Ambisjonene for 2008?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BlodigHøne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 729

    #21
    Brann, RBK, Stabæk, Viking og VIF er nok, på papiret bedre, så alt bedre enn 6. plass vil være en god prestasjon i år.
    Oh, fishy, fishy, fishy fish!
    That went wherever I... did go!

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #22
      Nøkkelen blir å skaffe seg en meget god plassering før sommerpausen (noe vi forøvrig har vært gode på de siste sesongene), og så skaffe oss en knakendes god ving før hvilen er over
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Sem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2005
        • 1626

        #23
        Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
        Brann, RBK, Stabæk, Viking og VIF er nok, på papiret bedre, så alt bedre enn 6. plass vil være en god prestasjon i år.
        Brann og Viking har mista to svært viktige spillere i Andresen og Berg (+ Ijeh?). De har fått inn nye, ustabile/ubeskrevne blad. Hvordan gjør de det?

        Stabæk risikerer å miste Alanzinho, i tillegg til at stallen er like tynn som i fjor; de var heldige med skadene da, er de like heldige i år?

        RBK havna bak oss i fjor, og har mista et helt forsvar. Jeg tror ikke de blir særlig mye bedre.

        VIF har kjøpt inn et helt nytt lag av midtbanespillere. Treningskampene deres til nå viser vel ikke akkurat at systemet har satt seg, gjør det?

        Jeg synes absolutt ikke vi er svekka i forhold til konkurrentene!
        Last edited by Sem; 14.02.2008, 22:17. Begrunnelse: litt småredigering her og der.

        Kommentar

        • blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

          #24
          Opprinnelig skrevet av Sem
          Brann og Viking har mista to svært viktige spillere i Andresen og Berg (og kanskje Ijeh). De har fått inn nye, ustabile/ubeskrevne blad. Hvordan gjør de det?

          Stabæk risikerer å miste Alanzinho, i tillegg til at stallen er like tynn som i fjor; de var heldige med skadene da, er de like heldige i år?

          RBK havna bak oss i fjor, og har mista et helt forsvar. Jeg tror ikke det blir særlig mye bedre.

          VIF har kjøpt inn et helt nytt lag av midtbanespillere. Treningskampene deres til nå viser vel ikke akkurat at systemet har satt seg, gjør det?

          Jeg synes absolutt ikke vi er svekka i forhold til konkurrentene!
          Brann og Viking: 1 spiller gjør ikke et lag, og tross tapet mot Everton var det tydelig at Brann er mer enn kapable til å ta et nytt gull. Viking har hentet et kjempetalent i Martin Fillo. Kaptein på Tsjekkia U21 bør klare nivået i Norge.

          Stabæk mister kanskje Alanzinho, men er ellers relativt uforandret. Dessverre ser de ut til å beholde målgarantistene Daniel og Veigar, og jeg tror Stabæk er laget vi skal kjempe mot om 5.plassen.

          Aldri avskriv RBK. Aldri! Den ekle trønderklubben har sjelden eller aldri to dårlige sesonger på rad. De ser ut til å beholde Iversen, og unggutta på midtbanen kommer til å dominere Tippeligaen med forbehold om Tetteys stabilitet. RBK er den rikeste klubben i Norge, og har allerede kjøpt en del spennende spillere.

          VIF har kjøpt mye, og har en bred stall. Jeg tror de kommer til å være avhengig av at Bengt er i form og scorer mål hvis de skal være helt i toppen. Jeg hater å si det, men Martine ser ut som en vinnertype. Det beviste han med Branns første gull på årtier. De har en del spillere som skal inn i systemet, men jeg regner med at de blir å kjempe om medaljer. Tror vi skal være enig om at treningskamper ikke er avgjørende for hvordan det går i serien, i motsatt fall har LSK et problem...
          Fugla 4 Life!

          Kommentar

          • Sem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2005
            • 1626

            #25
            Opprinnelig skrevet av blue
            Brann og Viking: 1 spiller gjør ikke et lag, og tross tapet mot Everton var det tydelig at Brann er mer enn kapable til å ta et nytt gull. Viking har hentet et kjempetalent i Martin Fillo. Kaptein på Tsjekkia U21 bør klare nivået i Norge.
            Brann har mista sjefen; det vil merkes.

            Jeg tror Viking klart vil merke at de mister stabilt gode Berg. De har fått inn Austnes og Fillo. De kan nok gjøre gode enkeltkamper, men jeg tror nok ikke de er gutta som drar lasset når det går trått. For å havne i toppen er det viktig å ha et lag som presterer kamp etter kamp.

            Opprinnelig skrevet av blue
            Stabæk mister kanskje Alanzinho, men er ellers relativt uforandret. Dessverre ser de ut til å beholde målgarantistene Daniel og Veigar, og jeg tror Stabæk er laget vi skal kjempe mot om 5.plassen.
            Jeg ser heller ikke bort fra at Stabæk kommer til å være med å kjempe i toppen, men at de er styrka i forhold til oss, vil jeg ikke være med på. Tvert i mot.

            Opprinnelig skrevet av blue
            Aldri avskriv RBK. Aldri! Den ekle trønderklubben har sjelden eller aldri to dårlige sesonger på rad. De ser ut til å beholde Iversen, og unggutta på midtbanen kommer til å dominere Tippeligaen med forbehold om Tetteys stabilitet. RBK er den rikeste klubben i Norge, og har allerede kjøpt en del spennende spillere.
            Jeg avskriver ingen, men konstaterer at heller ikke RBK er styrka i forhold til i fjor. Det er så lett å tenke at alt er grønnere på den andre sida av gjerdet, men det er ikke nødvendigvis det.

            Opprinnelig skrevet av blue
            VIF har kjøpt mye, og har en bred stall. Jeg tror de kommer til å være avhengig av at Bengt er i form og scorer mål hvis de skal være helt i toppen. Jeg hater å si det, men Martine ser ut som en vinnertype. Det beviste han med Branns første gull på årtier. De har en del spillere som skal inn i systemet, men jeg regner med at de blir å kjempe om medaljer.
            Hvis de er nødt til å stole på at Bengt Sæternes skal gjøre jobben, er jeg enda sikrere på at det går på dunken. Godt mulig de kommer til å komme høyt på tabellen, men at de skal være så utrolig mye bedre enn LSK, det tror jeg ikke.

            Opprinnelig skrevet av blue
            Tror vi skal være enig om at treningskamper ikke er avgjørende for hvordan det går i serien, i motsatt fall har LSK et problem...
            Nettopp! Ingen grunn til å avskrive LSK selv om det går på tverke i noen treningskamper. Vi står ikke tilbake for noen etter min mening.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #26
              Denne tråden er jo kun en oversikt over antall spillere hver klubb har kjøpt/solgt og hvor mye penger de har brukt. Hadde det vært så enkelt at man kunne kjøpe seg suksess ville LSK fulgt Kongsvinger ned for lenge siden. LSK ha alltid vært blandt de este i klassen på profesjonalisering og gode handler. JEg ser ingen grunn til at dette ikke vil fortsette i fremtiden.

              Hva angår 2008 er jeg mer optimist enn på lenge - nettopp på grunn av få utskiftninger. TomTom får bedre tid på å spille inn laget i sitt system, og han får lov å gjøre det i fred uten rikspressen på feltet hver dag.

              Årets overraskelser blir: Karim, Husar og Gundersen.

              At Enge plutselig skal bli gode fordi de har en trener per spiller og byttet ut halve laget? Ærlig talt - dette er er TL, ikke CM.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

                #27
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Hva angår 2008 er jeg mer optimist enn på lenge - nettopp på grunn av få utskiftninger. TomTom får bedre tid på å spille inn laget i sitt system, og han får lov å gjøre det i fred uten rikspressen på feltet hver dag.
                Helt enig!

                Kontinuitet er et nøkkelord.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Denne tråden er jo kun en oversikt over antall spillere hver klubb har kjøpt/solgt og hvor mye penger de har brukt. Hadde det vært så enkelt at man kunne kjøpe seg suksess ville LSK fulgt Kongsvinger ned for lenge siden. LSK ha alltid vært blandt de este i klassen på profesjonalisering og gode handler. JEg ser ingen grunn til at dette ikke vil fortsette i fremtiden.
                  Trenden de siste årene har tydelig vært å hente etablerte, dyre spillere fra andre norske klubber. Enten vi liker det eller ikke, har LSK sammen med VIF, Brann, RBK og Viking befestet en possisjon i norsk fotball hvor de stiller økonomisk sterkere enn andre lag, og handler deretter. Vi har økonomiske muskler til å handle dyrt, og fram til vi blir tvunget å handle billig, tror jeg vi vil fortsette i samme spor. Det virker til at Simen Brenne er i ferd med å blomstre for fullt i år, noe som er meget positivt. Men vi er avhengige av at disse kjøpene er gode, foreløbig har vi svidd en god del millioner på spillere som har til gode å prestere.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • blue
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2004
                    • 1429

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Hva angår 2008 er jeg mer optimist enn på lenge - nettopp på grunn av få utskiftninger. TomTom får bedre tid på å spille inn laget i sitt system, og han får lov å gjøre det i fred uten rikspressen på feltet hver dag.

                    Årets overraskelser blir: Karim, Husar og Gundersen.
                    Her er jeg helt uenig. TN satt ikke igjen med et eneste svar etter kampen mot Spartak, og mot Nordsjælland stilte vi med en ganske forandret ellever. Fire spillere er borte fra A-stallen og mange har slitt og sliter med skader. Foreløpig ser jeg minimalt med kontinuitet.

                    Karim: årets overraskelse? Stygt å le, men tviler på at han engang overrasker positivt i 2.divisjon. Kommer til å få lite spilletid.

                    Husar: kan kanskje få en grei sesong, men det er langt fra å være brukbar i en treningskamp til å skape overskrifter i TL. Kommer til å slite med lite spilletid når JML og MJ er skadefrie.

                    Gundersen: jeg håper virkelig han får ut noe potensiale, men jeg kan ikke se at han får mye spilletid når både OO og Gilbert er bedre.
                    Fugla 4 Life!

                    Kommentar

                    • KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av blue
                      Karim: årets overraskelse? Stygt å le, men tviler på at han engang overrasker positivt i 2.divisjon. Kommer til å få lite spilletid.

                      Husar: kan kanskje få en grei sesong, men det er langt fra å være brukbar i en treningskamp til å skape overskrifter i TL. Kommer til å slite med lite spilletid når JML og MJ er skadefrie.

                      Gundersen: jeg håper virkelig han får ut noe potensiale, men jeg kan ikke se at han får mye spilletid når både OO og Gilbert er bedre.

                      Karim kommer nok til å få endel spilletid, når kortene bakover begynner å komme, og de kommer...

                      Husar trenger ikke å skape de store overskriftene, så lenge han effektivt stopper motstandernes vinger.

                      Skal ikke mer enn en skade på enten Arild eller OO, for at Gundersen skal få sjansen. Men pr i dag er han kun en tredjevalg. Får ikke mye spilletid i år heller. Viktig at han tar vare på de få sjansene som kommer. Han kommer nok ikke til å bli noen "hit" før en av de 2 andre forlater klubben.

                      Utover det kan jeg ikke si jeg er så bekymra for 2008-sesongen. Når vi etterhvert får en mer eller mindre skadefri tropp, så har vi et gått mannskap. Litt svekka på én plass i forhold til i fjor, men alt i alt, en bredere stall, som fort kan ta medalje. Er ihvertfall der ambisjonene bør være.



                      KimFL

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av blue
                        Husar: kan kanskje få en grei sesong, men det er langt fra å være brukbar i en treningskamp til å skape overskrifter i TL. Kommer til å slite med lite spilletid når JML og MJ er skadefrie.
                        Jeg mener bestemt at potensialet til Husár er langt større en det Shane fikk ut i klubben. Han er sterkere fysisk og er en mye bedre hodespiller, han har større hurtighet og mye bedre teknikk (dro seg lett inn forbi flere mann i går og burde skåret) og er mer pasings- og innleggsikker. Han vil garantert skape overskrifter om han får spille.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #32
                          Om husar slutter å slå ballen i spilleren som står 2 meter forran han hver gang så blir han bra. Stort potensiale i han og jeg håper virkerlig Nordlie satser på han og gir han litt tid og trygghet i opppkjøringa. Liten vits i å spille med pedersen på venstrebacken nå.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2311

                            #33
                            Det kan være en bra ting, men forskjellen fra iår til de to foregående, er mangelen på den ukritiske entusiasmen som rådet foran 06 og 07.
                            Før 06 hentet vi Occean og mange mente vi hadde nå fått den spissen vi trengte, en supersigning. Foran fjorårssesongen kom Brenne og Tom Nordlie. Nå måtte det vel bli gull. Vi var i media hele tiden og superoptimismen rådet. Mulig det ble for mye ståhei rundt laget, men vi var iallefall i medias søkelys.
                            Det er kanskje positivt med roen "å bygge opp et lag", men jeg er ikke sikker. Trives ikke fotballspillere best i søkelyset, de er jo "sirkusartister".
                            Det helt klart negative er at mindre ståhei betyr at laget blir mindre
                            attraktivt. Og ligger vi ikke helt i toppen tror jeg vi kan så se et fall i tilskuerantallet også.
                            Vi kan gå glipp av spillere på overgangsmarkedet fordi deet kan virke som vi ikke satser nok.

                            Våre nysigninger er solide og stabile spillere, men dessverre tror jeg de
                            er med å konsollidere vår posisjon bak de aller beste, isteden for å heve
                            oss enda et hakk.
                            Bredde er vel og bra, men for å nå helt opp trenger man toppene som
                            kan gjøre det helt eksepsjonelle.
                            Håper jeg tar feil, og håper på gull. Men tipper vi havner et eller annet
                            sted mellom 3. og 6.plass.

                            Kommentar

                            • blue
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2004
                              • 1429

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Jeg mener bestemt at potensialet til Husár er langt større en det Shane fikk ut i klubben. Han er sterkere fysisk og er en mye bedre hodespiller, han har større hurtighet og mye bedre teknikk (dro seg lett inn forbi flere mann i går og burde skåret) og er mer pasings- og innleggsikker. Han vil garantert skape overskrifter om han får spille.
                              Ettersom du sammenligner Martin med Shane, regner jeg med at du allerede har sett for deg en sesong med Martin på venstreback. For det første tror jeg Husar skal få slite med å få spilletid når vi har alternativer som JML, Pedersen, Riseth og etterhvert MJ. For det andre tror jeg Husar skal få slite med å omskolere seg fra kantspiller til back.
                              Fugla 4 Life!

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av blue
                                Ettersom du sammenligner Martin med Shane, regner jeg med at du allerede har sett for deg en sesong med Martin på venstreback. For det første tror jeg Husar skal få slite med å få spilletid når vi har alternativer som JML, Pedersen, Riseth og etterhvert MJ. For det andre tror jeg Husar skal få slite med å omskolere seg fra kantspiller til back.
                                Jeg mener å ha lest et sted at han først og fremst så på seg selv som back for et år siden eller så.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Jeg mener å ha lest et sted at han først og fremst så på seg selv som back for et år siden eller så.

                                  Jeg mener å ha lest at han ble brukt som back av klubben lsk kjøpte han fra, men at han ikke var så fornøyd med det. Klubben brukte han som back og u-21 brukte han som ving tror jeg.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13271

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av kunden
                                    Det kan være en bra ting, men forskjellen fra iår til de to foregående, er mangelen på den ukritiske entusiasmen som rådet foran 06 og 07.
                                    Våre nysigninger er solide og stabile spillere, men dessverre tror jeg de
                                    er med å konsollidere vår posisjon bak de aller beste, isteden for å heve
                                    oss enda et hakk.
                                    Bredde er vel og bra, men for å nå helt opp trenger man toppene som
                                    kan gjøre det helt eksepsjonelle.
                                    Håper jeg tar feil, og håper på gull. Men tipper vi havner et eller annet
                                    sted mellom 3. og 6.plass.
                                    Jeg mener bestemt at ansettelsen av Tom Nordlie var fundert i det faktum at hans fokus på system gjør oss mindre avhengige av enkeltspillere og "gode dager". (Har forsøkt å lete dette opp i RB uten å lykkes.) Per Berg så seg lei på at vi skuslet bort poeng mot dårligere lag, og at vi spilte defensivt. Norlide representerer en type fotball som garanterer mål og poeng om spillerene gjør som de blir bedt om. Dette ligner på et annet lag i norsk fotballhistorie: Gleden over å se konturene av noe som kanskje kan bli vår versjon av 90-tallets RBK (unnskyld) - et lag med gråstein som spiller til gull - er langt mer positivt enn å se stjerner valse inn døra på åråsen. Vi har fått noen av de mest attraktive spillerne inn porten her tidligere uten at de gjorde den helt store forskjellen -i beste fall måtte vi vente ett år på at vedkommende skulle prestere etter prislappen.

                                    Ingenting er mer gledelig enn lave forventinger blant presse og publikum. Personlig tror jeg ambisjonene og troen på å nå dem er større enn noensinne i garderoben på åråsen.

                                    [/napoleonmodus]

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                                      Jeg mener å ha lest et sted at han først og fremst så på seg selv som back for et år siden eller så.
                                      Uansett har jeg ikke sett annet enn offensive kvaliteter hittil, med forbehold om at jeg ikke så kampen mot Nordsjælland. Man kunne sammenlignet han med Strand, men Husar har hvertfall fart.
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13271

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av blue
                                        Ettersom du sammenligner Martin med Shane, regner jeg med at du allerede har sett for deg en sesong med Martin på venstreback. For det første tror jeg Husar skal få slite med å få spilletid når vi har alternativer som JML, Pedersen, Riseth og etterhvert MJ. For det andre tror jeg Husar skal få slite med å omskolere seg fra kantspiller til back.
                                        Jeg tror heller vi kan si at MJ skal slite for å komme inn på laget igjen. Jeg er også mer enn bekymret for skadesituasjonen hans - et 6 måneders skadeavbrekk og retur midt i sesongen? Tror vi skal være glade om vi får se ham på benken i år.

                                        JML, riseth og Pedersen er nok desiderte 2. valg i den posisjonen.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6075

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av blue
                                          Uansett har jeg ikke sett annet enn offensive kvaliteter hittil, med forbehold om at jeg ikke så kampen mot Nordsjælland. Man kunne sammenlignet han med Strand, men Husar har hvertfall fart.
                                          Han hadde et par bra taklinger mot nordsjelland i hvert fall. Farta var vel strand sitt store problem på backen, så det har mye å si.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎