Ambisjonene for 2008?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    Ambisjonene for 2008?

    Noen som vet hvor det sportslige ledelsen har lagt lista for 2008?

    Var vel ambisjoner om medaljer i fjor, men etter nok en fjerdeplass så bør vel kanskje ambisjonene senkes etter at stallen ikke er blitt styrket av betydning siden forrige sesong.

    Hørte jo i fjor høst prat om både midtbanespiller, vinger, spiss og 20-30 millioner disponibelt til spillerkjøp, var dette bare løse rykter/ønsketenkning?

    Halvannen måned til seriestart og er mer bekymret enn vanlig.
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Såvidt jeg har fått med meg har man gått bort fra de konkrete resultatmålene man hadde under Rösler, og heller nøyer seg med å si at vi skal kjempe om medaljer og pokaler hvert eneste år. I tillegg har man målsetninger i forhold til å utvikle spillestill, enkeltspillere osv.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
      Hørte jo i fjor høst prat om både midtbanespiller, vinger, spiss og 20-30 millioner disponibelt til spillerkjøp, var dette bare løse rykter/ønsketenkning?
      Hjælper ikke med penger når ingen spillere passer krava. De som kunne vært noe er jo ikke til salgs så...
      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
      Halvannen måned til seriestart og er mer bekymret enn vanlig.
      LSK er bedre rustet til sesongen i år enn i fjor, selv om "stjernene" ikke er ankommet. Bli nå ikke hysteriske etter en treningskamp i feb. Etter prestasjonene i går å dømme kan det jo bare bli bedre.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #4
        Virker jo veldig "lovende" må jeg si.

        Kommentar

        • Ganfugl
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Nov 2006
          • 165

          #5
          Noen som husker treningskampene før 2001 sesongen? Dette forumet er ofte definisjonen på krisemaksimering.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #6
            Jeg kan ikke si jeg er spesielt bekymret. Kampen i går ble spilt på en elendig bane, det var sterk vind, man kunne tydelig se at gutta var tunge i beina, vi spilte med tre høyrebeinte spillere på de tre "venstrebein-posisjonene" og i tillegg hadde vi Pål Steffen på høyre back og Occean/Sundgot på høyre kant. Det luktet ikke akkurat kjempekamp før avspark i går. Målene kommer dessuten etter store individuelle feil, som gigatabba til Moldskred (som forøvrig var elendig hele kampen).

            Selvsagt kunne man gjort det så mye bedre, men med en rekke sentrale spillere tilbake, mindre eksperimentering, en god del lettere bein og kanskje en ny ving, kan jeg (nesten) garantere at vi vil bite rimelig kraftig fra oss når serien begynner.

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              #7
              Treningskamper er nettopp det navnet tilsier - trening. Det kan gi en pekepinn, men å tro at serien blir avgjort nå er det samme som å tro at serien blir avgjort før st. hans. Vi av alle vet bedre.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • KimFL
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1410

                #8
                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                Var vel ambisjoner om medaljer i fjor, men etter nok en fjerdeplass så bør vel kanskje ambisjonene senkes etter at stallen ikke er blitt styrket av betydning siden forrige sesong.

                Hørte jo i fjor høst prat om både midtbanespiller, vinger, spiss og 20-30 millioner disponibelt til spillerkjøp, var dette bare løse rykter/ønsketenkning?

                Halvannen måned til seriestart og er mer bekymret enn vanlig.
                Kanskje litt drøyt å si at stallen ikke er styrket siden i fjor, da vi har mista 2 mann (1 god en en middels spiller), og har fått 3 mer eller mindre gode inn. At første 11'ern ikke akkurat er styrket, kan jeg være enig i, siden Stefanutto er bedre enn de vi har på samme plass i dag. Men Riseth og Pedersen på andre sida veier jo opp for Rambekk.

                I tillegg vil jo klubben ha en ving da...skal ikke se bort ifra at det kommer en rett før serien starter....penga ligger jo der å venter...



                KimFL

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #9
                  Jeg tviler på at vi vil ha en ny ving klar til seriestart. Det er uansett såpass knapt med tid at en ny kant trolig ikke vil rekke å etablere seg på laget innen seriestart. Tipper det dukker opp en i sommer, trolig Hoff og/eller Alanzinho, eventuelt et utenlandsk som ikke får et eneste minutt i Tippeligaen 2008 fordi han trenger tid på å tilpasse seg språk og spillesystem.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Ved et veiskille

                    2008 blir et veldig viktig fotballår. Jeg tror vi kommer til å se et klarere klasseskille i norsk fotball etter denne sesongen. Et klasseskille både på det økonomiske, sportslige og organisatoriske.

                    Som Rosenborg, så er også Brann i ferd med å klare og etablere seg i E-cupen. VIF vil, selv om vi ikke liker det, ta et steg opp i år. De kommer til å fylle Ullevaal flere ganger, vokse både sportslig og økonomisk og ganske sikkert vedta å bygge eget stadion.
                    Både Brann og VIF ser også ut til å være kvitt sitt tradisjonelle interne rot og bråk.

                    Rett bak disse tre kommer Viking, i alle fall hvis vi ser på de økonomiske, markedsmessige og sportslige musklene.

                    Jeg tror også de fire lagene fra de fire største byene kommer til å samarbeide tettere - først og fremst når det gjelder å bygge sitt "fotballprodukt" best mulig. I dette ligger også hvordan de kan få mest mulig penger ut av "pakka".

                    Er det plass til LSK i dette selskapet?

                    Vi sliter med vårt image og omdømme. Vi sliter med en spilletil som ikke sitter og vi sliter med at laget mangler en attraktiv profil eller to.
                    Vi er ikke i nærheten av å ha det samme publikums- og sponsorpotensiale, og derigjennom større inntekter. Naturlig nok.

                    LSK har nok av utfordringer.
                    Det blir et spennende år... :-)

                    Mvh
                    Gammer`n
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Henrik
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2006
                      • 2110

                      #11
                      De dystre tankene til perta har vært med meg en stund nå. Vi kommer til å slite veldig med å holde følge i det økonomike rotteracet som kommer de neste årene, et race vi må være med dersom v i ønsker å være et topplag over tid.

                      Den eneste muligheten til å holde følge slik jeg ser det er å ligge i forkant av utviklingen, og best i klassen, når det gjelder inntekter fra stadion andre kilder. Samt at et seriegull med det førte nok hade hjulpet veldig på både omdømmet og tilkuernittet (som er for lavt er jeg redd).

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13244

                        #12
                        Med den treneren vi har tror jeg vi har det beste grunnlaget for å føre et rimelig mannskap til topps. Jeg vil heller ha Tom Nordlie enn Fredriksens millioner, for å si det sånn. Det er klart vi savner noen store signeringer, men å få spillere som passer inn på laget er nok viktigere for oss. I tillegg mener jeg vi har gjort det meget bra på samarbeidssiden i år, vi vil få flere talenter inn portene de neste årene. Dessuten har vi meget gode treningforhold året rundt. At man må bo i en storby og ha 25000 tilskuere for å gjøre det bra har vi vel motbevist i 32 år på rad nå. Med suksess forstummer også kritikken, institusjonsbeborer landet rundt kjøper fugla-skjerf og bestemødre i trønderlag liker LSK. At vi ikke er knyttet til et høl som oslo øst er bare positivt.

                        Mens noen maner frem mørke skyer over åråsen vil jeg gjerne minne om at de andre klubbene også kan snuble: Både Brann og VIF har fått "enorme" summer utenfra og har et veldig forventingspress. Uten å begi meg ut på infantile spekulasjoner kan jeg ikke se at VIF ser noe mer positive ut foran denne sesongen versus fjorårets. Et par solide tap på ullevål, og vi snakker om 7000 fremmøtte. De har en MEGET stor fallhøyde i år. Begge lagene er kjøpelag rett og slett, og kan svinge veldig i prestasjonene. Stryk helstad i startoppstillinga og man har et helt annet brannlag.

                        Laget jeg er redd for heter viking - de har få svakheter, og vil kunne dominere i tippeligaen i mange år fremover. Rösler er blitt flinkere, men også han kjøper vel lommeboka tom uten å tenke system som Nordlie. Med en Vikingsuksess tror jeg imidertid at det er store sjanser for at han forlater dem til fordel for utlandet, og da raser det sammen igjen.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #13
                          I mine øyne er Rosenborg en langt større trussel enn Viking. Rosenborg har mange unge, gode spillere som har framtiden foran seg. Ciljan, Tettey, Demidov, Nordvik, Jarstein, for å nevne noen. Dersom de klarer å hevde seg i år, tror jeg de blir jævlig farlige framover. Likevel får de ikke en skikkelig trener før i juli, og dersom de skal legge om system midt i sesongen, tror jeg de vil slite.

                          Det er for tidlig å si noe om VIF, ettersom de har skifta ut hele støtteapparatet rundt elitegruppa. Hvordan Martin håndterer situasjonen som spillende trener er uvisst, det kan slå ut begge veier, men jeg vil si han og VIF har alt å tape. Ettersom de har kjøpt seg til et stempel som gullkandidat i vinter, vil en 5-6 plass etter 8 kamper være en stor skuffelse. Martin føler presset, og det tror jeg også vi kommer til å merke på Vålerenga kommende sesong.

                          Brann setter jeg som sterkeste konkurrent neste år. Ser ingen grunn til at de skal ha blitt noe dårligere kontra ifjor, jeg mener Fakiri er like god som Martin, om ikke bedre.

                          Skulle jeg tippe, tror jeg vi har muligheten på medalje i år. Dog ikke gullet. Jeg tror Brann stikker av med gullet nok en gang, mens Viking og LSK seiler opp som kandidater til sølvet. Jeg er redd Viking blir for sterke, men Uwe har bevist at han er ekspert på å tape de viktige kampene, og dersom det skulle rote seg til med Ijeh kan de fort mangle en toppscorer. Setter likevel en knapp på Viking.

                          Jeg er skuffet over at LSK ikke har klart å signere en ny kantspiller, og grunnet mangelen på rene kanter tror jeg vi vil få for få strenger å spille på i angrepet. Vi har heller ikke vist noe tegn på bedring i angrepsmønsteret så langt i treningskampene, og jeg ser derfor ingen grunn til voldsom optimisme foreløbig. Ting kan forandre seg, men per dags dato setter jeg LSK som bronsjekandidat, der vi vil kjempe mot RBK.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            #14
                            Jeg må bare få spesifisere at jeg ikke snakker om i år, neste år eller de neste tre år. Jeg snakker på lang sikt (10-20 år) der kan vi dersom vi ikke ligger i forkant av utviklingen, bli hektet av klubbene fra de fire største byene.
                            Last edited by Henrik; 14.02.2008, 15:56. Begrunnelse: spelling

                            Kommentar

                            • Beatles
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Jan 2008
                              • 80

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              Jeg må bare få spesifisere at jeg ikke snakker om i år, neste år eller de neste tre år. Jeg snakker på lang sikt (10-20 år), der kan vi dersom vi ikke ligger i forkant av utviklingen kan bli hektet av klubbene fra de fire største byene.
                              Jeg forventer at LSK skal jobbe mer aktivt i Rømerike og ytterlige områder (Ski f.eks) for å få flere LSK'er.

                              Jobben de gjør pr. i dag betyr langsiktig retur på satsingen om alt fra 5 år-50 år fremover.

                              Kommentar

                              • skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                Vi sliter med vårt image og omdømme.
                                Et mulig paradoks som vil kunne inntreffe er også at nettopp vårt image og omdømme i rikspressen vil være vår eneste garantist for spalteplass i media.

                                For å bli mer konkret; hvor interessant for den stadig mer urbaniseringsorienterte tabloide rikspressen er et lag som ikke er fra Trondheim, Bergen, Oslo eller Stavanger dersom alt bare er fryd og gammen?

                                Kommentar

                                • blue
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2004
                                  • 1429

                                  #17
                                  LSK 2008

                                  Inn:
                                  Vidar Riseth
                                  Jon Midttun Lie
                                  Steinar Pedersen
                                  Cisse Aden Abshir

                                  Ut:
                                  Anders Rambekk
                                  Shane Stefanutto
                                  (Pål Strand)
                                  (Dan Anton Johansen)

                                  Foreløpig er det er ingenting i mine øyne som tilsier at vi blir vesentlig bedre enn ifjor. Jeg tror ikke vi når våre ambisjoner om medalje i år. Verken overgangsmarkedet eller treningskampene har gjort meg optimistisk.

                                  Tips: 5.plass
                                  Fugla 4 Life!

                                  Kommentar

                                  • Sem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2005
                                    • 1626

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av blue
                                    Foreløpig er det er ingenting i mine øyne som tilsier at vi blir vesentlig bedre enn ifjor.

                                    (...)

                                    Tips: 5.plass
                                    Er det noe som sier deg at vi blir dårligere enn i fjor? Jeg kan ikke se at de overgangene du nevner skal tilsi at vi kommer lavere på tabellen i 2008 enn i 2007.

                                    Spesielt med tanke på en spillestil vi forhåpentligvis får utvikla videre. Vi har i år en god backup når Kippe er suspendert. Vi har en bedre høyreback; Rambekk var ikke god i 2007. Vi har fått inn en god venstreving (evt. back) som erstatter for Strand, som ikke spilte alt for mye i fjor.

                                    At Shane er borte er et klart minus, men jeg føler stallen totalt sett er styrket, og særlig på punkter det svikta i fjor.

                                    Tips: I hvert fall ikke dårligere enn i 2007

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Sem
                                      Er det noe som sier deg at vi blir dårligere enn i fjor? Jeg kan ikke se at de overgangene du nevner skal tilsi at vi kommer lavere på tabellen i 2008 enn i 2007.

                                      Spesielt med tanke på en spillestil vi forhåpentligvis får utvikla videre. Vi har i år en god backup når Kippe er suspendert. Vi har en bedre høyreback; Rambekk var ikke god i 2007. Vi har fått inn en god venstreving (evt. back) som erstatter for Strand, som ikke spilte alt for mye i fjor.

                                      At Shane er borte er et klart minus, men jeg føler stallen totalt sett er styrket, og særlig på punkter det svikta i fjor.

                                      Tips: I hvert fall ikke dårligere enn i 2007
                                      Jeg tror flere andre lag har hatt en bedre utvikling enn oss, og vi må se oss forbigått denne sesongen. Dette kan selvfølgelig forandre seg dersom vi henter inn en eller to nøkkelspillere. Først og fremst er det offensivt jeg tror vi kommer til å slite. Formen til BHR kommer til å avgjøre om vi vil være med i medaljekampen.
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • Errevs
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2005
                                        • 200

                                        #20
                                        Jeg er redd for at vi faller tilbake iår. Slik det ser ut nå så har vi svakere spillerstaller enn rbk,brann,vålerenga og viking.
                                        Overgangsvinduet har ikke stengt enda (heldigvis), men får vi ikke inn en skikkelig god ving (eller to) så kan vi glemme medalje.

                                        Om vi f.eks mot alle odds klarte å skaffe oss Alan og Espen Hoff så er vi der oppe igjen, men en sesong med ollie som ving og myklebust med klippekort så er vi tannløse etter min mening.
                                        Det kommer til å koste mye, men skal man være med å kjempe i tippeligaen så må man satse.
                                        Hvis vi ikke ønsker det, så må vi senke ambisjonsnivået.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎