Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7054

    Opprinnelig skrevet av Errevs
    Skulle likt å se at du trigz, bare la deg på bakken med hendenen på ryggen hvis politiet hadde stormet mot deg med hund og batonger..
    Hvis jeg i forkant hadde brutt sikkerhets- og arrangementsreglementet til NFF, med vitende og vilje, spyttet på medsupportere og yppet til bråk mot politiet, mener du?

    Det ville jeg aldri ha gjort. Jeg er ikke fotballpøbel, serri.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      "- Vi opplevde at det ble kastet mynter etter Kanari-fansens egne vakter. Det ble også spyttet etter vaktene. Sånn kan vi bare ikke ha det, sier han til Nettavisen."


      Spytte og hive ting på egne vakter ja. Da er man virkelig på bærtur!

      Kommentar

      • Kdlnor
        Medlem
        Møteplager
        • Feb 2003
        • 76

        Opprinnelig skrevet av skjetten
        - De er ikke fans
        LSK-leder Per Mathisen mener bråkmakerne er kun det - og ikke LSK-fans.
        - Folk som kaster mynter på eller spytter på egne - som Kanari-fansens egne vakter er våre egne - de vil jeg ikke kalle fans en gang. De støtter ikke laget eller klubben ved å opptre sånt. Det har ingenting med det å være supporter å gjøre, sier han til Nettavisen.
        Godt sakt, og nå må alle som er på tribunen, enten de er med på bråket eller ikke ta grep og sørge for at bråkemakerne blir plukket ut. Det er en langt viktigere jobb enn å hele tiden skylde på andre og kritisere politiet for jobben de gjør. Rett fokus mot problemet som er personer innad i KFL fansen, så slipper NFF, Politiet og andre å løfte en finger mot fansen. Uansett hva man måtte mene om urettferdig behandling, så er man selv skyld i probblemene.

        Jeg skrev i et annet innlegg at kanarifansen hadde havnet i søkelyset i 2 av de 3 siste obligatoriske kampene. Nå viser det seg at tallet faktisk er 3 av 3 siden man også har ramponert Åråsen under kampen mot Tromsø.

        Skammelig!

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          trigz, jeg synes du setter ting litt vel på spissen her nå. du må da være enig i at politiet ikke hadde trengt å komme dundrende med en glefsende hund inn blandt fansen??
          selvølgelig er det latterlig av folk å spytte på egne og opptre provoserende mot politiet, det er det vel de færreste av oss som bestrider.

          Kommentar

          • Storgata
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2008
            • 122

            Opprinnelig skrevet av mooph
            Det er kanskje en idé å synge samt følge med på fotballen istedenfor alle de andre greiene, dere må jo gå glipp av mya av det som skjer på banen.
            Nettopp. Mitt forslag er altså Pilestredet 30 C hvis man ønsker å gå på siden av loven.
            *Jacta est alea*

            Kommentar

            • El_Cabron
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2007
              • 218

              Opprinnelig skrevet av Errevs
              Det jeg mener fra starten er jo at det er politiet som hisser opp stemningen ved å trekke seg inn i mengden på tribunen. Dette kunne bli håndtert på en mye bedre måte. Det at politiet forsvarer seg mot slag er naturlig, like naturlig som det er at de som blir angrepet forsvarer seg mot politiet. Dette er en naturlig reaksjon når man føler seg urettsmessig behandlet.
              Skulle likt å se at du trigz, bare la deg på bakken med hendenen på ryggen hvis politiet hadde stormet mot deg med hund og batonger..
              Vet ikke hvordan Trigz hadde håndtert denne saken, men jeg er 99% sikker på at jeg selv ville gjort slik du antyder og godt på med alt jeg hadde i en slik situasjon...
              Grunnen er at jeg sannsynligvis allerede hadde gjort noe som var idiotisk, og det er jo ingen grunn til at jeg skulle gjort noe som var spesielt mye smartere like etterpå
              |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

              Kommentar

              • Snerten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2006
                • 458

                Jeg syntes det er veldig synd at noen få personer med en eller annen form for ''tilhørighet'' til KFL og LSK velger å sette KFL og LSK sitt gode navn og rykte på spill med idiotoppførsel.

                Dette her må jo være snakk om personer uten en tilhørighet under en av undergrupperingene blant KFL. UFC og MB sier jo begge at de ikke hadde noe med blussinga og gjøre på stadion. Jeg velger å tro på dem når dem sier dette.

                Hva som skjer videre i denne saken her i forhold til straff får vi vel vite noe mer om når styremøtet ikveld er over og det forhåpentligvis vil komme en uttalelse fra styre i KFL om det som skjedde igår.
                Evig LSK

                Kommentar

                • Bekkis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 441

                  Opprinnelig skrevet av Snerten
                  Dette her må jo være snakk om personer uten en tilhørighet under en av undergrupperingene blant KFL. UFC og MB sier jo begge at de ikke hadde noe med blussinga og gjøre på stadion. Jeg velger å tro på dem når dem sier dette.
                  Jeg har fått høre at det var mb som sto bak blussinga. det er av en som sto der det skjedde.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7054

                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    trigz, jeg synes du setter ting litt vel på spissen her nå. du må da være enig i at politiet ikke hadde trengt å komme dundrende med en glefsende hund inn blandt fansen??
                    selvølgelig er det latterlig av folk å spytte på egne og opptre provoserende mot politiet, det er det vel de færreste av oss som bestrider.
                    Tja, jeg mener iallfall at pøblene som nok en gang svertet LSKs gode navn og rykte i går kveld burde ha vurdert risikoen som var forbundet ved sin egen, forkastelige oppførsel.

                    I motsetning til politiet hadde de aldri ikke retten på sin side. Politiet har ikke fremprovosert noen verdens ting som helst - hadde ikke pøblene bedrevet denne motbydelige, forkastelige oppførselen, hadde det aldri blitt nødvendig for politiet å gripe inn. Jeg antar at bruk av hund var en taktisk vurdering for å unngå å måtte ty til den andre løsningen, som ville vært batong.

                    Men: Å legge noen som helst slags skyld på politiet for det pøblene forårsaket på Nadderud i går, blir etter mitt syn helt latterlig. Andre supportere ble truet, spyttet etter og forsøkt slått. Politiets oppgave var å få kontroll over situasjonen.

                    Og etter hva jeg leser i Nettavisen, blant annet, var ikke KFLs egne vakter i stand til å løse situasjonen - tvert imot ble de truet og spyttet på av pøblene. Da måtte politiet gå inn og gjøre jobben selv.

                    Jeg forbauses stadig over at noen tror de kan oppføre seg som dyr, men likevel klager over urettferdig behandling når de møter konsekvensen av sin egen atferd.

                    Ut med pøblene!
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Snerten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2006
                      • 458

                      Opprinnelig skrevet av Bekkis
                      Jeg har fått høre at det var mb som sto bak blussinga. det er av en som sto der det skjedde.
                      Jeg vet ingenting om hvem som har skyld eller ikke, jeg skrev bare innlegget utifra det jeg har lest på forumet. Jeg mener vi uansett skal være forsiktig med å dytte skyld på noen før den/de som gjorde det selv står frem og innrømmer det, eller at klubben og/eller KFL finner ut av det og sender den kommende bota videre til den/dem.
                      Evig LSK

                      Kommentar

                      • cave
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2006
                        • 108

                        Opprinnelig skrevet av Errevs
                        er vel slik at når politiet bruker fysisk makt og griper inn uten å ha en lovhjemmel for det, som er å beregne som en politistat. Det at batongene ble mistet viser vel at de ble brukt, da batongen jeg hadde i pistolbeltet mitt en gang itiden ikke pleide å hoppe ut i tide og utide.
                        Innlegget ditt forteller meg mest av alt at det kan være andre som hadde batong med seg og ikke nødvendigvis politiet. For du jobbet vel ikke i politiet da du ikke mistet din i tide og utide?
                        Lovhjemmel? De har da lovhjemmel til å gripe inn ved andre ting enn drap og masseslagsmål.

                        Kommentar

                        • Dandy
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 346

                          Jeg sto ganske nærme gjerdet, jeg kan ikke huske å ha sett det ble kastet ting mot egene vakter? og jeg var edru!
                          UFC 05!

                          Kommentar

                          • Trondeo
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3062

                            Det er ikke våres(forumnerdenes) oppgave å finne de "skyldige" her. Ingen tjener på å ytre deres tanker om hvem som kan ha holdt dette omstridte blusset.

                            Kommentar

                            • Errevs
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jun 2005
                              • 200

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              I motsetning til politiet hadde de aldri ikke retten på sin side. Politiet har ikke fremprovosert noen verdens ting som helst - hadde ikke pøblene bedrevet denne motbydelige, forkastelige oppførselen, hadde det aldri blitt nødvendig for politiet å gripe inn. Jeg antar at bruk av hund var en taktisk vurdering for å unngå å måtte ty til den andre løsningen, som ville vært batong.

                              Men: Å legge noen som helst slags skyld på politiet for det pøblene forårsaket på Nadderud i går, blir etter mitt syn helt latterlig. Andre supportere ble truet, spyttet etter og forsøkt slått. Politiets oppgave var å få kontroll over situasjonen.
                              leste du over hva du skrev der før du trykket "send"?
                              Du sier at politiet ikke fremprovosert noen ting? før politiet kom inn i mengden på feltet så var det eneste negative Lillestrøm sitt spill på banen. Stemningen var ræva, siden vi spilte ræva på banen.

                              Det at folk ble truet, spyttet på, forsøkt slått etc var vel etter at politiet og sikkerhetsvaktene valgte å fjerne folk fra tribunen? Var vel ikke noe slag, spytting etc før den tid? ikke som jeg så iallefall. Eneste jeg så var et par hundre våte Lillestrøm supportere som var oppgitt over svakt spill på banen.

                              Det at Lillestrøm sine sikkerhetsvakter ble truet tar jeg selvsagt avstand fra. Men disse truslene ble ikke gjort før etter at politiet "diplomatisk" prøvde å løse situasjonen ved å få ut han som hadde fyrt av blusset.

                              Så hvis politiet f.eks hadde ventet til etter kampen med å ta den skyldige, så tror jeg dette hadde løst seg på en mye bedre måte og vi hadde sluppet mye av dette styret.

                              Kommentar

                              • Bekkis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 441

                                Opprinnelig skrevet av Snerten
                                Jeg vet ingenting om hvem som har skyld eller ikke, jeg skrev bare innlegget utifra det jeg har lest på forumet. Jeg mener vi uansett skal være forsiktig med å dytte skyld på noen før den/de som gjorde det selv står frem og innrømmer det, eller at klubben og/eller KFL finner ut av det og sender den kommende bota videre til den/dem.
                                Enig, men jeg tviler sterkt på at det er noen som har baller nok til å stå fram og innrømme skyld.

                                Kommentar

                                • Dandy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 346

                                  Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                  Det er ikke våres(forumnerdenes) oppgave å finne de "skyldige" her. Ingen tjener på å ytre deres tanker om hvem som kan ha holdt dette omstridte blusset.
                                  Det er dette heg har prøvd å sagt hele tiden, det vil bare skape mer bråk innad i KFL om man skal beskylde noen uskyldige for å ha gjort noe de ikke har vært i nærheten av å være med på en gang!
                                  UFC 05!

                                  Kommentar

                                  • Kdlnor
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Feb 2003
                                    • 76

                                    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                    Jeg sto ganske nærme gjerdet, jeg kan ikke huske å ha sett det ble kastet ting mot egene vakter? og jeg var edru!
                                    Kanskje du ikke fikk med deg alt som skjedde, og at realiteten er litt værre enn hva du oppfattet?

                                    Kommentar

                                    • Dandy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 346

                                      Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                                      Kanskje du ikke fikk med deg alt som skjedde, og at realiteten er litt værre enn hva du oppfattet?
                                      tviler litt på det, gutten
                                      UFC 05!

                                      Kommentar

                                      • Storgata
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Apr 2008
                                        • 122

                                        Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                        Enig, men jeg tviler sterkt på at det er noen som har baller nok til å stå fram og innrømme skyld.
                                        Det er på tide å ta problemet ved roten. Det er på tide å vise at Kanari-Fansen er en positiv organisasjon som ikke ønsker negative elementer på tribunen.
                                        *Jacta est alea*

                                        Kommentar

                                        • Trondeo
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3062

                                          Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                          Det er dette heg har prøvd å sagt hele tiden, det vil bare skape mer bråk innad i KFL om man skal beskylde noen uskyldige for å ha gjort noe de ikke har vært i nærheten av å være med på en gang!
                                          Ja, og jeg er helt enig med deg i at det vil skade mer enn det hjelper. Jeg ønsket bare å understreke.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎