Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • krisruds
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 839

    Opprinnelig skrevet av Simeone
    Haha, du er jo søt også.
    jaja....


    Opprinnelig skrevet av Simeone
    KFL er heldige som har grupper som UFC og MB, de bidrar svært mye mer enn den jevnlige supporter.
    Du skal være forsiktig der du sitter på din høye hest og fordømmer alt og alle og ting du ikke har peiling på.
    Bidra? Det er forskjellige måter å bidra på. Hvis vi ser bort fra det som skjedde på Nadderud igår. (som vi ikke veit fakta om ennå) så har vel ikke akkurat UFC bidrat med god PR for KFL og LSK. men skal ikke rippe for mye opp i det nå.

    Opprinnelig skrevet av Simeone
    Tror du driter ganske bra på leggen hvis du ikke tro at UFC og MB med venner hadde fått med seg mange folk hvis de hadde blitt satt i svingen.

    Forøvrig bidrar din inkomeptanse angående hva de forskjellige gruppe går utpå kun på en spittelse av fansen. Men det er kanskje det du vil?
    Hvis de får med seg masse folk så er jo ikke det noe negativt i seg selv??
    Da blir det bedre stemning i svingen. Samt KFL blir for alle igjen, der voksene ikke er redde for å ha med barn på kamp. (noe jeg leser at flere er)

    Vil poengtere for dere som bare leser litt av det folk skriver.
    Jeg legger ikke skylden på noen her, fakta skal på bordet først.
    krisruds medlem av KFL siden 1996


    OI OI OI nå har vi det morro :)

    BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

    Kommentar

    • Awfuls
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2006
      • 138

      syntes vi ødelegger mye for oss selv med sånn oppførsel

      da er vi vel medias hoggestabbe igjen pga sånne idioter.

      ødelegger rykte for både klubben og suporterne med sånn drittunge oppførsel

      ps sett de i gappestokk i lillestrøm sentrum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Fugla forever... eLSKer

      Kommentar

      • frua
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Nov 2005
        • 151

        FLAUT!!!!!!!
        Drit flaut!!!!!!

        Kommentar

        • skjetten
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2006
          • 40

          Problemet med ultras symbol- og navnebruk

          Aller først: Jeg kjenner ikke de som er med i UFC eller MB, vet heller ikke hva deres politiske syn er (hvis de har noe). Jeg sier heller ikke at de hadde noe med det som skjedde på søndag å gjøre. Det gjør heller ikke 99,9 % av norges befolkning.

          Bildet under viser italienske ultras.



          Når folk som sier de heier på LSK kaller seg noe med ultras, mental boys (et navn som vekker assioasjoner til langt mer kjente boot boys) så trekker veldig mange fort paralleller til de langt mer negative ultrasmiljøene sørover i Europa.

          Det gjør at LSK forbindes med noe vi ikke liker, facistiske og voldelige miljøer. Det kan være helt feil å trekke den sammenligningen, men folk vil uansett gjøre det. Folk vet ikke bedre, og dømmer LSKs fans deretter.

          Og dere kan gjerne skrive så mye dere vil i dette forumet hvor feil den sammenligningen er, men de aller aller fleste som ser bildet under leser ikke det som står her. De trekker sine kjappe, enkle og feilaktige konklusjoner.



          Derfor mener jeg at alle som bruker navn og symboler som det UFC og MB gjør dermed også er med på å ødelegge for LSK og klubbens rykte.

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            Skjetten! Du drar vel ikke ting litt langt her nå eller?? Du må huske på at å beskylde folk for nazisme er en jævelig alvorlig anklage.
            Last edited by Emil B; 07.04.2008, 18:41.

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              Opprinnelig skrevet av skjetten
              Aller først: Jeg kjenner ikke de som er med i UFC eller MB, vet heller ikke hva deres politiske syn er (hvis de har noe). Jeg sier heller ikke at de hadde noe med det som skjedde på søndag å gjøre. Det gjør heller ikke 99,9 % av norges befolkning.

              Bildet under viser italienske ultras.



              Når folk som sier de heier på LSK kaller seg noe med ultras, mental boys (et navn som vekker assioasjoner til langt fra mer kjente boot boys) så trekker veldig mange fort paralleller til de langt mer negative ultrasmiljøene sørover i Europa.

              Det gjør at LSK forbindes med noe vi ikke liker, facistiske og voldelige miljøer. Det kan være helt feil å trekke den sammenligningen, men folk vil uansett gjøre det. Folk vet ikke bedre, og dømmer LSKs fans deretter.

              Og dere kan gjerne skrive så mye dere vil i dette forumet hvor feil den sammenligningen er, men de aller aller fleste som ser bildet under leser ikke det som står her. De trekker sine kjappe, enkle og feilaktive konklusjoner.



              Derfor mener jeg at alle som bruker navn og symboler som det UFC og MB gjør dermed også er med på å ødelegge for LSK.

              Nå går du fra topic. Dette tema har vært oppe før på en 100siders tråd tidligere. Igjen så har ufc gang på gang på gang sagt at de tar fra de positive sidene fra andre ultraser som land som feks i italia. det at noen grupper der nede som lazio sinne er høyre ekstreme er ikke noe som gjennspeiler Ultras generelt. Tvert imot. UFC står ikke for noe politisk eller relgiøst, noe som ALDRI vil skje heller. Det å sammenligne Ultras i Italia med Ultras i Norge Går egentlig ikke ann å sammenligne. Ultras i norge har ingen volds historier bak seg, ingen nada zip. Gi de en sjanse før dere kapper av de hode uten grunn. Fordi noen i italia og andre land er tullinger betyr det ikke at det er sånn over hele fjøla.

              Ikke glem at UFC ikke har noen volds episoder bak seg. Nå har gruppa ekksistert siden 2005 uten noen spesielle problemer, hvorfor skal folk fremdeles henge de ut som de var kriminelle?
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • skjetten
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 40

                Opprinnelig skrevet av VK
                Skjetten! Du drar vel ikke ting litt lang her nå eller?? Du må huske på at å bli beskylde folk for nazisme er jævelig alvorlig anklage.
                Hvis du leser litt bedre vil du se at jeg ikke beskylder noen for nazisme!

                Jeg sier bare at symbolbruken kan gi assosiasjoner til miljøer i utlandet som er kjent for å ha synspunkter langt på høyresiden, uansett hvor mye dette er feil. Og det mener jeg er uheldig for LSK.
                Last edited by skjetten; 07.04.2008, 18:54.

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  Opprinnelig skrevet av krisruds
                  så har vel ikke akkurat UFC bidrat med god PR for KFL og LSK.
                  Bortsett fra blemma i Molde, som hele gruppa måtte lide for - ikke enkeltpersoner, så er min oppfatning at UFC har bidratt svært positivt i supportermiljøet. Spesielt er dette synlig blant oss som har vært med på en god del borteturer.

                  Saklige diskusjoner om tribunekultur bør være i alles interesse, men dessverre er det vanskelig å få til saklighet - spesielt her på forumet.

                  Sjøl var jeg av dem som var svært skeptisk til bruk av tromme, nå kunne jeg ikke tenkt meg KFL uten. Hopping på tribuna bidrar til høyere stemning og ikke minst at det blir litt mindre selvhøytidelig og mer moro, sjøl for oss eldre menn som svikter mer i knærne enn reelt sett letter fra betongen.

                  Neida, UFC kan ikke ta æren for dette. Ikke opplever jeg at de gjør det heller. Men de har dytta meg og mange andre i det jeg opplever er i riktig retning.

                  Til slutt vil jeg understreke at det for meg er en selvfølge at alle på feltet er medlem av Kanari-Fansen, og at grupperinger ser på seg selv som en undergruppe av KFL.
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

                    Opprinnelig skrevet av krisruds
                    jaja....




                    Bidra? Det er forskjellige måter å bidra på. Hvis vi ser bort fra det som skjedde på Nadderud igår. (som vi ikke veit fakta om ennå) så har vel ikke akkurat UFC bidrat med god PR for KFL og LSK. men skal ikke rippe for mye opp i det nå.



                    Hvis de får med seg masse folk så er jo ikke det noe negativt i seg selv??
                    Da blir det bedre stemning i svingen. Samt KFL blir for alle igjen, der voksene ikke er redde for å ha med barn på kamp. (noe jeg leser at flere er)

                    Vil poengtere for dere som bare leser litt av det folk skriver.
                    Jeg legger ikke skylden på noen her, fakta skal på bordet først.
                    Tifo-gruppe? Bidra? Tribunegruppe? Bidra?

                    Du har som alltid ikke peiling på hva du prater om krisruds. Men for all del, hvis folk vil ha UFC ut så kan man sikkert finne en løsning.

                    DU må ikke tro at vi ønsker å identifisere oss med deg heller.
                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                    para gritarle a la FIFA:
                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      Opprinnelig skrevet av Simeone
                      Haha, du er jo søt også.
                      KFL er heldige som har grupper som UFC og MB, de bidrar svært mye mer enn den jevnlige supporter.
                      Du skal være forsiktig der du sitter på din høye hest og fordømmer alt og alle og ting du ikke har peiling på.

                      Tror du driter ganske bra på leggen hvis du ikke tro at UFC og MB med venner hadde fått med seg mange folk hvis de hadde blitt satt i svingen.

                      Forøvrig bidrar din inkomeptanse angående hva de forskjellige gruppe går utpå kun på en spittelse av fansen. Men det er kanskje det du vil?

                      Du har jo vært en forkjemper mot blant annen UFC siden de ble stiftet.
                      Her bommer du på en del områder. For det første har vi for en sjelden gangs skyld klart å holde akkurat denne debatten relativt fri for skyttergravs-debattering mellom forkjempere og motstandere av undergrupper. Ja, tendensene er der, men ikke haus opp den debatten akkurat nå.

                      Argumentet om at UFC og MB bidrar mer enn den jevne supporter er rett og slett for enkelt. Ja, mange i de gruppene bidrar svært mye, men det finnes også folk i undergruppene generellt som ødelegger. Det gjelder ikke nødvendigvis bare gårsdagen. Samtidig påstår du at alle vi som ikke er medlemmer av noen av dissegruppene er dårligere supportere enn dere som er medlemmer da vi bidrar mindre. Dette blir kunnskapsløst fra din egen side da KFL faktisk er mer enn tribunesteming.

                      Du snakker om av GJ sitter på sin høye hest og fordømmer. Når du i de to påfølgenede avsnittene bruker retorikk som "du driter ganske bra på leggen" og "din inkompetanse..." føler jeg at det er andre enn GJ som fordømmer. Han refererer enkelt og greit til KFLs vedtekter. Dette har ingenting med inkometanse å gjøre. Snarere tvert imot.

                      For øvrig håper jeg at du holder debatten fri for personsjikane fra nå av?
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • skjetten
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2006
                        • 40

                        Opprinnelig skrevet av Skinke
                        Ikke glem at UFC ikke har noen volds episoder bak seg. Nå har gruppa ekksistert siden 2005 uten noen spesielle problemer, hvorfor skal folk fremdeles henge de ut som de var kriminelle?
                        Jeg glemmer ikke det, og jeg har heller ikke sagt at dere står bak noen voldsepisoder.

                        Det eneste jeg sier er at jeg mener symbolbruken er uheldig for LSK.

                        Første gang jeg hørte navnet Mental Boys tenkte jeg med en gang på langt mer negative Boot Boys. Og det til tross for at jeg er langt mer opplyst enn de fleste som leser aviser og ser på tv siden jeg tross alt er på mange kamper og har aldri sett noe som skulle tyde på sympatier i den retningen.

                        Kommentar

                        • Skinke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2007
                          • 3914

                          Den assosieringen der er ny for min del, hørt mye rart men den var ny.
                          Tror det store flertallet gir gruppene en sjanse for å vise hva dem står for. Så er det opp til gruppa selv hvordan rykte de vil ha.
                          Daukjøtt Felt C

                          Kommentar

                          • Simeone
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 761

                            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                            Her bommer du på en del områder. For det første har vi for en sjelden gangs skyld klart å holde akkurat denne debatten relativt fri for skyttergravs-debattering mellom forkjempere og motstandere av undergrupper. Ja, tendensene er der, men ikke haus opp den debatten akkurat nå.

                            Argumentet om at UFC og MB bidrar mer enn den jevne supporter er rett og slett for enkelt. Ja, mange i de gruppene bidrar svært mye, men det finnes også folk i undergruppene generellt som ødelegger. Det gjelder ikke nødvendigvis bare gårsdagen. Samtidig påstår du at alle vi som ikke er medlemmer av noen av dissegruppene er dårligere supportere enn dere som er medlemmer da vi bidrar mindre. Dette blir kunnskapsløst fra din egen side da KFL faktisk er mer enn tribunesteming.

                            Du snakker om av GJ sitter på sin høye hest og fordømmer. Når du i de to påfølgenede avsnittene bruker retorikk som "du driter ganske bra på leggen" og "din inkompetanse..." føler jeg at det er andre enn GJ som fordømmer. Han refererer enkelt og greit til KFLs vedtekter. Dette har ingenting med inkometanse å gjøre. Snarere tvert imot.

                            For øvrig håper jeg at du holder debatten fri for personsjikane fra nå av?
                            For enkelt? Okey. Hvem er det som ødelegger, hvis meg dem. Du har tydeligvis god kjennskap til de enkelte medlemmer i UFC og MB så nå jeg venter spent.
                            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                            para gritarle a la FIFA:
                            ¡Que ellos son el gran ladrón!

                            Kommentar

                            • yaniz
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Sep 2006
                              • 3

                              tror alle her tenker på hva man bidrar med på tribunen,som igjen skal gjøre deg til en god kanari fan...
                              men er nok ikke det...

                              vet at mb,ufc å di andre grupperingene deltar på mye på sin fritid....

                              tror kanskje 8% av kanarifansen er med på dette,mens di resterende er å gir sin støtte på feltet,alt skjer ikke på tribunen,det skjer ting i kulissene og...

                              så ikke døm grupperingene vær så snill......

                              Kommentar

                              • skjetten
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2006
                                • 40

                                og mens vi diskuterer...

                                ...og gremmes over 1 poeng på 2 kamper kan vi glede oss over at rbk ligger under 0-2 til pause i drammen. så får vi håpe de ikke får noen billige straffer og slikt som gjør at de vinner kampen til slutt allikevel.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7055

                                  Opprinnelig skrevet av skjetten
                                  ...og gremmes over 1 poeng på 2 kamper kan vi glede oss over at rbk ligger under 0-2 til pause i drammen. så får vi håpe de ikke får noen billige straffer og slikt som gjør at de vinner kampen til slutt allikevel.
                                  ...og som følge av det ligger vi sist på tabellen.

                                  Jeg ser heller at de antatte topplagene vinner mot de antatte bunnlagene, for å være helt ærlig. LSK blir ikke å finne i toppkampen i år uansett.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

                                    Vet dere hva... jeg har en magefølelse her.

                                    Jeg fikk fortalt i dag at minst en moderator i dag fra KFL var med i Sandvika FØR kampen. Er det derfor så lite kommer frem?

                                    Hvis dette er sant, skam dere. Hvis dette er bare rykter... da skal jeg henge ut kilder'n min.
                                    Last edited by OppsalKanari; 07.04.2008, 18:57. Begrunnelse: Så enkelt er det
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                    Alltid Celtic og LSK

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av Skinke
                                      Ikke glem at MB og UFC er undergrupperinger av Kanari-Fansen igjen da. Det vil si at det er Kanari-Fansen som står der, Helt riktig som du sier tullbukk.
                                      Sett fra utsiden kan det se ut som hatet mot NFF/politiet og tilhørigheten til respeketive undergruppe/seg selv var vesentlig sterkere enn tilhørigheten og lojaliteten til LSK og KFL.

                                      Om det er riktig har vi allerede ett alvorlig problem.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • krisruds
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 839

                                        Opprinnelig skrevet av Simeone
                                        Tifo-gruppe? Bidra? Tribunegruppe? Bidra?

                                        Du har som alltid ikke peiling på hva du prater om krisruds. Men for all del, hvis folk vil ha UFC ut så kan man sikkert finne en løsning.

                                        DU må ikke tro at vi ønsker å identifisere oss med deg heller.
                                        Joda, de bidrar med tifo og liv på tribunen, men det bryr ikke media seg noe om. Gjør de?

                                        Media bryr seg om det negative, noe KFL med undergrupper har hatt mye av i det siste.

                                        Men igjen, mye av det negative er feil fra media, men en del av det stemmer også

                                        Jeg vil ikke at dette egentlig skal bli en diskusjon om UFC, MB, JK etc.

                                        Dette handler om hva som skjedde igår, det som er fakta er at det er UFC bannere rundt der blussen er. UFC sier at de ikke gjorde noe denne gangen, da får vi vel tro på det.
                                        Men det vi ser i media er en UFC banner der blusset er. Det er noe man ikke kan komme utenom. Media bruker dette for det som det er godt for.
                                        krisruds medlem av KFL siden 1996


                                        OI OI OI nå har vi det morro :)

                                        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                          Vet dere hva... jeg har en magefølelse her.

                                          Jeg fikk fortalt i dag at minst en moderator i dag fra KFL var med i Sandvika FØR kampen. Er det derfor så lite kommer frem?

                                          Hvis dette er sant, skam dere. Hvis dette er bare rykter... da skal jeg henge ut kilder'n min.
                                          Stemmer at det var flere der og begge prøvde etter beste evne å roe ned situasjonen. Anner ikke hvorfor han ene ble tatt med av politiet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎