Kanaris lager bråk i Sandvika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • cave
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2006
    • 108

    Det er tydelig at det blir det året i år. Rævva fotball, spillere som rakker ned på motstandernes spillere, fans som blusser og lager faenskap og fans som blir kollektivt straffet for det noen få gjorde og ved siden av har vi røde kort, noen Nordli infall, spillere som degraderes, etc som gjør at jeg snart har lyst til å grave meg ned og skifte lag, sveis og jobb. Det nærmer seg pinlig å være lsk-supporter.

    Men jeg føler med de som er utestengt uten grunn og som vier langt mer tid og energi på tifoer, turer og stemning enn den gemene hop. Jeg forventer at dere snart er tilbake og at dere bruker denne tiden på å rydde opp i egen leir og luke ut disse elementene som ødelegger for dere.

    Kommentar

    • LSK N/B
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 830

      Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
      HEIA faen meg LSK! For en gjeng med tullinger som sitter å runker hverandre på styrerommet....! Bra jobba! Det blir sikkert moro for alle dere som skal på kamp på søndag å bli PISSA på av enga fordi det er NULL aktivitet på feltet! Gratulere LSK, dere er faen meg KONGENE!! FOrbanna piss!
      Hva hjelper dette innlegget i diskusjonen? Regner du med å få sympati for dine synspunkter? har du noen synspunkter? Du får ikke fler venner med sånt svada som det her.

      Foreslår at du roer deg ned til i morgen, deretter sender en mail til LSK og forklarer hvorfor du føler deg uretferdig behandlet, post gjerne kopi av e-posten og svaret her, spent på responsen fra klubben.


      Tok deg nå det er flere som har sånne håpløse innlegg i tråden tidligere som burde gjøre det samme
      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

      Nei til NFF!

      Kommentar

      • JJB
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Apr 2008
        • 2

        De utestengte har full støtte fra Drammen. Gratulerer til internet-fansen og andre folk på dette forumet her. Mentalitet, kameratskap, en for alle og alle for en-prinsippet og generell forståelse er helt fraværende.

        Møt likesinnende på vgd og www.ffksupporter.net

        Nå blir vel sikkert jeg utestengt også.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4377

          Opprinnelig skrevet av JJB
          De utestengte har full støtte fra Drammen. Gratulerer til internet-fansen og andre folk på dette forumet her. Mentalitet, kameratskap, en for alle og alle for en-prinsippet og generell forståelse er helt fraværende.

          Møt likesinnende på vgd og www.ffksupporter.net

          Nå blir vel sikkert jeg utestengt også.
          Word up! Skal ikke se bort fra at du blir nekta inngang når Godset spiller borte mot LSK, nei
          ..................

          Kommentar

          • heidar
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2121

            At de som er for/mot ultras går i strupen mot hverandre her på forumet er ikke noen ny ting, dette har jo skjedd med jevne mellomrom de seneste årene. At det skjer nå, etter en horribel sesongstart og foran kampen der vi skal knuse blåpakket, er enda mer trist. Dessverre virker det som om samspillet på banen er på nivå med samspillet innad i fansen for tiden...

            Mine meninger:
            - Helt håpløst at personer, som ikke engang var tilstede på kampen, skal utestenges for noe en person har gjort. (Jeg orker ikke å spekulere i kameraderi og forsvaring, på TV så man kun et bluss.)

            - Merkelig at ikke denne personen ble kastet ut av feltet før politiet (som ikke har noen som helst erfaring i slike situasjoner, og sånt sett ikke bidrar til en positiv løsning) ser seg tvunget til å gripe inn.

            - Merkelig at personer som ikke er utestengt, plutselig velger å ikke støtte klubben mot erkerivalen, pga. at kamerater ikke får lov til å komme.

            - Ikke så merkelig at skyttergravsretorikken til UFC fører til at de graver sin egen grav. Jeg vet at UFC ikke har gjort annet enn å skape god stemning på feltet. Jeg vet at de har blitt urettferdig behandlet tidligere, og blir det igjen. Det jeg merker meg fra forumet, er derimot at all kritikk blir avfeid, og at spørsmål sjelden blir besvart på en saklig måte. (Med Lars som et hederlig unntak i så måte.) At symbolbruken til disse grupperingene gjør terskelen lav for at slike avgjørelser kan akje, bør derfor ikke være overraskende. (Selv om jeg personlig mener at det skjer på et feilaktig grunnlag.)

            Spørsmålene jeg lurer på, er kort:

            - Hvordan var dialogen mellom KFL og styret før utestengelsen? Det virker merkelig at styret i klubben kan utestenge så mange, uten å ha snakket med styret i KFL først???

            - Hvordan fungerer kommunikasjonen mellom KFL-styret og de nevnte undergruppene?? Og hvordan fungerer disse undergruppene sine medlemsskapsordninger?? Er det fritt fram for all slags pakk å stå sammen med disse????

            Til slutt tar jeg med min løsning på hvordan saken burde vært løst:

            - Utesteng personen som blusset, gi han bot, og la han komme tilbake når han har blitt voksen.

            - Utesteng også, som et forebyggende tiltak, personene som blusset i Sandvika før kampen. Ikke fordi de skapte utrygge situasjoner under kampens gang, men fordi de satte Sportsklubben i et dårlig lys.
            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

            Endelig er mørketida over.

            Kommentar

            • Yellowman
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 191

              At folk som ikke var på kampen blir utestengt,er jo helt ræva.

              Uansett så boikotter jeg i sympati med de som er utestengt.
              får de som er utestengt brev eller hvordan kan man vite at man er utestengt?

              Kommentar

              • Helene-Marie
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Aug 2007
                • 3

                Opprinnelig skrevet av heidar
                - Utesteng personen som blusset, gi han bot, og la han komme tilbake når han har blitt voksen.
                .
                Tror ikke han kunne gitt mer faen om han ble utestengt. han er jo ikke kanari fan i det hele tatt...
                og tror ikke han kommer tilbake heller...

                Kommentar

                • BrutoBrutalis
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Oct 2006
                  • 26

                  [FONT=Times New Roman]Er dette er aktivt og seriøst forsøk på å vinne ”fair-fans” prisen for kommende sesong? Dette er hinsides…. Til alle dere der ute som brekker seg over ”ultras”, og alt som går utover det dere ser i eget speil: LEGG NER.. Makan til gneldring, har jeg aldri sett. Angående dette forferdelige blusset, som jo kan gi ubehagligheter for astmatikere og skape hud irritasjon, så kan jeg opplyse om at selveste NSA har fremmet forslag ovenfor NFF, om igjen å innføre bluss på tribune.. Men da hadde jo det selvfølgelig vært greit, også for dere..[/FONT]
                  [FONT=Times New Roman][/FONT]
                  [FONT=Times New Roman]Sender all mulig støtte til de utstøtte, og håper på stor oppslutning i helgens boikott. [/FONT]

                  Kommentar

                  • Jaffa
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Sep 2005
                    • 2

                    Håper dere utestengte får hivd vekk Donald Duck-styret i LSK så fort som mulig. En helt ufattelig håpløs beslutning. Det blir ikke det samme å dra på kamp på søndag. Hadde sett fram til en av årets stemningskamper, men styret til arrangørklubben ødela det. Jeg kunne jubla over at vi nå vinner tribunekampen lett, men dette går på supporteres rettigheter.

                    Jaffa (Enga)

                    Kommentar

                    • Stanfield
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Apr 2008
                      • 1

                      Har fulgt litt med på debatten her på forumet, og jeg må si jeg er overrasket over hvor mange klovner og forumtroll som er her. Mye trist lesning, medsupportere som pisser på personer som har blitt utestengt, osv. Enkelte hyller utestengelse av personer som ikke engang var på kampen. Helt utrolig! Husk at en dag kan det være dere som ikke lenger er ønsket av eliten. Håper ikke dette er generelle holdninger til medlemmer i KFL. Har alltid sett på KFL som en sterk gjeng, som står opp for sine medsupportere, ikke en gjeng med quislinger.

                      All støtte til de utestengte som opplever denne urettferdigheten. Har selv opplevd lignende.

                      Lykke til gutter,
                      Christianssand.

                      Kommentar

                      • robbie_fanzine
                        Juniormedlem
                        Bøffel
                        • Jul 2006
                        • 24

                        Forbannet

                        Jeg sier bare gi faen i hva lsk styret sier.. alle som er urettmessig utestengt bare møt opp hver kamp.. For hver som slipper inn blir en seier mot et diktaurstyret som tydligvis råder i klubben for tiden.... Uskyldige skal ikke straffes for noe de ikke har gjort. Og for de som har gjort noe og blir straffet, skal det være en en straffutmåling... ikke noe ubestemt tid... Blir jævlig provosert av denne type handlinger.. La oss vise motstand mot denne type handlinger..

                        Sier bare:

                        Kim Jong-il, Adolf Hitler, Benito Mussolini, Josef Stalin, Augusto Pinochet, Idi Amin, NFF, Styret i LSK !! :evil::evil::evil:

                        Kommentar

                        • Amundsf
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Sep 2006
                          • 2

                          Trodde aldri jeg skulle si dette, men her kommer det:

                          Selv jeg som Rosenborgsupporter føler nå med dere LSK-supportere. Dette er rett og slett trist. Først og fremst naturlignok pga. en fullstendig latterlig avgjørelse av LSK-styret. Men også i høyeste grad pga. den splittelsen som råder her inne.

                          På dager som dette er jeg sjeleglad for at jeg holder med en klubb som den siste tiden har valgt UTSTRAKT dialog med supporterklubb i stedet for konfrontasjon. Jeg føler virkelig med dere i KFL nå.

                          Denne artikkelen anbefalles for dere som er fryktelig redd blussing. Og heng dere nå for all del ikke opp i at artikkelen tar utgangspunkt i Rosenborg, bare bytt ut klubbnavnet... Har selv stått i et blusshav en gang, og til tross for astma var det overhodet ikke noe problemer.

                          Er selv ingen "ultra", men sier uansett:
                          Frihet for ultras - flere syngende supportere - ja til lovlig blussing!

                          Kommentar

                          • MoBee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 958

                            Kan ikke folk være så vennlig å rette raseriet sitt i riktig retning! Det er Lsk som har utestengt, ikke vi andre medsupportere. Det er så jævlig unødvendig å disse oss for å være dårlige supportere som ikke klarer oss uten de utestengte!

                            Jeg støtter de (mange) utestengte som er uskyldige, men kutt ut dette her. Resten av Kfl er ikke "sofasupportere" og "ultras" er ikke den eneste veien til en god, syngende fans. Faen så sur jeg blir på dere. Dere rammer også "uskyldige" sjøl jo! Mye som fører til splittelse her nå, og det er mye pga overreagering og ivrige, sinte fingre... (fra begge sider!)

                            Kommentar

                            • zephyre
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Apr 2008
                              • 12

                              Synd at det rammer uskyldige, men ta nå feks arrestasjonen av styremedlem som forsøkte å roe situasjonen, politiet står ikke å venter for å se om de klarer å vurdere hvem som gjør hva. de ser at det er bråk, og tar de som er involvert. Klubben må reagere på arrestasjonene, at det kommer til å løse seg er jeg helt sikker på.

                              Angående utestengelse av UFC og MB, så er vel det en ting som man bare har ventet på, når det ikke er en indre justis som fungerer, så må klubben reagere en gang. Det tjener absolutt ikke LSK at supporterene gang etter gang blir omtalt som bråkemakere, og destruktive. Istedenfor å krangle med hverandre og klubben, bør Alle gå i seg selv, tenke igjennom hva man kan gjøre for å forbedre fansens rykte, snu dette til noe possitivt, og gjøre matchen mot enga til en fest.

                              Om grupperingene går i en dialog med klubben, og sørger for å rydde opp i egne rekker (om de nå er villige til det) er jeg sikker på at den ubestemte tiden, ganske så snart settes til en tidsbestemt tid. Deretter er det bare å jobbe på og holde tribunene og pubene fri for bråkemakere.

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                Opprinnelig skrevet av heidar
                                - Merkelig at personer som ikke er utestengt, plutselig velger å ikke støtte klubben mot erkerivalen, pga. at kamerater ikke får lov til å komme.
                                Ingen av de uestengte er kamerater av meg, men alikevel føler jeg at lysten på å dra på kampen på søndag er liten. Denne avgjørelsen var sterkt overdrevent av LSK. Rett og slett utrolig feil!! Ta de skyldige, ikke hele grupper med supportere som står på døgnet rundt for LSK!!

                                Vurderer selv å boikotte kampen på søndag. Jeg elsker LSK, men ikke denne latterlige avgjørelsen til styret.
                                Det blir jo veldig kult å bli pissa på av Klanen nå som KFL er nede for telling.

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Opprinnelig skrevet av christianssand
                                  Helt hinsides avgjørelse fra klubben og ikke minst reaksjonene fra medsupportere i kanarifansen uttrykker.

                                  Gratulere med drapsforsøk på supporterklubben. Så får vi håpe lederne i andre klubber er mer edrulige og ikke lar seg påvirke av dette.

                                  Skam dere illojale svin!
                                  Drapsforsøk på supporterklubben den var vel litt drøy,vi greide oss da ganske bra før alle undergruppene kom.
                                  Last edited by tullebukk; 08.04.2008, 07:06.

                                  Kommentar

                                  • Skikanari
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Oct 2007
                                    • 19

                                    Samling!

                                    Jeg sier det igjen:
                                    HER MÅ ALLE KANARIFANS STÅ SAMLET!!!!

                                    Jeg forventer faktisk følgende:
                                    Representanter for KFL og alle "grupperinger" møtes snarest (og med det mener jeg i dag!) og blir enige om hvordan dette løses!
                                    Når man så er enige (eller så enige som man bli) ber man om et møte med LSK, og legger frem sitt syn.
                                    Det er mye vanskeligere for LSK-styret å stå imot en SAMLET supportergruppe, enn en fragmentert gruppe som bruker dette forumet til å pisse på hverandre.
                                    Hva håper jeg resultatet blir?
                                    At LSK ser at de ikke kan straffe en hel gruppe for enkeltpersoners handlinger, og at de kun straffer enkeltpersonene.

                                    Drister meg kort til å komme med et forslag til løsning:
                                    Samtlige supportere sier seg enige i å følge de gjeldende regler (dvs ingen bluss, selv om det er kult). SAMTLIGE grupperinger (eller hva nå skal kalle det) forplikter seg til å bidra til at de som bryter reglene får sin rettmessige straff (og som andre har nevnt: gi de en straff å forholde seg til, dvs 1, 2, 3....kamper). Her må internjustisen være tøff.

                                    Til slutt:
                                    Boikott er noe tøv! Trodde det ble ferdig diskutert etter fjorårets europafadese. Styrer kommer og styrer går - klubben er alltid der, og det er den vi støtter, eller?

                                    Avslutter igjen med følgende oppfordring til LSK:
                                    Påsken er over, men det er fortsatt ingen skam å snu!

                                    Kommentar

                                    • Ted
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Apr 2005
                                      • 127


                                      Kanari-Fansen Lillestrøm tar sterk avstand fra episodene i Bærum, og beklager det som har skjedd. Dette er ikke representativt for vår supporterklubb, som tvert i mot jobber for et positivt engasjement på tribunen og i lokalmiljøet.
                                      Vi tar sjølkritikk på at uønska elementer har fått utarte. Dette tar slutt nå. Uoffiselle grupper som står utenfor KFL og LSK kommer ikke inn på våre tribuner, våre arrangement, hverken nå eller i framtida.

                                      De utestengte undergruppene er en organisert og integrert del av KFL, deltar aktivt i supporterklubbens arrangement og tribuneaktiveteter, og er medlemmer som står på for LSK.

                                      Som det har kommet fram på nyhetene i media, er KFL uenig i straffen vi er ilagt av klubben vår, LSK, fordi vi mener den rammer uskyldige medlemmer som ikke hadde noe med episodene å gjøre. Til og med medlemmer som prøvde å forhindre dem. Vi ønsker likevel å fortsette dialogen, for å finne en felles løsning.

                                      Inntil straffen for de to styremedlemmene blir et eksakt antall kamper, og utestengelsen av undergruppene UFC og MB trekkes tilbake, har styret i samråd med alle formelle instanser i KFL bestemt i full enighet å stoppe all aktivitet utenom primærfunksjoner.

                                      Tifogruppa
                                      Turgruppa
                                      Tribunegruppa
                                      Sanggruppa
                                      KFL Sikkerhet
                                      Forsangerfelt

                                      Alt er stoppet.

                                      Og dette er ju ikke fra meg! da jag aldrig hade klart at skrive så mye på Norsk uten feil, da jag er svensk...
                                      Flisbyen Ultras Casuals Kamikaze

                                      Kommentar

                                      • UFM1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 2008

                                        sa da blir det ikke mere tifo?!?!!
                                        ikke mere turer?!?!?!
                                        ikke mere bra opplegg for tribunene!??!?!!?
                                        ikke mere sanger?!?!?!?!
                                        ikke mere KFL vakter?!?!?!
                                        ikke mere forsangerfelt?!?!?!?!?

                                        hva er det for noe tull? hvis jeg tolker det riktig
                                        Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • MoBee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 958

                                          Det stemmer UFM1. Helt til straffen blir gjort om til å ikke gjelde de to i styret og UFC og MB.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎