Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Hvem skal forresten betale bota som garantert kommer fra NFF?
    Blir vel en bot til Stabæk for dårlig vaktholdt og en til KFL for blussing. Tipper 10000 kr til Stabæk og 5000 kr til KFL.

    Kommentar

    • Dandy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 346

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Hvorfor er det jeg har sagt i denne diskusjonen vås, kan du fortelle meg det? Man vet allerede hvem som satte i gang denne situasjonen. Veien videre bør være kort og ukomplisert: Få dem vekk.

      Ellers forventer jeg at det vanker advarsel på deg for dette innlegget.

      Greit, da vet du det..... Jeg vet også en del, men eneste jeg vet, var at de som alltid får skylden for blussing og bråk, ikke hadde noe med det å gjøre, så når du sitter å sier sånn, blir det litt fokus mot de, og det er det jeg mener blir feil...
      UFC 05!

      Kommentar

      • Dandy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 346

        En annen ting som er ille er at politiet faktisk slår til en av gutta som står der, FØRST. Si hva dere vil om det, det er filmet, hele situasjonen da politiet kommer inn bli filmet!
        UFC 05!

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          Det ble også funnet mistede batonger på feltet etter politiets "raid". Mener dere fortsatt at politiet ikke hadde batonger?

          Kommentar

          • Storgata
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2008
            • 122

            Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
            En annen ting som er ille er at politiet faktisk slår til en av gutta som står der, FØRST. Si hva dere vil om det, det er filmet, hele situasjonen da politiet kommer inn bli filmet!
            Jeg synes at forummoderatorene kan lage en ny tråd i forhold til politiets oppførsel. Selv er jeg mest opptatt av hvordan KFL og alle de tilreisende fra Romerike oppfattes. Jeg blir kvalm og motløs av det som skjedde i går. Kanari-Fansen har tatt kvantesteg BAKOVER.
            *Jacta est alea*

            Kommentar

            • Dandy
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 346

              Opprinnelig skrevet av Storgata
              Jeg synes at forummoderatorene kan lage en ny tråd i forhold til politiets oppførsel. Selv er jeg mest opptatt av hvordan KFL og alle de tilreisende fra Romerike oppfattes. Jeg blir kvalm og motløs av det som skjedde i går. Kanari-Fansen har tatt kvantesteg BAKOVER.
              Ja, enig i det, men måtte bare få sagt det ettersom det ble en liten del av denne diskusjonen. Men ja, vi burde ha mer fokus på KFL sin oppførsel i går..
              UFC 05!

              Kommentar

              • LasseN
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 1610

                Nå skal jeg prøve å se det fra den siden som 90% av de som har lest aviser/sett ting på TV gjør.
                De driter langt i om det er en undergruppe av KFL, eller om det ikke er folk i KFL som var med på bråket i forkant, og blussinga/politiet i pausen. Det de ser, godt hjulpet av et visst bilde som går igjen i alle aviser som omtaler saken, er en gjeng Lillestrøm supportere som blusser.

                Minner om en linje fra CD'en til the Barmates:
                "For når jeg tar drakta på, er jeg en del av LSK..."

                (Når det er sagt, så vet jeg ikke hvor stolt jeg er av å være fugl i dag)
                LasseN

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7028

                  Opprinnelig skrevet av Nordby
                  Det ble også funnet mistede batonger på feltet etter politiets "raid". Mener dere fortsatt at politiet ikke hadde batonger?
                  Selvsagt har politiet batonger når de er på jobb. De er den offentlige ordensmakten, og skal kunne nedlegge fysisk motstand når de må gripe inn mot pøbler.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Errevs
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jun 2005
                    • 200

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Selvsagt har politiet batonger når de er på jobb. De er den offentlige ordensmakten, og skal kunne nedlegge fysisk motstand når de må gripe inn mot pøbler.
                    En slik holdning minner meg mer om en politistat enn en rettsstat spør du meg.
                    Jeg trodde vi bodde i et land hvor vi brukte andre midler en fysisk vold for å løse situasjoner/problemer.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Errevs
                      En slik holdning minner meg mer om en politistat enn en rettsstat spør du meg.
                      Jeg trodde vi bodde i et land hvor vi brukte andre midler en fysisk vold for å løse situasjoner/problemer.
                      Politiet bærer stort sett alltid batonger. Om de bruker de er en annen sak. Det, min gode mann, er forskjellen på en rettsstat og en politistat.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Storgata
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2008
                        • 122

                        Opprinnelig skrevet av Errevs
                        En slik holdning minner meg mer om en politistat enn en rettsstat spør du meg.
                        Jeg trodde vi bodde i et land hvor vi brukte andre midler en fysisk vold for å løse situasjoner/problemer.
                        Oppfordring til deg og de andre som bruker mer tid på hvordan politet løser sine arbeidsoppgaver: Engasjer deg som politiker.

                        Eller kjøp deg et Palestina-skjerf, klipp hanekam, og begynn å vanke i Pilestredet 30 C. Stein tar deg sikkert i mot med åpne armer!
                        *Jacta est alea*

                        Kommentar

                        • Errevs
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2005
                          • 200

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Politiet bærer stort sett alltid batonger. Om de bruker de er en annen sak. Det, min gode mann, er forskjellen på en rettsstat og en politistat.
                          er vel slik at når politiet bruker fysisk makt og griper inn uten å ha en lovhjemmel for det, som er å beregne som en politistat. Det at batongene ble mistet viser vel at de ble brukt, da batongen jeg hadde i pistolbeltet mitt en gang itiden ikke pleide å hoppe ut i tide og utide.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7028

                            Opprinnelig skrevet av Errevs
                            En slik holdning minner meg mer om en politistat enn en rettsstat spør du meg.
                            Jeg trodde vi bodde i et land hvor vi brukte andre midler en fysisk vold for å løse situasjoner/problemer.
                            Hvor har du fått den oppfatningen fra? Har du aldri gått i demonstrasjonstog før? Politiet skal opprettholde offentlig ro og orden. Når de blir slått og spyttet etter mens de gjør jobben sin, skjønner jeg godt at de forsvarer seg.

                            Politiet i Norge er blant de mildeste i Europa. Jeg skulle likt å se hvordan pøblene på Nadderud hadde blitt håndtert i Italia, eller til og med Danmark. De hadde ikke holdt ut i fem sekunder.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              Mange mener tydligvis at politiet fremprovoserer ved og gå inn i fansen.
                              Hva med om kfl sine vakter gjør det. Og tar med pøblene ut.
                              Det er der gruppetilhørigheten kommer inn. Det blir bråk uansett.
                              Men forslag som kan løse dette e r ting som bør taes opp på et møte.
                              Alle har ting og si på forumet.
                              Håper alle er like ivrige til og komme med en løsning på et evnt. oppklaringsmøte som jeg mener absolutt trengs nå.
                              Tiltak må til, og svina bør straffes.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7028

                                Opprinnelig skrevet av Errevs
                                er vel slik at når politiet bruker fysisk makt og griper inn uten å ha en lovhjemmel for det, som er å beregne som en politistat.
                                Nettopp. Og i går var de i sin fulle rett til å gripe inn.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    Først stiller de med bluss, utøver spytting og slag og til slutt klager de over politiets bruk av batonger.

                                    Patetisk.

                                    Det er kanskje en idé å synge samt følge med på fotballen istedenfor alle de andre greiene, dere må jo gå glipp av mya av det som skjer på banen.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • Errevs
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Jun 2005
                                      • 200

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Hvor har du fått den oppfatningen fra? Har du aldri gått i demonstrasjonstog før? Politiet skal opprettholde offentlig ro og orden. Når de blir slått og spyttet etter mens de gjør jobben sin, skjønner jeg godt at de forsvarer seg.

                                      Politiet i Norge er blant de mildeste i Europa. Jeg skulle likt å se hvordan pøblene på Nadderud hadde blitt håndtert i Italia, eller til og med Danmark. De hadde ikke holdt ut i fem sekunder.
                                      Det jeg mener fra starten er jo at det er politiet som hisser opp stemningen ved å trekke seg inn i mengden på tribunen. Dette kunne bli håndtert på en mye bedre måte. Det at politiet forsvarer seg mot slag er naturlig, like naturlig som det er at de som blir angrepet forsvarer seg mot politiet. Dette er en naturlig reaksjon når man føler seg urettsmessig behandlet.
                                      Skulle likt å se at du trigz, bare la deg på bakken med hendenen på ryggen hvis politiet hadde stormet mot deg med hund og batonger..

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1251

                                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Hvis det stemmer at det er planlagt et ekstraordinert møte i kfl i kveld, bør dette være åpent for alle medlemmer av kfl.

                                        Kommentar

                                        • skjetten
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Nov 2006
                                          • 40

                                          vis mann

                                          - De er ikke fans
                                          LSK-leder Per Mathisen mener bråkmakerne er kun det - og ikke LSK-fans.
                                          - Folk som kaster mynter på eller spytter på egne - som Kanari-fansens egne vakter er våre egne - de vil jeg ikke kalle fans en gang. De støtter ikke laget eller klubben ved å opptre sånt. Det har ingenting med det å være supporter å gjøre, sier han til Nettavisen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎