Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kdlnor
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2003
    • 76

    Det er helt vanlig at politiet henter ut personer fra tribunen som blusser, dette vet man jo om man følger med litt på hva som skjer på fotballstadioner rundt om i verden. Så for meg blir det en gåte at man kan bli provosert over at dette faktisk skjer. Jeg hadde blitt mer provosert om politiet bare stod og så på dette, fordi det hadde betydd at de ga faan i sikkerhetsbestemmelsene.

    Når folk bli provoserte av at politiet gjør jobben sin, da lurer jeg på hvordan det skal gå på neste kamp. Politiet vil nå garantert stille opp i større antall ved LSK sin kamper, og ekstra sikkerhetstiltak kan bli i verksatt overfor kanarifansen. Da blir det vel mere bråk nå da, for folk blir jo provosert av slikt og da mener jo mange at man har lov til å reagere.

    Blir vel neppe bedre i neste match når klanen kommer og garantert kommer til å utnytte situasjonen kanarifansen nå har havnet i. Og da igjen vil jo folk bli provosert.

    Men at det er kanarifansens skyld om det blir bråk....næh, er du gal!

    Kommentar

    • Kdlnor
      Medlem
      Møteplager
      • Feb 2003
      • 76

      Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
      tviler litt på det, gutten
      Da er du i beste fall naiv. Ledelsen i LSK bekrefter jo det som har skjedd, men du har fortsatt ikke sett noe galt. Vel, vel, jeg vet hvem jeg har størst tillit til....

      Kommentar

      • Errevs
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jun 2005
        • 200

        Opprinnelig skrevet av cave
        Innlegget ditt forteller meg mest av alt at det kan være andre som hadde batong med seg og ikke nødvendigvis politiet. For du jobbet vel ikke i politiet da du ikke mistet din i tide og utide?
        Lovhjemmel? De har da lovhjemmel til å gripe inn ved andre ting enn drap og masseslagsmål.
        Vel nå har jeg ikke vært i politiet, men i militæret (kfor).
        Vi hadde en ROE (rules of engagement) og vil tro at politiet har det samme. Siden det er sivile og ikke evnt væpnede styrker/gerilja politiet var imot, så har vel de et mye strengere regelement en det vi hadde.

        Varsomhet er et stikkord. Mulighet og evne til å tenke klart i slike situasjoner er også en forutsetning for å lykkes. Politet er her for å holde ro og orden. I situasjonen igår så var det ro, men ikke orden. Det var ikke orden da det ble fyrt av et bluss noe som er brudd på regelementet.

        Politiet må da analysere situasjonen og evnt gjøre inngrep om det sees på som nødvendig. I går var ikke det nødvendig, da fyring at et bluss ikke er grunn nok til å buse inn på tribunen. Blussfyring har da skjedd hundrevis av ganger før.

        Politiet overreagerte igår, og skapte uro med sin oppførsel. Det burde vært gjort en grundigere evaluering fra politets side før tiltak ble satt til verks. Noe de hadde god tid til, før de tok til et så drastisk tiltak.

        S

        Kommentar

        • Dandy
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 346

          Opprinnelig skrevet av Kdlnor
          Da er du i beste fall naiv. Ledelsen i LSK bekrefter jo det som har skjedd, men du har fortsatt ikke sett noe galt. Vel, vel, jeg vet hvem jeg har størst tillit til....

          Heia MEDIA !
          UFC 05!

          Kommentar

          • Storgata
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Apr 2008
            • 122

            Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
            Heia MEDIA !
            Ja, dette er en sammensvergelse fra media.
            *Jacta est alea*

            Kommentar

            • Kdlnor
              Medlem
              Møteplager
              • Feb 2003
              • 76

              Opprinnelig skrevet av Errevs
              Noe de hadde god tid til, før de tok til et så drastisk tiltak.
              Drastisk tiltak? Herregud da mann, hadde folk vært normale i hodet, så hadde de bare flyttet seg til side og latt politiet hente ut personen som blusset. Da hadde det ikke skjedd noe i det hele tatt. Egentlig burde de ikke ha trengt å gjøre det heller, for personen skulle ha vært kjeppjaget ned av tribunen av kanarfansen.

              Men det er klart, at med en ledelse som tillater blussing på kamper, så blir det dårlig internjustis blandt fansen....

              Kommentar

              • Kdlnor
                Medlem
                Møteplager
                • Feb 2003
                • 76

                Personlig syns jeg synd på media, som i stedenfor å rapportere om det sportslige på banen, heller må rette fokus mot idioter på tribunen. Og attpåtil får de pepper i etterkant for å rapportere om det som har skjedd. De samme idiotene som utførte handlingene det skrives om, er altså de samme som roper ut om urettferdig behandling i etterkant. En gjeng drittunger som oppfører seg som pøbler og tror de er gode LSK fans, men som kun ødelegger for klubben de påstår at de elsker. Latterlig!

                Kommentar

                • Dandy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 346

                  Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                  Personlig syns jeg synd på media, som i stedenfor å rapportere om det sportslige på banen, heller må rette fokus mot idioter på tribunen. Og attpåtil får de pepper i etterkant for å rapportere om det som har skjedd. De samme idiotene som utførte handlingene det skrives om, er altså de samme som roper ut om urettferdig behandling i etterkant. En gjeng drittunger som oppfører seg som pøbler og tror de er gode LSK fans, men som kun ødelegger for klubben de påstår at de elsker. Latterlig!

                  Åh herreguuuud kan du slutte nå? Som Trigz sa til meg; Fytti grisen!
                  UFC 05!

                  Kommentar

                  • Bekkis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 441

                    Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                    Åh herreguuuud kan du slutte nå? Som Trigz sa til meg; Fytti grisen!
                    Hvorfor skal han slutte? han har jo så rett. Undergruppene med såkalt ultrasmentalitet viser seg å være ødeleggende for KFL som supporterorganisasjon. KFL får et frynsete rykte og hvis dette fortsetter fremover så vil antageligvis LSK vise en mye tøffere linje enn den som blir vist nå. Vi skal være gla for at LSK har gitt KFL en kjempeplassering for feltet, og de har vist godsia til i flere andre saker. Nå er det på tide at vi viser godsia tilbake og respekterer det reglementet som er satt for arrangementer i tippeligaen. Hvis du ikke klarer det, så får du heller holde deg borte frå Åråsen.

                    Kommentar

                    • Dandy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 346

                      Hva snakker du om???????????
                      Last edited by Dandy; 07.04.2008, 12:50.
                      UFC 05!

                      Kommentar

                      • Kdlnor
                        Medlem
                        Møteplager
                        • Feb 2003
                        • 76

                        Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                        Åh herreguuuud kan du slutte nå? Som Trigz sa til meg; Fytti grisen!
                        Slutte med hva? Så lenge du kommer med dine idiotiske innspill så kommer jeg til å fortsette å skrive. Enkelt å greit. Tåler du det ikke så logg deg ut av dette diskusjonsforumet da vel!

                        Kommentar

                        • blue
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2004
                          • 1429

                          Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                          Hva snakker du om???????????
                          Han snakker om at denne typen oppførsel skader LSK. Personene som bidrar til denne svertingen av Sportsklubben er ikke supportere, men store egoister! Jeg blir kvalm av den retningen KFL har tatt de siste to årene!
                          Last edited by blue; 07.04.2008, 13:00.
                          Fugla 4 Life!

                          Kommentar

                          • Bekkis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 441

                            Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                            Hva snakker du om???????????
                            Jeg mener at dere setter eget ego foran LSK og KFL. Dere gjør at KFL får bøter, gir alle oss LSK supportere og KFL medlemmer et frynsete rykte. Flere vurderer å ikke stille seg med KFL på kamper, folk tør ikke la ungene sine gå på kamp i frykt for at det blir opptøyer. Dette taper KFL på. altså det er ødeleggende for KFL. skjønner?

                            Kommentar

                            • fuglungen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Sep 2004
                              • 195

                              Opprinnelig skrevet av blue
                              Jeg blir kvalm av den retningen KFL har tatt de siste to årene!
                              Kan du utdype dette litt mere ettersom du snakker om de siste 2 åra og ikke de 3 siste obligatoriske kampene?

                              Regner med at du ikke mener økt medlemsmasse og større trykk på tribunen.
                              Last edited by fuglungen; 07.04.2008, 12:48. Begrunnelse: feil quoting

                              Kommentar

                              • Storgata
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2008
                                • 122

                                [quote=fuglungen;251764]
                                Opprinnelig skrevet av blue
                                Regner med at du ikke mener økt medlemsmasse og større trykk på tribunen.
                                Jeg tror han mener mer vold og mer negativ publisitet.
                                *Jacta est alea*

                                Kommentar

                                • OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

                                  Hvordan skal dette påvirke Søpla kampen?

                                  Bare lurer litt jeg...

                                  Ekstra politi? Enda mer venting og sjekking for å komme inn på Paradis?
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                  Alltid Celtic og LSK

                                  Kommentar

                                  • Kdlnor
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Feb 2003
                                    • 76

                                    Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                    skjønner?
                                    Kan jeg aldri tenke meg, for det er jo motstanderenes supportere og spillere, media, NFF, politiet og andre som har skylden i at hæreverk og bråk forekommer. Så han skjønner nok ikke hva vi snakker om. Kan jo ikke forlange det når han står nærmest der det skjer og allikevel ikke har fått med seg at noe galt har skjedd.

                                    Kommentar

                                    • fuglungen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2004
                                      • 195

                                      Opprinnelig skrevet av Storgata

                                      Jeg tror han mener mer vold og mer negativ publisitet.
                                      Mye mulig at det er det han mener. Men spørsmålet var om HAN kunne utdype det.....

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        Har dere meldt "fansene" ???

                                        Har merket 26 sider av "snakking" men har dere informert klubben om hvem disse faktisk er? Om dere mener at dere tyster, så gjør dere ikke det i det hele tatt. Er de ekte LSK-ere eller er de bråkmakere som kommer fra Lillestrøm\Romerike og har lyst å gå til slåss med andre idioter med small penises?
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        • blue
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2004
                                          • 1429

                                          Opprinnelig skrevet av fuglungen
                                          Regner med at du ikke mener økt medlemsmasse og større trykk på tribunen.
                                          Medlemsmassen har kanskje økt, men trykket på tribunen er ikke bedre i 2008 enn 2006, tvert om. Vi fått masse negativ publisitet i media pga regelbrudd, og vi fremstår etterhvert som en organisasjon full av fjortiser i alle aldre som tror de kan gjøre hva de vil, og som elsker å være på kant med alt og alle. Jeg har lenge håpet at styret i KFL skal håndtere situasjonen på en skikkelig måte, men dessverre får jeg inntrykk av pøblene blir tatt på med silkehansker innad i KFL. Dersom det ikke skjer noe drastisk med holdningene i KFL, blir dette mitt siste år som medlem.
                                          Fugla 4 Life!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎