Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 346

    Opprinnelig skrevet av King_Raymond
    Vet det er en del folk som blir skuffet nå, men det var ikke UFC som fyrte av bluss på Nadderud. Angående kfl styremeldem som ble buret så kan jeg bekrefte historien som semper fi forteller i ett lidligere innlegg, hvor denne personen kun prater med 2 personer som diskuterer høylytt uten at det er noe bråk dem i mellom, og politiet misforstår situasjonen og tar med seg 2 personer deriblant ett kfl styremedlem.

    Riktig, det var ikke UFC eller MB1917 som sto for blussing denne kjipe kvelden på nadderud! Dere kan legge all skyld på oss og UFC, men dere tar helt feil...

    SOrry as!
    UFC 05!

    Kommentar

    • Storgata
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Apr 2008
      • 122

      Jeg håper man nå har tilstrekkelig bildebevis til å utestenge tullingene fra Åråsen. Nå er det på tide å ta et oppgjør med ukulturen.
      *Jacta est alea*

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Uten å si for mye, ettersom dette sikkert er en sak som skal behandles internt, er det ekstremt mange her inne som uttaler seg på syltynt grunnlag og regelrett bæsjer på leggen. Ettersom dere ikke selv har vært vitne til situasjonene, blir det håpløst å halshugge folk. Både nevnte styremedlem og den andre som ble tatt av politiet før match hadde ikke gjort noe som skulle medføre en tur på glattcella, tvert imot hadde de forsøkt å hjelpe til med å roe gemyttene. Deretter kommer politiet inn, og når man forsøker å finne ut av hvorfor de gjør som de gjør, står alle der som feige jævler og skylder på andre, og at de selv ikke veit noe.

        Blussinga er det vel ingen som forsvarer. Vanskelig å si hvem som gjorde det, ettersom alle grupperinger og ikke-grupperinger sto samla i samme svingen, og det blir derfor idiotisk å anklage både UFC, MB og SKF før man vet noe mer. Det at politiet stiller seg opp 20-30 mann med 4-5 bikkjer foran feltet er selvsagt unødvendig, uten at det er noen grunn til at folk burde hisse seg fryktelig opp av den grunn. Likevel var oppførselen til politiet usmakelig i pausen, og det ryktes til og med at de plukka ut feil mann. Det var ingen som begynte å sloss med politiet av hva jeg så, og jeg sto relativt nære situasjonen, men som alltid er det motstand når de prøver å ta med seg en fra KFL ut av stadion.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          Herregud, det er snakk om et bluss eller to. :lol: Skulle tro det var snakk om pedofile overgrep eller voldtekt. Ingen fikk bluss i øyet og ble blind denne gangen heller, heldigvis. Alle kom levende hjem og. Et under avverga dødsfall!
          ..................

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3359

            KFL må ikke bli en organisasjon som tiltrekker seg elementer som liker å gå på tvers av lover og regler. Eksempler er folk som vil opponere mot "makta" gjennom blussing, røykbomber, anti-politi-slagord og i ytterste konsekvens voldsbruk.

            Med den retningen KFL ser ut til å ha tatt opp til nå, virker det som slike elementer har funnet sitt "hjem" i supporterkulturen rundt LSK.

            Dagens hendelser er for meg en bekreftelse på at KFL nå har et problem.

            Problemet vårt er at det ser ut til at vi tiltrekker oss folk som kanskje ikke primært ønsker å støtte LSK, men har andre motiver.

            Derfor må det ryddes opp. Vi vil ikke ha sånne folk hos oss. Vi må slutte å forsvare disse folka i et forsøk på å være forsonende. Den eneste måten å rydde opp på er å vise at disse elementene ikke er velkommen hos oss.

            Utesteng personene (hvis de er medlemmer av KFL). La dem ta bota.

            Jeg viser til KFLs vedtekter:

            § 6: Utestengning
            Medlemmer blir utestengt hvis de ikke følger foreningens regler, eller har medvirket til å skade LSK og Kanari-Fansen. Beslutning om utestengelse blir truffet av styret i Kanari-Fansen. Ved mindre forseelser kan personen få en advarsel.
            Jeg tar forbehold om at jeg verken var på stadion eller så kampen på fjernsyn. All min informasjon kommer via forumet og skriftlige medier på internett.
            Last edited by gj; 07.04.2008, 00:18.

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              Så lenge vi ikke vet sikkert hvem som sto bak denne idiotiske oppførselen, så er det greit å vente med de verste beskyldningene.

              Men, jeg støtter et raskt møte i KFL, helst i løpet av uken, der man kan få styrets redegjørelse og diskutert videre planer for å forhindre at dette skjer igjen.

              Det er viktig at vi tar tak i denne ukulturen umiddelbart, slik at den ikke sprer seg. Som en skjebnens ironi satt jeg på Waldemars før kampen og hevdet at Klanen ødelegger for seg selv, fordi de ikke har maktet å bli kvitt casualsproblematikken. Så skjer altså dette.

              Dessverre var det kanskje en litt for stor opphaussing rundt blussingen på cupfinalen, og dette kan ha gjort at noen føler større aksept for dette enn tidligere. Dessverre, uten og se sitasjonen an.

              På Nadderud derimot var det unødvendig av politiet og gå så drastisk til verks.

              Uansett hvem som står bak, virker det som det igjen er en av undergruppene som er skyldig. Kanskje det igjen er på tide med en diskusjon rundt dette. Kule forkortelser og uniformering har tydeligvis dratt til seg litt søppel. Hvorfor kan ikke bare KFL være nok?
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • Fridtjof
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2005
                • 2120

                Bare for å ha sagt det, så ønsker jeg ikke å skape noen ny ultras-debatt når jeg nå skriver dette, men jeg ønsker å fortelle det jeg opplevde på tribunen i dag.

                Jeg sto slik til at dersom ikke en av gutta fra UFC hadde holdt oppe to-stangeren sin, så ville nok jeg mest sannsynlig kommet med på det ene bildet som er postet i denne tråden.

                Det jeg opplevde på kampen i dag var veldig, veldig trist. Før kampstart fyrer person som mest sannsynlig hører til i UFC eller SKF av en røykbombe og kaster den ut mot vaktene. Det er etter mitt skjønn det første som fører til at det strømmer til flere vakter. Senere skjedde det samme en gang til underveis i førsteomgangen før det en tredje gang blir avfyrt et bengalsk lys. Dette er etter min mening en utrolig egoistisk handling av personene som gjorde det, såvel som de som beskyttet dem. At det var mer enn bare personene som holdt faenskapet som bør holdes ansvarlig er etter min mening hevet over enhver tvil.

                Deretter gjør politiet en inngrepen som jeg ikke helt føler at så mange på dette forumet har så mye dem skulle ha sagt noe på. Jeg kan ikke stort om hvordan politiet bør, og ikke bør, handle i ethvert gitt tilfelle, og lar derfor være å kommentere det. Det jeg derimot kan si er at når da den samme gruppen som fyrer av blusset begynner å presse på rad etter rad med mennesker som står mellom dem selv og politiet, så vitner det om en gjeng med særdeles lite evne til å tenke igjennom ting. Samtidig som det hersker ufstendig uorden sitter det et medlem av KFL på gjerdet, der han hadde sittet hele under hele førsteomgang som forsanger, og hauser opp stemningen med hatrop mot politiet. Du vet hvem du er, og jeg vil si at jeg syns du fremstod som et jævlig dårlig forbilde i dag...

                Og så, som om ikke det var nok, vil jeg til slutt takke et, for meg ukjent, medlem av UFC. Jeg trakk deg og to til bort fra den bakerste raden av folk som presset på og får trussel om juling i retur. Da gemyttene med politiet hadde roet seg proklamerte han at han skulle dra hjem i protest fordi ACAB, før han returnerte to minutter senere mens han sang "UFC - Casual army".
                Last edited by Fridtjof; 06.04.2008, 23:20. Begrunnelse: skrivefeil...
                Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                Kommentar

                • Arind
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2006
                  • 459

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Uten å si for mye, ettersom dette sikkert er en sak som skal behandles internt, er det ekstremt mange her inne som uttaler seg på syltynt grunnlag og regelrett bæsjer på leggen. Ettersom dere ikke selv har vært vitne til situasjonene, blir det håpløst å halshugge folk. Både nevnte styremedlem og den andre som ble tatt av politiet før match hadde ikke gjort noe som skulle medføre en tur på glattcella, tvert imot hadde de forsøkt å hjelpe til med å roe gemyttene. Deretter kommer politiet inn, og når man forsøker å finne ut av hvorfor de gjør som de gjør, står alle der som feige jævler og skylder på andre, og at de selv ikke veit noe.

                  Blussinga er det vel ingen som forsvarer. Vanskelig å si hvem som gjorde det, ettersom alle grupperinger og ikke-grupperinger sto samla i samme svingen, og det blir derfor idiotisk å anklage både UFC, MB og SKF før man vet noe mer. Det at politiet stiller seg opp 20-30 mann med 4-5 bikkjer foran feltet er selvsagt unødvendig, uten at det er noen grunn til at folk burde hisse seg fryktelig opp av den grunn. Likevel var oppførselen til politiet usmakelig i pausen, og det ryktes til og med at de plukka ut feil mann. Det var ingen som begynte å sloss med politiet av hva jeg så, og jeg sto relativt nære situasjonen, men som alltid er det motstand når de prøver å ta med seg en fra KFL ut av stadion.
                  Generelt så bør vi selv være flinke til å luke ut elementer som ikke er ønskelig. Folk som lager bråk er ikke velkomne og hvis vi klarer å ordne dette selv så vil vil slippe en masse negativ omtale også......

                  Når det gjelder dette med blusset, så er det ikke så vanskelig i vite hvem dette var,,,,,,tv viste nærbilder av det......
                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                  Kommentar

                  • glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1251

                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                    Bare for å ha sagt det, så ønsker jeg ikke å skape noen ny ultras-debatt når jeg nå skriver dette, men jeg ønsker å fortelle det jeg opplevde på tribunen i dag.

                    Jeg sto slik til at dersom ikke en av gutta fra UFC hadde holdt oppe to-stangeren sin, så ville nok jeg mest sannsynlig kommet med på det ene bildet som er postet i denne tråden.

                    Det jeg opplevde på kampen i dag var veldig, veldig trist. Før kampstart fyrer person som mest sannsynlig hører til i UFC eller SKF av en røykbombe og kaster den ut mot vaktene. Det er etter mitt skjønn det første som fører til at det strømmer til flere vakter. Senere skjedde det samme en gang til underveis i førsteomgangen før det en tredje gang blir avfyrt et bengalsk lys. Dette er etter min mening en utrolig egoistisk handling av personene som gjorde det, såvel som de som beskyttet dem. At det var mer enn bare personene som holdt faenskapet som bør holdes ansvarlig er etter min mening hevet over enhver tvil.

                    Deretter gjør politiet en inngrepen som jeg ikke helt føler at så mange på dette forumet har så mye dem skulle ha sagt noe på. Jeg kan ikke stort om hvordan politiet bør, og ikke bør, handle i ethvert gitt tilfelle, og lar derfor være å kommentere det. Det jeg derimot kan si er at når da den samme gruppen som fyrer av blusset begynner å presse på rad etter rad med mennesker som står mellom dem selv og politiet, så vitner det om en gjeng med særdeles lite evne til å tenke igjennom ting. Samtidig som det hersker ufstendig uorden sitter det et medlem av KFL på gjerdet, der han hadde sittet hele under hele førsteomgang som forsanger, og hauser opp stemningen med hatrop mot politiet. Du vet hvem du er, og jeg vil si at jeg syns du fremstod som et jævlig dårlig forbilde i dag...

                    Og så, som om ikke det var nok, vil jeg til slutt takke et, for meg ukjent, medlem av UFC. Jeg trakk deg og to til bort fra den bakerste raden av folk som presset på og får trussel om juling i retur. Da gemyttene med politiet hadde roet seg proklamerte han at han skulle dra hjem i protest fordi ACAB, før han returnerte to minutter senere mens han sang "UFC - Casual army".
                    Fint innlegg. Håper du ikke får noen reprisalier av " uskyldige offre" senere.

                    For som det blir skrevet lengre opp i tråden så har "acab" og selvsagt vaktene all skylden for bråket på puben og stadion.

                    Kommentar

                    • general
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1150

                      Opprinnelig skrevet av gj
                      KFL må ikke bli en organisasjon som tiltrekker seg elementer som liker å gå på tvers av lover og regler. Eksempler er folk som vil opponere mot "makta" gjennom blussing, røykbomber, anti-politi-slagord også videre.

                      Med den retningen KFL ser ut til å ha tatt opp til nå, virker det som slike elementer har funnet sitt "hjem" i supporterkulturen rundt LSK.

                      Dagens hendelser er for meg en bekreftelse på at KFL nå har et problem.

                      Problemet vårt er at det ser ut til at vi tiltrekker oss folk som kanskje ikke primært ønsker å støtte LSK, men har andre motiver.

                      Derfor må det ryddes opp. Vi vil ikke ha sånne folk hos oss. Vi må slutte å forsvare disse folka i et forsøk på å være forsonende. Den eneste måten å rydde opp på er å vise at disse elementene ikke er velkommen hos oss.

                      Utesteng personene (hvis de er medlemmer av KFL). La dem ta bota.

                      Jeg viser til KFLs vedtekter:



                      Jeg tar forbehold om at jeg verken var på stadion eller så kampen på fjernsyn. All min informasjon kommer via forumet og skriflige medier på internett.
                      seriøst, pust og ta det med ro. Det som skjedde denne søndagen dagen er langt fra verdens ende. Var faktisk ikke store greiene, å ja, jeg var der i dag.

                      Før kamp, utenfor pub: Høylytt diskusjon mellom 2 Lsk supp, utvikler seg litt og de som går i mellom for å roe gemyttene ender faktisk opp med å selv bli taua inn, endog de bare ville opprettholde roen.
                      Det som skjer på stadion er uheldig i form av blussing, men politiet overreagerer noe veldig, som nevnt med 4 hunder og minimun 22 mann, og velger å sende 8 av disse inn i svingen for å hente en blusser ut, skapte uro. Noe som vekket resten av politistyrken og tilsvarende stod vi opp. men det roet seg relativt raskt før 2.omgang.

                      Så kommer min anbefaling til mange av dere: Prøv å ikke vær helt på bærtur, alle dere som ivrig følger nettavisen oppdateringer i steden for å stille opp for fugla. At dere tror så dårlig om oss og at dere dømmer så fort ut i fra hva dere leser på nett. Skuffende, mange av oss stilte opp i øsende regnvær, kulde og møkkautsikt for fugla. Ikke klag på oss what so ever, dere var ikke der. Kanskje dere hadde hatt godt av noen borteturer så dere for kjenne urettferdigheten litt på kroppen.

                      Regner med at jeg ser dere hjemme mot enga, hvis det blir bra vær da
                      Seriegull 2016!!!

                      Kommentar

                      • Nikketutta
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Mar 2008
                        • 5

                        Opprinnelig skrevet av skjetten
                        Steng ute idioten som blusset samt alle som sloss med snuten. På livstid! Helt utrolig at det er så mange idioter blant fansen.

                        Og til alle som mener snuten ikke burde gå inn: skjerpings! Snuten har all mulig rett til å gå inn blant fansen, og det burde være en selvfølge at de skal kunne gjøre det uten at det blir bråk. Vi snakker tross alt om en norsk fotballkamp.

                        Vær så snill, ikke prøv å bortforklar noe som helst. Utesteng idiotene, vis at det finnes klare grenser for hva man kan gjøre på fotballkamp!



                        Jeg er enig i hva du sier der. Men at snuten tok med seg politi hund i klynga, det var jo litt unødvendig, å når den bikkja "angripte" den andre politi mannen og dem ikke klarte å holde bikkja ordentlig da blei jeg faktisk litt redd. Tenk om det hadde vært noen mindre unger der da, dem hadde sikkert blitt redd dem også.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          Jeg var ikke klar over at SKF var såpass etablerte at de hadde egne flagg og bannere. Jeg så en del drittunger med casual bekledning som jeg ikke kjente igjen i kroken der UFC og MB og MB stod, men regnet med at dette var hangarounds wannabes av de nevnte grupperingene.

                          Skuffende at UFC og MB var så ivrige på å lage bråk med politiet når de skulle hente ut en av SKF. Man ønsker å skjerme og beskytte elementer som kun er ute etter å gi LSK og KFL dårlig publisitet.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • sk-kanaris
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • May 2007
                            • 240

                            skandale at kanarifansen har forsanger som roper diverse hatrop mot politiet, det kan ikke fortsette.
                            /Ståle

                            http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                            Kommentar

                            • ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

                              Opprinnelig skrevet av sk-kanaris
                              skandale at kanarifansen har forsanger som roper diverse hatrop mot politiet, det kan ikke fortsette.
                              Var du i det hele tatt på kampen? Når politiet velger å slå seg vei, med batonger og snutebikkjer gjennom flere rader med mennesker, for å få taki en blusser, så er det ikke rart folk blir provosert.

                              Totalt unødvendig av politiet.

                              Kommentar

                              • Storgata
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2008
                                • 122

                                Opprinnelig skrevet av Nordby
                                Var du i det hele tatt på kampen? Når politiet velger å slå seg vei, med batonger og snutebikkjer gjennom flere rader med mennesker, for å få taki en blusser, så er det ikke rart folk blir provosert.

                                Totalt unødvendig av politiet.
                                Det er vel ingen vits i at man blander kortene? Politiets handling kommer som en reaksjon på grunn av en annen handling. Hvilken handling som er verst er det ingen vits i å diskutere. Ta heller tak i grunnen til problemet.
                                *Jacta est alea*

                                Kommentar

                                • Stone
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Sep 2006
                                  • 225

                                  Opprinnelig skrevet av general
                                  Det som skjer på stadion er uheldig i form av blussing,
                                  Her er vel noe av kjernen i problemet, alt er kun uhell og uflaks virker det som. Ikke drit dere ut og kom her å si at blusset ikke ble fyrt opp med vilje, det blir bare for dumt...

                                  Opprinnelig skrevet av general
                                  Så kommer min anbefaling til mange av dere: Prøv å ikke vær helt på bærtur, alle dere som ivrig følger nettavisen oppdateringer i steden for å stille opp for fugla. At dere tror så dårlig om oss og at dere dømmer så fort ut i fra hva dere leser på nett. Skuffende, mange av oss stilte opp i øsende regnvær, kulde og møkkautsikt for fugla. Ikke klag på oss what so ever, dere var ikke der. Kanskje dere hadde hatt godt av noen borteturer så dere for kjenne urettferdigheten litt på kroppen.

                                  Regner med at jeg ser dere hjemme mot enga, hvis det blir bra vær da
                                  Hvis du leser litt lenger opp så er det flere som har vært på samme kamp og stått på tilnærmet lik plass som deg/dere, rart de skal ha en så utrolig annerledes oppfattning av hva som skjedde...??

                                  Det kan da vel ikke være noen tvil om at vedkommende som blusset bør utestenges?
                                  Det kan da ikke være urettferdig at man straffes for handlinger som IKKE er lov, hvorfor skulle ellers politiet gå inn og forsøke å fjerne enkelte personer?

                                  Kommentar

                                  • Nikketutta
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Mar 2008
                                    • 5

                                    Opprinnelig skrevet av sk-kanaris
                                    skandale at kanarifansen har forsanger som roper diverse hatrop mot politiet, det kan ikke fortsette.


                                    Helt enig! Er nok flere som er enige der...
                                    Men det jeg syns var litt morsomt å se var at di i "Junior Kanari's" Fikk lov til å "lede" ropinga litt å

                                    Kommentar

                                    • Redlab
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Mar 2008
                                      • 3

                                      Opprinnelig skrevet av Nordby
                                      Var du i det hele tatt på kampen? Når politiet velger å slå seg vei, med batonger og snutebikkjer gjennom flere rader med mennesker, for å få taki en blusser, så er det ikke rart folk blir provosert.

                                      Totalt unødvendig av politiet.
                                      Var du på kampen egentlig?
                                      Så vidt jeg kunne se, så brukte ikke politiet batonger for å komme seg inn der, og hadde politiet fått lov til å hente han de mente hadde brukt bluss, ville vi aldri hatt dette bråket her....

                                      Ja, unødvendig med politihunder osv der, men det fant også politiet ut ganske fort når bikkja gikk løs på han ene politimannen. De har nok lært, og vil trolig ikke ta med den bikkja inn i folkemengden igjen med det første..

                                      Kommentar

                                      • Ferry
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Sep 2007
                                        • 148

                                        Jøss, var da ikke så mye misnøye på selve stadion etter det jeg så og hørte. Sofa-supporterne må ha fått med seg noe som ingen andre så. Heia forumet!
                                        AC/DC

                                        Kommentar

                                        • Arind
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2006
                                          • 459

                                          De som blusser og de som lager faenskap......utestengelse tvert!
                                          Litt mer selvjustis er det eneste som funker her.....vi ønsker ikke no kødd eller faenskap blant fansen, og det som dukker opp må vi ta hånd om og fjerne.

                                          .....og da har jeg unnlatt å si noe om hvem, åssen og hvorfor ting skjer. Kanarifansen skal jobbe aktivt for å fjerne alt sånt, enten det er bråk på bar, bluss eller kasting av ting på banen...
                                          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎