Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Opprinnelig skrevet av Trondeo
    Nei, mest sannsynlig ikke. Kjører ikke Martins en konsekvens linje med 18årsgrense, uansett dag?
    er jo ikke noe som skjer på Martins i kveld? allmøte blir i slutten av uka.
    .

    Kommentar

    • fuglungen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2004
      • 195

      Opprinnelig skrevet av blue
      Jeg sitter ikke her på forumet for å ta noen som helst, kun for å ytre mine meninger. Men innlegget ditt poengterte egentlig min mening på en veldig god måte.

      At folk har blitt utestengt tidligere for blussing er bare rett og rimelig. Det jeg ikke kan fatte og begripe er hvordan styret kan godkjenne en ulovlig aktivitet som blussing på cupfinalen (selvom mange synes det ga en fin ramme). Ser man ikke hvilke signaler man sender??

      Jeg synes det går i helt feil retning. Flere ganger under kampen igår dukket banneret "MOT den moderne fotballen" opp i svingen. KFL er tydeligvis organisasjonen der man går i bresjen mot NFF. En kamp jeg forøvrig ikke har tenkt til å støtte så lenge sivil ulydighet er slagvåpenet.
      Begynner å merke selv at vi drar i samme retning.

      Er alikevel ikke helt enig med at det har blitt sendt signaler som tyder på at noen synes det er greit med bluss. At mange var uenig i feiringen etter cupfinalen har jeg merket. Jeg er en av dem som syntes det ga en fin ramme, ettersom at det var en form for kontrollert blussing.

      At en kar velger å ta steget lenger å fyre opp et enkelt bluss under kampen igår, forstår jeg at vekker raseriet hos veldig mange. Totalt unødvendig. Jeg regner med at lsk har fått tak i navnet på personen allerede, og at denne personen er klar over konsekvensene.

      Å kjøre en opphetet kamp mot NFF blir nok som å sloss mot en politihund. Jo mere du kjemper imot, jo hardere biter hunden

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        er jo ikke noe som skjer på Martins i kveld? allmøte blir i slutten av uka.
        .
        Ikke vet jeg. Svarte bare på spm.

        Kommentar

        • Snerten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2006
          • 458

          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
          Greit at du er ærlig nok å forklare det Snerten.

          Men det som skjer utenfor banen har større konsekvenser for oss som en klubb både innenfor og utenfor banen. Ha'kke lyst å bli sammenlignet med Søpla, Klanen, Casuals... men vi kommer til å bli det, vettu.

          De som ble sendt østover FØR KAMPEN bør meldes til politiet så fort som mulig. De dret seg ut og klubben til og med. Han fyren innenfor stadionen skal sikkert får konsekvenser av klubben (fordi opplysninga er gitt til politiet når du befinner deg i håndjern )
          Jeg er helt enig i at det som skjer utenfor banen vil føre til større konsekvenser for KFL og LSK. Det siste jeg vil er at mitt LSK skal få det samme dårlige rykte som endel folk i Klanen har, og som isko har.

          Jeg håper virkelig at bota for blussinga igår blir sendt til vedkommende som har ansvaret for blussinga
          Evig LSK

          Kommentar

          • Snerten
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2006
            • 458

            Opprinnelig skrevet av Trondeo
            Ikke vet jeg. Svarte bare på spm.
            Jeg hadde en oppfatning av at medlemsmøtet var ikveld, jeg har funnet ut at det var det ikke. Mulig spørsmålet ble dårlig formulert, var medlemsmøtet jeg lurte på aldersgrensen, men nok om det.
            Evig LSK

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Opprinnelig skrevet av Snerten
              Jeg hadde en oppfatning av at medlemsmøtet var ikveld, jeg har funnet ut at det var det ikke. Mulig spørsmålet ble dårlig formulert, var medlemsmøtet jeg lurte på aldersgrensen, men nok om det.
              kan svare deg på at på et medlemsmøte så er det nesten helt sikkert ingen aldersgrense,jeg skal ha med dattera mi på 8 år så du kommer helt sikker inn.

              Kommentar

              • Fjeller'n
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 905

                Opprinnelig skrevet av Snerten
                Jeg håper virkelig at bota for blussinga igår blir sendt til vedkommende som har ansvaret for blussinga

                Eventuelle bøter er ikke det som bekymrer meg mest. Da frykter jeg mer at vi kan bli den første klubben som straffes med poengtrekk pga dårlig supporteroppførsel. Den straffen kan dessverre ikke adresseres til noen andre enn klubben selv. Og med tanke på hvordan laget vårt fremstår om dagen, kan det bli riktig ille.


                Stian
                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                Kommentar

                • Storgata
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Apr 2008
                  • 122

                  Det som er mest bekymringsverdig er det at alltid er det slik at de som forsvarer slike handlinger glimrer med sitt fravær.
                  *Jacta est alea*

                  Kommentar

                  • El_Cabron
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Oct 2007
                    • 218

                    Opprinnelig skrevet av fuglungen
                    Begynner å merke selv at vi drar i samme retning.

                    Er alikevel ikke helt enig med at det har blitt sendt signaler som tyder på at noen synes det er greit med bluss. At mange var uenig i feiringen etter cupfinalen har jeg merket. Jeg er en av dem som syntes det ga en fin ramme, ettersom at det var en form for kontrollert blussing.

                    At en kar velger å ta steget lenger å fyre opp et enkelt bluss under kampen igår, forstår jeg at vekker raseriet hos veldig mange. Totalt unødvendig. Jeg regner med at lsk har fått tak i navnet på personen allerede, og at denne personen er klar over konsekvensene.

                    Å kjøre en opphetet kamp mot NFF blir nok som å sloss mot en politihund. Jo mere du kjemper imot, jo hardere biter hunden
                    Skjønner ikke hvordan du kan kalle det kontrollert blussing, og si at dermed er ting i skjønneste orden...
                    Vil det si at hvis jeg skaller ned en fyr på gata, men passer på at han lander på en stor myk pute med den knuste nesa si og ikke på en fortauskant så han dauer så er det plutselig i skjønneste orden?

                    Jeg skjønner at det var fristende og at KFL dermed tenkte at de skulle markere på en slik måte fordi det ville bli kult å se på etc., men det sier faktisk en hel del om hvor korttenkte de var i dette tilfelle.

                    Neste gang KFL har lyst til å bruke x-antall tusen kroner av medlemmers penger, sette helse i fare, skape negativ omtale i pressen og i tillegg legge opp til at ingen andre skal kunne gjøre det samme uten at de skal svi skikkelig for den samme tingen... Tenk en gang til, betal hele boten av egen lomme og slutt å møte opp på kamper!

                    Jeg driter i om man kan kalle det kontrollert eller ikke... Skal man gi utestengelse til han/hun som dreit seg ut nå så syns jeg alle i styret som stemte ja til blussing under cup-finalen skal ta jakka si og rusle hjem (personen i går kan jo bare si det var kontrollert blussing)!
                    |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                    Kommentar

                    • Skinke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2007
                      • 3914

                      Opprinnelig skrevet av Storgata
                      Det som er mest bekymringsverdig er det at alltid er det slik at de som forsvarer slike handlinger glimrer med sitt fravær.
                      Ikke for å forsvare noen men tror du alle i kanari-fansen sitter på forumet å runker dag inn og ut som vi forumrunkere? For alt det jeg og du (storgata) vet så kanskje de har kontaktet kfl styret å sagt sin versjon alt, hvem vet.
                      Last edited by Skinke; 07.04.2008, 14:21. Begrunnelse: la til quote
                      Daukjøtt Felt C

                      Kommentar

                      • fuglungen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2004
                        • 195

                        Opprinnelig skrevet av El_Cabron
                        Skjønner ikke hvordan du kan kalle det kontrollert blussing, og si at dermed er ting i skjønneste orden...
                        Vil det si at hvis jeg skaller ned en fyr på gata, men passer på at han lander på en stor myk pute med den knuste nesa si og ikke på en fortauskant så han dauer så er det plutselig i skjønneste orden?
                        Hadde du lest alle innleggene mellom blue og meg, hadde det kanskje vært satt litt mere i perspektiv for deg.

                        Med kontrolert blussing, mener jeg at personer som ikke er beruset og som har holdt i bluss før fyrer disse opp. Dette gjøres for å unngå at fulle folk setter fyr på medmennesker.

                        Sammenlikningen din med å skalle ned en fyr, velger jeg å ikke komentere da dette rett og slett var for dumt

                        Kommentar

                        • PubFugl
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Sep 2006
                          • 27

                          Opprinnelig skrevet av fuglungen
                          Begynner å merke selv at vi drar i samme retning.

                          Er alikevel ikke helt enig med at det har blitt sendt signaler som tyder på at noen synes det er greit med bluss. At mange var uenig i feiringen etter cupfinalen har jeg merket. Jeg er en av dem som syntes det ga en fin ramme, ettersom at det var en form for kontrollert blussing.

                          At en kar velger å ta steget lenger å fyre opp et enkelt bluss under kampen igår, forstår jeg at vekker raseriet hos veldig mange. Totalt unødvendig. Jeg regner med at lsk har fått tak i navnet på personen allerede, og at denne personen er klar over konsekvensene.

                          Å kjøre en opphetet kamp mot NFF blir nok som å sloss mot en politihund. Jo mere du kjemper imot, jo hardere biter hunden
                          Att en enkelt kar velger å fyre opp en bluss? Det var en hel gruppe med på dette, ryktene har gått en uke og det spørs vel om ikke diverse personer i styret har vært klar over dette også!

                          Kommentar

                          • fuglungen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2004
                            • 195

                            Opprinnelig skrevet av PubFugl
                            Att en enkelt kar velger å fyre opp en bluss? Det var en hel gruppe med på dette, ryktene har gått en uke og det spørs vel om ikke diverse personer i styret har vært klar over dette også!
                            Meget sterkt første innlegg du kommer med. Regner med at ditt andre innlegg inneholder navn på gruppen samt beviser for dine foreløpige tomme rykter!

                            Kommentar

                            • MagnetMagne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 446

                              I løpet av halvannet år har vi nå blitt den desidert mest hata klubben i norsk fotball. Misforstå meg rett, jeg elsker at vi er hata... Men på hvilket grunnlag?

                              I tidligere år har Lillestrøm SK vært hata på grunn av at man alltid har vært tilstede i norsk toppfotball, sin tøffe spillestil, knallharde spillere, ledere og spillere med sterke meninger, at vi er en storklubb fra et lite sted, dyktige supportere som synger ut alle og enhver (ved hjelp av en tromme bare KFL kan elske uavhengig om vi spiller på hjemme eller bortebane). Dette kunne jeg lett akseptere!

                              Men nå...... Nå er vi hata fordi vi er sutreklubb nr. 1 i Norge, vi får gule og røde kort i hue og ræva, vi spiller en destruktiv fotball og nå etterhvert en supporterkultur som er på avveie... Jeg elsket den sydlanske tribunekulturen når den ble introdusert på Åråsen, og jeg elsker den fortsatt! Jeg elsker engasjementet, jeg elsker låtene, jeg elsker tromma, jeg elsker samholdet i KFL. Vel... Dette samholdet har nå fått en liten ripe i lakken. Jeg har sittet å ventet på dette skulle skje i takt med den voldsomme medlemsøkningen.

                              Det er en synd og skam at vi som har vært sett på som norges beste supportergruppering i en årrekke nå skal klare å ødelegge så til de grader for både LSK og KFL. Jeg blir personlig trist over at vi her på forumet skal diskutere oss ihjel over hva som er riktig eller feil supporterkultur.

                              Hvor vanskelig kan det være å støtte Sportsklubben som vi har gjort i alle år uten å måtte ty til vold og faenskap?

                              Nå er det på tide at vi supportere begynner å akseptere hverandre for hvem vi er først og fremst, men at vi fortsetter og akseptere regler og retningslinjer.
                              Vi har vært så forbanna gode de siste 2-3 åra... Så la oss fortsette med det da, så i hvertfall vi i KFL kan være med gi Lillestrøm SKs omdømme en liten stjerne i margen.

                              Skuffa hilsen Magneten
                              Snart neste hælj.....

                              Always Hardcore
                              TS05

                              Kommentar

                              • Storgata
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2008
                                • 122

                                Opprinnelig skrevet av Skinke
                                Ikke for å forsvare noen men tror du alle i kanari-fansen sitter på forumet å runker dag inn og ut som vi forumrunkere? For alt det jeg og du (storgata) vet så kanskje de har kontaktet kfl styret å sagt sin versjon alt, hvem vet.
                                Jeg forstår at det var vanskelig å skjønne hva jeg mente.

                                Medlemsmøter: Det som er mest bekymringsverdig er det at alltid er det slik at de som forsvarer slike handlinger glimrer med sitt fravær når det skal diskuteres ansikt til ansikt.

                                Det finnes flere eksempler på det.
                                *Jacta est alea*

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                  ehh? Tviler på at du vet hva du snakker om?
                                  Du vet åpenbart hva som hendte, hvem som blusset og hvem som oppførte seg uakseptabelt?

                                  I så fall foreslår jeg du gjør det riktige for å unngå denne typen hendelser i fremtiden.
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • El_Cabron
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Oct 2007
                                    • 218

                                    Opprinnelig skrevet av fuglungen
                                    Hadde du lest alle innleggene mellom blue og meg, hadde det kanskje vært satt litt mere i perspektiv for deg.

                                    Med kontrolert blussing, mener jeg at personer som ikke er beruset og som har holdt i bluss før fyrer disse opp. Dette gjøres for å unngå at fulle folk setter fyr på medmennesker.

                                    Sammenlikningen din med å skalle ned en fyr, velger jeg å ikke komentere da dette rett og slett var for dumt
                                    Har lest alle sammen, men valgte å sette det litt på spissen (jada... veldig på spissen er nok bedre ordvalg).

                                    Jeg er skjønt enig i at den som blussa på kamp i går ikke har noe som helst på en fotballkamp å gjøre noensinne, men har fortsatt vanskelig for å svelge det faktum at KFL valgte å gjøre noe som kan oppfattes veldig likt under cup-finalen i fjor. Det blir for dumt å arrangere/samtykke til slik oppførsel uansett hvor sikker man er på at det skal gå bra.
                                    Jeg antar også at du ikke har kjørt noen promilletest av den som dreit seg ut i går eller vet noe om hvor mange ganger personen har blussa tidligere, så å si at KFL var så mye flinkere er vel å dra det litt langt.

                                    Uansett er det KFL sine medlemmer og ikke minst styret som må gå foran som gode eksempler, og da nytter det ikke å holde på med ulovligheter når man finner det for godt. Det blir for dumt!
                                    |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                                    Kommentar

                                    • PubFugl
                                      Juniormedlem
                                      Bøffel
                                      • Sep 2006
                                      • 27

                                      Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                      ehh? Tviler på at du vet hva du snakker om?

                                      Som sagt, det ryktes.

                                      Ryktene om att det skulle fyres opp bluss viste seg helt klart å stemme, det var 1 grunn til att jeg stod plassert ett stykke unna under kampen. Et rykte blir plutselig en fakta opplysning når det faktisk skjer, enig? Om det ligger noe mer bak det andre rykte vil jeg ikke påstå, men blusset kom vel ikke akkurat som noen overaskelse!

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        Bare så det er sagt:

                                        Det var ingen busser som dro til Lillestrøm før kampen!
                                        Dette er feil fra media sin side

                                        Kommentar

                                        • Dandy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 346

                                          Opprinnelig skrevet av PubFugl
                                          Som sagt, det ryktes.

                                          Ryktene om att det skulle fyres opp bluss viste seg helt klart å stemme, det var 1 grunn til att jeg stod plassert ett stykke unna under kampen. Et rykte blir plutselig en fakta opplysning når det faktisk skjer, enig? Om det ligger noe mer bak det andre rykte vil jeg ikke påstå, men blusset kom vel ikke akkurat som noen overaskelse!
                                          Jeg stiller min sterke tvil til dette... INGEN i ultrasgruppene visste om dette..
                                          UFC 05!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎