Ambisjonene for 2008?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    #41
    Opprinnelig skrevet av HSft
    Han hadde et par bra taklinger mot nordsjelland i hvert fall. Farta var vel strand sitt store problem på backen, så det har mye å si.
    Som back må du enten ha fart eller defensiv plasseringsevne. Påsan har ingen avdelene. Roberto Carlos har (hadde) fart, men forferdelig mangel på plasseringevne; MJ er treig, men står riktig (uten sammenligning forøvrig).

    Fart er positivt for det offensive arbeidet en back skal gjøre så en kan vel si at det å være rask er viktigere enn plasseringsevnen. Dette kan dog oppveies av andre kvaliteter, f.eks spenst og hodestyrke som blir våpen på dødballer (for og imot).

    Forøvrig er jeg ikke enig i at LSK har dårligere sjanser i år enn vi hadde i fjor. Laget er (forhåpentligvis) bedre samspilt og vi er langt bedre rustet ved skader og suspensjoner. Disse to tingene er viktige når det gjelder sikkerheten for poeng mot de svakere lagene, hvilket er det som avgjør plassering i TL til slutt. Kampene mo de gode lagene er alltid lotteri pga. intensiteten og poengene kan gå alle veier (sånn rent teoretisk).
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #42
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Jeg mener å ha lest at han ble brukt som back av klubben lsk kjøpte han fra, men at han ikke var så fornøyd med det. Klubben brukte han som back og u-21 brukte han som ving tror jeg.
      Fjørtoft sa igår på La Manga-magasinet på Tv2 Sport at Husar ble kjøpt inn som back, og at det var på den plassen han ville satses på. Personlig håper jeg Steinar Pedersen blir vår høyreback, mens Midtun Lie og Husar kjemper om venstre. Husar viste veldig lovende takter mot Nordsjælland, og med tillit tror jeg han kan vokse seg til å bli en drit god venstreback. Han har alt som skal til, men gjør enkelte dårlige vurderinger og plasserer seg dårlig. Det er derimot lettere å lære seg taktikk enn å få den teknikken og fysikken Husar besitter. Med tillit tror jeg Husar kan bli en meget positiv overraskelse.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • cave
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Nov 2006
        • 108

        #43
        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Personlig håper jeg Steinar Pedersen blir vår høyreback, mens Midtun Lie og Husar kjemper om venstre. Husar viste veldig lovende takter mot Nordsjælland, og med tillit tror jeg han kan vokse seg til å bli en drit god venstreback.
        Dette forteller meg bare en ting; at vi er svekket. Når man ønsker seg fjorårets store rundingsbøyle som back. For det var det SP var i fjor, at han har offensive kvaliter vet alle, dessverre vet jo alle i dette landet om hans defensive svakheter også. Tror vi skal se mange som kommer til å bruke hans side mot oss.
        Lie viste ingenting å applaudere foruten innstillingen (og slikt liker jo fansen), men dessverre med litt andre briller dekker ikke det for at han i likhet med SP har manglende defensive kvaliteter.
        Husar er et ubeskrevet blad ennå og derfor håpløs å vurdere.
        Uansett hvem vi velger så tror jeg våre backer skal få kjørt seg.

        Forøvrig håper jeg at Søgård tar den ene backplassen.
        Last edited by cave; 15.02.2008, 15:42. Begrunnelse: skriveleif

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #44
          Opprinnelig skrevet av cave
          Dette forteller meg bare en ting; at vi er svekket. Når man ønsker seg fjorårets store rundingsbøyle som back. For det var det SP var i fjor, at han har offensive kvaliter vet alle, dessverre vet jo alle i dette landet om hans defensive svakheter også. Tror vi skal se mange som kommer til å bruke hans side mot oss.
          Det kan virke til at du har sett fler Start-matcher enn meg, ettersom du har så sterke meninger om Pedersen. Hva han presterte ifjor er for meg totalt uinteressant, det han har vist i vinter har vært meget bra, og jeg stiller meg positiv til han fram til han presterer elendig.

          Opprinnelig skrevet av cave
          Husar er et ubeskrevet blad ennå og derfor håpløs å vurdere.
          Uansett hvem vi velger så tror jeg våre backer skal få kjørt seg.

          Forøvrig håper jeg at Søgård tar den ene backplassen.
          Tåpelig utsagn. Husar har vist seg fram i flere kamper nå, og det er fullt mulig å vurdere han opp mot hvordan vi tror han vil prestere i Tippeligaen. Jeg tror Husar kan bli meget bra, han har vært lovende i treningskampene i vinter. At du klager over at vi har henta Tippeligaens største rundingsbøyer tyder på at du er uenig med 99% av dette forumet, de mener nemlig at Dan Anton er i særklasse. Forøvrig har vi generelt en uvane til å hakke ned på backene våre, både Shane og Rambekk har fått sitt som backer tidligere her inne. Trolig har vi blitt for bortskjemte etter Andersson og en god Indridi. Du skal likevel ikke glemme at Andersson gjorde en jævlig dårlig vår før han dro til Tyskland, noe som tyder på at selv backer kan variere i prestasjonene sine.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • fotball_marthe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1069

            #45
            Av en eller annen merkelig grunn har jeg en dårlig følelse før sesongen. Har liksom på følelsen at det ikke skal gå vår vei i år

            Får håpe jeg tar ordentlig feil!
            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #46
              Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
              Av en eller annen merkelig grunn har jeg en dårlig følelse før sesongen. Har liksom på følelsen at det ikke skal gå vår vei i år

              Får håpe jeg tar ordentlig feil!
              Det er jo egentlig bra. Vis meg den kanarifugl som ikke har vært optimist før seriestart de siste 10 årene? Vi ser jo hvordan det har gått...
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13271

                #47
                Jeg synes vi så meget bra ut i den siste kampen. Har sett Stabæk og Viking, ble ikke imponert for å si det sånn. Kun gode enkeltmannsprestasjoner utgjorde lagenes offensive beholdning. Var mye støttepasninger og liten fremdrift. LSK så langt farligere ut, med mer strukturert spill i lengderetning og mye bevegelse.

                Kommentar

                • Beatles
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jan 2008
                  • 80

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Jeg synes vi så meget bra ut i den siste kampen. Har sett Stabæk og Viking, ble ikke imponert for å si det sånn. Kun gode enkeltmannsprestasjoner utgjorde lagenes offensive beholdning. Var mye støttepasninger og liten fremdrift. LSK så langt farligere ut, med mer strukturert spill i lengderetning og mye bevegelse.
                  Tromsø er en dark horse i år. Helvetes vanskelig å komme hjem med 3 poeng og ser ut til å ha kjøpt ganske bra i år mener jeg.

                  Stabækk kommer neppe til å overasker i år. Viking ser ut til å bli dårlig trent, spør dere meg.

                  FFK kommer til å kjempe om medalje i år.

                  Hater å si det men jeg fremdeles mener at tabellen ser sånn ut i Nov.2008

                  Søpla
                  RBK
                  LSK
                  Tromsø
                  Brann
                  Frederikstad

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Beatles
                    Søpla
                    RBK
                    LSK
                    Tromsø
                    Brann
                    Frederikstad

                    går den inn skal du få en kasse pils av meg..

                    Brann kommer høyere opp. Viking og stabæk kommer til å være med helt der oppe. Tromsø og FFK kanb i bestefall håpe på Intertotoplass.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎