn, vel vitende om at det er minst tre timer igjen av torturen, det gjorde at jeg formelig kunne kjenne cystene vokse seg store og ondartede inni meg.

                              Turen opp, derimot, var langt mer positiv. Kuriøst nok ble tre av oss plukka opp i Oslo av ingen ringere enn Jon-Ivar klokka seks om morran, og det skulle vise seg som et lite omen at bilen hans fuska hele veien til Kiellandsen (men nok om bussens mangler for denne gang). Uansett, fram kom vi, og snart var min venn Anal-Kim på plass med sekken full av herlige hatter og Efes-kassa vi hadde ordna oss til turen. På plass var også bussen og rundt 60 andre som valgte å reise organisert, og vi kom oss faktisk avgårde uten forsinkelser. Folk glemte fort at bussen ikke var av standarden man forventa, og mange tok seg i å mimre om de gode gamle dager, som da Ole Bøffel kjørte oss til Stavanger i buss fra 70-tallet og da Arntis satte seg på Sogndal-bussen uten å ha dusja på to uker (ifølge seg selv og den noe skarpe kroppslukta han utsondret). Det er tydelig at vi ble litt bortskjemte på høsten i fjor, for dette var jo ingenting, når man tenker over det...

                              Kilometerstanden og stemninga på bussen steg omtrent proporsjonalt mens timene rant avsted, og alt som hører med på en langtur dukka opp – bare overkropper, bittert fiendskap/rivaleri mellom for- og bakberget (en evig tvekamp der forberget er en evig toer som bakberget for evig tar i toer’n), tåpelige hodeplagg, edru juniorer, danseband på anlegget, tribunevideo og feminine turverter med morsinstinktet i orden. Så kom Dombås, der undertegnede brøt en av sine gylne leveregler og prøvde æljburgeren på stedet, til tross for at jeg ikke hadde jult den opp sjøl. En strek i regninga var at potetmosen faktisk var slengt på burgeren, noe som gjorde hele stasen nærmere tre meter høy og dermed temmelig vanskelig å innta på tilnærma sivilisert vis. Men mett ble man jo, selv om man falt i aktelse både hos seg selv og antagelig de sjokkerte vitnene til gildet.

                              Etter Dombås en gang fikk vi en smak av PMSen til den middelaldrende, skarrende bussjåføren. Noen hadde klistra opp to-tre plakater på sidevinduene bak i bussen, og uten forvarsel eksploderte den (alvorlig forstoppede?) sjåføren over høyttaleranlegget med trusler om at nestemann som hang opp noe ville bli kasta av bussen umiddelbart. Den litt utbrukte frasen ”hva i all verden?” opplevde en kraftig renessanse i minuttene som fulgte. På hjemveien benyttet han hvert eneste stopp til å true om at de som ikke var tilbake innen tidsfristen han hadde satt, ville bli etterlatt. Hver eneste gang. Slitsomt! Med tanke på at han ikke var i besittelse av godt humør, var han vel faktisk ingen bussjåfør?

                              Uansett samlivsproblemene til kjøremannen og beinplassen på kjøretøyet kom vi fram til Sild City nesten etter skjema. Som i fjor var det puben Metz vi besøkte, der de på ekte sunnmørsvis presterte å ta over 60 spenn for halvliteren (som selvfølgelig ikke var en halvliter, men nullkommafire). Kanari-Fansen, Tåpelige Hodeplagg-Kanaris og ikke minst enkeltpersonene som reiste alene er kjent som en svært folkelig gjeng, men å legge igjen småpenger på disken ved endt betaling var i hvert fall uaktuelt for... tja, noen av oss. I løpet av den drøye timen på pub møtte man både godtfolk og kjentfolk, og trivselsfaktoren var høy. Men så var det den derre kampen, da... Den tror jeg rett og slett jeg hopper over.

                              Skuffa, våte og tidvis illeluktende kanaris satte seg på bussen og vendte nesene hjemover. Pilsen som var så frisk og god på vei opp var nå blitt varm, kroppen som var så frisk og rask på vei oppover var nå blitt sliten, stemmen som var så godt i bruk på vei opp var nå borte... Det skulle bli en lang natt. Og det ble det. Med unntak av litt sunn ungdom som skulle vise hvor bra de kunne feste (disse holdt ut i to timer eller noe?), var det en temmelig rolig og molefonken gjeng (i hvert fall etter kanari-standard) som satt og venta på at det skulle bli Dombås og kjøttkakemiddag. Sistnevnte leverte varene og gjorde oss stappmette, akkurat som i november, og det ble også høydepunktet på hjemveien, som rett og slett var ganske hard denne gangen.

                              Hva har vi så lært av denne opplevelsen? Ingen verdens ting. Sees i Bergen!
                              .....

                              Kommentar

                              • marriell
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Dec 2008
                                • 227

                                #95
                                Fantastisk Morten

                                Mvh
                                feminin turvert med morsinstinktet i orden:P
                                det kommer jeg til å fortsette med.
                                Last edited by marriell; 07.04.2009, 21:54.

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  Kan det skyldes at UFC var (er) lettere å håndtere for bussåføren enn en gjeng tungt rusede THK-ere på kanarifylla?
                                  Ifølge media og diverse sikkerhetssjefer så finnes det ikke noe værre enn UFCere på tur

                                  Forøvrig irriterende at buss sjåfører oppfører seg som idioter. Man skal jo tross alt yte service til kundene.
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    #97
                                    Kult at "referatet" falt i smak! Takk for alle tomler (spesielt de som mente det)

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎