Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 346

    Greit, han snakker om de som ødelegger, men IGJEN som gis skylden til undergruppene som ikke hadde noe med blussingen i går å gjøre, som vidre utløste at politiet kom inn i fansen!
    UFC 05!

    Kommentar

    • Bekkis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 441

      Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
      Greit, han snakker om de som ødelegger, men IGJEN som gis skylden til undergruppene som ikke hadde noe med blussingen i går å gjøre, som vidre utløste at politiet kom inn i fansen!
      Så hvem var det da? Hvis du vet dette så godt, så få det ut da! Da beviser jo undergruppene at de vil dette til gangs!

      Kommentar

      • blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

        Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
        Greit, han snakker om de som ødelegger, men IGJEN som gis skylden til undergruppene som ikke hadde noe med blussingen i går å gjøre, som vidre utløste at politiet kom inn i fansen!
        Les innlegget mitt.

        Jeg har ikke nevnt undergrupperinger eller enkeltpersoner med et ord!
        Fugla 4 Life!

        Kommentar

        • fuglungen
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Sep 2004
          • 195

          Opprinnelig skrevet av blue
          Medlemsmassen har kanskje økt, men trykket på tribunen er ikke bedre i 2008 enn 2006, tvert om. Vi fått masse negativ publisitet i media pga regelbrudd, og vi fremstår etterhvert som en organisasjon full av fjortiser i alle aldre som tror de kan gjøre hva de vil, og som elsker å være på kant med alt og alle. Jeg har lenge håpet at styret i KFL skal håndtere situasjonen på en skikkelig måte, men dessverre får jeg inntrykk av pøblene blir tatt på med silkehansker innad i KFL. Dersom det ikke skjer noe drastisk med holdningene i KFL, blir dette mitt siste år som medlem.
          Hvordan kan du bedømme trykket på tribunen utifra de 2 første kampene, spesielt når den ene går på nadderud hvor det faktisk er umulig å lage trykk.

          Tar litt tid før trykket er på plass i løpet av en sesong, og spesielt når spillet spillerne varter opp med ikke varmer spesielt mye.

          Og påstanden din om at KFL behandler pøblene med silkehansker er vrøvl. Det har vel ikke meg bekjent oppstådd lignende situasjoner de siste årene.

          Kommentar

          • Dandy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 346

            Opprinnelig skrevet av Bekkis
            Så hvem var det da? Hvis du vet dette så godt, så få det ut da! Da beviser jo undergruppene at de vil dette til gangs!
            Det var en fyr som satt på toget innover sammen med alle "gutta" han er ikke medlem av MentalBoys 1917. Han fyrte opp blusset på egenhånd uten hjelp av noen andre enn seg selv. Ferdig! og nej, han har ikke noe med UFC eller SKF å gjøre heller!
            UFC 05!

            Kommentar

            • Jumbo
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2004
              • 66

              Opprinnelig skrevet av petter
              Politiet skal ikke gå inn for å hente en blusser, det blir bare for dumt, og når stemningen allerede er opphetet, så veit de godt hva som skjer.
              Norsk politi har mye å lære når det gjelder oppførsel på tribunene. Skal de gjøre noe for et bluss, så får de vente til etter kampen.

              Hadde det vært voldeligheter e.l. så kunne de ha gått inn, men for et bluss....nei.

              Petter
              Fra en som deg hadde jeg vel kanskje ventet meg en litt annen holdning til dette, greit nok at politiet ikke hadde _trengt_ å gå inn, men å si at "De veit jo hvordan oppførsel på tribunen er" .. den blir litt i tynneste laget.. det du sier da er at vi er en gjeng som har null respekt for lover å regler, og ikke tolerere at poltiet faktisk har en jobb å gjøre og at de derfor bare bør la oss få lov til å holde på som vi vil fordi "de veit hvordan tribune oppførselen er" ????????

              Er vel heller vi som burde lære å oppføre oss selvom vi er på tribunen...

              Kommentar

              • blue
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2004
                • 1429

                Opprinnelig skrevet av fuglungen
                Og påstanden din om at KFL behandler pøblene med silkehansker er vrøvl. Det har vel ikke meg bekjent oppstådd lignende situasjoner de siste årene.
                Det eneste inntrykket jeg sitter igjen med fra KFL er at blussing og ødelegging av stoler er greit. Jeg forventer at styret i KFL står tydelig frem og tar avstand fra all oppførsel som ikke er tillatt.

                Som andre i tråden nevner her, er indrejustisen i KFL skremmende fraværende. I stedet for å finne den som blussa, og kaste vedkommende på dør, går altså deler av fansen inn for å motarbeide politiet og våre egne sikkerhetsvakter. Skjerpings!
                Fugla 4 Life!

                Kommentar

                • fuglungen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2004
                  • 195

                  Opprinnelig skrevet av blue
                  Det eneste inntrykket jeg sitter igjen med fra KFL er at blussing og ødelegging av stoler er greit. Jeg forventer at styret i KFL står tydelig frem og tar avstand fra all oppførsel som ikke er tillatt.
                  Først nevner utviklingen de siste 2 årene. Men det begynner å virke som du egentlig mener i det siste, og skulle det være det skal jeg være enig med deg.

                  De siste 2 årene har det vært blusset på kamp 4 ganger. 2 ganger i 2006 (Molde og Fredrikstad) Dette førte til utestengelse av disse personene.

                  Cupfinalen 2007 var et samkjørt opplegg med KFL styret i tet.

                  Blussinga igår skal du nok se at får store etterspill.

                  Så hvordan du kan komme her og si at styret synes dette er greit , ja det bør du komme med et jævla godt eksempel på!
                  Last edited by fuglungen; 07.04.2008, 13:15. Begrunnelse: skrivefeil

                  Kommentar

                  • Simeone
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 761

                    Opprinnelig skrevet av Bekkis
                    Hvorfor skal han slutte? han har jo så rett. Undergruppene med såkalt ultrasmentalitet viser seg å være ødeleggende for KFL som supporterorganisasjon. KFL får et frynsete rykte og hvis dette fortsetter fremover så vil antageligvis LSK vise en mye tøffere linje enn den som blir vist nå. Vi skal være gla for at LSK har gitt KFL en kjempeplassering for feltet, og de har vist godsia til i flere andre saker. Nå er det på tide at vi viser godsia tilbake og respekterer det reglementet som er satt for arrangementer i tippeligaen. Hvis du ikke klarer det, så får du heller holde deg borte frå Åråsen.
                    Såkalt ultrasmentalitet? Vet du om det var noen i UFC eller MB som gjorde noe igår? Nei, så hold deg for god til falske beskyldninger.
                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                    para gritarle a la FIFA:
                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                    Kommentar

                    • blue
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2004
                      • 1429

                      Opprinnelig skrevet av fuglungen
                      Cupfinalen 2007 var et samkjørt opplegg med KFL styret i tet.

                      Så hvordan du kan komme her og si at styret synes dette er greit , ja det bør du komme med et jævla godt eksempel på!
                      Skyter du deg ikke selv litt i foten her?
                      Fugla 4 Life!

                      Kommentar

                      • UFM1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 2008

                        jeg kan si så mye at det var Ingen fra UFC eller MB1917 så det er ikke vits i å blande inn dem bare fordi det kom fra dems "sted"
                        Lillestrøm

                        Kommentar

                        • Kdlnor
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2003
                          • 76

                          Opprinnelig skrevet av fuglungen
                          Cupfinalen 2007 var et samkjørt opplegg med KFL styret i tet.
                          Dette var en gigantisk tabbe av et styre for en supporterklubb å tillate eller iverksette. Senker man terskelen for å bryte lover og regler så tenker jo folk at det ikke er så farlig og fortsetter. Nå har det vært bråk på 3 kamper etterhverandre, og da får styret sette seg ned å vurdere hva man har gjort galt slik ting nå utarter. Det første de da bør ta tak i, er sin egen holdning til hva suportere skal kunne tillate seg på tribunen.

                          Kommentar

                          • Snerten
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2006
                            • 458

                            Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                            Det var en fyr som satt på toget innover sammen med alle "gutta" han er ikke medlem av MentalBoys 1917. Han fyrte opp blusset på egenhånd uten hjelp av noen andre enn seg selv. Ferdig! og nej, han har ikke noe med UFC eller SKF å gjøre heller!
                            Det her bekrefter det jeg sa tidligere om at det var en person uten tilhørighet til noen av undergrupperingene i KFL som sto for blussinga på Nadderud.

                            Hva med å la UFC og MB debatten legges død i denne tråden her da det var en enkelt person som fyra av på Nadderud?
                            Evig LSK

                            Kommentar

                            • chrissp
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 2403

                              Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                              Greit, han snakker om de som ødelegger, men IGJEN som gis skylden til undergruppene som ikke hadde noe med blussingen i går å gjøre, som vidre utløste at politiet kom inn i fansen!
                              Du og dine med-"supportere" bør ta et møte samtidig med at styret i KFL har sitt i kveld. Så bør dere tenke gjennom hvordan dere vil fremstå og begynne å se dere selv i speilet.

                              Sjekk hjemmesiden deres og bildene som ligger der. For eksempel dette:



                              Ikke vet jeg om du og dere i Mentalboys var ansvarlige, men jeg merker meg at dere, UFC og hva dere alle sammen heter, altfor ofte er i begivenhetenes sentrum. Disse idiotiske supporterne man ser på bildene dere publiserer, sender noen veldig klare signaler om hva slags supportere dere enten selv er eller står i kontakt meg. Forstår du det?

                              Dere har nemlig et valg om ikke å publisere disse bildene, og ikke sladde ansiktene til pøblene.

                              Dere kunne gjort som skikkelige supportere gjør når det er fare for bråk. GÅ VEKK!! Kanskje du og dere vil kalle meg for feig, men det for så være. Jeg bringer i hvert fall ikke Sportsklubben i vanry.
                              Bølerkanaris

                              Kommentar

                              • Snerten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2006
                                • 458

                                Opprinnelig skrevet av UFM1
                                jeg kan si så mye at det var Ingen fra UFC eller MB1917 så det er ikke vits i å blande inn dem bare fordi det kom fra dems "sted"
                                Regner med det ikke var noen i JK heller
                                Evig LSK

                                Kommentar

                                • fuglungen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2004
                                  • 195

                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Skyter du deg ikke selv litt i foten her?
                                  Tipper det var deilig for deg å få arrestert meg på den
                                  MEN, cupfinaleblussinga hører vel til en helt annen historie. Som er forklart og diskutert i en helt annen tråd.

                                  Men det du tydeligvis overså i innlegget mitt, var utestengelsen av folk som blusset tidligere. Hvordan kan du mene at de ble behandlet med silkehansker?

                                  Kommentar

                                  • blue
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2004
                                    • 1429

                                    Opprinnelig skrevet av fuglungen
                                    Først nevner utviklingen de siste 2 årene.
                                    Jeg mener fortsatt de to siste årene, med oppblomstringen av undergrupperinger og holdningene dette bringer med seg. Eksempler er ACAB, "jeg må få lov til å ødelegge stoler når jeg jubler", og forherligelsen av ulovlige bluss.

                                    Det er faktisk ikke vanskeligere enn at man holder seg innenfor gjeldende regelverk, og viser respekt for annen manns eiendom.
                                    Fugla 4 Life!

                                    Kommentar

                                    • Dandy
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 346

                                      Opprinnelig skrevet av Snerten
                                      Det her bekrefter det jeg sa tidligere om at det var en person uten tilhørighet til noen av undergrupperingene i KFL som sto for blussinga på Nadderud.

                                      Hva med å la UFC og MB debatten legges død i denne tråden her da det var en enkelt person som fyra av på Nadderud?

                                      Takk!
                                      UFC 05!

                                      Kommentar

                                      • Dandy
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 346

                                        Opprinnelig skrevet av chrissp
                                        Du og dine med-"supportere" bør ta et møte samtidig med at styret i KFL har sitt i kveld. Så bør dere tenke gjennom hvordan dere vil fremstå og begynne å se dere selv i speilet.

                                        Sjekk hjemmesiden deres og bildene som ligger der. For eksempel dette:



                                        Ikke vet jeg om du og dere i Mentalboys var ansvarlige, men jeg merker meg at dere, UFC og hva dere alle sammen heter, altfor ofte er i begivenhetenes sentrum. Disse idiotiske supporterne man ser på bildene dere publiserer, sender noen veldig klare signaler om hva slags supportere dere enten selv er eller står i kontakt meg. Forstår du det?

                                        Dere har nemlig et valg om ikke å publisere disse bildene, og ikke sladde ansiktene til pøblene.

                                        Dere kunne gjort som skikkelige supportere gjør når det er fare for bråk. GÅ VEKK!! Kanskje du og dere vil kalle meg for feig, men det for så være. Jeg bringer i hvert fall ikke Sportsklubben i vanry.

                                        ja, kanskje vi skal gjøre det, kanskje vi allerede har planlagt det? Syntes flere skal komme på Martins i kveld slik at vi kan diskutere dette ordentlig jeg.
                                        UFC 05!

                                        Kommentar

                                        • Kdlnor
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Feb 2003
                                          • 76

                                          Opprinnelig skrevet av chrissp
                                          Du og dine med-"supportere" bør ta et møte samtidig med at styret i KFL har sitt i kveld. Så bør dere tenke gjennom hvordan dere vil fremstå og begynne å se dere selv i speilet.

                                          Sjekk hjemmesiden deres og bildene som ligger der. For eksempel dette:



                                          Ikke vet jeg om du og dere i Mentalboys var ansvarlige, men jeg merker meg at dere, UFC og hva dere alle sammen heter, altfor ofte er i begivenhetenes sentrum. Disse idiotiske supporterne man ser på bildene dere publiserer, sender noen veldig klare signaler om hva slags supportere dere enten selv er eller står i kontakt meg. Forstår du det?

                                          Dere har nemlig et valg om ikke å publisere disse bildene, og ikke sladde ansiktene til pøblene.

                                          Dere kunne gjort som skikkelige supportere gjør når det er fare for bråk. GÅ VEKK!! Kanskje du og dere vil kalle meg for feig, men det for så være. Jeg bringer i hvert fall ikke Sportsklubben i vanry.
                                          Herremin, det er jo bare å ta mange av disse bildene og plukke ut personene som er på bildet og utestenge dem fra både KFL og Åråsen. Skal man på pub før en kamp og kose seg og ender opp med et politioppbud rundt seg på denne måten har man etter mitt syn forlengst overtråkket en linje for hva kanarifansen burde ønske å bli identifisert med.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎