Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Krissern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1017

    Jeg har hørt navnet før, tror det er sportsklubbens fineste eller noe... Aner ikke hvor mange de er...

    Kommentar

    • Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Du får det jo til å virke som om store deler av feltet kjørte i gang med homohets. Dette var kun enkeltrop, og ingen sanger eller lignende fra feltets side. At det var en del anti-politirop har du rett i, en god del ble frustrerte, uten at det var et poeng å la seg vippe fullstendig av pinnen av den grunn. Nå kom store deler av kanari-fansen ravende drita på stadion, og at det derfor kommer enkeltutsagn som "jævla homo" og lignende fra feltet er tross alt ikke så jævlig mye å få gjort noe med. Skal du ta et oppgjør med apekultur, kan man jo starte med å ikke drikke seg så jævla drita før en fotballmatch, da vil du hvert fall halvere idiotiet.

      Synes debatten vitner om mye synsing og lite kjennskap til saken. Jeg gir beng i hvor mange matcher samtlige her inne var på ifjor, dersom du ikke var på puben eller på Nadderud igår, har du alt for lite kjennskap til hva som skjedde. Ettersom begge som ble tatt inn før matchen ble tatt inn på totalt feil grunnlag, er det direkte latterlig å høre på folk her inne som krever utestengelse. Det vil sikkert komme versjon fra Kanari-Fansens side som jeg synes man skal vente på før man halshugger noen som helst. Konsentrer dere om å slakte spillerne istedet, det var de som gjorde skam på klubben igår.
      Nå er det vel en definisjonssak hva "store deler av feltet" er, men når jeg ser og hører to forskjellige grupperinger på 10-15 mann lire av seg "you're all fuckin gay" (eller noe i den duren) syns jeg det er bekymringsverdig. Like bekymringsverdig er det også at de fikk beskjed om å gi seg med det, men dro igang samme sangen en gang til ved en senere anledning. Du har rett i at det ikke var hele feltet som ropte homohets, men det var heller ikke hele feltet som blusset. Dette er folk klar over!

      Å påstå at folk ikke skal få ytre sine meninger siden de ikke var der faller også for sin egen urimelighet når selv vi som var der ikke kan enes om et såpass enkelt faktum som hvorvidt politiet brukte batonger eller ei. Folk har stort sett uttalt seg på prinsippielt grunnlag her, og det må de få lov til.

      At du, som jeg kjenner som en langt over gjennomsnittlig oppegående fyr til slutt konkluderer med at det var spillerne, og spillerne alene, som bragte skam over klubben i går syns jeg er meget skremmende...
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
        to forskjellige grupperinger på 10-15 mann lire av seg "you're all fuckin gay" (eller noe i den duren)
        Åååhhh! Det er jo den "fantastiske" sangen som noen idiotgrekere sang mot Chelsea. Den var jo så bra at den måtte kopieres ja. Fint det.

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1818

          Opprinnelig skrevet av Simeone
          Ser at det står mye om slossing og lignende her. Noen som faktisk så ett slag i går?

          Jeg var både på puben før kampen og midt oppe i kalaset da ting begynte å utspinne seg. Så mange forbanna folk, men ingen vold. Noen håndgemmeng var det.

          Dere som skal ha folk utestengt på livstid, så dere noe vold igår?

          Eller stoler det blankt på den den fjerde statsmakt?
          På tv så man at politiet og enkelte lsk supportere brøyt/ sloss. Var jævli mange rundt der så blei ikke de store slagene, men knuffing og småslossing var det!

          Kommentar

          • Brigaden
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Dec 2007
            • 5

            Etter å ha lest her en stund, kan jeg bare tilføye at de av dere som klaget på forumsadistene på ffksupporter.net, har ingenting dere skulle ha sagt.

            Var dere ikke på kampen, så har dere ikke sett situasjonen. Det dere baserer dere på er noen sekunders filming av KFL i pausen.
            www.brigaderodhvit.com

            Kommentar

            • sigurdsen
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 1818

              Opprinnelig skrevet av Brigaden
              Etter å ha lest her en stund, kan jeg bare tilføye at de av dere som klaget på forumsadistene på ffksupporter.net, har ingenting dere skulle ha sagt.

              Var dere ikke på kampen, så har dere ikke sett situasjonen. Det dere baserer dere på er noen sekunders filming av KFL i pausen.
              Vi baserer oss på det vi har sett, dere baserer deres uttaelser på det dere har sett, dermed blir det diskusjoner, men poenget er at idiotene må rakes bort!

              Kommentar

              • Simeone
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 761

                Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                På tv så man at politiet og enkelte lsk supportere brøyt/ sloss. Var jævli mange rundt der så blei ikke de store slagene, men knuffing og småslossing var det!
                På tv kunne du se det ja! Ganske utrolig at du kan sitte foran skjermen din og dømme alt og alle uten å ha vært der selv.

                Jeg støtter ikke vold, men jeg støtter faan meg ikke uthenging av folk som ikke har gjort noe.
                Så selv med egne øyne folk som ble tauet bort fordi de prøvde å megle mellom andre LSK supportere igår, det er noen av de som ble kastet på cella.
                Er disse du/dere skal ha utestengt på livstid?

                Forslår at folk som har sittet hjemme og surfet på diverse nettsider og sett på tv roer seg ned ett par hakk før alle fakta er på bordet.
                Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                para gritarle a la FIFA:
                ¡Que ellos son el gran ladrón!

                Kommentar

                • sigurdsen
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 1818

                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                  På tv kunne du se det ja! Ganske utrolig at du kan sitte foran skjermen din og dømme alt og alle uten å ha vært der selv.

                  Jeg støtter ikke vold, men jeg støtter faan meg ikke uthenging av folk som ikke har gjort noe.
                  Så selv med egne øyne folk som ble tauet bort fordi de prøvde å megle mellom andre LSK supportere igår, det er noen av de som ble kastet på cella.
                  Er disse du/dere skal ha utestengt på livstid?

                  Forslår at folk som har sittet hjemme og surfet på diverse nettsider og sett på tv roer seg ned ett par hakk før alle fakta er på bordet.
                  Finn et innlegg der jeg har dømt enkelt personer da.
                  Og jeg har faen ikke sagt at noen skal utestenges på livstid, men de som har driti seg ut bør få en straff! Sjekk fakta før du beskylder meg for noe.

                  Kommentar

                  • Kdlnor
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Feb 2003
                    • 76

                    Det største problemet med hendelsene som skjer, er at de bagatelliseres med at "det er bare noen få idioter som gjorde slik eller slik". Hallo, KFL blir vurdert som en gruppe, uansett hvor urettferdig noen syntes det måtte være. Og velger man å la disse "noen få" få lov til å holde på slik de nå har begynt, så er det bare et tidspørsmål før de blir mange nok til å være et kjempeproblem for KFL og klubben LSK. På Ullevål var det NFF sin skyld at det ble blusset (fordi de ikke hadde god nok kontroll til at folk slapp inn med bluss), og at seter ble ødelagt (fordi man tillot at folk står på kamper) var det mange som hevdet her på forumet. Etter gårsdagens bråk er det altså politiets oppførsel eller spillerene ute på banen som har skylda. Om slike meninger får råde, har KFL et kjempeproblem. Det er fansen som har ansvaret for oppførselen til KFL, og om noen få gjør faanskap, så har ALLE de andre et ansvar for å stoppe og luke ut de få. Ellers vil KFL bli en samling bråkemakere som vil bli negativt omtalt og en verkebyll for LSK.

                    Kommentar

                    • Simeone
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 761

                      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                      Finn et innlegg der jeg har dømt enkelt personer da.
                      Og jeg har faen ikke sagt at noen skal utestenges på livstid, men de som har driti seg ut bør få en straff! Sjekk fakta før du beskylder meg for noe.
                      Hvis du ikke har kommet med noe slikt beklager jeg det. Men du må forstå at en sak har flere sider og det som blir presentert igjennom media er ikke ofte alltid den fulle og hele sannhet.
                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                      para gritarle a la FIFA:
                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                        Nå er det vel en definisjonssak hva "store deler av feltet" er, men når jeg ser og hører to forskjellige grupperinger på 10-15 mann lire av seg "you're all fuckin gay" (eller noe i den duren) syns jeg det er bekymringsverdig.
                        Dette kontret vi jo elegant med å synge at Espelund er hetero etterpå.

                        "All of you are gay" er jo ironi på et meget høyt nivå på en match hvor både spillere, trenere og supportere dreit seg ut på riksdekkende TV.

                        Jeg har ikke noen problemer med å oute meg sjøl som en av de som sang den nevnte sangen, men igjen, for min del var det total ironi på en sang som er ufattelig dårlig.

                        Det bør også ringe en bjelle nå sangen faktisk går på engelsk, altså en ren kopi av den mongo-sangen til grekeren på Stamford Brigde.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • skjetten
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Nov 2006
                          • 40

                          vi som så på tv så noen idioter som tente bluss inne på kampen. vi så også flere som slo etter snuten (riktignok uten å treffe noe særlig).

                          det er mer enn nok til at vi har rett til å uttale oss.

                          ja, steng idiotene ute. ikke nødvendigvis de som ble tatt inn av snuten, men de som er ansvarlig for at snuten så det nødvendig å gripe inn. de av dere som var der vet antagelig hvem det var. steng de ute så lenge at det svir og at det sender et tydelig signal til resten om at dette ikke tolereres blant alle de som setter LSK foran det aller meste.

                          ikke skyld på snuten, selv om det kan godt hende at de burde taklet dette på en annen måte. dette er oppførsel som ødelegger rykte til LSK!

                          hvor er forresten klubbfølelsen til de som tenner bluss, sloss og krangler? sitter med en følelse at dette er egositer som er mer opptatt av seg selv og ikke klubben og fotball.

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Dette kontret vi jo elegant med å synge at Espelund er hetero etterpå.

                            "All of you are gay" er jo ironi på et meget høyt nivå på en match hvor både spillere, trenere og supportere dreit seg ut på riksdekkende TV.

                            Jeg har ikke noen problemer med å oute meg sjøl som en av de som sang den nevnte sangen, men igjen, for min del var det total ironi på en sang som er ufattelig dårlig.

                            Det bør også ringe en bjelle nå sangen faktisk går på engelsk, altså en ren kopi av den mongo-sangen til grekeren på Stamford Brigde.
                            Ok. Da trekker jeg akkurat det tilbake og beklager. Samtidig vil jeg si at det å skille ironi fra opprigtige meningsytringer kan være ganske vanskelig slik ting var i går.

                            Men, da gjenstår fortsatt ACAB-ropene og blussingen...

                            Appropo ironi; er jeg den eneste som syns det er ironisk at en del fotballsupportere opplever det som generaliserende av politiet fordi de følger med på hva vi gjør, mens de selv velger å stemple alle politifolk som bastarder?
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • Henrik
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2006
                              • 2110

                              Her er det bare å studere bildene og utestenge folk etterhvert som man klarer å peke ut synderne, uavhengig av hvem politiet har arrestert. Man bør forby ytringer slik som ACAB både på forumet og på kamp, skriflig og verbalt. Bøter for blussing og liknende bør sporentreks sendes videre til de som faktisk gjør det.

                              Jeg blir direkte skremt over utviklingen vi har sett den siste tiden, og ikke minst av enkeltes trang til å bagatelisere denne...

                              Kommentar

                              • rulfi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 982

                                Opprinnelig skrevet av skjetten
                                hvor er forresten klubbfølelsen til de som tenner bluss, sloss og krangler? sitter med en følelse at dette er egositer som er mer opptatt av seg selv og ikke klubben og fotball.
                                Prata med en på jobben nå, og han sa han syntes KFL hadde forandret seg fra veldig bra til bare å virke mer opptatt av andre ting en selve fotballen. Hvor blei det av det vi hadde i 2005-2006 når vi var på vårt beste?
                                Er folk der mer for øl, tenne bluss og andre ting, enn å skape en positiv blest om klubben? For det er jo ikke til å stikke under en stol at de negative oppslagene og bøtene kommer tettere og tettere. Et sted må dette stoppe.

                                Kommentar

                                • El_Cabron
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2007
                                  • 218

                                  Flau på lagets og fansens vegne!

                                  Det blir jævlig vanskelig å forklare for han som blusset at dette ikke tolereres, og at det vil medføre utestengelse. Det er da ikke så mange kampene siden at KFL var klar over at det ville bli blussing rett i etterkant av en kamp og godkjente denne handlingen!
                                  Det var også mange kommentarer her på forumet om at det var dritkult, fett, stilig osv. når det skjedde... Mens nå var det ikke bra i det hele tatt.

                                  Jeg skjønner ikke hvordan KFL kan godkjenne noe de vet er ulovlig og vil medføre bot mm. i det ene øyeblikket og utestenge en person i det neste for den samme tingen.

                                  [ironi]Slik jeg ser det er det bare å bifalle det som ble gjort og si at det slik KFL ønsker å opptre. Jeg foreslår samtidig at til neste kamp mot Engen så stiller vi med 10.000 personer på tribunene, alle med bluss i lomma, men venter til kampen er over før vi fyrer de opp samtidig som vi satser på at det ikke er mer enn 3.000 som blir forbrent/blinde/stryker med [/ironi].

                                  Mener bestemt at KFL må ta noen grep i denne saken, men at de først og fremst skal ta tak i sine egne holdninger og tenke seg nøye om før de bifaller ulovlige handlinger i fremtiden!!!
                                  |01100101|01001100|01010011|01001011|01100101|0111 0010|

                                  Kommentar

                                  • peder-andre
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Apr 2008
                                    • 2

                                    Opprinnelig skrevet av Henrik
                                    Her er det bare å studere bildene og utestenge folk etterhvert som man klarer å peke ut synderne, uavhengig av hvem politiet har arrestert. Man bør forby ytringer slik som ACAB både på forumet og på kamp, skriflig og verbalt. Bøter for blussing og liknende bør sporentreks sendes videre til de som faktisk gjør det.

                                    Jeg blir direkte skremt over utviklingen vi har sett den siste tiden, og ikke minst av enkeltes trang til å bagatelisere denne...
                                    Så du vil altså forby ytringsfrihet?

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      Opprinnelig skrevet av peder-andre
                                      Så du vil altså forby ytringsfrihet?
                                      Nå er det vel LSK som bestemmer hva som er tillatt på deres arrangement, det er ikke en offentlig plass vi snakker om her. Det er et privat arrangement.

                                      Dersom du ønsker å rope ACAB foreslår jeg at du tar av deg alle LSK effekter, stiller deg opp på torvet og skriker det ut så mye du måtte ønske.
                                      Last edited by Henrik; 07.04.2008, 09:18. Begrunnelse: spelling

                                      Kommentar

                                      • peder-andre
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Apr 2008
                                        • 2

                                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                                        Nå er det vel LSK som bestemmer hva som er tillatt på deres arangement, det er ikke en offentlig plass vi snakker om her. Det er et privat arangement.

                                        Dersom du ønsker å rope ACAB foreslår jeg at du tar av deg alle LSK effekter, stiller deg opp på torvet og skriker det ut så mye du måtte ønske.
                                        Var vel i hovedsak på forumet jeg tenkte?
                                        LSK kan ikke forby noen og rope ACAB på Nadderud Stadion.

                                        Kommentar

                                        • Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

                                          Opprinnelig skrevet av peder-andre
                                          Var vel i hovedsak på forumet jeg tenkte?
                                          LSK kan ikke forby noen og rope ACAB på Nadderud Stadion.
                                          Nei, men de kan nekte de idiotene som absolutt vil dra klubben ned i søla å komme inn på LSK sine kamper.

                                          Kommentar

                                          Working...