Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    Opprinnelig skrevet av trigz
    En hver politihund har større selvkontroll enn pøblene i KFLs rekker.
    Prøv å åpne opp øya, i stedenfor å sitte her å slenge dritt som ikke forbedrer situasjonen, eller bidrar til debatten i det hele tatt.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7055

      Opprinnelig skrevet av Nordby
      Prøv å åpne opp øya, i stedenfor å sitte her å slenge dritt som ikke forbedrer situasjonen, eller bidrar til debatten i det hele tatt.
      Mine egne øyne er vidåpne: Pakket må fjernes fra Åråsen før de tar over mer av styringa på tribunen og folk flest tar avstand fra supporterkulturen rundt LSK. Prøv heller å få opp dine egne øyne.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

        Forøvrig kan jeg legge til at KFL vaktene også var imot at politiet skulle gå opp på tribunen i pausen. De prøvde å prate politiet bort fra dette, uten å lykkes. Politiet valgte å gå inn, noe som skapte kaos.

        Kommentar

        • uutsi
          Medlem
          Bøffel
          • Nov 2007
          • 30

          Hm

          Dette er vel ikke en vanskelig sak i det hele tatt. Uansett hvem det var som fyrte opp bluss, så er ikke dette lov på norske fotballbaner, enkelt og greit! Og det vet alle! Og til de som ber de som ikke var på kampen holde kjeft, nå er det vel slik at 90 prosent av de som så kampen i går så sen på tv. Vi må huske at ikke alle i Norge holder med LSK, og derfor dømmer oppførselen til fansen utifra det de ser på tv. Kanskje noe å tenke på? Og ærlig talt, er det "snuten" sin skyld at fansen bryter reglene? Greit at de til tider kan være provoserende, men betyr det at man kan rettferdiggjøre lovbrudd av den grunn? Homohets som ironi? Har man fulgt med i timen, så burde man vite at ironi er et skummelt virkemiddel ene og alene for at man må være sikker på at mottagerene av budskapet forstår ironien. Ang utviklingen i KFL så må man vel snart ta et standpunkt til hvilken rettning fansen skal gå i fremtiden. Skal vi som voksne mennesker stå og slenge dritt til politiet? Skal vi sutre og klage over at de slemme mennene og kvinnene i svart gjør at vi bryter regelverk, eller skal vi fortsette med å være norges beste suportere? Man må være klar over at hvis man tar på seg en LSK drakt eller skjerf og driver med faenskap så blir dette assosiert med klubben enten man mener det slik eller ikke! Til de som lagde bråk i går, og de vet hvem de er. Dere skader noe jeg er veldig glad i og har elsket i hele mitt 36 år gammle liv, LSK! Og det vil jeg ikke finne meg i!

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7055

            Opprinnelig skrevet av Nordby
            Forøvrig kan jeg legge til at KFL vaktene også var imot at politiet skulle gå opp på tribunen i pausen. De prøvde å prate politiet bort fra dette, uten å lykkes. Politiet valgte å gå inn, noe som skapte kaos.
            Kaoset ble skapt av de som tente bluss på tribuna. Hvorfor skal politiet etterkomme KFL-vaktenes oppfordring om å la handlinger som er uttrykkelig forbudt, bli oversett?
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1251

              Opprinnelig skrevet av Nordby
              Forøvrig kan jeg legge til at KFL vaktene også var imot at politiet skulle gå opp på tribunen i pausen. De prøvde å prate politiet bort fra dette, uten å lykkes. Politiet valgte å gå inn, noe som skapte kaos.
              Så løsningen er og utlevere pøblene til politiet som står pent og venter på de aktuelle......

              Kommentar

              • Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1452

                Kan bare bekrefte at politiet så blussingen inne på stadion i sammenheng med episoden på puben i Sandvika tidligere på dagen (jeg spurte). Ellers kan jeg legge til at jeg overhodet ikke ble provosert av politiets tilstedeværelse i går. Kun oppgitt og trist over hvilken dustegjeng KFL er i ferd med å utvikle seg til å bli. De som ble provosert er vel de samme som ivrer for at tribunen skal fylles med ACAB- skjerf, bannere og sanger. Når en debattant mener politiet provoserer oss ved å holde oss igjen maks 5 minutter etter kampslutt blir det hele bare tragikomisk.

                Alt dette sagt; politihunden hadde ingenting oppe på tribunen å gjøre.
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                Kommentar

                • ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Kaoset ble skapt av de som tente bluss på tribuna. Hvorfor skal politiet etterkomme KFL-vaktenes oppfordring om å la handlinger som er uttrykkelig forbudt, bli oversett?
                  ¨
                  Ja, ettersom politiets inngripen kun gjorde situasjonen værre.

                  Kommentar

                  • cave
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2006
                    • 108

                    Opprinnelig skrevet av Nordby
                    Forøvrig kan jeg legge til at KFL vaktene også var imot at politiet skulle gå opp på tribunen i pausen. De prøvde å prate politiet bort fra dette, uten å lykkes. Politiet valgte å gå inn, noe som skapte kaos.
                    Kaoset ble skapt ved fyring av bluss. Det resterende er en konsekvens av det.
                    KFL vaktene burde brukt sin energi på de/dem som fyrte bluss!

                    Kommentar

                    • Dandy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 346

                      Opprinnelig skrevet av Nordby
                      Prøv å åpne opp øya, i stedenfor å sitte her å slenge dritt som ikke forbedrer situasjonen, eller bidrar til debatten i det hele tatt.
                      Riktig, det her jeg prøver å si, men når Trigz sitter å snakker bare vås, er det ikke enkelt å holde seg i skinnet. Syntes alle bare skal la dette ligge til vi hører hva styret har å komme med, Det vil sikkert bli innkalt til møte osv. så vent å si i stede for å gjøre dette enda værre med usaklige innlegg mot de gruppene som ikke har noe å gjøre med dette!
                      UFC 05!

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        Kommentarer ala "Bare vi som var der/så det har rett til å uttale oss" hjelper ikke. Når du står der i gult så representerer du alle som støtter LSK. ALLE eier dette problemet, selv om bare et fåtall var involvert. Vi vet at politiet var urettferdige og at alt var noen andres skyld. Men de fleste er også klare på at det problemet aldri hadde oppstått om ikke dere hadde vært der.

                        Selvfølgelig er det fristende å mene at man "eier" retten til å være supporter mer enn andre ved å være mest mulig hardcore, men sanneheten er at jo lenger frem du stikker nebbet, jo mere eier flertallet retten til å moderere deg. En supporter som har lagd bråk på tribunen er mindre verdt for klubben enn en supporter som har sitti hjemme hele livet - uansett.

                        Kommentar

                        • Errevs
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2005
                          • 200

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Kaoset ble skapt av de som tente bluss på tribuna. Hvorfor skal politiet etterkomme KFL-vaktenes oppfordring om å la handlinger som er uttrykkelig forbudt, bli oversett?
                          Du mener at ved brudd på regler, så har politiet lov til å lage et fullstendig kaos og sette andres ve og vel i fare?
                          Hva om en person kjører for fort. Han bryter reglene, setter andre bilister i fare etc, mener du da at vi skal ha amerikanske tilstander hvor 10 politibiler utgjør en enda større fare da de gjør akkurat det samme?

                          Denne situasjonen kan bli hindret ved at det blir utført en enda bedre sikkerhetskontroll over supportere som kommer inn. Eller bedre videoovervåkning med eventuelle pågripelser i ettertid.

                          Blir for dumt å rettferdiggjøre en handling som politiet hadde igår, kun for at det ble fyrt opp et bluss.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7055

                            Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                            Riktig, det her jeg prøver å si, men når Trigz sitter å snakker bare vås, er det ikke enkelt å holde seg i skinnet. Syntes alle bare skal la dette ligge til vi hører hva styret har å komme med, Det vil sikkert bli innkalt til møte osv. så vent å si i stede for å gjøre dette enda værre med usaklige innlegg mot de gruppene som ikke har noe å gjøre med dette!
                            Hvorfor er det jeg har sagt i denne diskusjonen vås, kan du fortelle meg det? Man vet allerede hvem som satte i gang denne situasjonen. Veien videre bør være kort og ukomplisert: Få dem vekk.

                            Ellers forventer jeg at det vanker advarsel på deg for dette innlegget.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              [moderatormelding] Hold dere i skinnet med hensyn til personkarakteristikker. Saklig uenighet er greit, men vi må unngå en tråd hvor det blir eskalert til drittslenging mellom debattantene. [/moderatormelding]
                              Dette unngår vi når Kfl sitt styre kommer med en redegjørelse og det bør skje rimelig fort.

                              Kommentar

                              • Storgata
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2008
                                • 122

                                Opprinnelig skrevet av Errevs
                                Blir for dumt å rettferdiggjøre en handling som politiet hadde igår, kun for at det ble fyrt opp et bluss.
                                Hvorfor er det slik at alle med en gruppetilhørighet ønsker å diskutere politiets inngripen, og ikke det faktum at LSK-supportere (?) laget et helvete i Sandvika, og deretter tok med seg reiret av noen holdninger videre til Nadderud.

                                Ikke bland kortene er min oppfordring!
                                *Jacta est alea*

                                Kommentar

                                • Kdlnor
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Feb 2003
                                  • 76

                                  Opprinnelig skrevet av glasgow
                                  Så løsningen er og utlevere pøblene til politiet som står pent og venter på de aktuelle......
                                  Nettopp. Den dagen det er en indre justis i kanarifansen til å luke vekk de som bryter lover å regler.

                                  Så er neste steg å erkjenne at det er fansens egen skyld når slike ting skjer, og ikke NFF, politiet eller andre.

                                  Da er det håp for kanarifansen, man må stoppe utviklingen som nå er i ferd med å skje. På 2 av de 3 siste offisielle kampene til LSK har Kanarifasen klart å haven i media for bråk og lovbrudd. Er man stolte av det?

                                  Kan virke slik når enkelte klarer å lire av seg fraser om at det er kult med bluss og noe man ikke har noe i mot. Da sier man altså ja til å fortsette å bryte lover og regler som gjelder på fotball stadioner, og det er dårlig nytt for LSK.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    Opprinnelig skrevet av Errevs
                                    Du mener at ved brudd på regler, så har politiet lov til å lage et fullstendig kaos og sette andres ve og vel i fare?
                                    Nei, og du trenger ikke å legge ord i munnen på meg. Jeg antar at politiets tålmodighet var tynnslitt etter bråket som inntraff før kampen, og at de valgte å gripe inn da pøblene fortsatte å provosere med blussing inne på stadion. Det har jeg full forståelse for.

                                    Opprinnelig skrevet av Errevs
                                    Denne situasjonen kan bli hindret ved at det blir utført en enda bedre sikkerhetskontroll over supportere som kommer inn. Eller bedre videoovervåkning med eventuelle pågripelser i ettertid.
                                    Eller ved å svarteliste pøblene som står bak slik atferd, og sørge for at de ikke kommer seg inn i utgangspunktet. Noe jeg håper at vil skje nå, før pøbelkulturen overtar Kanarifansen. Vi kan stå på begynnelsen av en ny pøbelæra i norsk supporterkultur hvis disse ikke lukes ut straks. Hvem skal forresten betale bota som garantert kommer fra NFF?
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • ON
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3639

                                      Politiet skal ikke miste tålmodigheten eller besinnelsen Trigz. Uansett. Dette er jobben dems. De skal håndtere det på en bedre måte. Greit nok, egentlig ikke noe vits å diskutere politiets inngripen ettersom det skjedde mer. Men når du påstår at Politiet har lov til å miste hodet, da er det noe galt med deg.

                                      Kommentar

                                      • Errevs
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2005
                                        • 200

                                        Opprinnelig skrevet av Storgata
                                        Hvorfor er det slik at alle med en gruppetilhørighet ønsker å diskutere politiets inngripen, og ikke det faktum at LSK-supportere (?) laget et helvete i Sandvika, og deretter tok med seg reiret av noen holdninger videre til Nadderud.

                                        Ikke bland kortene er min oppfordring!
                                        Jeg har da ingen gruppetilhørlighet.
                                        Jeg kommenterer kun det som skjedde på nadderud, da jeg i motsetning til mange andre her kun kommenterer ting jeg har sett, ikke bare lest/hørt/tror.
                                        Jeg har skrevet en post tidligere i tråden om hva jeg så på nadderud, så jeg tar ikke den igjen.

                                        Kommentar

                                        • fuglungen
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2004
                                          • 195

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Hvem skal forresten betale bota som garantert kommer fra NFF?
                                          Blussebota er vel verdens minste problem. Politiet tok karen og har garantert navnet hans. Send mannen kontonummer og sikkert et 34 nummer lang kid nummer.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎