Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    Jeg har fulgt Kanarifansen helt siden vi var Bøffelberget. Utviklingen det siste året har vært dyster og skremmende. På vårt beste i 2005-06 var KFL en samlet supportergjeng som sang høyt, gikk på kamper for å støtte klubben og var flinke på selvironi.

    Nå ser jeg en ny generasjon pøbler få utfolde seg på tribuna. Disse har ingen interesse av å støtte klubben, men bruker fotballen som et påskudd for sin egen antisosiale oppførsel.

    Flertallet må se på hva som skjer i Sverige (landet som er selve forbildet for mange av disse folkene), og ta affære for å unngå at vi får liknende tilstander i Norge.

    Vi er nemlig godt i gang, og bråket som inntraff i går kan ha vært startskuddet for en utvikling som vil medføre at folk vil ønske å distansere seg både fra LSK som klubb og Kanarifansen som gruppe.

    Selvsagt vil de prøve å bagatellisere sine egne misgjerninger, men for alle andre er det all mulig grunn til å være oppmerksom på retningen supporterkulturen på Åråsen er i ferd med å utvikle seg i.

    Jeg oppfordrer LSK til å utestenge disse elementene fra sine arrangementer, og å samarbeide med ordensmakten for å sørge for at bråkmakerne ikke får lov til å forpeste Sportsklubbens bortekamper heller.

    Ja til LSK - nei til pøblene!
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Kdlnor
      Medlem
      Møteplager
      • Feb 2003
      • 76

      Opprinnelig skrevet av El_Cabron
      Det blir jævlig vanskelig å forklare for han som blusset at dette ikke tolereres, og at det vil medføre utestengelse. Det er da ikke så mange kampene siden at KFL var klar over at det ville bli blussing rett i etterkant av en kamp og godkjente denne handlingen!
      Det var også mange kommentarer her på forumet om at det var dritkult, fett, stilig osv. når det skjedde... Mens nå var det ikke bra i det hele tatt.
      Ja, skjønn det den som kan. Man legger i ledelsen opp til ulovligheter og nå får man smake hva dette medførte. I de 3 siste offisielle kampene til LSK, har KFL fansen nå 2 ganger brutt lover og regler og fremstått som bøller. Tipper klubben er stolt av oss nå......

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        Jeg avventer i spenning en uttalelse fra styret i KFL angående gårsdagens hendelser og arbeid videre.

        Enkelte har etter det jeg har merket meg, ønsket et ekstraordinært årsmøte om disse problemene. Kravene til dette står i paragraf 11 i vedtektene.

        § 11: Ekstraordinært årsmøte
        Styret kan innkalle til ekstraordinært årsmøte. Styret må innkalle til ekstraordinærtårsmøte dersom 1/5 av medlemmene (minst 100 medlemmer), begjærer dette. Styret må da innkalle til dette innen 3 uker. Ekstraordinært årsmøte kan bare behandle og ta avgjørelser i de saker som er kunngjort i innkallingen.


        Jeg er usikker på hvordan man skal tolke setningen om minst 1/5 av medlemmene, minst 100 medlemmer. Virker ikke helt oppdatert...

        Jeg regner med at styret diskuterer dette og kommer med informasjon til medlemmene. Jeg vil avvente til eventuelt denne informasjonen er offentliggjort før jeg støtter noe som helst, men for min egen del forventer jeg handlekraft fra styret - dog uten å ta forhastede konklusjoner og dømme uskyldige.

        Dette forventer jeg, hvis ikke vil jeg støtte et ekstraordinært årsmøte. Det kan ikke fortsette slik.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          Opprinnelig skrevet av chrissp
          § 11: Ekstraordinært årsmøte
          Styret kan innkalle til ekstraordinært årsmøte. Styret må innkalle til ekstraordinærtårsmøte dersom 1/5 av medlemmene (minst 100 medlemmer), begjærer dette. Styret må da innkalle til dette innen 3 uker. Ekstraordinært årsmøte kan bare behandle og ta avgjørelser i de saker som er kunngjort i innkallingen.

          Jeg er usikker på hvordan man skal tolke setningen om minst 1/5 av medlemmene, minst 100 medlemmer. Virker ikke helt oppdatert...
          Minimumet på 100 medlemmer betyr bare at om det på ett gitt tidspunkt er mindre enn 500 medlemmer i KFL er det ikke nok med 1/5 av medlemmene for å kalle inn. Da må minimum 100 stille seg bak innkallingen.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1251

            Syntes dette er en kjempe anledning til og vise at kfl er norges beste supportere. På Søndag MOT vif.
            Mener fortsatt et oppklaringsmøte bør komme denne uken.
            Til søndag skal alt fokus bli på tribunen. Støtte laget som bare f.....
            Det er det vi skal være og det KFL er bygget på.

            Alle må reise seg. Hva som skjer med de som blusset, kranglet eller slengte fy ord er en ting.
            Men på søndag bør vi reise oss. Vise at vi nok en gang er best.
            PÅ TRIBUNEN....................

            Og i toget opp til stadion håper jeg folk kan la tenåringer i vif skjerf være i fred. Slenger de en komentar. Syng tilbake.
            Vi representerer LSK når vi går i gult og svart.

            Til dere andre som har rutete caps og dyre merkejakker.
            Gjør det dere gjør utenfor Lillestrøm sentrum på søndag. Og hold dere unna åråsen.

            Kommentar

            • Dandy
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 346

              Jeg syntes folk skal la dette ligge og slutte å spekulere i hva som skjer og slutte å påstå så jævlig mye. Greit, det er bilder og filmer av hva som skjedde, så da kan man vente evt mer informasjon kommer fra styre og LSK. Det blir mer bråk og tull av at folk sitter å prater dritt om de som ikke har noe med det som skjedde i går å gjøre!
              UFC 05!

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                Kan noen fortelle meg hva som er så kult med "ACAB"? Det er nemlig en ting jeg aldri har skjønt.
                Ønsker disse folka anarki? Ønsker de et samfunn uten lover/regler og noen til å håndheve de?

                Til alle de med anarki-ønsker: håper noen gjør innbrudd hos dere og rundstjeler leiligheten neste gang dere er på ferie.


                En del politifolk er virkelig idioter. Dessverre. Men mange av dem gjør en god jobb, og samfunnet trenger dem! Case closed.
                Så hva med å bare konsentrere om fotball fremover?

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Jeg ser enkelte har fjernet ACAB fra signaturen sin, kanskje det ikke er like kult lenger?
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • fuglungen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2004
                    • 195

                    Etter å ha lest denne debatten nøye og grundig finner jeg meg selv både enig og uenig i mange av utspillene her.

                    At pøbel problemet vårt er sterkt voksende er det liten tvil om. Hvem som har skyld i dette er vanskelig å si, men at det forebyggende arbeidet i denne saken har uten tvil vært helt feil.
                    LSK, stadionvakter og ikke minst politi fokuserte veldig på UFC noe som gjorde at de virkelige pøblene fikk arbeide og rekrutere helt i fred. Behandlingen av våre supportere både på vår egen hjemmearena og ikke minst på borte besøk av politi og vakter har nå vekket en sovende kjempe.

                    Politiet har i mange år sagt at Lillestrøm har en meget stor kjerne av kategori B personer (Kategori B er ikke casuals som oppsøker bråk, men personer som stiller opp i "eksalerte situasjoner"). Det er nettopp disse personene det virkelig må jobbes mot. NFF og politiet har mange ganger gått ut i media for å si at de vil nedkjempe tribunebråk, men måten dette blir utført på i skrivende stund er i mine øyne helt feil. At politiet velger å gå inn i en amper supporter gjeng, vil ofte som det gjorde igår, føles meget feil og end desverre i en enda mere amper situasjon.

                    At mange i klubben føler at klubben vår begynner å få veldig mye unødvendig tyn fra NFF og media er også en veldig stor faktor til problemet som begynner å ta virkelig form. Jeg tenker da spesielt på kjempeboten NFF sender oss, selv etter at de har sagt at vi ikke skal få bot. Dette får mange til å bli sinte på NFF og mange som blir sinte på sine medsupportere.

                    Uthenginger, utestengelser på livstid osv som mange skriver her på forumet, vil kun føre til en stor spittelse i KFL. En stor splittelse i KFL vil gjøre arbeidet mot å forhindre slike ting i fremtiden meget vanskelig.

                    Kommentar

                    • Loddet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 325

                      Vold skal selvfølgelig ikke tolereres. ACAB rop og homohets heller ikke. Men det er ikke hele historien i dette tilfelle.

                      På kampen var det ett bluss og en røykgranat. Det er virkelig ikke verdens undergang. Resultatet av det var at politiet stilte seg opp på indre bane, jeg vil anså de til ca 25 stk, pluss de som var på tribunen. For de som ikke hadde noe med bluss og røykgranaten å gjøre (dvs alle utenom 2) var dette ganske provoserende. Da hjelper det ikke at man i tillegg tar med seg 4 gamper av noen bikjer som står og bjeffer til fansen.

                      Som sagt tidligere toppet politiets inkompetanse da deres egen bikkje gikk til angrep mot sine egne. Dette skjedde forøvrig rett foran Junior Kanaris som sto på siden av feltet. Jeg skal vedde mye på at de ikke akkurat har fått et bedre inntrykk av politiet etter denne kampen her..

                      Så da kampen er slutt blir man av en eller annen grunn holdt igjen. Man ser i øya på politiet at de syns det er en dårlig idé. Alle ble holdt igjen, også de som ikke var i fansen, uten grunn. Resultatet av dette var at man på utrolig vis klarte å provosere en nesten samlet supporterskare (det hjalp heller ikke at det regnet som bare f...)

                      Hva er konklusjonen? Som sagt skal ikke vold og hets tolereres. Men for de av som har en viss innsikt i menneskelige relasjoner ble alt gjort galt fra politiets side igår. Noe som etter min mening har vært en gjenganger fra et stort antall sikkerhetsvakter de siste årene. Viktig å merke seg at dette ikke er alltid. Man valgte for eksempel ikke å sende inn bikjer i fansen på cupfinalen. Skulle man relativt sett brukt samme virkemidler der, ville det vært omtrent en 30-35 bikjer for å ta blusserne der..

                      Vi må skjerpe oss. Men det for faen ta meg de som har utdannelse og trening i å takle sånne situasjoner også gjøre. Da tror jeg dette her skal ordne seg bra.

                      Og til de av dere som ikke var på kampen, men likevel uttaler seg jævli bastant om det meste, har jeg en ting å si. Legg merke til innleggene til de som var på kampen. Det er de som var på kampen, og det er de som har de mest nyanserte blikkene for det som skjedde. Så jeg ville ikke ropt så jævli mye hadde jeg vært dere..

                      Kommentar

                      • skjetten
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2006
                        • 40

                        Bråk i Lillestrøm

                        Romerikes blad skriver ofte om at det er slossing i sentrum i helgene, spesielt i nærheten av Martins.

                        Er dette kanarifans? Er det miljøer som i stadig større grad havner i bråk, både i forbindelse med kamp og ellers også? Er det noen sammenheng her?

                        PS! Dette er et spørsmål, ikke en antydning.

                        Kommentar

                        • sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1818

                          Opprinnelig skrevet av skjetten
                          Romerikes blad skriver ofte om at det er slossing i sentrum i helgene, spesielt i nærheten av Martins.

                          Er dette kanarifans? Er det miljøer som i stadig større grad havner i bråk, både i forbindelse med kamp og ellers også? Er det noen sammenheng her?

                          PS! Dette er et spørsmål, ikke en antydning.
                          Så lenge de ikke representerer KFL eller lillstrøm når de sloss er det vel ikke noe problem?

                          Kommentar

                          • Errevs
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jun 2005
                            • 200

                            Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                            Vi baserer oss på det vi har sett, dere baserer deres uttaelser på det dere har sett, dermed blir det diskusjoner, men poenget er at idiotene må rakes bort!
                            Poenget herr sigurdsen , er at du ikke var på kampen. Du fikk derfor ikke med deg det som virkelig skjedde igår og har derfor INGENTING nyttig å komme med i denne diskusjonen. Det var nemlig politiet som fremprovoserte situasjonen med "håndgemeng" som ble vist av tv2 igår.

                            Jeg stod ikke inne i selve "kjernen" av kfl, men litt i utkanten og fikk med meg hele spetakkelet fra orkesterplass.
                            Rett før pause skulle jeg hente meg en kopp kaffe, da jeg hører politiet diskutere heftig seg imellom om hvordan disse "blusspøbelene" skulle håndteres. Det var utrolig å høre hvor lite erfaring og trening disse "problemløserne" tydeligvis hadde ved slike situasjoner (det skulle vi jo alle også få se noen minutter senere).

                            Jeg gikk tilbake til plassen min, og fortalte min bror og kamerat at politiet hadde planer om å gjøre ting i pausen så da var det bare å stå å vente på at ting skulle skje.
                            Sannelig hadde jeg rett, for noen minutter etter at dommeren hadde signalisert til pause, så står det en gruppe på 7-8 politimenn, en dame og en hund klare til å gå inn i mengden! ja dere som ikke var der leste rktig, en HUND!! Hva i h***** gjør en politihund inne på en ståtribune? Hva har kfl gjort for å rettferdiggjøre en slik handling? Har det vært noen voldelige tendenser? har kfl kastet noe ut på banen? Selv ikke vold eller kasting av objekter rettferdiggjør bruken av hund.
                            Politiet kunne ved enklere metoder plukket ut den "skyldige" ved en senere anledning. Ikke noe som tilsier at det var nødvendig å buse inn i menneskemengden med en politihund som biter den første og beste den har innen rekkevidde. Heldigvis så var det en politimann som ble bitt og ikke noen av de uskyldige som bare skulle støtte laget.

                            Jeg har erfaring med slike hunder (vel og merke militær, ikke politihund) og de skal primært brukes for å holde mennesker unna, samt å figurere som en skremselsfaktor. Politiet bruker de ofte på indre bane (det er helt greit), men å ta de med inn blandt mennesker er helt utrolig. Operasjonslederen mangler total kunnskap om hvordan å håndtere en slik situasjon. Synd dette ikke vil få noe etterfølger for politet.

                            Derfor var bråket og basketaket som da kom ved at politiet rykket inn helt unødvendig og kunne blitt håndtert på en mye bedre måte. Jeg vil nesten gå så lang å si at politiet bruker dette som en unnskylding for å kunne trene på slike situasjoner. Mange har vel fått med seg at politiet i det siste har kjørt en hard kampanje mot dette "ultras/casuals" problemet som politet mener vi har. Dette er bare et bevis på at politiet ikke kommer til å sky noen midler, og at de også i fremtiden setter tribunene i fare for hundrevis av vanlige supportere.

                            Personlig så har jeg ikke noe imot blussing bare det blir gjort av folk som ikke er altfor beruset.
                            Jeg syntes det setter en fin ramme på tribunen og bidrar til økt stemning.
                            Kan ikke huske at det var så mye ramaskrik etter cupfinalen? Det var prikken over i'en for min del, spillerenes del, supporterenes del og alle andre som så på. Det har blitt kommentert, blitt brukt i aviser og gjort synonymt med god stemning fra den feringen.

                            Nå er jeg ikke sikker på hvilken gruppering som blusset igår. Men jeg må si at UFC etc har bidratt i en meget positiv grad til å bedre en synkende steming på tribunen, både visuelt med flagg, tostangs flagg, bannere etc.
                            Bra jobbet, og fortsett med det!

                            S
                            Last edited by Errevs; 07.04.2008, 10:30. Begrunnelse: skrivefeil

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              Trur folk må se sammenhengen her.
                              Først masse bråk/ordensforstyreslser på Sandvika.
                              Bruk hue a.
                              Da er jo selvsagt politiet forberet på mer bråk. Og har kanskje ikke så stor tolmodighet...
                              Dette skjønner jeg godt. En lærdom er jo og slutte med pub besøk på stabæk borte. Ta noen øl i lillestrøm og kjør bussene rett til stadioen.
                              Folk klarer ikke og oppføre seg, og da blir vel det konsikvensen neste år.

                              Kommentar

                              • glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1251

                                Opprinnelig skrevet av Errevs
                                ! ja dere som ikke var der leste rktig, en HUND!! Hva i h***** gjør en politihund inne på en ståtribune? Hva har kfl gjort for å rettferdiggjøre en slik handling? Har det vært noen voldelige tendenser? har kfl kastet noe ut på banen? Selv ikke vold eller kasting av objekter rettferdiggjør bruken av hund.
                                Politiet kunne ved enklere metoder plukket ut den "skyldige" ved en senere anledning. Ikke noe som tilsier at det var nødvendig å buse inn i menneskemengden med en politihund som biter den første og beste den har innen rekkevidde. Heldigvis så var det en politimann som ble bitt og ikke noen av de uskyldige som bare skulle støtte laget.



                                S
                                Når de var nøtt til og ta frem skjold tidligere på kvelden tok de vel ingen forhåndsregler. Er vel ikke så lett og skille på alle de som er supportere.
                                Konsikvensanalyse............

                                Kommentar

                                • skjetten
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Nov 2006
                                  • 40

                                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                  Så lenge de ikke representerer KFL eller lillstrøm når de sloss er det vel ikke noe problem?
                                  Slossing i sentrum er ikke et problem for LSK så lenge de ikke gjør det i drakta eller noe slikt.

                                  Spørsmålet mitt var om dette er folk som er en LSK-fans. Er det en økning i bråk utenfor kamp, og dette er personer som går på kamp, er det ikke utenkelig at det kan bli mer bråk også på kamp til slutt.

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    Uansett hva som skjer, så skal ikke politiet miste tålmodigheten. De skal håndtere en sak som dette på en proffesjonel måte, og ikke miste hodet. Da blir alt bare værre, som vi så i går.

                                    De hadde totalt NULL kontroll på den bikkja, og det kunne like så greit vært en unge på 6-7 år som hadde hånda mellom tenna på den skittene bikkja.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7048

                                      Opprinnelig skrevet av Nordby
                                      De hadde totalt NULL kontroll på den bikkja, og det kunne like så greit vært en unge på 6-7 år som hadde hånda mellom tenna på den skittene bikkja.
                                      En hver politihund har større selvkontroll enn pøblene i KFLs rekker.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        En hver politihund har større selvkontroll enn pøblene i KFLs rekker.
                                        I dette tilfellet bet faktisk hunden en politimann. Pøbler denger vel sjelden løs på sine "egne"?
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          [moderatormelding] Hold dere i skinnet med hensyn til personkarakteristikker. Saklig uenighet er greit, men vi må unngå en tråd hvor det blir eskalert til drittslenging mellom debattantene. [/moderatormelding]
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎